SEO-PODCAST.PL – O czym pamiętać tworząc treść na stronę internetową?

SEO-PODCAST.PL – O czym pamiętać tworząc treść na stronę internetową?

O czym pamiętać tworząc treść na stronę internetową?

Ten film otwiera cykl odcinków SEO Podcastu na temat contentu i copywritingu SEO. Porozmawiamy o tym, w jaki sposób tworzyć treść, aby była użyteczna zarówno dla użytkownika, jak i dla algorytmów wyszukiwarki Google. Ustalimy, w jaki sposób znaleźć najlepszych odbiorców naszej treści i dlaczego warto kierować do nich np. wpisy blogowe. Porozmawiamy o intencjach użytkowników i wybierzemy najlepszą intencję dla naszego typowego użytkownika w serwisie. Przeanalizujemy także, jakim typem języka się posługiwać i jaki rodzaj treści będzie najlepiej dopasowana do naszego użytkownika. Na cele tego odcinka SEO Podcastu przygotowałem także wskazówki, które umożliwią Ci prowadzenie bloga wspierającego pozycjonowanie, a także przekażę Ci zasady promowania wpisów blogowych w internecie. Na koniec otrzymasz listę aplikacji, które wspomogą Cię w czasie redagowania treści na swoją stronę internetową, w tym na wpisy blogowe.

Podcast

Listen to „Ile kosztuje i ile trwa pozycjonowanie?” on Spreaker.

Wideo

YouTube video

Transkrypcja

  • Do kogo kierować treść na stronie internetowej?
  • W jaki sposób pisać treści wspomagające pozycjonowanie?
  • W jaki sposób promować treści w internecie?
  • Jakie oprogramowanie wykorzystać do copywritingu SEO?

Na te pytania poznasz odpowiedzi w dzisiejszym odcinku SEO Podcastu, zapraszam!

Nadszedł czas, aby porozmawiać o trzecim czynniku – zaraz po usłudze optymalizacji pod SEO i linkowaniu, która odgrywa również bardzo dużą rolę w trakcie pozycjonowania stron i sklepów internetowych. Ten odcinek zostanie poświęcony roli treści w pozycjonowaniu i stanowi początek filmów dotyczących tematyki contentu i o optymalizacji treści pod pozycjonowanie, które będą pojawiać się cyklicznie na kanale SEO Podcastu, naprzemiennie z tematami związanymi z linkami pozycjonującymi, audytem i optymalizacją pod SEO, a także z oprogramowaniem wspierającym prowadzenie kampanii SEO. Ale standardowo – zacznijmy od początku.

Do kogo kierować treść na stronie internetowej?

Aby móc ustalić zasady dotyczące rodzaju treści, a także sposobu, w jaki będziemy ją publikować i udostępniać naszym użytkownikom, musimy w pierwszej kolejności określić naszego typowego użytkownika, a dokładnej styl języka, którym się posługuje, a także jego intencja w czasie pobytu w naszym serwisie, która nie zawsze może być zgodna z naszymi przewidywaniami.

Możemy to zrobić na dwa sposoby:

  • za pomocą metody prób i błędów, czyli wyszukując dowolne frazy i zagęszczając je w treści;
  • analizując działania konkurencji, czyli sprawdzając frazy, które wykorzystują, rodzaj treści, które publikują, a także śledząc wszystkie kanały ich udostępniania w internecie.

O ile pierwszy sposób może wydawać Ci się dobry, to uważam, że nie warto wymyślać koła drugi raz, czyli tracić czas i pieniądze na próby i testy, na które na tym etapie Cię nie stać. Próby zmiany sposobu komunikacji z klientami czy zmiany rodzaju języka i dostosowanie się do wąskich grup użytkowników mogą skończyć się przepaleniem budżetu, na co mogą sobie pozwolić marki posiadające duże budżety na marketing. W tym wypadku, jeśli dana kampania nie wypali, to mogą testować kolejne i nie przejmować się wydanymi pieniędzmi, które były przeznaczone na próbę zmiany strategii i wizerunku marki.

Ale wróćmy do naszej firmy, naszych klientów i rodzajów intencji, którą mogą posiadać w zależności od rodzaju serwisu, który prowadzimy.

A są to intencje:

  • informacyjna – która polega na wejściu do serwisu w celu znalezienia w nim informacji na ściśle określony temat, np. „iPhone 13 czy iPhone 14?”;
  • nawigacyjna – która polega na znalezieniu adresu URL do witryny danej firmy lub do jej siedziby, wprowadzając nazwę firmy do wyszukiwarki, np. bank Millenium;
  • transakcyjna – która polega na znalezieniu konkretnego produktu, którym użytkownik jest zainteresowany, np. czarne męskie buty sportowe Nike.

Jak sam łatwo możesz zauważyć, schemat tworzenia fraz z w zależności od rodzaju intencji użytkownika różni się diametralnie, dlatego, jeśli skupimy się na wykorzystywaniu fraz dla złej intencji użytkownika, tworząc treści i linkując złe słowa kluczowe, możemy iść w całkowicie odmiennym kierunku niż powinniśmy. Najlepszym wyznacznikiem błędnie zinterpretowanych intencji użytkowników wchodzących do Twojego serwisu będzie znikoma ilość leadów oraz wysoki współczynnik odrzuceń.

Wracając do stylu języka, którym powinniśmy się posługiwać w naszych treściach, to nasz wybór powinien być podyktowany wnikliwą analizą danych o naszych użytkownikach, biorąc pod uwagę:

  • wiek użytkowników;
  • płeć;
  • miejsce zamieszkania;
  • najpopularniejsze zawody, które mogą wykonywać;
  • stan cywilny;
  • zainteresowania i hobby;
  • dni i pory dnia, w których są aktywni w internecie;
  • urządzenia, które mogą wykorzystywać podczas pobytu w naszym serwisie;
  • informacje, których mogą poszukiwać w treści Twojego serwisu lub produkty, które po zakupie rozwiążą ich problemy.

Posiadając komplet informacji o swoich użytkownikach, będziesz mógł podjąć decyzję o stylu treści, którą powinieneś publikować, a także o rodzaju informacji, które powinieneś im dostarczyć w treści znajdującej się na Twojej stronie lub w sklepie internetowym.

W jaki sposób pisać treści wspomagające pozycjonowanie?

Jeśli zdarzyło Ci się czytać mojego bloga, którego prowadzę na stronie internetowej mojej agencji, mogłeś wiele razy trafić na rozwiązanie problemu dotyczącego zwiększenia objętości serwisu. W tym wypadku najlepszą możliwością jest właśnie prowadzenie bloga, który regularnie prowadzony stanowi idealne miejsce do zwiększenia ilości treści, zwiększenia widoczności na coraz większą liczbę słów kluczowych, które powinny znaleźć się w treści publikowanych artykułów i tym samym pozyskiwanie dodatkowego ruchu z wyników organicznych wyszukiwarki Google.

Jest wiele sposobów na prowadzenie bloga we własnym serwisie i wiele z nich stosuję na co dzień zarówno na swojej witrynie, jak i na stronach i sklepach internetowych moich klientów, z którymi współpracuję w zakresie prowadzenia kampanii SEO.

Przygotowałem dla Ciebie 14 wskazówek, które umożliwią Ci prowadzenie bloga wspierającego pozycjonowanie:

  • przygotuj listę tematów, które zostaną poruszone w treści Twoich wpisów blogowych;
  • przygotuj kalendarz publikacji wpisów blogowych (rozłóż je możliwie z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, a jeśli to możliwe, to przygotuj plan publikacji na cały rok);
  • analizuj wpisy blogowe publikowane przez konkurencję;
  • aktualizuj informacje, które z czasem mogą zostać zdezaktualizowane lub niepoprawne;
  • rozwiązuj najpopularniejsze problemy swoich klientów za pomocą wpisów blogowych – opisuj najczęstsze spotykane problemy swoich klientów związane z tematyką Twojej firmy i odpowiadaj na najczęściej zadawane przez nich pytania;
  • opisuj swoje produkty lub usługi skupiając się na problemach, które rozwiązują oraz na ich największych wartościach i cechach, które je wyróżniają na tle konkurencji;
  • stosuj tytuł zawierające popularne słowa kluczowe;
  • wykorzystuj formatowanie – stosuj nagłówki zawierające popularne słowa kluczowe, listy wypunktowane, tabele oraz zdjęcia;
  • wykorzystuj popularne pojedyncze słowa kluczowe i frazy typu „long tail” (np. pytania najczęściej zadawane przez użytkowników);
  • stosuj linkowanie wewnętrzne za pomocą linków do swoich produktów lub usług umieszczanych w treści wpisów;
  • twórz unikalne treści i nie kopiuj ich z innych zewnętrznych serwisów, a także z wewnętrznych podstron dostępnych na swojej stronie internetowej;
  • stosuj tagi, które w dalszym ciągu robią efekty w SEO;
  • rozważ prowadzenie podcastu audio lub audio/wideo, aby móc publikować transkrypcję w treści wpisów blogowych;
  • nawiąż współpracę z profesjonalnym copywriterem przedstawiając mu swoją firmę i branżę, w której pracujesz, typ użytkownika, który odwiedza Twój serwis, a także popularne słowa kluczowe, które należy wykorzystać w treści.

W jaki sposób promować treści w internecie?

Analiza użytkowników nie powinna kończyć się tylko na ich określeniu, a także na analizie rodzaju treści, którą będziesz udostępniać w swoim serwisie. Ta sama zasada dotyczy także kanałów komunikacji, za pomocą których powinieneś publikować swoje treści.

Oczywiste jest, że swoją aktywność w internecie należy zacząć od posiadania witryny zawierającej opis usług lub produktów, które oferujesz. Ale czy wziąłeś pod uwagę prowadzenie bloga, za pomocą którego będziesz mógł publikować treści, które będą zwiększały liczbę wejść użytkowników do Twojego serwisu?

Pewnie od razu nasunęło Ci się pytanie, w jaki sposób prowadzić bloga, aby nie tylko wpływał na efekty pozycjonowania, ale także stanowił źródło dodatkowej sprzedaży, prawda? No właśnie.

Prowadząc bloga, kieruj się przygotowanymi przeze mnie 16 zasadami:

  • rozwiązuj najpopularniejsze problemy Twoich klientów;
  • opisuj zastosowanie w codziennym życiu Twoich produktów;
  • opisuj problemy, które Twoje usługi są w stanie je rozwiązać;
  • doradzaj klientom w wyborze lub w wykonaniu określonej czynności powiązanej tematycznie z Twoją firmą;
  • pisz interesujące treści, które powinny być aktualne na dzień ich publikacji, odpowiednio sformatowane i otoczone wieloma zdjęciami, które pozwolą lepiej zrozumieć tematykę, której dotyczą;
  • stosuj popularne słowa kluczowe i linkuj wewnętrznie do innych podstron lub produktów i kategorii w swoim sklepie internetowym;
  • publikuj artykuły zawierające konkretne informacje (bez tzw. lania wody) i stosuj w nich język dostosowany do Twojej grupy docelowej;
  • publikuj regularnie wpisy na podstawie wcześniej zaplanowanego kalendarza publikacji;
  • udostępniaj linki do swoich wpisów blogowych we wszelkich własnych kontach w serwisach społecznościowych;
  • udzielaj się na forach dyskusyjnych i grupach na Facebooku powiązanych tematycznie z Twoim serwisem i udostępniaj w treści linki do swoich wpisów, dając wartość przebywającym w nich uczestnikom;
  • buduj bazę mailingową za pomocą pola zapisania się do newslettera i zachęć użytkowników do zapisania się do tej listy, dając im coś w zamian (np. dostęp do treści dostępnej tylko dla subskrybentów newslettera);
  • wysyłaj za pomocą newslettera informacje o swoich produktach lub usługach oraz nowych wpisach blogowych;
  • prowadź wywiady z osobami z branży i publikuj je na swoim blogu w formie artykułu lub transkrypcji podcastu;
  • zlecaj publikację artykułów sponsorowanych;
  • współpracuj z innymi serwisami w formie publikacji gościnnych wpisów blogowych, z których powinny wychodzić linki do Twojego serwisu;
  • proś znajomych o udostępnianie Twoich wpisów.

Jakie oprogramowanie wykorzystać do copywritingu SEO?

Aby Twoja przygoda z tworzeniem artykułów pod pozycjonowanie (zwanym także copywritingiem SEO) stała się przyjemniejsza, warto wykorzystać do tego narzędzia, które ułatwią Ci pracę nad ich pisaniem. Przygotowałem dla Ciebie listę 9 narzędzi, które na co dzień wykorzystywane są w branży SEO i copywritingu.

Należą do nich:

  • wtyczka „Language Tool”, która jest nieodłącznym elementem pracy podczas redagowania nowej treści, ale także weryfikowania i edytowania istniejącej pod kątem błędów ortograficznych. Polecam zakup rocznej, niedrogiej wersji premium, aby wtyczka mogła sprawdzać treści o dowolnej liczbie znaków;
  • narzędzie „Content Writer” w aplikacji Senuto, który umożliwi Ci stworzenie treści zgodnej z optymalizacją pod pozycjonowanie oraz edytowanie istniejącej. Na dzień przygotowywania tego filmu narzędzie jest w wersji beta;
  • edytor treści w aplikacji Semstorm, jako konkurencyjny do Senuto, który także uprości Ci pracę nad optymalizacją i poprawą artykułu pod pozycjonowanie. Ciekawą funkcją, którą posiada jest możliwość wykorzystania sztucznej inteligencji do wygenerowania treści oraz zaimportowania już wcześniej opublikowanego tekstu na dowolnej stronie internetowej do ów edytora;
  • narzędzie „Content Planner” w aplikacji SurferSEO, który na podstawie wybranego typu intencji użytkownika i zaproponowanych popularnych słów kluczowych pomoże Ci przygotować treść zoptymalizowaną pod pozycjonowanie;
  • narzędzie Ubersuggest, które umożliwi Ci znalezienie popularnych słów kluczowych oraz popularnych fraz z tzw. długim ogonem, w podziale na liczbę wyszukiwań dla urządzeń desktopowych i mobilnych. Do ciekawych funkcji, które udostępnia Ubersuggest należą: możliwość analizy słów kluczowych przez konkurencję oraz przykłady użycia fraz w artykułach konkurencji, a także wyszukanie artykułów zaindeksowanych w wyszukiwarce Google i sprawdzenie zagęszczonych w nich słów kluczowych;
  • narzędzie AnswerThePublic, które umożliwi Ci znalezienie popularnych słów kluczowych i fraz z długim ogonem, w tym najczęściej zadawanych pytań w wyszukiwarce Google powiązanych z analizowanym słowem;
  • narzędzie KeywordTool.io, które umożliwia wyszukanie popularnych słów kluczowych dla wyszukiwarki Google i Bing, a także dla YouTube, Amazon oraz eBay, a także popularnych hashtagów w serwisach społecznościowych Instagram i Twitter;
  • narzędzie Copyscape, które umożliwi Ci weryfikację treści pod kątem ewentualnie występującej duplikacji;
  • narzędzie Google Keyword Planner, dostępne w panelu reklam Google Ads, które umożliwi Ci sprawdzenie popularności posiadanej już listy słów kluczowych w wyszukiwarce Google oraz znalezienie nowych.

 
Przejdźmy do podsumowania naszego odcinka SEO Podcastu:

  • Na początku omówiliśmy sposoby na zaadresowanie naszej treści do użytkowników i istotę wyboru odpowiedniej intencji użytkowników, którą powinniśmy się kierować w trakcie redagowania treści do swojego serwisu;
  • Podpowiedziałem Ci, na jakiej zasadzie powinieneś dokonać analizy użytkowników wchodzących do Twojego serwisu i jakie czynniki należy wziąć pod uwagę podejmując decyzję, jakim językiem należy się posługiwać w treści podstron czy artykułów na blogu;
  • Poznałeś 14 wskazówek na przygotowywanie wpisów blogowych zgodnych z wymaganiami optymalizacji pod pozycjonowanie i pozwalających na pozyskiwanie ruchu z SERP-ów, czyli organicznych wyników wyszukiwarki Google;
  • Specjalnie dla Ciebie przygotowałem także 16 zasad, które warto wykorzystać do wypromowania swojego bloga i dostępnych w nim wpisów;
  • Na koniec wymieniłem Ci listę 9 narzędzi, które znam i wykorzystuję w swojej pracy do wielu czynności związanych z wyszukiwaniem słów kluczowych i fraz z długim ogonem, a także do wyszukiwania tematów pod przyszłe wpisy blogowe i analizą contentu publikowanego przez konkurencję.

I to był pierwszy odcinek otwierający serię dotyczącą contentu i copywritingu SEO. Mam nadzieję, że przygotowana lista wskazówek i porad umożliwi Ci jeszcze lepiej zoptymalizować swoje treści pod pozycjonowanie, ułatwi Ci pracę nad publikowanym contentem, a także pozwoli Ci zrozumieć pracę copywriterów SEO, którzy często nie mają łatwego zadania, jeśli zostanie im zlecona treść o bardzo niskiej popularności.

Jeśli spodobała Ci się tematyka tego odcinka i chciałbyś, abym częściej omawiał tematy związane z contentem, to daj znać o tym w komentarzu. Kliknij też łapkę w górę i zasubskrybuj ten kanał, aby serwis YouTube informował Cię o kolejnych odcinkach SEO Podcastu.

Zapraszam Cię również do moich autorskich książek o SEO oraz do autorskiego kursu SEO, w którym w praktyczny sposób uczę pozycjonowania z wykorzystaniem specjalistycznych i popularnych aplikacji SEO, w tym narzędzi, które zostały wymienione w dzisiejszym odcinku. W opisie pod tym filmem znajdziesz linki do wymienionych materiałów.

Dziękuję Ci za wysłuchanie tego odcinka w formie podcastu lub obejrzenie go w formie wideo w serwisie YouTube i oczywiście zapraszam Cię do sprawdzenia pozostałych.

Trzymaj się, cześć! 🙂

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: