Czym powinna się charakteryzować profesjonalna agencja SEO?

Czym powinna się charakteryzować profesjonalna agencja SEO?

Agencja SEO

Wybór właściwej agencji SEO nie należy do łatwych decyzji. Jest to branża, która dość mocno rozwinęła się w ostatnich latach z uwagi na popularność usług, jakimi są pozycjonowanie stron i sklepów internetowych. Jak więc wybrać najlepszą agencję SEO? Przygotowane przez nas wskazówki dotyczące tego, na co powinniśmy zwracać uwagę przy wyborze firmy SEO, pomogą w podjęciu współpracy z fachowcami, którzy dostarczą nam realnych efektów.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jakie czynniki powinny decydować o wyborze odpowiedniej agencji SEO?
  • Jakie usługi powinny wchodzić w zakres obowiązków agencji SEO?
  • Jakie warunki umowy powinny zdecydować o wyborze agencji SEO?

Czy agencja SEO powinna zagwarantować efekty?

Mimo tego, iż w internecie możemy natrafić na firmy obiecujące szybkie rezultaty, profesjonalna agencja SEO nie powinna pozyskiwać klientów poprzez obietnicę „niemożliwego”. Pozycjonowanie stron WWW jest procesem, który wymaga czasu. Zwykle, aby osiągnąć zauważalne efekty, prace nad naszą witryną powinny trwać minimum 3 miesiące.

Google Analytics

Ustal z agencją SEO spodziewany okres na osiągnięcie pierwszych efektów kampanii SEO (źródło: Google Analytics)

Nie istnieje żaden sposób, który pozwoli naszej stronie znaleźć się natychmiast wysoko w wynikach wyszukiwania. Chcąc osiągnąć satysfakcjonujące efekty, powinniśmy przede wszystkim uzbroić się w cierpliwość i pozwolić specjalistom SEO na wykonywanie swojej pracy.

Ile powinna trwać umowa o pozycjonowanie?

Zwracanie uwagi na okres trwania umowy z agencją SEO to ważny punkt przy zlecaniu pozycjonowania naszej witryny. Niestety bardzo często można spotkać się w internecie z ofertami typu „pozycjonowanie przez 3 miesiące za darmo” – nie dajmy się zwieźć takim obietnicom! Umowy na pozycjonowanie w takiej „promocji” mogą zawierać pewien „haczyk”. Przykładowo może być to warunek zawarcia umowy aż na 12 miesięcy, gdzie po trzech miesiącach agencja może nie osiągnąć żadnych zadowalających efektów i wystawiać faktury opiewające na setki lub tysiące złotych.

Profesjonalne agencje SEO powinny zawsze oferować elastyczne warunki współpracy. Warto znaleźć firmę oferującą możliwość rezygnacji w dowolnym okresie trwania umowy (bez okresu wypowiedzenia). Stosowaną praktyką jest zawieranie umów o pozycjonowanie na czas nieokreślony.

Czy agencja powinna wykonać audyt SEO?

Profesjonalna firma SEO nie rozpocznie w pełni swojej kampanii, dopóki nie przeprowadzi gruntownego audytu SEO. Dopiero gdy nasza strona zostanie odpowiednio przeanalizowana, będzie można wyciągnąć konkretne wnioski, które pozwolą na rozpoczęcie dalszych działań.

Dobrze przeprowadzony audyt SEO dostarczy wielu szczegółowych informacji na temat kondycji naszej strony lub sklepu internetowego, zawierających listę sugerowanych zmian wymaganych do wykonania, a także oszacuje ich wpływ na zwiększenie ruchu użytkowników z wyników organicznych wyszukiwarki Google.

Ahrefs

Szczegółowy audyt Twojego serwisu powinien być oparty o czynniki „on-site” i „off-site” (źródło: ahrefs.com)

Wybierając agencję SEO, której zlecimy pozycjonowanie, warto zacząć od zapytania o proponowane przez nią zmiany do wdrożenia na naszej stronie. Na tej podstawie ocenimy, czy dana firma SEO ma wystarczające kompetencje do tego, aby osiągnąć dla nas satysfakcjonujące rezultaty.

Czy podczas umowy powinny być prowadzone konsultacje SEO?

Nie znasz się na pozycjonowaniu? a może słyszałeś, że pozycjonowanie jest skuteczne i aby zaistnieć w internecie, trzeba wypozycjonować swoją stronę? Jeśli nie wiesz, na czym dokładnie polega ten proces, profesjonalna agencja SEO powinna Ci wyjaśnić wszystkie podstawowe pojęcia i opisać krok po kroku sposób realizacji kampanii SEO.

Konsultacje SEO

Konsultacje ze specjalistą SEO pomogą Ci zrozumieć wiele niejasnych aspektów związanych z pozycjonowaniem

Warunki współpracy ze specjalistami SEO powinny być dla Ciebie jasne i klarowne. Pomimo że pozycjonowanie stron WWW to skomplikowany proces, każda profesjonalna firma SEO powinna opisać Ci wszystkie działania, która będzie mogła dla Ciebie wykonać (w tym niezbędne kroki do wykonania na Twojej stronie, czyli tzw. czynniki off-site) oraz przedstawić Ci efekty, które będzie chciała osiągnąć, w postaci zwiększenia pozycji i ruchu użytkowników z wyszukiwarki Google.

Czy powinniśmy zmodyfikować swój serwis pod wymagania kampanii SEO?

Bardzo często zdarza się, że dla osiągnięcia lepszej pozycji niezbędne jest wprowadzenie pewnych modyfikacji w pozycjonowanym serwisie, np. w celu poprawy szybkości wczytywania witryny, zbudowania serwisu w technologii „RWD” (z ang. Responsive Web Design) oraz poprawy treści i zagęszczenia w niej pozycjonowanych słów kluczowych.

Poza dbaniem o widoczność na określone słowa kluczowe agencja SEO powinna zadbać także o inne aspekty wpływające na jakość naszej witryny. Kluczowym elementem jest to, aby nasza strona była czytelna, prosta w obsłudze i responsywna dla użytkowników (czyli poprawnie widoczna na urządzeniach desktopowych i mobilnych).

Profesjonalnie zaprojektowana strona sprzyja dłuższemu przebywaniu na niej użytkowników i zmniejszeniu współczynnika odrzuceń, co również pozytywnie wpływa na jej pozycjonowanie. Jeśli na naszej stronie znajdują się elementy, które ewidentnie wymagają poprawy, specjalista SEO powinien przekazać uwagi i instrukcje, które pomogą poprawić jej użyteczność.

Google Search Console

Podczas współpracy z agencją SEO możesz otrzymać listę uwag dotyczących Twojego serwisu (źródło: Google Search Console)

Podstawę ich użyteczności powinna stanowić także intuicyjna nawigacja. Dzięki niej użytkownicy będą mogli w prostszy sposób dotrzeć do interesujących ich usług lub produktów, a także w wygodny i szybki sposób przejść przez ścieżkę zakupową, realizując cel naszej witryny. Pamiętajmy także o roli menu nawigacyjnego w procesie indeksacji naszego serwisu przez roboty wyszukiwarki Google. Poprawne linkowanie wewnętrzne pozwoli na bezproblemową indeksację wszystkich występujących podstron stronie lub kategorii i produktów w sklepie internetowym.

Jakie efekty kampanii SEO powinniśmy analizować?

Oczywistą praktyką skutecznych firm SEO jest dostarczanie raportów swoim klientom. Profesjonalna agencja SEO powinna śledzić statystyki związane z pozycją i pozyskiwanym ruchem z wyszukiwarki Google oraz stale monitorować kondycję naszej witryny. Dopiero dzięki odpowiedniej analizie zebranych danych będzie można ocenić efekty prowadzonej kampanii SEO i przeprowadzonych działań związanych z optymalizacją SEO.

Google Analytics

Analiza efektów prowadzonej kampanii SEO pozwoli na podjęcie kolejnych kluczowych decyzji w rozwoju serwisu

Dzięki specjalnie przygotowanym raportom dotyczących widoczności naszej strony na określone słowa kluczowe w Google będziemy mogli zweryfikować efekty pracy agencji. Poprzez wgląd do takiego dokumentu ocenimy jakość oferowanych usług SEO. Jest to podstawa do tego, aby zweryfikować czy kampania SEO jest prowadzona przez fachowców.

Jak często kontaktować się z agencją SEO?

Stały kontakt z firmą zajmującą się pozycjonowaniem naszej strony to podstawa każdej umowy o pozycjonowanie. Firma SEO, z którą zdecydujemy się nawiązać współpracę, powinna zarezerwować dla nas czas na rozmowę i ocenę aktualnych efektów.

Kontakt z osobami odpowiedzialnymi za budowę widoczności naszej witryny w wyszukiwarce jest kluczowy, ze względu na to, iż pozwoli nam na podjęcie kolejnych istotnych kroków mających na celu zwiększenie efektów pozycjonowania w Google.

Sprawna komunikacja pomiędzy obiema współpracującymi ze sobą firmami powinna towarzyszyć nam już od samego początku. Rodzaj konsultacji SEO oraz ich częstotliwość powinny zostać ustalone w początkowym etapie współpracy i być jasno określone w warunkach umowy o pozycjonowanie strony internetowej.

Książka SEO

 
KUP KSIĄŻKĘ

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

5/5 - (11 votes)
Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: