Promocja firmy w sieci dzięki SEO gwarantuje, że nasza strona będzie ciągle uzyskiwać lepsze efekty w wynikach wyszukiwania. Osoby, które prowadzą biznes lokalny, chcą dominować w wynikach wyszukiwania dla fraz, które powiązane są z ich działalnością. Nie powinno więc stanowić zaskoczenia to, że wiele osób marzy o tym, by mieć topowe pozycje na wybranych słowach kluczowych. Promocja lokalnej firmy w sieci będzie przede wszystkim sprowadzać się do tego, że należy zrobić porządek na własnej stronie, a dopiero potem można rozpocząć myślenie o tym, by budować wartościowe linki zwrotne. Konstrukcja strony powinna zostać poprawiona, co pozwoli nam skutecznie realizować zamierzone cele. Oczywiście jest on tym bardziej odległym, im większa konkurencja na danym obszarze będzie się znajdować. Inaczej na pewno wygląda to w przypadku dużych miast, a inaczej dla małych miejscowości. Warto więc wykonać kilka kroków, które mogą sprawić, że uda się nam zbudować fundament dla lokalnego SEO.
Artykuł odpowiada na pytania:
- Jakich narzędzi od Google użyć do pozycjonowania strony?
- Jakie narzędzia Google warto wykorzystać do pozycjonowania?
- Jakie elementy wpływają na pozycjonowanie?
Spis treści:
Wizytówka w ramach Google Moja Firma
Google Moja Firma to taka usługa, za której pośrednictwem w dużym uproszczeniu będziemy mogli pokazać innym swoją działalność za pomocą wyszukiwarki Google. Dzieje się to przez powiązanie informacji o firmie z konkretną lokalizacją. Dzięki temu można uzupełnić firmowy profil o wiele interesujących informacji, przydatnych w różnych sytuacjach. Z tej wizytówki klienci mogą dowiedzieć się bardzo wiele o naszej firmie, między innymi poznają miejsce, gdzie prowadzimy działalność, czas pracy oraz dane kontaktowe. To bez wątpienia najprostsza i najpopularniejsza metoda, aby ze swoimi informacjami dotrzeć do potencjalnych klientów. Zanim zaczniemy działać na poważnie ze swoją stroną internetową, warto mieć dobrze przygotowaną wizytówkę w Google Moja Firma.
Połączenie strony z Google Analytics oraz Google Search Console
To kolejny krok do działań zewnętrznych. Warto mieć ze sobą połączone te dwie usługi od Google, ponieważ usprawnią one działanie naszej strony. Dzięki Google Analytics będziemy mogli gromadzić wiele różnych danych, na podstawie których wyciągniemy wiele wniosków o tym, kto i kiedy oraz dlaczego pojawia się na naszej stronie. Będzie można zobaczyć również, które podstrony najczęściej są odwiedzane. Natomiast Google Search Console to skuteczna szansa na promocję lokalnej firmy. Usługa ta daje możliwość kontrolowania jakie frazy dają wejścia na naszą stronę, pokazuje jakie strony linkują do naszego serwisu oraz można również dowiedzieć się, jakie ewentualnie błędy są na naszej witrynie.
Strategia rozwoju dla naszej strony
Narzędzia przygotowane przez Google to rozwiązania, które są początkiem do działań z własną stroną. Następnie trzeba będzie przemyśleć, w jaki sposób chcemy swoją stronę rozwijać i w jakim kierunku ma ona zmierzać. W tym celu warto mieć konkretny plan działania, jaki chcemy realizować. Musimy również wiedzieć, jak funkcjonują strony naszej konkurencji i jakie informacje są u nich zawarte. Dobrze byłoby również skonsultować się ze specjalistami, którzy mogą ocenić funkcjonowanie naszej strony od technicznej strony, jak i też sprawdzą, jak taka wygląda u konkurencyjnych firm. Konieczne jest również opracowanie najważniejszych słów kluczowych, które dla naszej firmy będą ważne. Na koniec trzeba zadbać o prezentację naszej strony, tak by jej estetyka również była udana. Ważne jest również to, jak zaprezentuje się nasza podstrona z danymi kontaktowymi naszej firmy. Musimy uzupełnić tam wszystkie istotne informacje kontaktowe dotyczące naszej firmy.
Adres URL, meta-tagi, nagłówki
To takie elementy, które mają kluczowe znaczenie dla procesu pozycjonowania. Warto zadbać o uporządkowanie tych elementów, umieszczenie w nich słów kluczowych, ponieważ może mieć to istotną rolę w procesie pozycjonowania. Wszystko musi zostać uporządkowane w taki sposób, aby ostatecznie dużo łatwiej byłoby nam odnaleźć się na naszej stronie.
Grafika na Twojej stronie
Istotną rolę ma również grafika, która będzie pojawiać się na naszej stronie internetowej. Warto zadbać o odpowiednią optymalizację wszystkich zdjęć i grafik, które znajdują się na stronie, gdyż muszą one tworzyć razem jedną wspólną całość. Warto sprawdzać by grafiki używane w serwisie były zoptymalizowane. Można zrobić to przy pomocy specjalnych internetowych serwisów, na których będzie można stworzyć obrazy, które będą miały odpowiednią kompresję bez utraty ich jakości.
Szybkość działania strony
Warto także sprawdzać, jak funkcjonuje nasza strona, ponieważ udana promocja strony będzie dotyczyła jej odpowiedniego przygotowania. To kwestia m.in. tego, jak długo nasza strona będzie się wczytywać. Jedni twierdzą, że ma to wpływ na pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania, a z kolei inni uważają, że wpływ ten nie będzie bezpośredni, jednak roboty wyszukiwarek mogą odnotować to, jak szybko strona się ładuje. Warto więc o ta prędkość zadbać.
Starajmy się prowadzić bloga
Jeśli ktoś pyta się, czy warto prowadzić bloga, to należy powiedzieć ze 100% pewnością, że warto będzie to robić. Blog jest takim elementem, który sprawi, że zdecydowanie łatwiej będzie nam promować stronę internetową, gdy posiada się bloga. Warto pamiętać, że blog to element, na którym można zaprezentować się ze swoją ofertą i stać się również ekspertem w oczach innych osób.
Wyświetlanie na urządzeniach mobilnych
Warto zadbać o to, jak strona będzie się prezentować na urządzeniach mobilnych. Obecnie to bardzo ważny element. Responsywność staje się tym elementem, bez którego trudno mówić o dobrze funkcjonującej stronie. Oprócz tego, że jest to komfort dla klientów, to dodatkowo warto zauważyć, że Google oceniając stronę, również będzie starać się sprawdzić jej funkcjonalność i od tego może zależeć, czy nasza strona będzie zbierać pozytywne opinie.
Opinie na temat firmy
Jeśli chcemy budować swoją pozycję w wyszukiwarce, to musimy wiedzieć, że w tym wypadku bardzo ważne będą także opinie, jakie są w sieci na temat naszej firmy. To kwestie, o których nie można zapomnieć, ponieważ wiele osób szuka dla siebie usługodawców, właśnie na podstawie znalezionych w internecie opinii. Pojawienie się negatywnych opinii na temat firmy może niestety okazać się dla nas niekorzystne.
Starajmy się o dobrą prezentację w mediach społecznościowych
Należy także pamiętać o tym, jak ważna jest prezentacja naszej firmy w sieci w ramach mediów społecznościowych. Takie serwisy mają obecnie bardzo dużą popularność, jeśli ktoś więc chce się dobrze zaprezentować i wypromować powinien pomyśleć o tym, by zaistnieć w serwisach social media.
Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!