Jakie czynniki decydują o pozycji w wyszukiwarce?

Jakie czynniki decydują o pozycji w wyszukiwarce?

Jest wiele czynników, od których będzie uzależniona pozycja naszej strony w Google. Niektóre są oczywiste, inne natomiast stanowią wyłącznie obiekt spekulacji. Co więc wpływa na pozycję w Google?

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak uzyskać wysoki wynik w wyszukiwarce?
  • Co wpływa na wysokie wyniki w wyszukiwarce?
  • Jakie elementy decydują o pozycji w wyszukiwarce?

Przede wszystkim sam algorytm od Google. To, co można o nim powiedzieć to fakt, że jest owiany tajemnicą. Niby coś o nim wiadomo, jednak w praktyce nie znamy go zbyt dobrze. Spekuluje się, że jest ich nawet kilkaset i wpływają na pozycję strony. Nadal jednak nie znamy i pewnie nie będziemy znać wszystkich czynników, który potwierdzi nam jaki element i w jakim procencie wpływa na pozycję. Specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem swoje tezy opierają o własne doświadczenia. Warto sprawdzić jakie wnioski można byłoby wyciągnąć na podstawie tego, co do tej pory wiemy z różnych źródeł.

Domeny

Domena najwyższego poziomu może być czynnikiem, od którego zależy nasza pozycja w Google. Dzielą się one na krajowe (.pl) oraz funkcjonalne (.com, .org, .net). Przyjęło się używać domen, które wskazują na cel danego serwisu. Strony internetowe wyłącznie z krajową końcówką powinny działać tylko na terenie danego kraju i dlatego też łatwiej będzie je pozycjonować w konkretnym regionie świata.

Domeny funkcjonalne są bardziej ogólne, jeśli dany serwis chce wprowadzić kilka różnych wersji językowych i pozycjonować się na każdą z nich, może wybrać subdomeny poziomu trzeciego, które mogą wyglądać przykładowo tak: pl.przykład.com. Oprócz samego adresu istotne dla wyszukiwarki będzie również to, jak długo istnieje dana domena, gdyż jest to czynnik wpływający na ranking. Kolejny czynnik rankingowy to data wygaśnięcia.

Wiele osób twierdzi, że pozycja w Google zależeć będzie w od czasu, na jaki będzie opłacona domena. Jeśli okres aktywności domeny jest długi, to znak, że serwis może aktywnie działać i wiążą się z nim kolejne lata dalszej aktywności. Istotna będzie dla Google również historia domeny, gdyż jeśli często zmienia swojego właściciela, to można liczyć się z tym, że będziemy mieli swoisty reset zaufania ze strony Google – taka domena będzie uznawana za niezaufaną. Czynnik ten może także wpłynąć na spadek pozycji.

Słowa kluczowe

Podstawą dla większości z nas jest dążenie do wysokiej pozycji w Google na określone, ważne dla nas słowa kluczowe. Dla Google ważne jest ich występowanie w treści danego serwisu, a jeśli strona posiada słowo kluczowe w tytule, to możemy oczekiwać, że również pozycja w Google będzie nam rosnąć. Słowo kluczowe musi być zawarte także w opisie nasze strony. To ważna kwestia, ponieważ od tego również będzie zależeć nasza pozycja w Google. Słowa kluczowe w miarę możliwości powinniśmy również umieszczać w adresie URL, co pozwoli nam również odnieść się skutecznie do linkowania naszej domeny z zapleczy pozycjonerskich.

Treść strony

Słowa kluczowe i ich zagęszczenie to temat, który zawsze ma istotne znaczenie w tematyce pozycjonowania, gdyż w grę wchodzi tutaj między innymi rola słów kluczowych w meta tagach. Specjaliści uważają, że warto będzie zadbać o zaplanowane, odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych na stronie, z kolei inni uważają, że rola tego czynnika zmienia się i jest coraz mniejsza, z każdą kolejną pojawiającą się aktualizacją algorytmu Google. Specjaliści uważają również, że zagęszczenie słów kluczowych nie może być zbyt duże.

Nasze frazy nie powinny pojawiać się w treści zbyt często, sztucznie i na siłę, gdyż przez ten niepotrzebny zabieg na pewno nie poprawimy naszych pozycji w wyszukiwarce. Serwisy, które posiadają wiele podstron z dużą ilością tekstu, będą przez Google promowane, gdyż można taką treść uznać za wartościową, a to jest bardzo istotne. Jeśli będziemy tworzyć i publikować na naszej stronie więcej treści, to również stanowi to szansę na przyrost odwiedzających do naszej strony z wyszukiwarki.

Wielu specjalistów, którzy pracują nad budowaniem ruchu na stronach internetowych, zauważają, że należy tworzyć długie i wartościowe artykuły – za równo dla robota indeksującego treść, jak i również dla ludzi, którzy je czytają. Do każdego wpisu warto dołączyć tematyczne zdjęcia, ponieważ podnoszą one atrakcyjność treści, a tym samym wpływają bezpośrednio na budowanie pozycji w Google. Jeśli przygotowujemy nowe treści na naszą stronę, musimy zawsze dbać o ich unikalność, gdyż w przypadku wykrycia duplikatów przez roboty indeksujące, wyszukiwarka Google automatycznie obniży nasze pozycje w rankingu.

Stosowanie różnych adresów strony (domen) z tą samą treścią, również może doprowadzić do tego, że wszystkie te witryny gwałtownie stracą wyniki swoich pozycji, dlatego rzeczywiście warto na te kwestie uważać. W treści naszej strony mogą pojawiać się linki (zarówno te wewnętrzne, jak i zewnętrzne), które będą stanowiły dobrą wartość i będą kierować do wartościowych i zaufanych stron. To istotna kwestia, ponieważ linkowanie wartościowych serwisów oceniane jest przez Google pozytywnie. Jeśli dodajemy na stronie odnośniki, to należy zadbać o to, aby były one dobrze skonstruowane i rzeczywiście kierowały do danej strony, gdyż Google obniża pozycję strony przy wykryciu linków do nieistniejących stron internetowych lub podstron w naszym serwisie (tzw. dead links).

Optymalizacja

Pozycja naszej strony uzależniona jest również od tego, w jaki sposób wykonamy optymalizację. Należy między innymi zwracać uwagę na szybkość ładowania naszej witryny, przez optymalizowanie dostępnych na niej grafik, które również muszą zostać dopracowane. Rozmiar naszych zdjęć musi być dopasowany do strony i treści, w której będą występować. Podczas optymalizacji strony należy zadbać o ich odpowiednią kompresję, aby zachować dobrą jakość obrazów przy niskim rozmiarze.

Podczas optymalizacji należy również zwrócić uwagę na to, jak wygląda mapa naszej witryny. To oczywiście czysto techniczna sprawa, ale może się okazać, że jest w niej dużo błędów i elementów nieistniejących. Dlatego właśnie powinno się zadbać o to, by tę mapę skutecznie uporządkować. Jeśli chodzi o przygotowywanie całej strony, można zlecić również jej audyt, który wykonany przez specjalistów wyłapie te wszystkie niedoskonałości, jakie mogą u nas występować i będziemy mogli postarać się o ich usunięcie. To kwestia, na którą zawsze warto zwracać uwagę, gdyż optymalizacja może nas wspomóc w walce o wysoką pozycję w wyszukiwarce.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: