Wizytówki NAP – czym są i dlaczego warto je wykorzystywać w pozycjonowaniu lokalnym?

Wizytówki NAP – czym są i dlaczego warto je wykorzystywać w pozycjonowaniu lokalnym?

Wizytówki NAP - czym są i dlaczego warto je wykorzystywać w pozycjonowaniu lokalnym?

Chcesz docierać do klientów lokalnych? W takim razie zdecyduj się na wizytówki NAP. Z ich pomocą nie tylko wspomożesz pozycjonowanie lokalne, ale przede wszystkim dostarczysz ważnych informacji odbiorcom z konkretnego regionu, miasta czy nawet dzielnicy. Sprawdź, czym są wizytówki NAP i dlaczego warto z nich skorzystać.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jakie czynności należy wykonać, aby odnieść sukcesy w pozycjonowaniu lokalnym?
  • Czym są wizytówki NAP i w jaki sposób wpływają na efekty lokalnego SEO?
  • W jaki sposób tworzyć wizytówki firmowe zawierające dane o firmie?

Czym są wizytówki NAP?

NAP to skrót, który pochodzi od trzech angielskich słów – name, address oraz phone. Dlatego to nic innego jak po prostu dane firmy. Warto zaznaczyć, że w praktyce obok nazwy, adresu i numeru telefonu udostępniany jest również e-mail, strona internetowa oraz krótki opis działalności. Dzięki temu potencjalni klienci mogą skorzystać z najważniejszych danych, aby bliżej poznać profil działalności firmy. Publikacja takich informacji wpływa również na zwiększenie wiarygodności, a do tego wspomaga pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce Google. To znowu sprawia, że strona jest widoczna i znacznie łatwiej można do niej dotrzeć.

Gdzie publikować wizytówki NAP?

Skoro wiesz już, czym są wizytówki NAP, to warto też zwrócić uwagę na to, gdzie możesz opublikować takie informacje. Przede wszystkim służą do tego katalogi, bazy firm, agregatory danych biznesowych, a także miejskie bądź gminne strony informacyjne. Niezwykle przydatne są również serwisy z mapami.

Skorzystaj też z listy przykładowych serwisów NAP:

  • Google Maps – bez wątpienia to jedno z najlepszych rozwiązań ze względu na zaufanie, jakie budzi, a także widoczność informacji na mapie oraz skuteczne wspomaganie pozycjonowania;
  • Targeo;
  • Panorama Firm;
  • Zumi;
  • Lento;
  • Gratka;
  • Gumtree;
  • Biznesfinder,
  • Serwisy regionalne Polska Press;
  • Cylex.

Zwróć uwagę na to, że tylko niektóre z tych rozwiązań umożliwiają darmowe dodanie wizytówek NAP. Bardzo często przygotowane są specjalne pakiety dla biznesów – w zależności od produktu możesz np. dodać link do strony internetowej bądź jedynie nazwę, numer i adres siedziby.

Bardzo pomocne będzie sporządzenie spisu wszystkich serwisów, gdzie masz opublikowane wizytówki – koniecznie z loginami i hasłami do poszczególnych kont. Dzięki temu ewentualna zmiana numeru telefonu, nazwy firmy czy NIP zajmie Ci dosłownie chwilę. Jednocześnie zyskasz pewność, że potencjalni klienci nie dotrą do błędnych informacji.

Co powinny zawierać wizytówki NAP?

Podstawową zasadą tworzenia wizytówek NAP jest to, żeby w każdym miejscu były opublikowane takie same, a przede wszystkim aktualne informacje. W razie konieczności zawsze możesz edytować poszczególne dane. Oprócz tego zadbaj o obecność podstawowych informacji.

Przede wszystkim musi się tam znaleźć:

  • nazwa firmy,
  • branża, w jakiej działasz;
  • oferowane usługi lub produkty;
  • pełny adres strony internetowej;
  • dokładna lokalizacja firmy;
  • NIP i REGON – jeśli został przyznany;
  • służbowy numer telefonu;
  • aktualny adres e-mail;
  • krótki opis działalności;
  • godziny otwarcia.

Jak przygotować wizytówki NAP do pozycjonowania lokalnego?

Jeśli Twoja firma ma charakter lokalny, to powinieneś korzystać z SEO, które ukierunkuje Cię na grupę docelową z określonego regionu czy miasta. Przy pomocy wizytówek NAP zyskasz linki zwrotne do Twojej strony internetowej, a do tego wpłyniesz pozytywnie na wiarygodność firmy w oczach klientów i robotów Google. Właśnie z tego względu NAP bardzo często jest uwzględniony w strategii marketingowej. Tym bardziej że algorytmy Google dobrze oceniają witryny posiadające linki w zewnętrznych serwisach. Z pewnością skorzystasz z tych możliwości, jeśli dobrze przygotujesz wizytówki.

Unikalne opisy
Duplikacja treści jest bardzo źle oceniana przez wyszukiwarkę Google – pamiętaj o tym nie tylko wtedy, gdy tworzysz treści na stronę, ale również podczas zamieszczania informacji w wizytówkach NAP. Dlatego umieszczaj różnorodne, zgodne z aktualnym stanem, krótkie i spójne informacje na temat firmy. Wystarczy, że ograniczysz się do rodzaju oferowanych usług i produktów.

Regularnie aktualizowane dane
Pozycjonowanie lokalne będzie naprawdę skuteczne, jeśli we wszystkich serwisach będziesz wpisywać dokładny adres siedziby firmy, adres strony itp. Dlatego kluczowe znaczenie ma to, żeby opublikowane dane były aktualne. Pamiętaj, że roboty Google mogą uznać Twoją stronę za niewiarygodną i utrudnić jej pozycjonowania, jeśli okaże się, że poszczególne informacje różnią się w zależności od serwisu. To z pewnością znacznie ograniczy możliwość wyświetlania w organicznych wynikach wyszukiwania.

Zapisywanie tego samego adresu
Szczegóły mają ogromne znaczenie dla wyszukiwarki Google, dlatego zawsze w ten sam sposób zapisuj adres siedziby firmy. W końcu nawet detale typu ul. J. Kochanowskiego czy ul. Jana Kochanowskiego ostatecznie mogą mieć wpływ na widoczność w wynikach organicznych. Jednak unikniesz tego problemu, jeśli od samego początku zdecydujesz się na jedną formę zapisu i będziesz się jej trzymać podczas dodawania kolejnych wizytówek NAP.

Podawanie tej samej nazwy firmy
Podobnie, jak w poprzednim przypadku, tak również nazwę firmy powinieneś cały czas zapisywać w ten sam sposób. W końcu znaczenie ma każdy detal, znak interpunkcyjny bądź dodatkowy znak. Roboty Google skrupulatnie analizują wszystkie dane, więc dokładnie przemyśl, jak chcesz zaistnieć w sieci. Dobrym przykładem jest różnica w zapisie nazwy spółki – może to być Firma Przykład sp. z o.o. lub Firma Przykład. Każdy z tych zapisów jest inny, co znowu wprowadza roboty Google w konsternację, a to znowu ogranicza korzyści pozycjonowania lokalnego.

Korzystanie z katalogów do umieszczania linków dofollow
Dodawanie linków do katalogów stron to bardzo popularny sposób link buildingu. Ważne jest tylko to, żebyś zdecydował się na wiarygodne serwisy. Wtedy z pewnością roboty Google uznają Twoją witrynę za godną zaufania. Poza tym to właśnie te najpopularniejsze witryny są chętnie odwiedzane przez użytkowników. Zwróć uwagę na to, że niektóre katalogi nie są darmowe i konieczne jest uiszczenie jednorazowej opłaty za umieszczenie linków dofollow.

Zachęcanie klientów do dodawania opinii
To właśnie opinie często najskuteczniej zachęcają użytkowników do skorzystania z Twojej oferty, dlatego namów poprzednich klientów do dodawania komentarzy – w zamian za to możesz zaoferować benefity np. rabaty na kolejne zakupy. Zauważ, że większość serwisów, gdzie możesz dodać wizytówki NAP, zapewnia system oceniania, dlatego jest to jeszcze łatwiejsze. Poza tym jakość oraz liczba opinii mają ogromny wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarce Google.

Jak wizytówki NAP wpływają na wyniki pozycjonowania lokalnego?

Pozycjonowanie lokalne to jeden z najlepszych sposobów promocji dla firm, trafiających do klientów z konkretnego regionu, osiedla, dzielnicy lub miasta. Zwróć także uwagę na to, że konkurencja na lokalnym rynku jest znacznie mniejsza w porównaniu do firm o charakterze krajowym bądź globalnym. Dlatego warto włączyć do strategii marketingowej wizytówki NAP. Z ich pomocą pozyskasz sporo wartościowych linków zwrotnych do Twojej witryny. To znowu w znaczący sposób wpływ na skuteczność działań SEO na lokalnym rynku. W końcu zyskasz linki zewnętrzne, które nie tylko dostarczają niezbędnych informacji, ale również pozwalają dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów. Co więcej, dotyczy to także stron nieznajdujących się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Wśród kluczowych zalet wizytówek NAP jest też możliwość jeszcze szybszego zwrotu poniesionych inwestycji na cele związane z marketingiem internetowym. W końcu link building ma ogromne znaczenie dla robotów Google. Pomimo tego nadal wiele lokalnych firm nie korzysta z tego rozwiązania. To znowu daje Ci sporą przewagę nad konkurencją. Zauważ również, że wizytówki NAP potwierdzają autentyczność firmy, a do tego poprawiają jej wiarygodność. Dlatego to właśnie takie strony są częściej odwiedzane przez użytkowników – szczególnie tych lokalnych.

Gdzie nie dodawać wizytówek NAP?

Choć z łatwością znajdziesz wiele serwisów, gdzie możesz umieścić wizytówki NAP, to jednak powinieneś ostrożnie podchodzić do niektórych z nich. Przede wszystkim zapoznaj się z regulaminem strony lub katalogu, a w ten sposób dowiesz się, czy to darmowe bądź płatne rozwiązanie. Kluczowe znaczenie ma także to, czy opłata ma jednorazowy charakter, a może ma formę abonamentowej płatności. Poza tym prawdziwą siłę zapewniają linki, które pochodzą z wiarygodnych serwisów – najlepiej tych znanych i wzbudzających zaufanie odbiorców. Właśnie z tego powodu lepiej korzystać z tych najpopularniejszych stron oraz specjalistycznych forów, dopasowanych do profilu Twojej działalności.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: