Jak dbać o jakość treści na naszej stronie internetowej?

Jak dbać o jakość treści na naszej stronie internetowej?

Od kilku lat podkreśla się jasno, że treść na stronie internetowej zarówno pod kątem SEO, jak i człowieka jest bardzo ważna, dlatego warto dowiedzieć się, w jaki sposób powinno się ją poprawnie tworzyć. Roboty wyszukiwarek internetowych dokładnie analizują treść znajdującą się na stronie internetowej, badają one również występowanie określonych słów kluczowych, obecność obrazów oraz linków. Należy uważnie dbać o treść, którą zawiera nasza strona internetowa.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jakie znaczenie ma jakość treści na stronie internetowej?
  • Jak tworzyć profesjonalną treść na stronę internetową?
  • Gdzie można dodatkowo opublikować przygotowaną treść?

Z jednej strony korzystają z niej wyszukiwarki, z drugiej strony treść to ważny materiał dla użytkowników, których stopień relacji z daną witryną będzie świadczyć o jej „być albo nie być”. Warto więc sprawdzić jak możemy wykorzystać treść, aby poprawić pozycję naszej strony w ramach wyników wyszukiwania. W jaki więc sposób rozwijać treści na stronach internetowych?

Piszmy regularnie

Nowe treści należy tworzyć regularnie, aby w ten sposób aktywizować kolejnych czytelników. Wielu z nich będzie obserwować interesujące ich blogi, a jeśli pojawiają się tam regularnie nowe treści, to chętnie będą do nich wracać. Regularnie aktualizowane witryny są również lepiej traktowane przez wyszukiwarki, dlatego ten element także trzeba brać pod uwagę. Nie dzieje się tak bez powodu, gdyż w końcu każdy dodany wpis blogowy będzie sprawiał, że w skład domeny wchodzić będzie więcej podstron. W ten sposób otrzymamy także listę dodatkowych słów kluczowych, które będzie można wykorzystać w celu pozycjonowania. Cykliczne uzupełnianie treści to bardzo ważna kwestia, ponieważ już po kilku miesiącach regularnych działań będzie można zobaczyć efekty takiego działania.

Treść typu evergreen

Czym odznacza się treść wysokiej jakości? Przede wszystkim powinna być „wiecznie żywa”. Treść „wiecznie żywa” to taka, która z definicji nie będzie tracić na wartości. Oznacza to, że może być odkopana w wynikach wyszukiwania przez cały czas i będzie interesować internautów właściwie bez przerwy. W końcu trudno będzie wprowadzać cokolwiek innowacyjnego, np. do przepisu na pyszne sernik. Dodatkowo ciężko wyobrazić sobie sytuację, w której nagle czytelnicy stracą zainteresowanie tym ciastem i będzie ono już mało popularne.

Aktualizacja znanych treści

Tworzenie nowych treści na stronie internetowej to zawsze dobra praktyka. Jeśli prowadzimy sklep internetowy i zbliżają się święta lub inne ważne uroczystości, które można tematycznie powiązać ze sprzedażą oferowanych przez nas produktów, to można w takiej sytuacji wprowadzić jakieś promocje przy ich zakupie. Z tego powodu warto również zaktualizować nasze treści, które już mamy. Będziemy mogli w jakiejś mierze pomyśleć o tym, aby zaktualizować treść, wprowadzają np. wzmianki o ofertach promocyjnych. Zasadniczo sytuacja wygląda tak, że wyszukiwarki doceniają sytuację, w których stara treść jest aktualizowana. Dodanie kilku akapitów tekstów, obrazów lub większa zmiana danych to dobra praktyka, która zostanie pozytywnie oceniona przez roboty indeksujące. Warto aktualizować treść we własnym serwisie, ponieważ może to przynieść dla nas pozytywne efekty.

Wykorzystywanie tzw. user-generated content

Treść tworzona przez użytkowników dla kolejnych użytkowników to również doskonała opcja pozwalająca na rozwijanie świadomości naszej marki. Do działań tzw. user-generated content zaliczyć należy między innymi takie kwestie, jak dodawanie komentarzy na stronie, udzielanie opinii, dodawanie zdjęć oraz konkursy, w których należy wykazać się swoją kreatywnością. Dzięki takim aktywnościom służącym w rozwijaniu naszej strony możemy oczekiwać, że część naszej pracy będzie wykonywana przez inne osoby i to właśnie one będą motorem rozwojowym naszego serwisu. Należy podkreślić, że lepsza reklama niż ta, która jest przekazywana przez zadowoloną osobę z usług lub produktów naszej firmy, nie istnieje, dlatego warto dbać o klientów, których poziom zadowolenia stanowi o ewentualnej możliwości rozwoju naszego biznesu.

Wpisy gościnne

Taka treść będzie prezentowana na stronie, która będzie należała do kogoś innego i będzie miała istotny wpływ na to, jak inni będą nas postrzegać. Można bowiem oczekiwać, że wpisy gościnne są skutecznym sposobem na to, aby tanim kosztem promować naszego bloga. Opublikowanie artykułu na innej stronie internetowej, to nie tylko sposób na to, aby dać innym znać o istnieniu naszej strony, ale będzie można tam również wprowadzić odnośnik do naszej strony, dzięki czemu uzyskamy wysokiej jakości link w kontekście pozycjonowania. Ze współpracy skorzystają tak naprawdę obie strony, gdyż nasz partner w ten sposób otrzyma dla siebie wartościową treść, którą opublikuje.

Rozwiązywanie problemów

Warto przygotowywać takie wpisy, które będą w stanie skutecznie rozwiązywać problemy osób, które będą naszymi czytelnikami. Chodzi o to, aby „nie uprawiać sztuki dla sztuki”, a więc pisania tylko po to, aby udostępnić jakąkolwiek treść, która nie będzie miała znaczenia dla nikogo. Teksty, które będziemy przygotowywać, powinny tak naprawdę nieść za sobą coś więcej. Nie mogą skupiać się na sobie i swoich osiągnięciach czy walorach, ale na tym, co inni mogą osiągnąć po jej przeczytaniu. Twórzmy więc takie teksty, które będą realizowane pod kątem naszych użytkowników i ich potrzeb. Serwujmy im wskazówki i odpowiedzi na pojawiające się pytania, a dzięki temu będziemy mogli oczekiwać, że nasi czytelnicy będą zadowoleni z tego, co zostanie im przedstawione.

Udostępnianie treści w mediach społecznościowych

Prowadzenie strony internetowej to nie wszystko, to tak naprawdę początek naszej długiej drogi. Przede wszystkim należy wykorzystać możliwości, jakie dają nam media społecznościowe, dzięki którym będzie można skutecznie dążyć do zwiększenia popularności. Swoje treści warto udostępniać na różnych portalach, ale najważniejsze, to tworzyć treść dla tych serwisów, które tematycznie będą powiązane z naszą stroną.

Badanie własnej strony internetowej

Powinniśmy regularnie kontrolować to, w jakim stanie znajduje nasza strona internetowa, kto ją odwiedza, jak często, jakie podstrony odwiedza i ile spędza na nich czasu. W ten sposób można ja odpowiednio ocenić nasze treści i w miarę możliwości wprowadzić zmiany, które udoskonalą funkcjonowanie naszej witryny.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: