Co powinno znaleźć się na stronie produktu w sklepie internetowym?

Co powinno znaleźć się na stronie produktu w sklepie internetowym?

Specjalnie dla czytelników naszego bloga przygotowaliśmy wskazówki dotyczące tego, jak powinna wyglądać typowa strona produktu w sklepie internetowym, aby wzbudzała zainteresowanie odbiorców, a także zachęcała ich do zrobienia zakupów. Dowiedz się, na jakie elementy należy zwrócić uwagę, jeśli zależy Ci na maksymalnym wykorzystaniu potencjału witryny.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak powinien wyglądać profesjonalny sklep internetowy?
  • Jak prawidłowo zaprezentować produkt w sklepie internetowym?
  • Jak zaprojektować stronę produktu w sklepie internetowym?

Strona produktu w sklepie internetowym może skłonić do zrobienia zakupów oraz zaciekawić klienta produktem. Zazwyczaj takie strony są schematyczne. Po lewej stronie znajduje się zdjęcie produktu, po prawej umieszczony jest jego krótki opis, a także najbardziej istotne informacje. Na dole umieszczany jest natomiast dużo bardziej rozbudowany opis produktu. Chodzi o to, aby schemat ten został zaprezentowany w sposób jak najbardziej atrakcyjny dla użytkownika, a także by znalazły się w nim takie elementy, które wzbudzają zaufanie. Dowiedz się więc, czego warto się trzymać, przystępując do tworzenia strony produktowej.

SEO, czyli wszystkie aspekty techniczne

Tym, od czego należy zacząć, są kwestie techniczne. SEO produktu to absolutna podstawa, jeśli chodzi o generowanie ruchu na stronie. Jest on niezwykle cenny. Koniecznie trzeba zatroszczyć się o podstawowe elementy, dzięki którym skuteczność strony może się zwiększyć. To z kolei będzie oznaczało zdecydowanie większą liczbę wejść na stronę. Jeśli chodzi o sprzedaż, ma to ogromne znaczenie. Odsyłamy do lektury naszego poradnika, który kompleksowo porusza te kwestie. Wystarczy tam zajrzeć, aby zdobyć jeszcze więcej informacji.

Zdjęcia produktów

Trzeba pamiętać, że ogromną rolę w odbiorze strony produktu w sklepie internetowym odgrywa to, jakie pierwsze wrażenie ona robi. Po wejściu na taką stronę w pierwszym momencie zwracamy uwagę na zdjęcia produktów. Dlatego tak ważne jest, aby potraktować je bardzo poważnie.

Należy pamiętać o:

  • zamieszczeniu możliwie jak najwięcej zdjęć przedstawiających produkt z różnych perspektyw;
  • dodaniu zdjęć produktów w życiu – są one doskonałym uzupełnieniem klasycznych zdjęć na białym tle;
  • tym, aby zdjęcia pokazywały produkt nie tylko w całości, ale nie pomijały również zbliżeń oraz detali;
  • tym, że doskonałym rozwiązaniem jest przybliżanie obrazu bądź możliwość obejrzenia produktu z każdej strony;
  • wzbogaceniu zdjęć materiałem video. To doskonały sposób na to, aby pokazać przedmiot w jeszcze lepszym świetle.

Przygotowując stronę produktu, nie wolno zapomnieć o tym, że zadaniem zdjęć jest pokazanie tego, co chcemy sprzedać. Istotne jest więc, aby w możliwie jak najlepszy sposób przedstawić produkt klientowi.

Efektywny opis

Tym, co jest niemniej ważne niż zdjęcia produktu, jest jego opis. Niestety, wiele sklepów przykłada zbyt małą wagę do opisów produktów. Najczęściej ujmują dane techniczne, a także materiały, jakie zostały użyte do wyprodukowania danego produktu. Tymczasem jest to zbyt mało. Jeśli chodzi o SEO, marnujemy wówczas cały potencjał, jaki z niego wynika. Co więcej, tak sformułowany opis nie ma w zasadzie żadnej wartości dla użytkownika.

Same suche fakty są najczęściej czymś, co nie skłoni klienta do zakupu. Wyjątkiem jest jedynie sprzęt komputerowy i elektroniczny. Istotny jest taki opis, który wskaże na to, że produkt jest dla danego klienta odpowiedni. Pojawia się jednak pytanie, jak należy to zrobić. Należy postawić na korzyści, które osiągnie klient, decydując się na zakup produktu, a także problemy, które można z jego pomocą rozwiązać.

Elementy psychologiczne, które zachęcają do działania

Opis i zdjęcia, czyli niezbędne elementy strony produktu to nie wszystko, co można na niej zamieścić. Postawić można również na wiele rozmaitych dodatków, dzięki którym nasza oferta będzie jeszcze lepiej postrzegana. Poniżej lista elementów, na które warto postawić,

a) przedstawienie ceny
Typową praktyką, która stosowana jest w wielu sklepach, jest przekreślenie starej ceny i pokazanie nowej. Praktyka ta sprawia, że klienci zdecydowanie lepiej odbierają cenę. Tym, po co można sięgnąć, jest również dodanie informacji o tym, jaką kwotę udaje się nam zaoszczędzić. Można także uzupełnić to informacją o wysokości rabatu wyrażoną procentowo. Są to informacje, które skutecznie zachęcają do zakupu.

b) limitowane oferty
Tym, co motywuje klientów do zrobienia zakupów, jest czasowe bądź ilościowe ograniczenie oferty. Elementem, który skutecznie mobilizuje do podjęcia decyzji o dokonaniu zakupu, jest również licznik odmierzający dni, które pozostały do końca promocji. Jeśli wiemy, że promocja za chwilę się kończy, mamy większą motywację do tego, aby szybko podjąć decyzję. W efekcie klient odczuwa swojego rodzaju presję, która sprawia, że prawdopodobieństwo zrobienia zakupów przez klienta jest większe. Dokładnie tak samo działa sytuacja, kiedy zamieszczana jest informacja dotycząca liczby produktów, które zostały do kupienia.

c) zamów dzisiaj, odbierz jutro!
Podobnie do tego, co opisaliśmy powyżej, działają liczniki, które informują o tym, że produkt zamówiony do konkretnej godziny zostanie dostarczony na drugi dzień. Każdy, kto decyduje się na zrobienie zakupów online, musi zdawać sobie sprawę, że wiąże się to z oczekiwaniem na dostawę. Nawet jeśli czas nas nie goni, zależy nam na tym, aby paczka dotarła do nas możliwie jak najszybciej. Taka informacja jest więc kolejnym wabikiem.

d) stawianie na powiadomienia
Tym, co obecnie jest naprawdę mocno popularne, są powiadomienia na stronach. Płynący z nich potencjał wykorzystywała już branża e–commerce, która stosuje powiadomienia na zasadzie „Użytkownik X przed chwilą kupić produkt Y”. Wiele osób zapyta, czemu ma służyć taka informacja. Doskonale pokazuje ona, że sklep jest aktywny. W efekcie mobilizuje klienta do tego, aby zdecydował się zrobić zakupy. Takie powiadomienia budują bowiem przekonanie, że inni coś kupili, w związku z czym ja też muszę to zrobić. Portalem, który świetnie wykorzystuje całe mnóstwo chwytów psychologicznych jest „Booking”. Przykładem są aktualizowane na żywo informacje mówiące o tym, ile miejsc noclegowych pozostało do zarezerwowania w danym hotelu. Wzbudza to w potencjalnym kliencie poczucie pilności.

e) etykiety
Kolejnym sygnałem dla potencjalnych klientów są etykiety. Ukazują się one najczęściej przy zdjęciu produktu. Mogą to być na przykład informacje mówiące o tym, że dany produkt jest zamawiany przez klientów bardzo często bądź, że jest nowością. Wabikiem, który skłania wielu klientów do zrobienia zakupów, jest także informacja o darmowej dostawie.

Opinie oraz recenzje

Tym, co również pomaga zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, są opinie. Trudno znaleźć użytkownika, który decyduje się kupować w ciemno. Wielu z nich woli najpierw zapoznać się z opiniami innych. W ocenie dużej części klientów jest to najlepszy sposób na to, aby dokonać naprawdę dobrego wyboru. Dlatego tym, co zachęca do kupna danego produktu, jest gromadzenie opinii. Zapoznanie się przez klienta z pozytywnym zdaniem na temat danego produktu sprawia, że utwierdza się on w tym, że udało mu się podjąć słuszną decyzję. Wiele sklepów internetowych zachęca swoich klientów do wyrażania swoich opinii, proponując za to jakiś bonus (może to być na przykład rabat bądź punkty w programie lojalnościowym).

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: