Jakie elementy zwiększają konwersję na stronie internetowej?

Jakie elementy zwiększają konwersję na stronie internetowej?

Istnieje wiele trików, dzięki którym można zwiększyć konwersację, warto jednak pamiętać, że priorytetem jest w tym przypadku treść oraz tworzone na stronie elementy. Realizacja przedmiotowych działań jest szczególnie pożądana na stronach firmowych oraz w sklepach online – w tym przypadku strona powinna generować najwięcej zapytań oraz zamówień, czyli konwertuje. Od czego w takim razie zależy zwiększenie konwersji na stronie internetowej? Najważniejszym czynnikiem jest w tym przypadku budowanie zaufania oraz zwiększanie komfortu użytkowania serwisu. Co w takim razie należy umieścić na stronie, aby uzyskać pożądany cel?

Grafika pod każdą postacią

Zasadniczym elementem strony jest tekst oraz zdjęcia. Absolutną koniecznością jest oczywiście tekst, nie mniej jednak bez odpowiedniej grafiku będzie to materiał niekompletny, który nie zachęci do jakiejkolwiek interakcji. Odpowiednio dobrane grafiki przyciągają uwagę odbiorców, budując pozytywne odczucia. Ponadto do wykorzystania jest wiele dodatkowych rozwiązań w postaci grafiki statycznej, ilustracji, ikon, a także animacji, które w ostatnim czasie cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Wzbogacenie strony ilustracjami poprawia jej jakość, co korzystnie wpływa na odbiór przez internautów.

Wideo

Statyczna grafika pozwala w znaczny sposób zwiększyć atrakcyjność strony, warto jednak uwzględnić w tej kwestii również pliki wideo, które mają w tym przypadku wiele zastosowań. Rozwiązanie to sprawdza się przede wszystkim w przypadku stron nastawionych na sprzedaż (np. landing page) lub oferujących dowolny produkt – pokazanie go w użyciu to najlepszy i najbardziej efektowny sposób promocji. Nierzadko wystarczy krótki, trwający 2-3 minuty filmik, by zaprezentować zalety produktu, zachęcając potencjalnych klientów do dokonania zakupu.

Opinie klientów

Ważnym elementem zwiększającym konwersję na stronie są opinie o produktach, które uwiarygadniają przedstawiony opis. Jak wiadomo, większość klientów poszukuje potwierdzenia decyzji zakupowych, rzadko kiedy klient dokonuje zakupu w ciemno, bez sprawdzenia, co o danym produkcie sądzą inni. Fakt ten dotyczy także usług. Opinie pozwalają sprawdzić, czy dany produkt jest godny zainteresowania, jednocześnie przedstawiają sposób odbierania firmy przez innych użytkowników, pomocne okazują się ich odczucia oraz uwagi. Co ważniejsze, opinie zwiększają ufność potencjalnych nabywców.

Logo klientów

Do szeroko rozumianej rodziny dowodów społecznych (ang. social proof) należy także logo klientów, które pozwala przekonać potencjalnych nabywców do danej marki lub produktu. Godne polecenia jest przede wszystkim logo posiadające znany symbol, który dodatkowo nadaje produktom prestiż i sprawia, że stają się bardziej pożądane.

Przycisk lub sekcja CTA

Konwersja to także nawiązanie kontaktu, rejestracja lub dokonanie zakupu, ważne jest więc to, aby strona była zaprojektowana w taki sposób, by umożliwić użytkownikowi osiągnięcie przedmiotowego celu. Kolejnym elementem, który zwiększy konwersję, jest przycisk CTA lub cała sekcja CTA. Dzięki wspomnianym przyciskom użytkownik zostaje skierowany we właściwe miejsce na stronie, czyli uzyskać pożądany cel, np. dotrzeć do zakładki „kontakt”. Rozwiązania te są bardzo łatwe w implementacji – istnieje wiele miejsc, w których idealnie się sprawdzą i zapewnią pożądane efekty.

Oto przykłady:

  • slider lub tzw. hero image;
  • umieszczenie na końcu każdej podstrony;
  • umieszczenie w środku treści;
  • umieszczenie jako przerywnik pomiędzy danymi treściami podstrony;
  • umieszczenie w stopce;
  • umieszczenie w bocznym pasku strony, tzw. sidebarze.

Unique Selling Proposition

Zwiększenie konwersji może zapewnić także wykreowanie tzw. UPS (z ang. unique selling proposition), czyli stworzenie unikalnej propozycji sprzedaży. Mowa tu przede wszystkim o unikalnych hasłach reklamowych lub sloganach dotyczących konkretnej cechy, której nie posiada konkurencja. Posiadanie takiej wartości jest bardzo ważne, przede wszystkim ze względu na działania podejmowane przez konkurencję.

Dane kontaktowe

Dane kontaktowe na pozór mogą wydawać się kwestią mało istotną, zdarza się jednak, że wiele stron firmowych nie posiada nawet danych adresowych. Co prawda nie jest to wymóg, nie mniej jednak ich brak zmniejsza zaufanie do marki, a nierzadko wzbudza podejrzliwość potencjalnych klientów. Co ważniejsze, dane kontaktowe pokazują swoistą „moc” marki, dlatego też firmy posiadające kilka oddziałów powinny prezentować dane kontaktowe z podziałem na dany zakres obowiązków (np. biuro obsługi klientów, sekretariat, zarząd).

Realizacje

Jest to poniekąd próbka możliwości, jakie posiada firma, a także potwierdzenie zrealizowanych do tej pory zadań. Element ten w znaczny sposób wpływa na decyzję zakupową, warto uwzględnić go więc pod kątem konwersji. Działanie to nierzadko wpływa na decyzję zakupową klientów.

Demo

Demo to najlepsza zachęta do skorzystania z pełnej oferty – nic tak nie zachęci do skorzystania z usługi, jak próbka możliwości. Ten prosty zabieg sprawia, że użytkownik ma możliwość przetestowania produktu, co w znaczący sposób wpływa na ostateczną decyzję o dokonaniu zakupu. Dzięki demo użytkownik nie musi kupować w ciemno, lecz poznać walory produktu na własnej skórze. Rozwiązanie to może być wykorzystanie w branżach, gdzie mamy do czynienia z narzędziami online, a także w sklepach internetowych.

Korzyści

Często pojawiają się informacje, aby unikać w opisach marki nieustannych pochwał typu „ja to”, „my tamto”, „jesteśmy X”, gdyż użytkownika to zazwyczaj nie interesuje – ważniejszy jest dla niego własny interes, czyli to, co faktycznie może zyskać dokonując zakupu lub korzystając z usługi. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest wyeksponowanie elementów zapewniających korzyści – działanie to pozwala w wyraźny sposób zakomunikować, co klient może zyskać korzystając z oferty.

Certyfikaty, nagrody, wyróżnienia

Wpływ na zwiększenie konwersji na stronie mają także wszelkiego rodzaju nagrody i zdobyte certyfikaty, które – podobnie jak realizacje – dają klientom poczucie, że jest to firma rzetelna i godna zaufania, czego potwierdzeniem są odnoszone sukcesy. Działanie to sprzyja także budowaniu pozytywnego wizerunku wśród odbiorców i zachęca do współpracy. Inaczej rzecz ujmując, osoba siedząca po drugiej stronie ekranu widzi, że ma do czynienia z rzetelną marką.

Jakie elementy zwiększające konwersję opłacają się najbardziej?

Zadaniem działań zwiększających konwersję jest przede wszystkim wzbudzenie zaufania do marki, a także zwiększenie komfortu obcowania ze stroną internetową. Co ważniejsze, wszystkie elementy zostały stworzone z myślą o użytkownikach – najważniejszy jest odbiorca strony i właśnie jemu powinna służyć wszelka treść na stronie. Wykorzystując powyższe elementy, możesz mieć pewność, że użytkownicy chętniej się do ciebie odezwą.

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: