9 metod na zwiększenie liczby linków do Twojej strony

9 metod na zwiększenie liczby linków do Twojej strony

Z jakiego powodu linki do Twojej strony mają tak duże znaczenie? Jak wpływają na Twój serwis odnośniki, które znajdują się na innych witrynach? Skąd pozyskiwać linki mające wysoką wartość? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się poniżej. Zachęcamy nie tylko do lektury, ale również dyskusji w komentarzach.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Skąd pozyskiwać linki pozycjonujące?
  • Skąd zdobywać linki SEO do swojej strony lub sklepu internetowego?
  • W jaki sposób pozycjonować na własną rękę?

Jednym z najbardziej istotnych czynników rankingowych są bez wątpienia linki do witryny. Wpływają one w znaczący sposób na nadawanie poszczególnym witrynom pozycji, jakie zajmują wśród wyników wyszukiwania. Wspomnianych czynników jest oczywiście mnóstwo. Nie da się jednak ukryć, że to liczba odnośników, a także ich jakość pełnią jedną z najważniejszych ról.

Niektórzy uważają, że linki można porównać do głosów oddawanych przez inne witryny na daną stronę. Im więcej takich głosów, tym większe zaufanie będzie wzbudzał serwis. To z kolei powinno przekładać się na wyższe pozycje na określone słowa kluczowe. Nie bez powodu wspomnieliśmy o jakości. Linki do witryny muszą mieć jednak możliwie jak największą wartość.

Tym, co wyznacza jakość tego rodzaju odnośnika, jest zwłaszcza powiązanie tematyczne stron internetowych, wartość i przydatność linków dla Internautów, a także autorytet, jaki ma domena linkująca. Sposobów pozwalających na zdobycie linków zwrotnych jest wiele. Poniżej prezentujemy te, które mają obecnie największe znaczenie.

Zobacz, jakie linki ma konkurencja

Nie ma żadnych przeszkód, aby sprawdzić, jakie strony linkują do witryn konkurencyjnych. Można wśród nich znaleźć wskazówki dotyczące tego, na jakie miejsca stawiać, aby pozyskać od nich odnośniki do własnej strony internetowej. Aby zebrać najpotrzebniejsze informacje, warto użyć takich narzędzi, jak SEMrush, Ahrefs oraz Majestic. Koniecznie trzeba sprawdzić możliwości tych usług. Jest ich bowiem znacznie więcej niż tylko analiza linków konkurencji.

Wykorzystaj sygnaturki na forach internetowych

Linki do witryny można skutecznie pozyskiwać, bazując na forach internetowych. Wprawdzie nie mają one tak wielkiego znaczenia, jak kiedyś, ale każdy odnośnik z sensownego forum internetowego będzie bardzo cenny. Dowiedz się, które fora internetowe pozwalają na zamieszczenie linków nie tylko w samej sygnaturce, ale również w treści. Założenie nowego konta wiąże się najczęściej z przypisaniem łatki spamera. Kiedy jednak wejdziemy w posiadanie konta, które ma już pewną historię, sytuacja znacząco się zmienia.

Stawiaj na wpisy gościnne

Wpisy gościnne publikowane są przede wszystkim po to, aby pozyskać nowe linki, a także dotrzeć do szerszej grupy odbiorców. Osoby prowadzące bloga mają to zadanie znacznie ułatwione. Wystarczy znaleźć pokrewne blogi, na których poruszane są tematy lokujące się w obrębie poruszanej przez Ciebie niszy tematycznej. Następnie trzeba nawiązać współpracę z właścicielami takich witryn i ustalić zasady, na jakich publikowane będą wpisy i linki do witryny.

Pozwoli to na poprawę widoczności treści, a także zyskanie nowych odwiedzających. Przekłada się to także na zwiększenie liczby linków, które prowadzą do Twojego serwisu. Na podkreślenie zasługuje fakt, że będą to odnośniki charakteryzujące się przyzwoitą jakością.

Nie zapominaj o publikacji komentarzy

Kolejnym sposobem na pozyskanie nowych linków do witryny jest publikowanie komentarzy na stronach www. Komentarze mogą pojawiać się cyklicznie na rozmaitych witrynach, które powiązane są tematycznie z naszą stroną internetową.

Trzeba jednak pamiętać o tym, aby:

  • pisać na temat;
  • dodawać komentarze, które wnoszą wartość do dyskusji;
  • nie eksponować odnośników do naszej strony w pierwszej kolejności.

Znaczna część blogów nie pozwala na to, aby dodawać odnośników typu „dofollow”. Zawsze to jednak dobry sposób na to, aby zdywersyfikować profil linków.

Przeprowadź wywiad z kimś, kto w Twojej niszy tematycznej jest dobrze znany

Oczywiście nie jest to wskazówka mająca charakter uniwersalny. Adresowana jest ona bowiem raczej do blogerów, którzy publikują tego rodzaju content. Trzeba pamiętać, że osoby popularne w danej niszy mogą pochwalić się naprawdę szeroką publicznością. Wystarczy opublikować na swojej stronie internetowej wywiad z taką osobą, aby uzyskać rozgłos. Taka osoba może bowiem wspomnieć o przeprowadzonym wywiadzie zarówno w mediach społecznościowych, jak i na swojej własnej stronie. To z kolei gwarantuje kolejny odnośnik.

Zdecyduj się na wsparcie organizacji charytatywnej

Linki do Twojej witryny mogą znajdować się również na stronach będących własnością organizacji non-profit. Nie brakuje witryn organizacji charytatywnych, które zamieszczają informacje o swoich darczyńcach. Publikują ich nazwę, bądź logo, nierzadko linkują również do danej strony internetowej. Niektórzy podniosą w tym miejscu również kwestię etyczną, ale jest to już do indywidualnego rozważenia.

Postaw na treści wysokiej jakości, aby użytkownicy sami je udostępniali

To bardzo dobra metoda zapewniająca linki do witryny. Jednocześnie jest ona najbardziej naturalna. Wystarczy stworzyć coś wartościowego. Może to być poradnik, instrukcja lub zbiór wiedzy na jakiś temat. Jeśli będzie to materiał wartościowy dla jakiejś grupy docelowej, osoby będące jej członkami będą takie treści przekazywały sobie dalej. Stanie się to nie tylko przez media społecznościowe, ale również poprzez dodawanie linków na swoich blogach. Plusem tego jest absolutny brak sztuczności.

Postaw na recenzję jakiegoś produktu

Wiele firm monitoruje, czy na temat ich produktu bądź firmy pojawiają się wzmianki w sieci. Jeżeli prowadzisz bloga, na którym możesz opublikować recenzję jakiegoś produktu, jest to działanie, które może zapewnić linki zwrotne. Wystarczy opracować solidną recenzję. Należy w niej wskazać zarówno na wady, jak i zalety danego produktu, a także dodać kilka dobrze wykonanych zdjęć. Można liczyć, że zauważy to firma, która jest autorem produktu. Wówczas można liczyć na to, że recenzja pojawi się w mediach społecznościowych. Firma może również poprosić o zgodę na zacytowanie opinii na stronie internetowej producenta.

Postaw na infografikę

Popularnym rodzajem treści jest infografika. Jest ona połączeniem twardych danych z opakowaniem graficznym, które jest przyjemne dla oka. Na wielu stronach internetowych – zwłaszcza blogach – znaleźć można tego rodzaju materiały. Co więcej, podawany jest w nich link zwrotny do serwisu autora takiej infografiki. Wykonanie infografiki można zlecić komuś bądź zrobić to samodzielnie. Obecnie dostępne są narzędzia przeznaczone właśnie do tworzenia infografiki.

Im więcej dobrych linków prowadzących do Twojej strony, tym oczywiście lepiej. Czynników wpływających na to, jaką pozycję znajduje witryna, jest mnóstwo. Ilość linków oraz ich jakość mają ogromne znaczenie. Warto więc zadbać o to, aby nieustannie pozyskiwać wartościowe linki do swojej strony. Najbardziej wartościowe będą te, które pochodzą z domem o wysokim autorytecie.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: