
Zebraliśmy dla Państwa listę najważniejszych pojęć dotyczących tematyki pozycjonowania. Pomogą one poznać najważniejsze pojęcia, które przydadzą się w kontakcie z agencją SEO.
Algorytm
Jest to rodzaj oprogramowania, którego używa wyszukiwarka, aby określić najbardziej istotne kwestie dla szukanego słowa. Algorytm co do zasady jest bardzo skomplikowany i to na jego podstawie wyświetlają się wyniki wyszukiwania. Oprogramowanie jest wiele razy zmieniane i poprawiane przez Google, a samo w sobie stanowi tajemnicę firmy.
Authority site – zaufana strona internetowa
Strona zaufana to taka, którą odwiedza wielu użytkowników, co wynika również z jej oceny przez ekspertów z branży. Znajduje się ona również bardzo wysoko w wynikach wyszukiwania. Linki, które prowadzą do danej witryny ze strony uznanej za autorytet, są zawsze bardzo cenne.
Black hat SEO
Tzw. czarne pozycjonowanie – to praktyki, które przez Google są zakazane, a wraz z ich użyciem musimy liczyć się z tym, że nasza strona zostanie wyrzucona z wyników. Każdy algorytm ma jednak swoje słabe strony i czasami można je wykorzystać, ale musimy wiedzieć, że będzie się to mogło wiązać z karą, jaką otrzymamy, podczas ich wykrycia przez wyszukiwarkę Google.
Click fraud
Jeśli ktoś korzysta z kampanii Google Ads, to zdaje sobie sprawę z tego, że za każde kliknięcie reklamy trzeba płacić. Dlatego więc wiele osób myśli o tym, by wejść w reklamę konkurencji, byle tylko wykorzystać jej budżet. Z tego powodu powstał mechanizm click fraud, który ma wykrywać takie kliknięcia i nie zaliczać ich kosztów reklamy.
Długi ogon
To pojęcie, które odnosi się do fraz składających się z kilku wyrazów. Są one bardzo wartościowe dla każdej wyszukiwarki internetowej i warto je wykorzystać podczas pozycjonowania. Pozycjonowanie fraz long tail wpływa nie tylko na całe frazy, ale i również na pojedyncze wyrazy, z których się składają.
Duplicate content
To oznaczenie zduplikowanej treści – ten termin musi znać każda osoba, która zajmuje się pozycjonowaniem. To treści, które są duplikatem już istniejących w sieci informacji. Jeśli posiadamy duplikaty treści, to nasza strona nie będzie łatwa do pozycjonowania (Google zwraca uwagę na występujące duplikaty).
Googlebot
Google posiada swoje własne roboty indeksujące (tzw. crawlery) i to właśnie do nich odnosi się to pojęcie. Indeksują one strony internetowe i pobierają informację na temat nowych oraz zaktualizowanych treści na istniejących stronach (indeksowanie witryny w wynikach wyszukiwania). Proces ten jest realizowany automatycznie, więc nie jesteśmy zmuszeni do żadnych dodatkowych czynności, aby robot trafił na naszą stronę. Ewentualnie dodając naszą stronę do systemu Google Analytics, możemy to nieco przyspieszyć.
Google Ads
Google Ads to system reklamowy autorstwa firmy Google. Jest to jeden z głównych czynników dochodowych dla firm bazujących na reklamie w internecie i oferuje on wyświetlenie płatnej reklamy. To rozwiązanie, z którego obecnie korzysta coraz więcej firm, wyświetlając swoją reklamę w wyszukiwarce Google, nad zwykłymi wyszukiwania dla danego słowa kluczowego.
Google Trends
To narządzie, które daje nam informację o tym, jakie są aktualnie trendy na rynku informacji w sieci dla danego słowa kluczowego.
.htaccess
To określenie odnoszące się do pliku konfiguracyjnego strony internetowej. Można go wykorzystać do zabezpieczania podstron z użyciem hasła oraz do przekierowania podstron wewnątrz naszej strony. Jeśli chcemy go edytować, to koniecznie musimy znać jego budowę i znać komendy konfiguracyjne serwera internetowego
Kanoniczny URL
Jest to określenie komendy, która pozwoli nam uniknąć efektu zduplikowanej treści. W przypadku, gdy nasza strona posiada tę samą treść na różnych podstronach, należy użyć odpowiedniej komendy w kodzie HTML, aby zabezpieczyć się przed utratą pozycji w rankingu.
Linki wewnętrzne
To wszystkie wewnętrzne linki do podstron w ramach jeden strony internetowej. To świetny wskaźnik, który wskaże robotowi Google, że nasza strona posiada dużo różnych podstron. Dodatkowo ta technika generuje większy ruch na naszej stronie internetowej. Jeśli chodzi o linkowanie wewnętrzne, jest to pojęcie, które znajduje się w każdym słowniku odnoszącym się do pozycjonowania.
Link building
Strategia pozyskiwania linków, które będą prowadzić do naszej strony internetowej (tzw. linki zwrotne lub backlinki). To główny czynnik wpływający na efektywne pozycjonowanie, który informuje wyszukiwarkę Google o tym, że nasza strona jest wartościowa i warto zwiększyć jej pozycję w rankingu. Jednak nie wszystkie linki są dobre, dlatego musimy uważać, by nie przesadzać z nagminnym linkowaniem z niepewnych źródeł. Jeden link z dobrej, zaufanej strony jest znacznie lepszy niż kilka linków z witryn, które będą miały niską wartość.
Mapa strony
Plik w formacie XML (sitemap.xml), który znajduje się w głównym katalogu witryny i zawiera jej wszystkie linki wewnętrzne. Jest to bardzo ważna rzecz dla każdego webmastera, ponieważ dzięki temu wyszukiwarki będą informowane o wszystkich podstronach, w obrębie danej strony.
Matt Cutts
Matt to ważna postać w Google, która wypowiada się na tematy związane z pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych. Warto zwrócić uwagę na jego wypowiedzi (np. w serwisie YouTube).
Meta opisy
To opis strony, który składa się z dwóch albo trzech zdań. Brany jest pod uwagę w wynikach wyszukiwania. Trzeba starać się o to, by był prosty i czytelny. To sprawi, że internauci będą chętniej odwiedzali naszą stronę.
Atrybut nofollow
To polecenie dla robota indeksującego naszą stronę, które możemy dodać ręcznie do każdego linku. Jeśli taki element się pojawi przy danym linku, to robot Google nie przekaże mu mocy pozycjonowania.
Off-page SEO
To wszelkie czynności wykorzystywane w pozycjonowaniu poza serwisem, które można użyć do tego, aby podnieść ranking własnej strony internetowej, np. link building.
On-page SEO
To wszystkie czynności, które wykonywane są bezpośrednio na stronie internetowej (optymalizacja pod SEO). Należą do nich przyjazne adresy URL, przygotowanie treści pod słowa kluczowe, odpowiednie powiązania ze sobą linków wewnętrznych, szybkie ładowanie się strony.
Organiczne wyniki wyszukiwania
To naturalne wyniki wyszukiwarki Google, które nie wiążą się z żadnymi opłatami za wyświetlenie adresu strony. Organiczne wyniki wyszukiwania to lista stron, które pojawią się pod płatnymi reklamami Google, podczas wyszukiwania. Jeśli chcemy uzyskać dobry efekt w tym zakresie, to musimy m.in. idealnie zoptymalizować stronę pod kątem szukanego słowa.
SEM
To pojęcie odnoszące się do marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Są to wszelkie działania promujące witrynę internetową, które dążą do pozyskiwania ruchu do strony.
SEO
To optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarkę, w celu skutecznej i poprawnej indeksacji witryny w wyszukiwarce. Odpowiednia optymalizacja poprawi naszą szansę na to, abyśmy osiągnęli wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarki.
White hat SEO
To techniki pozycjonowania, które traktowane są przez Google jako dopuszczalne, a dzięki nim nie trzeba się obawiać o karę. Głównym celem jest optymalizacja naszej strony pod kątem naszych odbiorców i robota indeksującego oraz budowa pozycji strony bez widocznej sztucznej manipulacji w wynikach wyszukiwania.
Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!