Optymalizacja sklepu internetowego pod pozycjonowanie

Optymalizacja sklepu internetowego pod pozycjonowanie

Właściciele sklepów internetowych często uważają, że wystarczy, aby ich sklep dobrze się prezentował pod kątem wizualnym, niestety jest to wystarczające tylko na początku naszej działalności. Jeśli chcemy podwyższyć naszą sprzedaż w internecie, to musimy zwiększyć widoczność naszego sklepu w wyszukiwarce Google. Podczas wykonywanego audytu pod przyszłe pozycjonowanie może się okazać, że optymalizacja naszego sklepu jest na słabym poziomie: opisy skopiowane są od producentów (przez co Google stwierdza problem z duplikacją treści), nie posiadamy uzupełnionych meta tagów dla wszystkich podstron i produktów, a ocena prędkości wczytywania naszego sklepu jest niska. Sprawdźmy jakie czynniki mają wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak przygotować sklep internetowy pod pozycjonowanie?
  • Co wpływa na pozycjonowanie sklepu internetowego?
  • Które elementy należy wykorzystać w celu budowy pozycji w kampanii SEO?

Czytelność

W przypadku wyników wyświetlanych przez wyszukiwarkę na samej górze zauważymy dobrze widoczny tytuł danej podstrony. Powinniśmy tam przedstawić nazwę produktu oraz jego markę lub kategorię, której dotyczy. Zadbajmy o unikalność i wprowadźmy tam ważne słowa kluczowe. Pamiętajmy, aby tytuł był napisany pod ludzi, gdyż to nasi potencjalni klienci, którzy szukają produktu, który chcą kupić. Na drugim miejscu standardowo wyświetlony jest adres URL danej podstrony, pamiętajmy, aby był czytelny i składał się z najważniejszych wyrazów, bez niepotrzebnych ciągów znaków i cyfr. W ramach trzeciej linijki wyświetlone zostaną dane uporządkowane, które zostaną szerzej opisane w dalszej części wpisu. Ostatnia linijka wyniku wyszukiwarki to opis odgrywa on również ważną rolę, która polega na zachęceniu użytkownika wyszukiwarki do kliknięcia w link do naszego sklepu.

Unikalność opisów produktów

Opisy produktów w sklepie internetowym są bardzo ważne zarówno dla kupujących, jak i dla robotów wyszukiwarek. Dzięki odpowiedniej nazwie i dobrej jakości zdjęć klient dowiaduje się jak najwięcej o naszym produkcie, a unikalne opisy wpływają na lepszą pozycję w wyszukiwarce. Najczęstszym problemem w przypadku sklepów internetowych jest treść, która dostarczana jest przez producenta wpływająca na typowe powielanie treści, które przez Google jest bardzo źle oceniane. Celem odpowiedniej optymalizacji pod pozycjonowanie jest nie tylko dobra widoczność sklepu w sieci, ale również unikalność treści.

Kolejny często występujący problem w sklepie internetowym to fakt posiadania opisu, który nie będzie odpowiednio zachęcał potencjalnego klienta do zakupu. Taki opis może nie zawierać odpowiednich informacji, które mogą zainteresować kupujących. Warto pamiętać o tym, aby nasze opisy zawierały odpowiednie informacje na temat naszych produktów, kierując się wymaganiami naszej grupy odbiorców, do której będziemy kierować naszą ofertę. Należy więc przygotowywać opisy, które będą przyciągać i zachęcać do zakupów. Pamiętajmy również o tym, aby wykorzystywać w nich słowa kluczowe, dzięki którym będzie można liczyć na lepszą widoczność naszego sklepu na słowa, na których będzie nam zależeć.

Dane uporządkowane

Wracając do pierwszego punktu, warto zwrócić uwagę na trzeci element naszej listy, który jest ważny ze względu na kwestię danych uporządkowanych. To one będą ukazywać wartościowe informacje bezpośrednio w wynikach wyszukiwania w Google. Poprawna optymalizacja powinna uwzględniać ten element, ponieważ funkcja ta ma swoją istotną rolę w wyświetlaniu wyników organicznych. Na poziomie samego wyszukiwania będzie można wstępnie poznać ocenę danego produktu, liczbę dodanych opinii i cenę. Użytkownik zdobędzie podstawową wiedzę na temat oferowanego produktu, zanim w ogóle wejdzie do naszego sklepu. Warto podkreślić, że produkt oznaczony gwiazdkami będzie dużo bardziej wyróżniony w wynikach wyszukiwania, ponieważ pomarańczowy kolor kontrastuje z białym, dzięki czemu nasz wynik będzie dużo bardziej zauważalny.

Optymalizacja grafik

Zdjęcia produktów są bardzo ważne dla naszych klientów, jednak czy można ograniczyć się tylko do zdjęć studyjnych, które przedstawią produkt na białym tle? Obecnie coraz częściej stosuje się zdjęcia, które przedstawiają produkt w codziennym użytkowaniu. Oprócz tego warto zadbać o to, w jaki sposób nasze zdjęcie zostanie zaprezentowane, dlatego powinniśmy zoptymalizować rozmiar każdego obrazu, dopasowując go do miejsca, w którym będzie widoczne. Warto dodać do naszych zdjęć atrybuty ALT, w których umieścimy nazwę produktu, który będzie prezentowany, w ten sposób zdjęcie będzie lepiej indeksowane przez roboty wyszukiwarki.

Prędkość wczytywania

Prędkość wczytywania odgrywa istotną rolę w internecie, ponieważ każdy z nas chciałby jak najszybciej wyświetlić informację, która będzie nas interesować. To element, który wpływa na ogólne wrażenie naszego sklepu, dlatego, jeśli będzie działał płynnie, to na pewno zostanie on lepiej oceniony przez naszych klientów, którzy będą się w nim pojawiać częściej. Warto wykorzystać specjalne wtyczki (tzw. moduły, pluginy), które pozwolą na lepsze uporządkowanie sklepu i szybsze wczytywanie grafik. Ograniczając liczbę wykonywanych żądań, sprawi, że ładowanie powinno przebiegać dużo sprawniej w przeglądarkach naszych użytkowników.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: