W jaki sposób samemu zdobyć linki pozycjonujące?

W jaki sposób samemu zdobyć linki pozycjonujące?

Jeśli stale dbasz o wysokie pozycje fraz w rankingu wyszukiwarki Google, na pewno zajmujesz się pozyskiwaniem linków pozycjonujących (tzw. backlinków). W tym artykule postaramy się o podpowiedzieć, w jaki sposób pozyskać dobrej jakości linki SEO, wskazując na najlepsze możliwości ich bezpiecznego i co najważniejsze darmowego ich pozyskiwania.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak zdobywać linki pozycjonujące?
  • Skąd pozyskiwać linki SEO?
  • Jakie źródła linków pozycjonujących należy wybrać?

Wymiana linkami

Wymiana linkami SEO to najpopularniejszy sposób na pozycjonowanie swojego serwisu. Polega na tym, aby w pierwszej kolejności znaleźć serwisy podobne tematycznie, a następnie skontaktować się z ich autorem, aby zaproponować mu wymianę linkami pozycjonującymi. Zazwyczaj nie będzie problemu z tym, aby się dogadać, ponieważ obie strony na tym bezwzględnie zyskają (a na pewno serwis, który dopiero stara się zdobyć jakiekolwiek wyniki).

Wielu blogerów pisze regularnie, dlatego raczej nie powinno być problemu z tym, aby znaleźć wpis, w ramach którego będzie można się wymienić linkiem zwrotnym. Skoro istnieje taka opcja, to warto z niej korzystać.

Linki z komentarzy

Wiele platform blogowych udostępnia gotowy system komentarzy, jednak wiele osób nie wykorzystuje ich możliwości, sięgając po opcje dużo droższe i niekoniecznie bardziej rozwinięte.

Pierwszą możliwością, która wyłania się na temat linków pozycjonujących z komentarzy, jest system Disqus, który pozwala zdobyć linki SEO do naszej strony. Jest to swego rodzaju społeczność, która ma łączyć różne strony i w ten sposób umożliwić łatwe odnalezienie tematycznie podobnych do siebie serwisów.

Po założeniu konta w serwisie otrzymamy historię komentarzy, a także będziemy mogli również śledzić przebieg interesujących nas dyskusji na innych stronach, które korzystają z systemu komentarzy Disqus. Fakt, że może być to źródło backlinków, sprawia, że warto sięgnąć po taką opcję.

Wpisy gościnne

Wpisy gościnne są bardzo profesjonalnym sposobem na budowę odpowiedniego profilu linków pozycjonujących. Publikacja ta nazywana jest również artykułem sponsorowanym. Jest to kolejna możliwość pozyskania linku SEO, a także dotarcia do nowej grupy odbiorców treści, którą możemy udostępnić w serwisach, których tematyka naszej będzie spokrewniona z tematyką naszego artykułu.

Dla wielu osób będzie to szansa na zbudowanie wizerunku eksperta w tematyce, którą się zajmujemy. Korzyści otrzyma również serwis publikujący nasz artykuł, ponieważ otrzyma w pełni wartościową treść.

Eksperci w serwisach social media

Osoby, które są autorytetami w danej dziedzinie, mogą wpływać na kreowanie społeczności w serwisach social media. Można więc takiej osobie zaprezentować naszą treść wraz z adresem do naszej strony, co przyczyn się to do współpracy, polegającej na udostępnieniu naszej treści w kanałach social media (np. wpis na popularnym profilu). Co więcej, jeśli wpis zostanie pozytywnie odebrany, zostanie on udostępniony dalej przez jego czytelników.

Wywiady

To kolejna opcja, która sprawdzi się w umieszczeniu linku pozycjonującego do naszego serwisu, ponieważ znane osoby przyciągają wielu odbiorców i jeśli uda nam się przeprowadzić wywiad z taką osobą, to na pewno przyciągniemy do naszej strony czytelników. Jeśli ktoś udzieli nam wywiadu i podzieli się nim z innymi, to w prosty sposób skieruje cały ruch do naszej publikacji.

Fora internetowe

Każda tematyka posiada swoją społeczność, wokół której działają jeszcze fora internetowe. To jeden z najstarszych sposobów na to, aby zdobywać linki pozycjonujące z forów dyskusyjnych. Prowadźmy dyskusję na forach tematycznych, a jednocześnie starajmy się co jakiś czas przemycić w ich treści link do naszej strony.

Na forum możemy dołączyć sygnaturkę (czyli podpis), ponieważ można w takim miejscu umieścić link SEO i w ten sposób zrealizować efektywną strategię link buildingową.

Katalog DMOZ

To otwarty katalog stron internetowych, w ramach którego przeprowadza się również bardzo dokładną moderację. Możliwe, że zostanie ona umieszczona w katalogu i uda się dzięki temu zdobyć link pozycjonujący, który będzie rzeczywiście wartościowy i wpłynie dodatkowo na wyniki naszej kampanii SEO.

Odpowiadaj na pytania

Jest wiele stron internetowych, na których ludzie zadają różne pytania. Jest to również bardzo dobra i naturalna opcja zdobywania linków pozycjonujących. Warto odpowiadać na pytania zadane przez innych i tym samym przemycać tam link SEO do naszej strony. W ten sposób będzie można skutecznie zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów, którzy wejdą do naszego serwisu.

Polecanie innych

Jeśli z jakiegoś powodu będziemy polecać inną stronę albo usługę, możemy również z daną osobą się skontaktować i o tym wspomnieć. Możliwe, że w ramach podziękowania i w akcie wdzięczności otrzymamy od takiej osoby link pozycjonujący. To ciekawa opcja, która w wielu przypadkach dobrze się sprawdzi i jest obecnie bardzo często wykorzystywanym rozwiązaniem.

Linkowanie wewnętrzne

Należy starać się o to, by w swoich treściach odwoływać się do innych podstron, a najlepiej do swoich usług lub produktów, które oferujemy. W ten sposób tworzy się linki wewnętrzne, dzięki którym użytkownicy będą mogli wygodnie przechodzić do innych lokalizacji w naszym serwisie, a roboty indeksujące będą informowane o najistotniejszych podstronach, które powinny być wyświetlane na najwyższych pozycjach w wynikach organicznych Google.

Rankingi i porównania

Wszelkie zestawienia, rankingi i porównania to bardzo dobry sposób na pozyskanie kolejnych linków SEO. Jeśli uda się nam w takich rankingach pojawić, warto zadbać, aby ich autor umieścił także odnośnik do naszej strony.

Wikipedia

Wiele osób może taka informacja zaskoczyć, ale zdobycie linka pozycjonującego z Wikipedii jest możliwe. Siła domeny jest bardzo duża i wpłynie bardzo korzystne na pozycjonowanie naszego serwisu i na pewno zwiększy naszą pozycję w Google.

Umieszczenie linku SEO w Wikipedii polega na umieszczeniu odnośnika do naszej strony w formie np. przypisu, który może lepiej rozwinąć dany wątek z artykułu. Jeśli umieścimy link pozycjonujący w Wikipedii, który zostanie zaakceptowany przez moderatora, to pozostanie tam do czasu, aż artykuł nie zostanie edytowany lub skasowany.

Możliwości pozyskiwania linków pozycjonujących jest naprawdę bardzo wiele i tak naprawdę wyłącznie od nas będzie zależeć, które z tych sposobów zostaną przez nas wykorzystane. Jedno jest pewne, warto starać się o pozyskiwanie linków SEO, dlatego dobrze będzie szukać wszelkich możliwości, które nam to ułatwią. W ten sposób pozyskamy nowych odwiedzających, a jednocześnie zwiększymy pozycję naszej strony w wyszukiwarce Google.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: