Jak za darmo wypromować stronę internetową?

Jak za darmo wypromować stronę internetową?

Z pewnością wiele osób zastanawia się nad tym, co zrobić, aby całkowicie bezpłatnie wypromować swoją stronę internetową. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, w jak dużym stopniu prowadzenie bloga pomaga każdej witrynie? Sprawdźmy więc, co możemy zrobić, aby nasza strona internetowa została wypromowana bez żadnych kosztów.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak reklamować stronę internetową za darmo?
  • W jaki sposób samemu wypromować stronę internetową?
  • Jakimi sposobami samemu wypromować stronę internetową?

Prowadzenie witryny internetowej zawsze ma związek z wydatkami. Są one mniejsze bądź większe. Można jednak dotrzeć do szerszego grona osób niskim kosztem bądź robiąc to w pełni bezpłatnie.

Blog internetowy

Przede wszystkim trzeba pamiętać, że należy rozbudowywać każdą stronę internetową. Odbywa się to np. przez regularne dodawanie nowych podstron. Trzeba jednak pamiętać, że w przypadku stron firmowych pole manewru nie jest zbyt duże. Trudno rozszerzać takie podstrony jak Oferta, Galeria czy Kontakt. Co w związku z tym? Rozwiązaniem okazuje się blog. To dobre rozwiązanie, aby uzyskać nowy rodzaj podstrony. Blog można rozszerzać, dodając kolejne materiały. Jeśli strona oparta jest na systemie WordPress, blogowanie nic nie kosztuje.

Newsletter

Dodatkową formą kontaktu z odbiorcami jest mailing. To prosty sposób na to, aby informować klientów o różnych wydarzeniach związanych z naszą firmą.

Pojawia się w związku z tym pytanie: jak promować stronę internetową, wykorzystując mailing i nie ponosząc w związku z tym żadnych kosztów? Postawić można, chociażby na narzędzie o nazwie „MailChimp”. Do momentu uzyskania dwóch tysięcy subskrybentów usługa ta jest całkowicie darmowa. Platforma pozwala na wysyłanie odbiorcom wiadomości mailowych, które mogą dotyczyć nowych artykułów, promocji i konkursów. Tematyka newslettera może być dowolna. Ważne jednak, aby była ona atrakcyjna dla subskrybentów.

Jeśli strona oparta jest na systemie CMS WordPress, sięgnąć można również po pakiet narzędzi „Sumo”. Obejmuje on płatne rozwiązania, ale wiele wśród podstawowych wersji rozmaitych aplikacji dostępna jest nieodpłatnie. Połączenie MailChimpa oraz Sumo umożliwia bezproblemowe stworzenie okienka typu pop-up, po jego wypełnieniu subskrybenci zostaną dodani do listy.

Media społecznościowe

Kolejnym dostępnym za darmo kanałem dystrybucji treści są media społecznościowe, w których warto posiadać kilka kont. To właśnie za ich pośrednictwem można co jakiś czas informować użytkowników o tym, co dzieje się w naszej firmie. Podstawowym i w większości wypadków najlepszym rozwiązaniem okazuje się portal Facebook.

Czy w związku z tym warto stawiać również na inne portale społecznościowe? Jest to uzależnione od tego, czym zajmuje się nasza firma i jakie oferuje usługi lub produkty. Jeśli nasza działalność kładzie nacisk na kwestie wizualne, śmiało, można postawić na takie rozwiązania, jak Instagram i Pinterest. Oczywiście inna działalność również może być reklamowana za pośrednictwem wskazanych portali, trzeba jednak mieć pomysł na to, w jaki sposób przedstawić treści opisujące cele naszej firmy.

Optymalizacja pod pozycjonowanie

Zacznij od umiejętnego wyboru tematów na wpisy blogowe. Należy się skoncentrować na tych kwestiach, które dla osób odwiedzających Twojego bloga mogą być rozwiązaniem ich problemów. Warto również wykorzystać darmową wtyczkę do WordPressa o nazwie „Yoast SEO”. W trakcie tworzenia artykułu – w widoku pojedynczego wpisu – wtyczka pokazuje szereg wskazówek, które są bardzo przydatne. Każda z nich oznaczona jest lampką w jednym z trzech kolorów: zielonym, pomarańczowym, bądź czerwonym. Oczywiście sugerowanie się wszystkimi poradami „w ciemno”, które podaje wtyczka, nie jest dobrym rozwiązaniem, gdyż najważniejsze jest to, aby tekst był czytelny i rozwiązywał problemy użytkowników Twojej strony.

Komentarze na innych blogach

Wiele osób zapyta, w jaki sposób promować stronę nie ponosząc żadnych kosztów, poprzez komentowanie wpisów na innych blogach? Z pewnością nie spamując – tego nikt nie zaakceptuje. Dodawane komentarze muszą być przede wszystkim wartościowe. Powinny wnosić coś do toczącej się dyskusji. Wybierać należy jedynie te witryny, które nawiązują tematycznie do Twojej. Od czasu do czasu w komentarzu można zamieścić link przenoszący na Twoją stronę. Jeśli wypowiedź będzie wartościowa i przydatna, można liczyć na to, że administrator pozytywnie ją zweryfikuje.

Sygnatura poczty e-mail

Jeśli chodzi o podpisy mailowe, doskonale sprawdza się tu stwierdzenie „jak cię widzą, tak cię piszą”. Bez wątpienia warto zatroszczyć się o spójny wizerunek marki w internecie. Dlatego zaleca się stosowanie przyjętej wcześniej palety barw, kroju czcionek, czy własnego stylu. Elementem takiego spójnego stylu jest sygnaturka mailowa, która musi iść w parze z wizerunkiem naszej działalności.

Wpisy gościnne na innych blogach

Doskonałym sposobem na to, aby za darmo wypromować swoją stronę internetową, są wpisy gościnne. Na czym polega to rozwiązanie? Wybranej stronie, która powiązana jest z naszą działalnością, proponujemy publikację naszego tekstu. W zależności od naszych ustaleń tekst może promować Cię, jako specjalistę w danej branży, Twoją firmę, bądź zawierać tylko link, który przeniesie czytelników na Twoją stronę. Celem takiego działania jest po prostu zwiększenie grupy tych, którzy staną się Twoimi potencjalnymi odbiorcami. Pozwala to na dotarcie do kolejnych osób. Trzeba jednak pamiętać, że artykuł powinien być wartościowy, a jednocześnie przydatny użytkownikom.

Rozbudowane wpisy na blogu

Jeśli chodzi o rozbudowane wpisy blogowe, to doskonale radzą sobie one wśród wyników wyszukiwania. Roboty wyszukiwarek określają je jako wartościowe. Zawierają bowiem mnóstwo istotnych słów kluczowych i obrazów. Wszystko to generuje ruch. Jeśli tylko możesz, raz na jakiś czas – na przykład raz w miesiącu – stwórz tekst, który można określić jako kompendium wiedzy na jakiś temat.

Trzeba jednak zatroszczyć się o to, aby był to wpis w pełni wyczerpujący jakiś temat, powinien w związku z tym zawierać wszelkie przydatne zdjęcia, a także porady. Zostanie to docenione nie tylko przez roboty wyszukiwarek, ale również przez samych użytkowników. Trzeba bowiem pamiętać, że materiały wartościowe są lepiej zapamiętywane, a także dużo częściej udostępniane – na przykład w mediach społecznościowych.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria: ,

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: