Audyt SEO i optymalizacja

Czym jest audyt SEO i dlaczego jest istotny podczas pozycjonowania?

Głównym czynnikiem wpływającym na efektywne pozycjonowanie jest odpowiednie zoptymalizowanie (przygotowanie) strony internetowej lub sklepu internetowego. Przed rozpoczęciem pozycjonowania zalecane jest wykonanie audytu SEO, za pomocą którego sprawdzone zostaną wszystkie podstawowe (i bardzo ważne) czynniki wpływające na efektywne pozycjonowanie. Dzięki wyeliminowaniu znalezionych uwag zwiększymy szansę na osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce.

Audyt SEO obejmuje między innymi:

  • ocenę kodu źródłowego (w tym meta tagów);
  • ocenę treści strony lub sklepu internetowego (ilość treści, ilość i rodzaje nagłówków w treści, poziom nasycenia słowami kluczowymi w treści, występujące duplikaty treści);
  • sprawdzenie linków wychodzących prowadzących do strony lub sklepu internetowego;
  • sprawdzenie linków wewnętrznych na stronie lub sklepie internetowym (tzw. internal link) oraz linków w mapie witryny (sitemap.xml);
  • sprawdzenie prędkości wczytywania strony za pomocą narzędzia Google Page Speed (inaczej zwany Google Speed Test);
  • analizę responsywności serwisu (dla urządzeń desktopowych i mobilnych) za pomocą narzędzia Google Mobile Friendly;
  • analizę występujących znaczników danych strukturalnych i ich poprawności (schema.org) za pomocą narzędzia Google Rich Results;
  • analizę pliku robots.txt za pomocą testera plików robots.txt od Google (Google Search Console);
  • analizę zaindeksowanych podstron w wyszukiwarce Google i znalezienie podstron o niskiej jakości (tzw. thin pages);
  • analizę pod kątem występujących potencjalnych wirusów;
  • analizę wykrytych języków serwisu i poprawności oznaczenia ich w tagach „hreflang” w kodzie źródłowym;
  • analizę zwracanych kodów statusów serwera i nagłówków HTTP;
  • analizę wartości współczynnika „text/ratio” (stosunek występującej ilości kodu źródłowego do treści contentowej);
  • analizę przekierowań występujących w serwisie.

Dzięki usłudze optymalizacji wyeliminujemy błędy, które zostały wykryte podczas wcześniej wykonanej usługi audytu SEO.

Koszt audytu SEO nie obejmuje wykonania optymalizacji. W czasie pozycjonowania z opłatą abonamentową usługa audytu SEO wykonywana jest gratis.

Do wyceny usługi potrzebny jest adres strony WWW lub sklepu internetowego i lista pozycjonowanych fraz.

WYCENA POZYCJONOWANIA

Porozmawiajmy o kampanii SEO dla Twojego serwisu

Skontaktujmy się i zaplanujmy naszą wspólną kampanię SEO, która przyniesie wyniki Twojej firmie.