Jak powinna wyglądać profesjonalna strona firmowa?

Jak powinna wyglądać profesjonalna strona firmowa?

W obecnych czasach istotnym elementem każdej strategii internetowej jest strona internetowa. Stanowi ona również świetną okazję do tego, aby wzbudzić zainteresowanie klientów, a także przekonać ich, że nasza oferta naprawdę zasługuje na uwagę. Błędem, który popełnia wiele firm jest tylko ich „posiadanie”. Takie strony nie mają celu, nie mają pomysłu, a opublikowana treść na nich pozostawia wiele do życzenia. W tym artykule opiszemy, w jaki sposób powinna wyglądać profesjonalna strona internetowa dla każdej firmy.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak powinna wyglądać strona internetowa Twojej firmy?
  • Jakie funkcje powinna zawierać witryna mojej firmy?
  • Z czego składa się profesjonalna strona firmowa?

Jeśli przygotowujemy stronę internetową dla swojej firmy, to musimy zadbać o to, aby była ona przemyślana pod wieloma szczegółami. Powinien jej przyświecać również określony cel, którym zazwyczaj jest generowanie klientów. Zobaczmy w związku z tym, jak powinna wyglądać strona internetowa, a także co powinna zawierać, aby można było powiedzieć, że naprawdę godnie reprezentuje naszą firmę.

USP – wartość unikalna Twojej firmy

Firm zajmujących się podobną kategorią działalności jest w sieci naprawdę całe mnóstwo. Nisz, w których można być jedyną firmą, jest naprawdę niewiele, dlatego warto zadbać o to, aby w jakiś sposób wyróżnić się spośród tłumu. Tym, co pomoże nam się wyróżnić spośród innych witryn internetowych, okazuje się tak zwany USP. Jest to unikalna propozycja sprzedaży. Może nią być na przykład wyeksponowana wartość, dzięki której odbiorca będzie czuł, że to my mamy coś, czego nie znajdzie u innych. W zdecydowanej większości przypadków firmy sięgają po hasło bądź slogan, który otwiera witrynę. Ich zadaniem jest przekazanie korzyści płynących ze współpracy z naszą firmą.

Castorama

Przykład USP wykorzystywany przez Castoramę (źródło: castorama.pl)

Opinie klientów

Istotnym elementem każdej strony firmowej są opinie. Udowadniają, że usługi bądź produkty, które oferujemy, są naprawdę na wysokim poziomie. W internecie, który jest poniekąd anonimowy, ma to ogromne znaczenie. Prowadząc sklep internetowy, nie mamy możliwości uściśnięcia dłoni klientom, czy przywitania ich uśmiechem. To, co nam pomaga w takim wypadku, to rekomendacje naszej firmy i jej produktów.

X-KOM

Zadbaj o opinie w sklepie internetowym (źródło: x-kom.pl)

Jakie produkty, bądź usługi znajdują się w Twojej ofercie?

To, co ma również ogromne znaczenie, jeśli chodzi o stronę firmową, to sposób, w jaki prezentowana jest Twoja oferta. Bardzo często witryny firmowe „świecą pustkami”. Cała prezentacja oferty to zaledwie kilka krótkich zdań. Jeśli chcesz pozyskać klienta, powinieneś raczej wybrać inny, bardziej ambitny kierunek. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest szczegółowe opisanie oferty.

Zawrzeć należy informacje dotyczące:

  • tego, czym dokładnie zajmuje się firma;
  • sposobu, w jaki realizowana jest usługa.

Warto zaprezentować także spójne elementy graficzne. Świetnie odbierane są tabele oraz wykresy. Dobrze widziane jest także umieszczenie cen usług. Jeśli sami nie potrafimy tego zgrabnie napisać, możemy zdecydować się na skorzystanie z pomocy copywritera. Niewielki nakład finansowy sprawi, że szybko będziemy mogli na swojej stronie opublikować naprawdę wartościowe teksty.

Kancelaria

Przykład prawidłowo stworzonego opisu firmy (źródło: kkulig.pl)

Sekcja „O nas”

To obowiązkowa podstrona, którą powinniśmy posiadać. Stanowi świetne miejsce, w którym można przedstawić firmę, a jednocześnie zachęcić do tego, aby nawiązać z nami kontakt. Nie ma nic dziwnego w tym, że klient, który chce skorzystać z usług woli najpierw poznać naszą firmę. Naturalnym zachowaniem w internecie jest więc szukanie w pierwszej kolejności podstrony „O nas”.

W tej sekcji można umieścić takie informacje jak:

  • historia firmy – nie może to być jednak suchy opis działalności firmy, na przestrzeni ostatnich dziesięciu, piętnastu czy dwudziestu lat. Nikt nie będzie chciał bowiem tego czytać. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem są treści przyciągające wzrok. Sprawdzi się tu np. wykres, na którym zaznaczone zostaną wszystkie najważniejsze wydarzenia z życia firmy, bądź jej osiągnięcia;
  • cel, misja, wizja – czyli wszelkie hasła i slogany, które bliskie są naszej firmie i z którymi się utożsamiamy;
  • zespół – warto pokazać klientom ekipę tworzącą naszą firmę, a także wskazać, że jest to grupa zgranych ze sobą ludzi – zwiększy to zaufanie naszych klientów;
  • po godzinach – świetnie sprawdza się pokazanie nie tylko informacji czysto firmowych, ale również tych, które można określić jako „po godzinach”. Warto zaprezentować klientom relacje z rozmaitych wydarzeń i imprez, w których braliśmy udział.

intermarche

Przedstaw klientom swoją firmę i jej cele (źródło: intermarche.pl)

Informacje kontaktowe

Na każdej stronie internetowej muszą znaleźć się również dane kontaktowe.

Należy opublikować:

  • numer telefonu – dobrze, jeśli umieścimy go w kilku miejscach na stronie. Dobrym miejscem jest menu, stopka, a także oddzielna zakładka kontaktowa;
  • mapę dojazdu – dotyczy to tych firm, które mają swoją siedzibę w dość nietypowych miejscach. Warto przedstawić klientom informacje, które ułatwią dotarcie do naszej firmy;
  • pełne dane firmy – są to dane, które uwiarygodnią naszą firmę w oczach klientów;
  • godziny pracy.

Kancelaria

Przykład prawidłowo utworzonej strony kontaktowej (źródło: kkulig.pl)

Czynniki, które budują zaufanie

Strona internetowa jest tworem wirtualnym, w związku z tym musimy zrobić wszystko, aby wzbudzić zaufanie do naszej marki i zwiększyć bezpieczeństwo jej odwiedzających.

Czynnikami, które pomogą przekonać użytkowników do skorzystania z naszej oferty, są:

  • posiadane certyfikaty, które potwierdzają konkretne umiejętności;
  • zrealizowane prace, projekty oraz produkty;
  • sekcja z logotypami firm, które zdecydowały się nawiązać z nami współpracę;
  • certyfikat bezpieczeństwa SSL;
  • liczby – czyli np. łączna liczba naszych klientów oraz liczba zrealizowanych przez nas projektów.

OleOle

Ikony metod płatności wzbudzające zaufanie klientów do sklepu (źródło: oleole.pl)

Odnośniki do mediów społecznościowych

Warto wzbogacić swoją stronę internetową o odnośniki do firmowych profili społecznościowych. Nie jest to oczywiście najważniejsza kwestia, ale stanowi bez wątpienia duże udogodnienie dla klientów lubiących korzystać z takich portali.

Inglot

Przykład odpowiednio umieszczonych linków do profili społecznościowych (źródło: inglot.pl)

Atrakcyjność wizualna

Aspekt atrakcyjności wizualnej dość ciężko ubrać w słowa. Musimy pamiętać o jednym: strona firmowa musi po prostu dobrze wyglądać. Ważne jest, aby była przyjemna w odbiorze. Należy skonstruować ją tak, aby nie wywoływała chęci natychmiastowego jej opuszczenia.

Strona internetowa prezentuje naszą markę. Dzisiaj jest niezbędnym narzędziem do pozyskiwania klientów, dlatego warto zadbać o to, aby była ona naprawdę wartościowa.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: