Wysoka pozycja witryny internetowej w wynikach wyszukiwania to wyznacznik i potwierdzenie dobrze wykonanej pracy nad usługą pozycjonowania. Ważnym elementem, który wpływa na wyniki wyszukiwania jest właściwa optymalizacja strony internetowej. Należy jednak pamiętać, aby przed przystąpieniem do pozycjonowania wykonać audyt sprawdzający czy strona internetowa jest dostosowana pod pozycjonowanie.

Czym jest audyt?

Audyt SEO to ogół działań analitycznych, które umożliwiają wytypować czynniki, które korzystnie i niekorzystnie (przede wszystkim) wpływają na pozycjonowaną stronę (tzw. analiza pod SEO). Dzięki usłudze audytu możemy ocenić kod źródłowy danej witryny internetowej oraz jakość zawartej w niej treści, a także sprawdzić linki wychodzące oraz prowadzące do strony internetowej. Usługę należy wykonać na podstawie dostępu do strony WWW lub sklepu internetowego oraz listy pozycjonowanych fraz.

Audyt SEO to również dedykowany raport opracowany dla konkretnej witryny internetowej z uwzględnieniem czynników, które wpływają na ustalenie pozycji w wyszukiwarce. Pozycjoner analizuje rzetelne informacje dotyczące słabych i mocnych punktów strony internetowej, które wpływają na jej odpowiednią widoczność w wynikach wyszukiwania, a także przygotowuje propozycję rozwiązań, które poprawią pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.

Audyt wykrywa i skutecznie eliminuje błędy w obrębie strony internetowej poprawiając jej jakość, a także przyczyniając się do zwrotu z inwestycji oraz jednoczesnego zmniejszenia wydatków na podejmowane działania, które w rzeczywistości nie przynoszą pożądanych rezultatów.

Audyt jest szczególnie zalecany w sytuacji, gdy planowane jest pozycjonowanie witryny lub w przypadku znacznego spadku ruchu organicznego, czyli odwiedzin realizowanych za pomocą wyszukiwarek internetowych.

Audyt sprawdza się również w sytuacji, gdy pozycjoner chce sprawdzić, czy strona, która została założona kilka lat wcześniej nadal spełnia aktualne standardy.

Dlaczego warto optymalizować stronę internetową?

Kolejnym czynnikiem, który pozwala przygotować stronę internetową pod pozycjonowanie, jest optymalizacja. Pozornie wydawać się może, że jest to działanie bardzo proste, należy jednak podkreślić, że optymalizacja wymaga szeregu działań, które w widoczny i zauważalny sposób poprawią jakość witryny, przyczyniając się tym samym do efektownych wyników końcowych. Należy pamiętać, że każda zoptymalizowana strona powinna być skorelowana z najważniejszymi czynnikami, które zapewniają efektywne pozycjonowanie.

Są to przede wszystkim:

  • prawidłowe ustawienie tytułów, opisów oraz słów kluczowych w HTML heater (tzw. meta tagi);
  • odpowiednio opracowana treść, czyli właściwa ilość treści, charakter zamieszczanych nagłówków, optymalne nasycenie słowami kluczowymi oraz brak duplikatów z innych stron;
  • backlink, czyli wartościowe linki;
  • internal link czyli odpowiednia ilość linków wewnętrznych.

Optymalizacja umożliwia wyeliminowanie błędów wyłonionych podczas realizacji audytu SEO.

Sprawdź naszą ofertę audytu i optymalizacji i przygotujmy stronę pod pozycjonowanie!