
Zakupy w sklepie internetowym nie są już niczym niezwykłym – korzystamy wszyscy z możliwości, jakie daje nam internet, zamawiając przeróżne produkty online. Ponieważ jednak tak wiele osób korzysta ze sklepów internetowych, powstaje ich również coraz więcej. Liczne działają w tej samej branży i oferują nawet te same produkty. Oczywiste jest, że trzeba podejmować działania, które będą miały na celu spopularyzowanie oferty własnego sklepu internetowego – by to on był wybierany przez kolejnych internautów. Każdy właściciel takiego biznesu chciałby zwiększyć swoje zyski, więc wszyscy startują niejako z podobnej pozycji. Istnieje wiele sposobów, by wypromować właśnie swój sklep, a także, by przekonać kolejnych klientów do robienia w nim zakupów – a nie tylko oglądania ofert. Co to za sposoby?
Artykuł odpowiada na pytania:
- Co wpływa na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym?
- Jak wypromować odpowiednio sklep internetowy?
- Jak zwiększyć sprzedaż produktów w sklepie internetowym?
Spis treści:
Reklama to podstawa
Wiadomo, że internauci muszą się przede wszystkim dowiedzieć o konkretnym sklepie internetowym – dopiero wtedy na niego zajrzą, a to z kolei może przełożyć się na wykonanie zakupów. Reklama zawsze jest podstawą generowania zysków, chociaż oczywiście najwięcej zależy od tego, co się oferuje, za ile i czy jest to dobrej jakości. Ostatecznie jednak nawet najlepsze produkty nie będą kupowane przez nikogo, jeśli nikt się nie dowie o istnieniu sklepu.
Sporo trzeba zatem zainwestować w dobrą reklamę, a także w przeróżne akcje promocyjne. Sama reklama nie powinna też być jedynie internetowa, chociaż oczywiście musi być taka przede wszystkim. Współcześnie jest tak duża różnorodność, jeśli chodzi o akcje reklamowe, że naprawdę można pokazać się w dobrym świetle. Wystarczy uruchomić swoją kreatywność albo rozpocząć współpracę z firmą reklamową, która już o to zadba. O tym, że reklama jest ważna, wie jednak każdy. Są zaś i inne sposoby na zwiększanie zysków płynących ze sklepu internetowego!
Warto proponować kolejne produkty
Skoro jakiś klient kupił już coś w naszym sklepie internetowym, to dlaczego nie miałby czegoś kupić ponownie? Warto proponować kolejne rzeczy, dostosowując je do tego, co na przykład ostatnio przeglądał. Można też proponować rzeczy, które są w pewien sposób związane z wyszukiwanym produktem, albo wręcz niezbędne do jego funkcjonowania. Jeśli ktoś na przykład kupuje w sklepie rower, warto pokazać mu propozycje kasków czy ochraniaczy w okazyjnych cenach.
Cały sklep powinien być tak rozplanowany, by klienci mieli od razu styczność z podobnymi propozycjami. To zwiększa szansę na zakup kolejnego produktu w tym samym zamówieniu lub za jakiś czas. Można też skorzystać z metody grupowania kilku produktów w zestaw, co ostatecznie pozwala kupić wszystko taniej. Na pewno nie wszyscy skorzystają z takiej możliwości, ale wielu klientów może się skusić. Właściciel sklepu zaś nie straci – mógłby bowiem w ogóle nie sprzedać pozostałych rzeczy, gdyby nie podobne ich zestawienie.
Stosuj promocje ograniczone czasowo
Uciekający czas działa zawsze na korzyść sprzedającego. Klient będący pod presją czasową nie myśli do końca logicznie. Może się nie zastanawiać czy dana rzecz rzeczywiście najbardziej się mu podoba albo czy jest mu rzeczywiście potrzebna. Zamiast tego będzie się zastanawiał, czy aby nie straci dobrej okazji, jeśli się szybko nie zdecyduje. Stosowanie promocji czasowych to jedna z najlepszych metod na zwiększenie sprzedaży, która zawsze przynosi zyski.
Co ciekawe, najlepiej pod tym względem działają promocje krótkoterminowe – najlepiej jednodniowe. W takim wypadku nie ma nawet czasu na rozważania. Można też zastosować promocję na określone produkty do wyczerpania zapasów. Kiedy ktoś zauważy, że dostępne rzeczy zaraz się skończą, najpewniej postanowi coś kupić. Co ciekawe, warto też stosować w tym wypadku swoiste zestawienia produktów droższych z tańszymi – tymi na czasowej promocji. Jeśli klient zauważy, że w tej chwili może coś kupić za 49 złotych, gdy po upływie promocji będzie musiał zapłacić na przykład 149 złotych, na pewno się skusi!
Polecaj i pokazuj rekomendacje
Jeśli sklep internetowy jest duży i posiada wiele produktów w ofercie, niektórzy klienci mogą odczuwać mętlik i w konsekwencji – nie wiedząc co wybrać – nie kupią niczego. Dobrze jest więc ich naprowadzić – na przykład pokazując najlepiej ocenioną przez innych ofertę tego typu. Ogólnie rzecz biorąc, warto wprowadzić możliwość zostawiania komentarzy przez innych użytkowników, czy też właśnie oceniania produktów, które się kupiło.
Takie sugestie bardzo pozytywnie wpływają na zdolność decyzyjną. Ktoś nie zna jakiegoś sklepu, trafił do niego pierwszy raz i jest zainteresowany jakimś produktem, ale ma wątpliwości. Liczne, pozytywne komentarze, zostawione przez innych internautów, nie tylko sprawią, że zapała większym zaufaniem do sklepu, ale też będzie bardziej przekonany do zakupu tego konkretnego produktu. Takie działania pozwalają więc zwiększyć sprzedaż.
Dbaj o stałych klientów
Zdecydowanie trudniej jest zdobyć nowych klientów, którzy zechcą kupować w sklepie, niż przekonać do zakupów tych stałych. W związku z tym jednak nie wolno wszystkich swoich wysiłków kierować tylko na przyciągnięcie do sklepu internetowego nowych osób – trzeba też zadbać odpowiednio o tych, którzy coś już kupili. Ich utrata byłaby bardzo niekorzystna, ponieważ to oni mogliby najłatwiej dać się przekonać do zakupu czegoś nowego.
Jak więc o nich zadbać, żeby poczuli się docenieni i nie chcieli udać się do konkurencji? Warto wprowadzić dla nich jakieś zniżki i rabaty, na przykład na kolejny zakup, albo zaproponować darmową przesyłkę, jeśli przy następnym zakupie zamówią coś powyżej 50 czy 100 złotych. Można też wprowadzić dla takich osób specjalny program lojalnościowy – poczują się wtedy wyróżnieni i jako lojalni klienci będą starali się kupić coś od czasu do czasu, choćby po to, by spełnić pokładane w nich nadzieje, albo wykorzystać dostępną, przypisaną tylko wybranym promocję.
Stale ulepszaj sklep
Każdy sklep internetowy powinien być dostosowany do potrzeb internautów. Powinni oni móc łatwo przemieszczać się pomiędzy poszczególnymi kategoriami i produktami. Wszystko musi być łatwe do znalezienia, wyszukania. Musi też być dobrze opisane, sfotografowane. Od tego, jak prezentuje się sklep, uzależnione są też osiągane przez niego zyski. Internauta bardzo łatwo wyrabia sobie opinię o sklepie, a jeśli już ją sobie wyrobi, to trudno będzie go przekonać do zmiany takiego poglądu. Prościej mówiąc, jeśli sklep mu się nie spodoba, to po prostu uda się do konkurencji. A ponieważ nikt tego nie chce, powinno się dołożyć wszelkich starań, żeby tak się nie stało.
W sklepie trzeba stale wprowadzać pewne ulepszenia, żeby internauta mógł jeszcze łatwiej się po nim poruszać. Przyciski kupna czy dodania produktu do koszyka powinny być łatwo widoczne, a przy tym sam proces kupowania powinien być możliwie jak najbardziej uproszczony. Warto zadbać i o to, żeby klienci mogli coś kupić bez rejestracji. Ktoś nowy od razu zrezygnuje, jeśli będzie się wymagało od niego podania wszystkich danych. Trzeba wziąć pod uwagę wszystkie sugestie i wykonać ulepszenia. Wówczas z pewnością osiągnie się większe dochody w swoim sklepie internetowym!
Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!