Pozyskiwanie linków zewnętrznych to ważny element SEO (optymalizacji stron internetowych pod wyszukiwarki). Aby proces ten był skuteczny, warto wykorzystać nowoczesne narzędzia, które ułatwią nam przeprowadzenie kampanii link building. Zastanawiasz się, jak szybko i efektywnie poprawić organiczną widoczność strony internetowej? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w tym artykule.
Artykuł odpowiada na pytania:
- Czym jest link building i na czym polega?
- Czy linki pozycjonujące mają dalszy wpływ na pozycjonowanie?
- Czym jest narzędzie Link Planner autorstwa Linkhouse?
Spis treści:
Czym jest link building?
Posiadanie nawet najbardziej rozbudowanej i zoptymalizowanej pod kątem SEO strony internetowej nie sprawi, że dotrzesz ze swoją ofertą do szerokiej rzeszy klientów. Aby użytkownicy mogli trafić na Twoją stronę, musi być ona widoczna w wynikach wyszukiwania. Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania stron jest link building (budowanie linków), czyli proces pozyskiwania linków zewnętrznych, kierujących do danej strony internetowej.
Mówiąc prościej, link building polega na umieszczeniu w wybranej witrynie odnośnika, który po kliknięciu poprowadzi użytkownika na naszą stronę. Celem link buildingu jest poprawa widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Google.
Dlaczego link building jest tak ważny w SEO?
Zastanawiasz się, czy pozyskiwanie linków zewnętrznych ma sens i czy pomoże Ci zwiększyć widoczność strony internetowej w sieci? Odpowiedź brzmi: zdecydowanie tak!
Budowanie linków jest jednym z najistotniejszych elementów pozycjonowania stron. Podnosi autorytet witryny z punktu widzenia algorytmu wyszukiwarki, co przyczynia się do zajmowania przez stronę wyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. To z kolei przekłada się na zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających stronę i zdobycie nowych klientów. Jak to działa?
Algorytm Google bada witryny pod kątem powiązań ze stronami o wysokim autorytecie. Linki SEO prowadzące do naszej strony umieszczone na innych witrynach to dla Google sygnał, że zawiera ona wysokiej jakości, wartościowe treści.
Jak zwiększyć widoczność strony internetowej dzięki wartościowym linkom?
Jeśli interesujesz się tworzeniem kampanii linkujących, być może zadajesz sobie pytanie, skąd pozyskiwać linki do link buildingu. Istnieją różne sposoby zdobywania wartościowych linków zewnętrznych. Do dyspozycji masz zarówno darmowe, jak i płatne źródła linków.
Możesz skorzystać z takich możliwości jak między innymi:
- Artykuły sponsorowane – czyli treści publikowane na zewnętrznej stronie internetowej, które zawierają link do pozycjonowanej witryny;
- Wpisy gościnne (guest posting) – polegają na publikowaniu artykułów lub wpisów eksperckich na zewnętrznych stronach lub blogach;
- Relinkowanie – pod tym pojęciem kryje się pozyskiwanie tych samych linków, które wykorzystuje konkurencja;
- Portale ogłoszeniowe i katalogi firm – zamieszczanie ogłoszeń lub wizytówek w takich serwisach to atrakcyjny cenowo sposób na pozyskanie linków;
- Zaplecza SEO – są to strony internetowe linkujące do pozycjonowanych przez nas witryn;
- Marketing szeptany – czyli umieszczanie linków do naszej strony na forach internetowych lub w komentarzach na blogach;
- Broken link building – pojęcie to oznacza aktualizowanie wygasłych lub błędnie osadzonych linków na zewnętrznych stronach i podmienianie ich na nasze.
Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne
W świecie link buildingu można spotkać się zarówno z linkowaniem zewnętrznym, jak i wewnętrznym.
Oba rodzaje linkowania są przydatne w pozycjonowaniu serwisu:
- Linkowanie zewnętrzne – polega na umieszczaniu w sieci linków, które przekierowują użytkownika na inną stronę internetową. Taki rodzaj linkowania jest niezwykle istotną częścią procesu pozycjonowania;
- Linkowanie wewnętrzne – jest to umieszczanie odnośników prowadzących do innej podstrony w obrębie tej samej domeny. Ten typ linkowania umożliwia użytkownikom i robotom Google łatwe poruszanie się po witrynie.
Czym są atrybuty linków?
Ważnym elementem, na który trzeba zwrócić uwagę w procesie tworzenia kampanii link buildingowej, są tzw. atrybuty linków. Mają one duży wpływ na pozycjonowanie i stanowią informację dla algorytmów Google o tym, w jaki sposób powinien być traktowany konkretny odnośnik.
W zależności od potrzeb i wymagań konkretnego projektu możesz zastosować atrybuty REL:
- follow (które powinny być śledzone przez roboty);
- nofollow (sugerujące, że roboty nie powinny za nimi podążać – za dokumentacją Google).
Wśród mniej popularnych atrybutów można wymienić atrybuty REL:
- sponsored (z artykułów sponsorowanych);
- UGC – User Generated Content (odnoszące się do treści tworzonych przez użytkowników – np. w komentarzach na forach internetowych).
Zwiększenie widoczności strony? Postaw na Link Planner!
Zanim przystąpisz do jakichkolwiek działań mających na celu wypromowanie Twojej witryny w sieci, musisz odpowiednio się do tego przygotować. Link building jest długotrwałym procesem, który wymaga odpowiedniego zaplanowania. W celu przeprowadzenia skutecznych działań linkujących warto zastosować narzędzia, które maksymalnie usprawnią pracę z linkami. Jeśli zależy Ci na szybkim zwiększeniu widoczności strony w sieci, skorzystaj z Link Plannera – nowoczesnego narzędzia do budowania linków, stworzonego przez platformę link buildingu Linkhouse.
Link Planner – jak to działa?
Działanie Link Plannera od Linkhouse jest oparte o system sztucznej inteligencji. To praktyczne narzędzie pozwoli Ci przygotować kampanię link buildingową w mniej niż 60 sekund – nawet jeśli nie masz jeszcze żadnego doświadczenia w tej kwestii. Stworzenie kampanii za pomocą Link Plannera nie wymaga wiedzy z zakresu SEO ani korzystania z płatnych narzędzi (takich jak Ahrefs, Majestic czy Semrush).
Link Planner nie tylko przeanalizuje Twoją witrynę pod kątem zwiększenia widoczności, ale także pomoże w dobraniu fraz kluczowych i podstron. Oprócz tego zaplanuje optymalne wykorzystanie Twojego budżetu na linki z portali w bazie.
Korzystając z Link Plannera, otrzymasz gotowy plan kampanii. Dzięki temu zaoszczędzisz sporo czasu, który musiałbyś poświęcić na samodzielne linkowanie swojej strony. Możesz zdecydować się na podstawową ścieżkę przygotowania kampanii lub wpisać wymagania zaawansowane (jeśli chcesz maksymalnie dostosować kampanię do swoich konkretnych potrzeb).
Dlaczego warto korzystać z Link Plannera?
Jeśli chcesz szybko i skutecznie zwiększyć widoczność swojej witryny w sieci, narzędzie link buildingowe od Linkhouse może przynieść Ci wiele korzyści.
Oto kilka powodów, dla których warto zdecydować się na przeprowadzenie kampanii linkbuildingowej przy pomocy Link Plannera:
- Oszczędność czasu – Link Planner pozwala na zmniejszenie czasu realizacji kampanii linkbuildingowej z 2-3 godzin do nawet jednej minuty;
- Oszczędność pieniędzy – korzystając z Link Plannera, nie musisz kupować dostępu do płatnych narzędzi przeznaczonych do analizy pozycjonowania linków czy wyszukiwania słów kluczowych;
- Skuteczność – Link Planner działa na bazie sztucznej inteligencji i uwzględnia szereg parametrów istotnych podczas oceny miejsc do umieszczania linków. Dzięki temu z łatwością przygotujesz kampanię, która skutecznie wpłynie na zwiększenie widoczności i ruchu organicznego w witrynie;
- Elastyczność – narzędzie do budowania linków od Linkhouse daje możliwość personalizacji ustawień, tak aby stworzona kampania była, jak najlepiej dopasowana do oczekiwań klienta np. jeżeli oprócz linków chcesz budować brand i zależy Ci na pozyskaniu linków, z których portali ruch miesięczny wynosi minimum 10000 odsłon.
Przeprowadzenie kampanii link buildingowej nie jest łatwym zadaniem. Wymaga odpowiedniej wiedzy, czasu i środków. Aby maksymalnie ułatwić sobie proces budowania linków, warto skorzystać z Link Plannera. To zaawansowane narzędzie pozwoli Ci zaoszczędzić czas i pieniądze oraz pomoże stworzyć kampanię idealnie dopasowaną do Twoich potrzeb.
Rejestrując się za pomocą tego linka – zyskasz 4 darmowe kredyty na przetestowanie Link Plannera.
Linkhouse
Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!