Jak dodawać komentarze na stronach internetowych i jak nimi zarządzać?

Jak dodawać komentarze na stronach internetowych i jak nimi zarządzać?

Istotną rolę w komunikowaniu się z użytkownikami danej strony internetowej, a także potencjalnymi klientami na naszej stronie odgrywają komentarze. Z tego artykułu dowiesz się między innymi, co zyskujemy dzięki komentarzom na stronach, jak dodawać je w odpowiedni sposób, a także jak zarządzać komentarzami znajdującymi się na stronie.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • W jaki sposób komentować w internecie, aby niosło to zysk dla nas?
  • Jaki system komentarzy wdrożyć na stronie?
  • Jak zarządzać komentarzami na swojej stronie?

Komentarze to nic innego jak wypowiedzi, które zamieszczane są celem odniesienia się do tematu, który został poruszony. Okazuje się, że wśród właścicieli stron internetowych znajduje się wiele osób, które kompletnie nie doceniają komentarzy. Tymczasem okazuje się, że są one przydatne nie tylko w zakresie komunikacji, ale również odgrywają ogromną rolę, jeśli chodzi o SEO.

Komentarze na stronach internetowych: jaką rolę pełnią?

Komentarze na stronach internetowych to przede wszystkim kolejna platforma, która jest przestrzenią do porozumiewania się z innymi. Mogą one stanowić doskonały początek dyskusji. Zdarza się tak, że użytkownicy chcą wypowiedzieć się na konkretny temat. Komentujący mogą się ze sobą zgadzać, mogą również trafiać się osoby mające odmienne zdanie. Bez względu jednak na to, jak potoczy się dyskusja jest to zawsze szansa na wartościową rozmowę. Na komentarze powinni ogromną uwagę zwracać przede wszystkim administratorzy, ale również właściciele stron. Śledząc je, można wyłapać niezwykle przydatne informacje. Mogą one stać się inspiracją dla nowych tematów na kolejne artykuły. Zapoznając się z komentarzami, można również wyłapać informacje dotyczące popełnianych przez nas błędów. Nie można zapominać, że komentarze to również ogromna korzyść, jeśli chodzi o SEO. Przyjmuje się, że im więcej na stronie internetowej pojawia się wartościowej treści, tym oczywiście lepiej. Tymczasem pojawienie się nowego komentarza to nic innego, jak zwiększanie zawartości danej strony. To właśnie z tego powodu każda wypowiedź wywiera korzystny wpływ na kondycję witryny. Tyczy się to zwłaszcza tych wypowiedzi, które odnoszą się do poruszonego tematu i mają dużą wartość merytoryczną.

Przeczytaj:
Z jakiego powodu strona nie jest widoczna w Google?

Co lepsze: komentarze wewnętrzne czy usługa o charakterze zewnętrznym?

Od pewnego czasu można śledzić spór dotyczący tego, które rozwiązanie jest lepsze: pozostawanie przy natywnych rozwiązaniach czy też wdrażanie komentarzy na stronach www z pomocą usług zewnętrznych. Oczywiście zwolennicy każdego z rozwiązań mają swoje argumenty. Zobaczmy w związku z tym co jest lepsze: natywny WordPress czy Disqus?

Komentarze za pośrednictwem Disqus: dlaczego może okazać się, że jest to lepsze rozwiązanie?

Disqus zwraca uwagę przede wszystkim tym, jak wygląda. Wiele osób uważa, że jest to rozwiązanie w pełni profesjonalne. Zasada działania opiera się na gromadzeniu społeczności nie tylko wokół strony internetowej, ale zdecydowanie szerzej, bo wokół całych kategorii, a także dziedzin tematycznych. Cechą charakterystyczną jest również zaawansowana integracja z mediami społecznościowymi, możliwość wyróżniania, a także oceniania komentarzy. Na podkreślenie zasługuje to, że jest w pełni responsywny. Jednocześnie niemalże zupełnie pozbywa się spamu. Wiele osób obawia się jednak, że roboty wyszukiwarek mogą sobie nie poradzić z indeksowaniem treści, która generowana jest przez Disqus. Tymczasem obawy te są zupełnie bezpodstawne. Roboty Google robią to bez najmniejszego problemu.

Natywne komentarze w CMS WordPress

Za ich największą zaletę uważa się to, że stanowią integralną część WordPressa. W związku z tym przechowywane są w bazie danych witryny. Oczywiście Disqus również daje możliwość synchronizowania swoich treści w taki sam sposób, ale wielu administratorów mówi, że w ich przypadku funkcja ta niespodziewanie przestała działać. Tymczasem sprawowanie pełnej kontroli nad komentarzami, jakie pojawiają na stronie jest zdecydowanie bardziej bezpieczne. Trzeba pamiętać, że jest to przecież wcale niemały wycinek treści. Bez żądnych problemów można również ingerować w to, jak komentarze wyglądają. Wystarczy tylko postawić na edycję odpowiedniego szablonu motywu, a także plików CSS. Na podkreślenie zasługuje fakt, że ich funkcjonalność może zostać rozszerzona. Wystarczy sięgnąć po wtyczki do WordPressa. Wiele osób uważa, że komentarze wordpressowe są zdecydowanie łatwiejsze i znacznie mniej skomplikowane. Na ogół formularze, a także przestrzeń z komentarzami są znacznie mniej rozbudowane pod względem optycznym niż w przypadku Disqusa. Jest to dobra zachęta do komentowania.

Disqus czy natywne komentarze? Które z tych rozwiązań jest korzystniejsze?

Odpowiedź uzależniona jest od tego, czego dana osoba oczekuje. Jeśli zależy Ci na możliwości niemalże nieograniczonej ingerencji w funkcjonalność systemu komentarzy, a także to, jak wyglądają, nie chcesz mieć reklam, a także chcesz czuć się dużo bardziej pewnie, postaw na komentarze natywne. Jeśli jednak należysz do osób, które cenią niskie ryzyko pojawienia się spamu, stawiasz na profesjonalny wygląd, a także wielość funkcji dodatkowych, lepszym rozwiązaniem dla Ciebie będzie Disqus. To optymalny wybór również wówczas, jeśli reklamy w darmowej wersji nie stanowią dla Ciebie problemu. Aby jednak dokonać ostatecznego wyboru, należy przetestować wybrane rozwiązania.

Przeczytaj:
Jak dostosować stronę internetową do urządzeń mobilnych?

Dodawanie komentarzy na stronach www: jak robić to prawidłowo?

Poniżej kilka wskazówek dotyczących tego, jak należy publikować komentarze na stronach www:

  • Odnoś się do sedna sprawy;
  • Zrezygnuj ze spamowania odnośnikami do swojej strony internetowej – link możesz umieścić wówczas, gdy wnosi on coś rzeczywiście wartościowego do dyskusji;
  • Zrezygnuj z wdawania się w dyskusje z tak zwanymi trollami i osobami, które robią wszystko, aby po prostu zasiać zamęt w dyskusji;
  • Pamiętaj, że wielkie litery oznaczają krzyk. Dlatego nie sięgaj po nie bez potrzeby;
  • Pamiętaj, że osoby dodające komentarze w jakimś serwisie są jego gośćmi – dotyczy to również Ciebie;
  • Jeśli zamierzasz skomentować artykuł krytycznie, zrób to rzeczowo i bardzo kulturalnie.

Komentując artykuły, należy pamiętać o przestrzeganiu dobrych manier. Kierujemy się przecież nimi również w życiu codziennym. To, że w środowisku internetowym występuje większa anonimowość, to nie znaczy, że można zrezygnować z przestrzegania zasad kultury.

Jak zarządzać komentarzami na swojej stronie?

Podczas zarządzania komentarzami przestrzegaj poniższych reguł:

  • Zadbaj o to, aby nie publikować komentarzy obraźliwych oraz agresywnych, zwłaszcza takich, które kierowane są do konkretnych osób. Ich wartość merytoryczna jest zerowa i psują dobrą atmosferę, która panuje na Twojej stronie;
  • Odnoś się merytorycznie do krytycznych komentarzy;
  • Postaraj się, aby moderacją zajmowała się jedna osoba. Dzięki temu jest jasność co do tego, kto ma zajmować się danymi komentarzami;
  • Odpowiadaj bez niepotrzebnych emocji, rób to w pełni profesjonalnie;
  • Jeśli pojawiają się problemy, postaraj się, aby rozpatrywać je indywidualnie. Zautomatyzowane słownictwo to coś, czego należy się wystrzegać.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować:

Przeczytaj poprzedni wpis:
Co zrobić, aby poprawić użyteczność w sklepie internetowym?

W wielu wypadkach sklepy internetowe tworzone są po to, aby "były". Nie kryje się za tym żadna filozofia. Właściciel chce...

Zamknij