Jak zoptymalizować stronę pod lokalne SEO wykorzystując Google Maps?

Jak zoptymalizować stronę pod lokalne SEO wykorzystując Google Maps?

Google Maps marketing to coś, na co musimy zwrócić uwagę, gdy chcemy prowadzić firmę, wykorzystując internet, gdyż właściwa strategia może stale podnosić naszą pozycję w wyszukiwarce Google.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Czym jest Google Maps i jaki ma wpływ na pozycjonowanie lokalne?
  • Jak wykorzystać Google Maps do pozycjonowania lokalnego?
  • Jak pozycjonować stronę w lokalnych wynikach wyszukiwania?

Teoretycznie wielu z nas jest w stanie poradzić sobie z poruszaniem po lokalnym mieście bez mapy, jednak bardzo wiele osób używa obecnie Google Maps. Można więc zastanowić się, co byśmy w ogóle zrobili bez wszechobecnego GPS-u, który obecnie jest dostępny i wskazuje drogę praktycznie wszędzie. Nasze życie byłoby rzeczywiście trudniejsze: tony map, niepotrzebne przez zgubienie drogi – tak mogłoby to wyglądać.

Wydaje się, że Google Maps to jedno z najlepszych rozwiązań, jakie pojawiły się na świecie w ostatnich lat. Wiele osób jednak nie zdaje sobie sprawy z tego, jak wielkie możliwości daje. To narządzie, które potrafi dużo więcej, niż tylko pokazać nam drogę, gdy się zgubimy. To również bardzo rozbudowane narzędzie marketingowe, które sprawdzi się przy każdej lokalnej firmie, dlatego pojawiło się pojęcie takie jak Google Maps Marketing. Pokażemy Wam, jak można wzbogacić strategię marketingową w sieci właśnie przez Google Maps. Zajmiemy się istotnymi funkcjami narzędzia oraz tymi mniej znanymi, które pomogą klientom znaleźć nas na internetowej mapie, co przyniesie nam duże korzyści.

Co to takiego Google Maps Marketing?

Mówiąc skrótowo, można powiedzieć, że Google Maps Marketing to działania, które mają wskazać naszą stronę w ramach map Google. To przydatne zarówno dla dużych firm, jak i małych biznesów, które muszą starać się o każdego klienta. Celem ostatecznym będzie zawsze wypracowanie tak wysokiej pozycji, dzięki której będzie można zaprezentować ofertę w ramach wyników firm lokalnych Google Maps.

Gdy wpiszemy w Google daną frazę, to wyniki będą opierać się o naszą aktualną lokalizację. Jeśli do szukania używaliśmy urządzenia z systemem Android, to praktycznie zawsze takie wyniki z lokalizacją będziemy otrzymywać i nie powinno to nikogo zaskakiwać. Jeśli chodzi o wyszukiwanie, możemy się również spodziewać, że wyszukiwarka już w trakcie wpisywania frazy podpowie nam miasto (sugestie Google), w którym powinna nas zainteresować dana oferta. To właśnie siła lokalizacji, jaka dokonywana jest przez Google Maps. Charakterystyczne będzie to, że Google będzie chciało nas zmusić do korzystania z Google Maps i jednocześnie do szukania firm lokalnych, które będą powiązane z miejscem, w którym się znajdujemy.

Google Moja Firma

Google Moja Firma to propozycja, która ma sprawić, że łatwiej nam będzie docierać do klientów, którzy szukają informacji na temat prowadzonej działalności. Praktycznie każda firma może starać się walczyć o wysoką pozycję w GMF, co sprawi, że wyświetlane będą informacje takie jak adres, godziny otwarcia, oceny klientów.

Proces optymalizacji w Google Maps Marketing

Na początek trzeba umieścić na stronie firmy jej dokładny adres. Jak się okazuje, nadal istnieje wiele firm, które robią to źle. Podczas wprowadzenia adresu należy zadbać o to, by wszystkie dane były prawidłowe. Pamiętać trzeba także o tym, że ważne jest wpisanie również polskich znaków, ponieważ nawet niewielki błąd może sprawić, że straci się pozycję w Google Maps.

Warto zauważyć, że każda przygotowywana opcja w Google Maps rzeczywiście ma znaczenie i warto zadbać o jej wykorzystanie, by wszystko było dokładnie opisane. Umieśćmy tam obszary naszej działalności, co także ma istotne znaczenie. Niektóre firmy mają lokalizację, która jest bardzo dokładna, inni prowadzą nieco szerszą działalność. Warto na ten element zwracać uwagę i dokładnie opisać to, by do lokalizacji mieć dokładne dane, podane w ramach Google Maps Marketing. Zaznaczyć trzeba także opcję, iż nasze usługi oferujemy klientom pod adresem naszej firmy, inaczej Google będzie uważało, że nie chcemy, by klienci pojawiali się w naszej siedzibie, więc możliwy będzie wtedy tylko kontakt telefoniczny.

Należy także zadbać o weryfikację adresu firmy. Na adres, który podaliśmy w formularza podczas wypełniania naszych danych otrzymamy list z kodem weryfikacyjnym. W ten sposób będziemy mogli potwierdzić dane adresowe naszej działalności. Niektóre rodzaje działalności mogą dokonać weryfikacji również za pomocą telefonu. Należy także zadbać o to, aby wybrać wszystkie kategorie naszej działalności, a nie tylko te podstawowe. Google Maps nie będzie od nas tego wymagało, ale jest to ważne dla naszej firmy i prowadzonego przez nas biznesu, aby Google nie dokonało żadnej pomyłki, kategoryzując naszą działalność. Ten krok jest bardzo ważny, jeśli prowadzona przez nas firma posiada wiele prowadzonych działalności. Jeśli posiadamy agencję marketingową, możemy ustawić kategorię podstawową, jako marketing internetowy. Do tego możemy dodać podrzędne, mniej istotne dla naszej firmy kategorie.

Musimy zadbać również o zoptymalizowanie treści w zakładce „O firmie”. Należy dokonać podsumowania tego, co oferujemy, jakie posiadamy usługi i produkty oraz czym różnimy się w stosunku do naszej konkurencji. Opis firmy powinien składać się ze wszystkich informacji, o których potencjalny klient powinien wiedzieć. Warto opisać co robimy i dlaczego właśnie naszą firmę warto wybrać. Podobnie można zadbać o wyróżnienie przez dodanie odpowiednich zdjęć. Oprócz tego wszystkiego warto dodać adres, słowa kluczowe i dodatkowe informacje, które ułatwią nam skuteczne pozycjonowanie.

Opinie klientów mają ogromne znaczenie, okazuje się bowiem, że pojawienie się pozytywnych opinii może być bardzo ważne w wyborze naszej firmy przez klientów i przede wszystkim wpływają lepiej na pozycjonowanie. Jeśli więc chcemy zaistnieć w Mapach Google, to powinniśmy koniecznie zadbać o to, aby klienci, którzy korzystali z naszych usług, wystawili nam również korzystne opinie.

Google Maps Marketing – siła marketingu w Mapach Google

Podobnie jak dobra pozycja w wyszukiwarce, jak i również dobra widoczność w Google Maps może mieć dla nas duże znaczenie. Należy pamiętać, że będzie to zajmować sporo czasu – nie ma tu drogi na skróty. Z dnia na dzień nie da się osiągnąć topowych pozycji, dlatego musimy się liczyć z tym, że zajmie nam to trochę czasu. Wystarczy jednak zadbać o odpowiednie informacje, które powinniśmy opublikować i często je aktualizować zachowując aktualność, by rzeczywiście osiągnąć sukces w wyszukiwarce Google.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: