Jak pozyskiwać stałych klientów w sklepie internetowym?

Jak pozyskiwać stałych klientów w sklepie internetowym?

Marzeniem każdego właściciela sklepu internetowego jest lojalny klient. Stali klienci są na wagę złota. Dowiedz się co zrobić, aby zdobyć stałego klienta.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Co wpływa na lojalność klientów w sklepie internetowym?
  • Jak zdobyć stałego klienta w sklepie internetowym?
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Wiemy już, że zdobycie nowego klienta w sklepie jest zdecydowanie droższe niż utrzymanie już obecnych klientów. Każdego nowego klienta trzeba do siebie przekonać, a także udowodnić mu, że warto zdecydować się na zakupy właśnie u nas. Z kolei klient powracający, który już kiedyś nam zaufał, wie już dużo na temat naszej marki, a także oferowanych produktów. Taki klient jest zdecydowanie łatwiejszy, jeśli chodzi o przekonanie go do kolejnych zakupów niż taki, który jest kompletnie nowym odbiorcą.

Warto również wiedzieć, że lojalny klient robiący zakupy regularnie, często poleca nasz sklep lub jego produkty swoim znajomym. Jeśli ciągle robi w nim zakupy, oznacza to, że jest zadowolony z naszych produktów i obsługi. W związku z tym szansa na to, że będzie nasz sklep polecać innym, jest naprawdę bardzo duża. Widać więc wyraźnie, że klient, który kupuje regularnie, jest w branży e-commerce zdecydowanie bardziej wartościowy. Dowiedzmy się więc co zrobić, aby zdobyć stałego klienta.

Wsparcie przed i po zakupowe

Przede wszystkim trzeba pamiętać o tym, aby w sklepie internetowym podkreślić informację, że w przypadku jakichkolwiek problemów z przesyłką sklep zapewnia pełne wsparcie i gwarantuje błyskawiczną reakcję. Przy każdej transakcji online coś może pójść nie tak: produkt może zostać uszkodzony w trakcie transportu, a paczka może dotrzeć do odbiorcy niekompletna.

Należy klientom pokazać, że w przypadku takich sytuacji mogą liczyć na szybką pomoc, a problem zostanie rozwiązany jak najszybciej. Wystarczy zamieścić na stronie krótką informację, która korzystnie wpłynie na poziom bezpieczeństwa. To samo odnosi się do kwestii dotyczących zwrotu towaru. Sprawna obsługa klienta sprawia, że budujemy zaufanie. Pokazujemy również, że sklep zrobi dużo, aby klient był zadowolony. Można być pewnym, że taka obsługa zostanie przez klienta zapamiętana i przyczyni się do budowania lojalności.

Uprość kontakt

To, co warto wyeksponować w naszym sklepie, są różne formy kontaktu. Jeszcze nie tak dawno większość komunikacji odbywała się za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu bądź formularza kontaktowego, który zamieszczony był na stronie. Dzisiaj właściciele sklepów mają do swojej dyspozycji nowe sposoby komunikacji z klientem. W grę wchodzi tzw. live chat. Taki komunikator online to coś zdecydowanie więcej niż zwykły formularz. Jeśli konsultant jest aktualnie dostępny, odpowiedź otrzymamy natychmiast. W związku z tym bardzo szybko dowiemy się o danym produkcie to, co nas w danym momencie interesuje. Komunikator jest kolejnym krokiem, który zwiększa szanse na zdobycie lojalnego klienta. Pokazujemy w ten sposób otwartość sklepu, a także chęć do wspierania klientów. Przekłada się to na chęci dokonywania zakupów, a także powrotu do sklepu.

Blog bodźcem do powrotu

Blogowanie to szereg korzyści. Jeśli chodzi o programy lojalnościowy, blog jest impulsem zachęcającym do powrotu do sklepu. Każdy bowiem kolejny wpis jest świetną okazją do tego, aby ponownie odwiedzić stronę, a stąd krótka droga do tego, aby odwiedzić sklep w celu sprawdzenia jego oferty. W efekcie możemy liczyć na to, że klient zrobi zakupy w naszym sklepie. Warto pamiętać, że każdy powrót do sklepu to również szansa na to, że klient zapamięta naszą markę. W efekcie klienci nie będą szukać danego produktu w konkurencyjnych sklepach, ale utożsamią się z marką, do której zdecydują się powrócić. To także dobry sposób na to, aby pozyskać lojalnego klienta.

Zastanów się nad uruchomieniem programu lojalnościowego

Jeśli chodzi o lojalność klientów, warto zastanowić się nad wdrożeniem programu lojalnościowego. Najczęściej taki program polega na tym, że za zrobione zakupy klientowi przyznawane są punkty. Kiedy uzbiera ich określoną ilość, może wymienić je na nagrodę (najczęściej jest to rabat bądź zniżka). Okazuje się, że taki program świetnie motywuje do dokonywania kolejnych zakupów. Użytkownik ma bowiem przed sobą pewien cel, którym jest zebranie właściwej liczby punktów. W efekcie decyduje się robić zakupy w tym samym sklepie po to, aby zebrać wymaganą liczbę punktów, a następnie zamienić je na nagrodę.

Zbieranie punktów można wspierać przez przyznawanie dodatkowych za takie aktywności jak na przykład dodanie opinii o produkcie, czy polecenie sklepu innej osobie. W efekcie klient zostaje jeszcze bardziej zaangażowany w życie marki. Istotnie buduje to poczucie lojalności w stosunku do sklepu. UWAGA: nagrody w programie lojalnościowym muszą być na tyle wartościowe, aby klient czuł potrzebę do dokonywania zakupów.

Wesprzyj działania, sięgając po newsletter

Mailing to coś, czego wiele osób nie lubi. Mimo jednak mało pozytywnego wydźwięki newslettery przynoszą szereg korzyści. Doskonale sprawdzają się, jeśli chodzi o zachęcenie do dokonania kolejnych zakupów. Kiedy na naszą skrzynkę trafi e-mail od sklepu, szybko przypominamy sobie, że taki sklep w ogóle istnieje. W efekcie mamy go z tyłu głowy, co skutkuje tym, że w momencie chęci zrobienia zakupów nie szukamy kolejnego sklepu, a wracamy do tego, w którym już kiedyś coś kupiliśmy.

Newsletter świetnie sprawdza się, kiedy chcemy poinformować o rozmaitych promocjach, rabatach, nowościach, a także nowych wpisach, jakie pojawiły się na naszym blogu. W efekcie klient jest na bieżąco z ofertą. Przekłada się to na zwiększenie chęci do dokonania zakupów w sklepie raz jeszcze.

Zaproponuj zniżkę dla aktualnych klientów

Nie brakuje internautów, którzy chcą coś kupić, ale ostateczną decyzję odwlekają w czasie. Wabikiem, który pomoże zdecydować się na transakcję okazuje się rabat udzielany tylko tym, którzy wcześniej dokonali zakupów. Zniżka na zakupy jest doskonałym sposobem na nakłonienie klientów do zrobienia kolejnych zakupów. Okazuje się bowiem, że wszystkie rabaty – mimo tego, że są najbardziej oklepaną formą marketingu – przynoszą oczekiwane efekty. To dobry sposób, jeśli zależy nam na pozyskaniu lojalnego klienta.

Dobrym sposobem jest przydzielanie rabatu na kolejne zakupy już w momencie dokonywania transakcji. Co jednak ważne, rabat powinien być ograniczony czasowo. W efekcie klient zyskuje coś w zamian za dokonane zakupy, ale jednocześnie nie może zbyt długo zwlekać z dokonaniem kolejnych zamówień. Rabat działa bowiem tylko do ściśle określonego czasu. Jest to więc świetny bodziec do tego, aby zachęcić klientów do kolejnych zakupów.

Gratis do zamówień

Zdarza się, że w procesie budowania marki i lojalności trzeba zrobić coś, co pozwoli klientowi zapamiętać akurat nasz sklep. Doskonałym tego przykładem jest dorzucenie jakiegoś gratisu. Jest to dla klienta miła niespodzianka, a jednocześnie czynnik, który sprawia, że sklep zostanie mile zapamiętany. Warto więc zastanowić się nad tym, czy do zakupów dorzucać jakąś drobnostkę. Pomoże to wzbudzić w kliencie pozytywne uczucia, co z kolei przełoży się znacząco na chęć dokonania kolejnych zakupów.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: