[KSIĄŻKA] Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie

[KSIĄŻKA] Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie

Paweł Cengiel - Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie

Po pierwszej książce „SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy”, która cały czas cieszy się ogromną popularnością czas na drugą, za pomocą której w sposób praktyczny nauczysz się obsługi najpopularniejszych narzędzi SEO wykorzystywanych na co dzień przez agencje SEO oraz pozycjonerów – freelancerów z całej Polski! W jednej książce o SEO zostały zebrane instrukcje użycia aż 32 aplikacji do pozycjonowania stron i sklepów internetowych. Książka ta, to praktyczny przewodnik po narzędziach SEO, których dokumentacje nie zawsze są dostępne w języku polskim, co może stanowić dużą barierę dla osób nieznających dobrze języka angielskiego. Sposób użycia każdej z 32 aplikacji został omówiony na konkretnych przykładach i okraszony zdjęciami, które uproszczą naukę obsługi specjalistycznych programów do pozycjonowania. Książka dostępna jest w wersji drukowanej, a także w formie e-booka.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jaką książkę o SEO wybrać do nauki pozycjonowania stron i sklepów internetowych?
  • Jakie programy SEO wykorzystać do pozycjonowania serwisów internetowych?
  • Jak wykonać techniczny audyt SEO, pozyskiwać linki SEO i analizować działania konkurencji?

Google Trends

Pierwsze narzędzie, od którego rozpoczniesz naukę w mojej książce SEO to Google Trends, które moim zdaniem warto znać i wykorzystywać w pracy nad wyszukiwaniem popularnych fraz oraz tematów zyskujących na popularności w wyszukiwarce Google. Z jego pomocą sprawdzisz popularność wybranych słów kluczowych na podstawie regionów, w których są najczęściej wyszukiwane. Aplikacja ta rozpoczyna moduł „Wyszukiwanie fraz/redagowanie treści”.

Google Keyword Planner

Drugim narzędziem, które „wezmę na warsztat” będzie Planer słów kluczowych, dostępny w panelu systemu reklamowego Google Ads (w przeszłości Google AdWords) i który również warto wykorzystywać do wyszukiwania popularnych fraz w wyszukiwarce Google. Jego przewagą nad narzędziem Google Trends jest to, że z jego pomocą będziesz mógł poznać więcej szczegółów na temat analizowanych fraz, na podstawie danych historycznych pochodzących z reklam w wyszukiwarce Google.

Senuto

Trzecim, bardziej zaawansowanym i przede wszystkim polskim narzędziem, które Ci przedstawię to Senuto, za pomocą którego nie tylko znajdziesz popularne słowa kluczowe, frazy semantyczne i pytania stawiane przez użytkowników wyszukiwarki Google, ale także sprawdzisz, czy w Twoim serwisie występuje kanibalizacja fraz. Jego możliwości pozwalają także na znalezienie fraz wspólnie wykorzystywanych z konkurencją i słów kluczowych, które posiadasz na pozycjach w TOP 3/10/50.

YouTube video

Semstorm

Czwartym programem podczas nauki w mojej książce SEO, który stanowi główną konkurencję Senuto to Semstorm, polskie narzędzie umożliwiające znalezienie fraz do kampanii SEO i przygotowywania treści contentowej na stronie. Umożliwia ono analizę własnego serwisu i porównanie go z konkurencją, a także znalezienie fraz, na które Twój serwis znajduje się na pozycjach w TOP 3/10/50. Za pomocą Semstorma znajdziesz konkurencję w wyszukiwarce w Google, na podstawie wspólnie pozycjonowanych fraz, a także najczęściej zadawane pytania przez użytkowników w wyszukiwarce.

W czasie tej lekcji nie zabraknie także instrukcji użycia edytora treści oferowanego przez narzędzie Semstorm do przygotowywania artykułów czy treści podstron, zoptymalizowanych pod przyszłe pozycjonowanie. Na sam koniec wykonasz także audyt SEO z wykorzystaniem technologii Google Lighthouse dla urządzeń mobilnych i desktopowych.

Ubersuggest

Piątą aplikacją będzie Ubersuggest, która umożliwia wyszukanie fraz z tzw. długim ogonem pod przyszłe artykuły blogowe, sprawdzenie sezonowości wybranych słów kluczowych, wyszukanie artykułów zaindeksowanych w wyszukiwarce Google i zagęszczonych w nich słów kluczowych. Dzięki aplikacji Ubersuggest sprawdzisz także przykłady użycia dowolnych fraz w artykułach konkurencji, a także zlokalizujesz najpopularniejsze podstrony we własnym serwisie, na podstawie ilości prowadzących do nich linków pozycjonujących, liczby wejść użytkowników i udostępnień w serwisach społecznościowych. Na koniec wykonasz audyt SEO.

Keywordtool.io

Aplikacja numer „6” na liście mojej książki SEO to Keywordtool.io, za pomocą której znajdziesz popularne frazy dla swojej kampanii SEO, treści nowych artykułów, opisów filmów w serwisie YouTube, czy hashtagów w serwisie Instagram. Wyszukasz popularne frazy z tzw. długim ogonem i najczęściej zadawane pytania przez użytkowników wyszukiwarki Google. Sprawdzisz też sezonowość wybranych słów kluczowych i odnajdziesz frazy powiązane, na podstawie wybranego słowa kluczowego, które wprowadzisz do aplikacji.

„Wisienką na torcie” będzie możliwość przeanalizowania serwisów konkurencji i znalezienia fraz, które wykorzystują w treści swojego serwisu.

AnswerThePublic

Siódmym narzędziem będzie AnswerThePublic, za pomocą którego znajdziesz popularne słowa kluczowe pod przyszłe artykuły blogowe oraz najczęściej zadawane pytania przez użytkowników wyszukiwarki Google. Aplikacja ta kończy moduł „Wyszukiwanie fraz/redagowanie treści”.

Paweł Cengiel - Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie
KUP KSIĄŻKĘ

SurferSEO

Ósmym narzędziem w mojej książce SEO to SurferSEO, dzięki któremu zweryfikujesz zwracane wyniki przez wyszukiwarkę Google dla wybranego słowa kluczowego, dokonasz analizy wykorzystywanych fraz przez serwisy konkurencyjne oraz serwisy, które linkują strony internetowe z pozycji TOP 50 w wyszukiwarce Google. SurferSEO weźmie także pod uwagę wykorzystywane dane strukturalne (czyli znaczniki schema.org) przez serwisy z pozycji TOP 50 w wyszukiwarce Google. Na koniec wykonasz audyt SEO i przeanalizujesz wskazówki, które dostarczy Ci aplikacja oraz przetestujesz oferowany przez nią edytor treści, służący do przygotowywania treści zoptymalizowanej pod pozycjonowanie. Aplikacja SurferSEO rozpoczyna moduł „Analiza konkurencji”.

SEO SpyGlass

Numer „9” na liście narzędzi w mojej książce SEO to SEO SpyGlass, który umożliwia analizę profilu linków pozycjonujących własnej domeny i domen konkurencji, analizę historii pozyskiwanych linków SEO, a także analizę najczęściej wykorzystywanych anchorów podczas linkowania. Jego możliwości pozwalają także na weryfikację wykrytych linków z atrybutem dofollow i nofollow, wyszukanie najczęściej linkowanych podstron w domenie oraz wykrycie toksycznych (negatywnych) linków w profilu domeny, w celu przygotowania i zrzeknięcia się ich za pomocą narzędzia Google Disavow. Do jego funkcjonalności należy także weryfikacja postępu indeksacji linków pozycjonujących, eksport listy domen linkujących oraz listy wykrytych publikacji z linkiem zwrotnym. Nie zabraknie także możliwości na porównanie profilu linków własnej domeny z serwisami konkurencji, czy sprawdzenie wieku domen linkujących Twój serwis.

Clusteric Auditor

Dziesiątym narzędziem, którego obsługi nauczysz się dzięki mojej książce SEO, będzie Clusteric Auditor, jako zaawansowane narzędzie do analizy profilu linków własnej domeny i domen konkurencji, przygotowania listy toksycznych (negatywnych) linków z profilu domeny, w celu zrzeknięcia się za pomocą narzędzia Google Disavow, wyszukania najczęściej linkowanych podstron przez serwisy zewnętrzne oraz najczęściej wykorzystywanych anchorów podczas linkowania. Za pomocą Clusterica znajdziesz potencjalne źródła pod przyszłe linki pozycjonujące i wykonasz audyt SEO, z wykorzystaniem narzędzi Google Search Console i Google Analytics.

Paweł Cengiel - Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie
KUP KSIĄŻKĘ

Majestic SEO

W zestawieniu aplikacji do pozycjonowania nie mogło zabraknąć Majestic SEO. To jedenaste narzędzie, którego obsługi nauczysz się w mojej książce SEO. Majestic SEO to prawdziwy „kombajn SEO”, oferujący weryfikację wskaźników Trust Flow i Citation Flow dla dowolnej domeny i audyt jej profilu linków, weryfikację postępu pozyskiwania linków, a także wyszukanie najczęściej linkowanych podstron w domenie. Aplikacja udostępnia funkcję weryfikacji wykrytych linków z atrybutem dofollow i nofollow oraz analizę rodzaju zdobytych linków SEO (z podziałem na linki tekstowe i linki z obrazków).

Kolejne funkcje warte uwagi to możliwość analizy najczęściej wykorzystywanych anchorów w trakcie linkowania, krajów, z których pochodzi najwięcej linków zewnętrznych i języku serwisów linkujących, a także możliwość analizy tematyki tych witryn.

Wśród jego funkcjonalności znajdziesz też możliwość wyszukania konkurencji na podstawie wspólnych lub podobnych źródeł linków pozycjonujących oraz wyszukanie wspólnych i brakujących źródeł linków z domeną konkurencji, eksport wykrytych linków zewnętrznych do pliku w formacie PDF, CSV, XLS oraz eksport linków toksycznych – ze spamowych źródeł – w celu zrzeknięcia się ich za pomocą narzędzia Google Disavow. Majestic SEO kończy moduł „Analiza konkurencji”.

Google Search Console

Dwunastym narzędziem będzie Google Search Console, za pomocą którego zweryfikujesz aktualny stan techniczny swojego serwisu.

Do elementów branych pod uwagę zaliczają się między innymi takie czynniki jak:

  • ocena mapy linków (dostępnych w pliku sitemap.xml);
  • weryfikacja zaindeksowanych podstron w wyszukiwarce Google;
  • weryfikacja wykrytych danych strukturalnych (znaczników schema.org);
  • analiza wyświetleń serwisu, średniej pozycji, łącznej liczby kliknięć oraz wskaźnika CTR w wynikach wyszukiwania (SERP);
  • wyszukanie najczęściej wykorzystywanych fraz, które wyświetliły i wygenerowały kliknięcia w wynikach wyszukiwania (SERP);
  • wyszukanie najczęściej wyświetlanych podstron w wynikach wyszukiwania (SERP);
  • analiza krajów użytkowników, od których pochodziły zapytania w wyszukiwarce Google;
  • wyszukanie najczęściej wykorzystywanych rodzajów urządzeń przez użytkowników wyszukiwarki Google;
  • weryfikacja błędów napotkanych przez roboty indeksujące Google;
  • sprawdzenie wykluczonych podstron z indeksacji wyszukiwarki Google;
  • wyszukanie stron o niskiej jakości;
  • wykrycie potencjalnych ręcznych kar od Google, wirusów i ataków hakerskich;
  • weryfikacja źródeł linków pozycjonujących wykrytych w profilu linków domeny;
  • wyszukanie najczęściej linkowanych podstron w serwisie.

Narzędzie Google Search Console rozpoczyna moduł „Audyt SEO”.

Paweł Cengiel - Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie
KUP KSIĄŻKĘ

Screaming Frog SEO Spider

Trzynaste narzędzie to Screaming Frog SEO Spider – służące do wykonywania technicznych audytów SEO. Z jego pomocą zweryfikujesz linki wewnętrzne i zewnętrzne w dowolnym serwisie, a także prędkość wczytywania z podziałem na każdą podstronę. Przeanalizujesz także kody statusów i nagłówków HTTP, meta tagi, nagłówki, linki kanoniczne, a także zweryfikujesz potencjalnie występującą duplikację treści. Wśród dodatkowych funkcji Screaming Froga znajdziesz także pomiar czasu odpowiedzi serwera na pierwsze zapytanie (TTFB), weryfikację przekierowań, danych strukturalnych (znaczników schema.org) i pliku mapy witryny z listą linków wewnętrznych.

Ahrefs

Narzędzie Ahrefs to czternaste narzędzie na liście mojej książki SEO i bezpośredni konkurent Majestic SEO. Dzięki niemu sprawdzisz aktualny profil linków domeny i wyszukasz najczęściej wykorzystywane anchory w trakcie jej linkowania. Znajdziesz także konkurencję w wynikach wyszukiwania na podstawie listy fraz, które wybierzesz i sprawdzisz najlepiej rankujące podstrony w Google i frazy generujące im największy ruch. Do kolejnych funkcjonalności Ahrefs można zaliczyć weryfikację zwracanych kodów statusów serwera, linków zewnętrznych i wewnętrznych oraz linków prowadzących do niedostępnych zasobów (czyli tzw. błąd 404).

Za pomocą narzędzia wyszukasz popularne słowa kluczowe w najpopularniejszych wyszukiwarkach w internecie oraz najczęściej zadawane pytania przez ich użytkowników. Wykonasz techniczny audyt SEO i przygotujesz raport z wynikami z przeprowadzonej analizy.

Nie zabraknie w nim także ważnych funkcji dotyczących weryfikacji przekierowań, analizy zablokowanych podstron do indeksacji, weryfikacji linków z atrybutem dofollow i nofollow, tagów Open Graph i Twitter Card, weryfikacji potencjalnie występującej duplikacji treści oraz analizy danych strukturalnych (czyli znaczników schema.org).

Na koniec porównasz swój serwis z dowolną stroną Twojej konkurencji, a na podstawie porównania profilu linków obydwu domen znajdziesz źródła pod nowe linki SEO.

Paweł Cengiel - książki SEO
KUP ZESTAW KSIĄŻEK

SEMrush

Narzędzie oznaczone numerem „15” to SEMrush, czyli kolejny „kombajn SEO”, za pomocą którego sprawdzisz liczbę zaindeksowanych fraz w wyszukiwarce Google, znajdziesz najważniejsze frazy w serwisie i ich ilość wyszukiwań w Google, zweryfikujesz wdrożone dane strukturalne (czyli znaczniki schema.org) i sprawdzisz, które podstrony i subdomeny Twojego serwisu są najpopularniejsze (tzn. generują największy ruch). Znajdziesz konkurencję w Google na podstawie wspólnie wykorzystywanych słów kluczowych i zbierzesz listę fraz wykrytych w treści tych serwisów i zajmowane przez nie pozycje w rankingu Google.

Do listy funkcji SEMrusha warto także dodać możliwość:

  • weryfikacji konkurencyjności wybranych słów kluczowych;
  • zbadania ruchu z wyników wyszukiwania Google (SERP) dla wybranej podstrony;
  • weryfikacji profilu linków pozycjonujących prowadzących do serwisu;
  • porównania profilu linków z serwisami konkurencji;
  • wyszukania najczęściej wykorzystywanych anchorów podczas linkowania;
  • weryfikacji zaindeksowanych podstron w wyszukiwarce Google;
  • weryfikacji linków wewnętrznych i wychodzących z serwisu;
  • wyszukania najczęściej zadawanych pytań przez użytkowników wyszukiwarki Google;
  • wyszukania fraz z tzw. długim ogonem;
  • sprawdzenia sezonowości wybranych słów kluczowych;
  • porównania własnego serwisu z konkurencją w celu znalezienia brakujących fraz (z ang. keyword gap);
  • porównania własnego serwisu z konkurencją w celu znalezienia nowych źródeł pod linki SEO (z ang. backlink gap).

Sitebulb

Jako konkurencję Screaming Froga przedstawię Ci narzędzie Sitebulb, które jest szesnastym narzędziem w mojej książce SEO. Wytłumaczę Ci, w jaki sposób za pomocą narzędzia Sitebulb wykonać techniczny audyt SEO, a podczas audytu SEO zweryfikujesz zwracane nagłówki statusów kodów serwera, wykryte linki wewnętrzne i wychodzące oraz wczytywane zasoby (czyli pliki) na wszystkich podstronach. Dokonasz analizy tytułów, nagłówków oraz treści na podstronach i zagęszczonych w nich słowach kluczowych. Przeanalizujesz także meta tagi, status indeksacji podstron i wykorzystywane anchory podczas linkowania.

Do listy zadań warto dopisać także weryfikację przekierowań w serwisie i potencjalnie występującej duplikacji treści, a także analizę mapy witryny (z listą linków wewnętrznych) i porównanie jej zawartości z zaindeksowanymi podstronami w wyszukiwarce Google. Naszym zadaniem będzie także weryfikacja wykrytych protokołów i algorytmów szyfrujących na serwerze (pod kątem bezpieczeństwa Twojego serwisu), zbadanie ruchu z wyników wyszukiwania Google i wskazanie podstron generujących największy ruch.

Nie zabraknie także funkcjonalności odpowiadających za pomiar czasu przebywania użytkowników w serwisie (czas trwania sesji) i analizę odwołań w Twoim serwisie do nieistniejących zasobów (czyli błąd 404).

Paweł Cengiel - Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie

Paweł Cengiel – Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie (źródło: marketing-w-pigulce.pl)


KUP KSIĄŻKĘ

SEOptimer

SEOptimer to siedemnaste i bardzo proste w obsłudze narzędzie do przygotowywania szybkich, technicznych audytów SEO, dla podstawowych, aczkolwiek ważnych czynników wpływających na odpowiednią optymalizację pod pozycjonowanie.

Jego zadaniem jest analiza i weryfikacja:

  • meta tagów;
  • występujących nagłówków w treści;
  • długości treści;
  • zawartości atrybutów ALT przy zdjęciach;
  • linków przychodzących i wewnętrznych;
  • wskaźnika Domain Authority wg. MOZ;
  • czytelności i poprawności adresów URL wewnątrz serwisu;
  • statusu indeksacji dla podstron w serwisie;
  • zawartości pliku robots.txt i sitemap.xml;
  • występowania danych strukturalnych (znaczników schema.org);
  • responsywności serwisu dla urządzeń mobilnych;
  • występowania przestarzałej technologii (np. animacji flash);
  • czasu odpowiedzi serwera na pierwsze zapytanie (TTFB);
  • czasu wczytywania strony i skryptów JS;
  • rozmiaru podstron w serwisie;
  • potencjalnie występujących błędów w skryptach JS;
  • wykorzystywanej technologii na naszym serwerze (np. kompresji plików za pomocą biblioteki GZIP);
  • rozmiaru zasobów wczytywanych na podstronach;
  • potencjalnie występujących tagów Open Graph, Twitter Card, kodu piksela Facebooka i podpiętego kodu śledzenia Google Analytics.

OnCrawl

Wśród najlepszych narzędzi do wykonywania audytów SEO figuruje OnCrawl, niewymagający od nas instalacji oprogramowania na własnym komputerze i posiadania komputera z dużą liczbą zasobów w postaci szybkiego dysku, procesora i dużej ilości pamięci RAM. To osiemnaste narzędzie opisywane w mojej książce SEO.

Uruchomiony w OnCrawl proces zbierania danych może działać w tle, a Ty w tym czasie możesz wykonywać inną pracę. Dzięki jego możliwościom zweryfikujesz podstrony w Twoim serwisie znajdujące się w indeksie wyszukiwarki Google, zablokowane adresy URL do indeksacji i występujące linki kanoniczne. Dokonasz także analizy zwracanych kodów statusów nagłówków serwera, czasu wczytywania podstron w serwisie, występujących meta tagów i potencjalnie występującej duplikacji treści.

Wśród jego możliwości znajdziesz także analizę potencjalnie występującej paginacji, tagów hreflang i zawartości pliku mapy witryny (sitemap.xml). Wartym zwrócenia uwagi jest sprawdzenie, czy Twój serwis zawiera tzw. strony osierocone (z ang. orhpan pages), czyli podstrony, do których nie prowadzi żaden link wewnętrzny, a także weryfikacja potencjalnie występujących danych strukturalnych (znaczników schema.org) czy przekierowań w serwisie.

OnCrawl sprawdzi także dostępne linki wewnętrzne i dokona analizy przekazywanej mocy SEO pomiędzy podstronami (z ang. link juice). Dokonasz weryfikacji linków wychodzących, nagłówków występujących w treści i potencjalnie występujących tagów Open Graph i Twitter Card w kodzie źródłowym serwisu.

Na sam koniec nauczę Cię jak zweryfikować podstrony o niskiej jakości (z ang. thin content) i znaleźć potencjalnie występujące treści typu site-wide, czyli stale w tym samym miejscu w serwisie, a także zmierzysz rozmiar podstron występujących w serwisie i wartości współczynnika odrzuceń.

„Wisienką na torcie” będzie wykonanie szybkiego audytu SEO dla wybranej podstrony.

Paweł Cengiel - Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie
KUP KSIĄŻKĘ

Sitemap XML Generator

Dziewiętnasta aplikacja na liście programów do pozycjonowania to Sitemap XML Generator, odpowiadająca za automatyczne wygenerowanie pliku mapy witryny w formacie XML i HTML. Gotową mapę witryny wystarczy tylko pobrać i wrzucić na serwer, a następnie zaimportować w narzędziu Google Search Console, aby przyspieszyć i ułatwić indeksację podstron w wyszukiwarce Google.

Copyscape

Aplikacja numer „20” to małe i proste w obsłudze narzędzie do wykrywania potencjalnej duplikacji treści w Twoim serwisie. Mowa tu o Copyscape, które pozwala na wyszukiwanie duplikacji w istniejących serwisach, jak i w treści, którą można wkleić i przeanalizować. Otrzymasz także możliwość weryfikacji treści dostępnej w dokumencie tekstowym.

Siteliner

Numer „21” na liście aplikacji w mojej książce SEO to Siteliner, który można uznać za konkurencję narzędzia SEOptimer, służący do wykonywania szybkich audytów SEO. Do zadań tej aplikacji należy weryfikacja linków wewnętrznych, wychodzących, a także linków do nieistniejących zasobów (tzw. błąd 404). Siteliner umożliwi Ci także sprawdzenie przekierowań w Twoim serwisie i zweryfikuje potencjalnie występującą duplikację treści.

Do ciekawych funkcjonalności warto zaliczyć możliwość sprawdzenia:
tytułów podstron;

  • ilości wyrazów w treści serwisu;
  • rozmiaru podstron w serwisie;
  • wartości współczynnika text/ratio.

Kurs SEO
ZDOBĄDŹ DOSTĘP DO KURSU SEO

Google PageSpeed Insights

Mówiąc o sprawdzeniu prędkości wczytywania serwisu, warto użyć narzędzia Google PageSpeed Insights. To dwudziesta druga aplikacja z mojej książki SEO, za pomocą której zweryfikujesz prędkość wczytywania serwisu, zarówno dla urządzeń desktopowych, jak i mobilnych. To szczególnie ważne z uwagi na to, że wyszukiwarka Google udostępnia oddzielny ranking dla komputerów i urządzeń mobilnych, jak np. smartfon lub tablet. Podczas omawiania PageSpeeda zmierzę także bardzo istotną metrykę „Core Web Vitals”.

Google Mobile Friendly

Narzędzie numer „23” to Google Mobile Friendly pozwalające zweryfikować optymalizację serwisu pod urządzenia mobilne.

Google Rich Results

Z kolei numer „24” to Google Rich Results umożliwiające wykrycie danych strukturalnych (czyli znaczników schema.org) w kodzie źródłowym serwisu, a także weryfikację ich prawidłowego wdrożenia. To narzędzie kończy moduł „Audyt SEO”.

Google Analytics

Dwudziestą piątą aplikacją z mojej książki SEO jest Google Analytics – podstawowe narzędzie w pracy, umożliwiające analizę przepływu użytkowników i ich zachowania w serwisie.

Nauczę Cię:

  • w jaki sposób utworzyć automatyczne powiadomienia e-mail z raportami i komunikatami;
  • jak analizować użytkowników przebywających w Twoim serwisie w czasie rzeczywistym;
  • jak porównywać ilość wejść do serwisu stałych w stosunku do nowych użytkowników;
  • jak mierzyć czas przebywania Twoich użytkowników w serwisie (czyli czas trwania sesji);
  • jak porównywać ilość wejść użytkowników desktopowych w stosunku do użytkowników mobilnych;
  • jak analizować aktywność i zaangażowanie Twoich użytkowników;
  • jak utworzyć i analizować osiągnięte cele przez Twoich użytkowników;
  • jak zbadać najpopularniejsze strony wyjścia;
  • jak sprawdzić źródła wejść użytkowników do Twojego serwisu;
  • jak sprawdzić najpopularniejsze podstrony w serwisie;
  • które zapytania użytkowników w wyszukiwarce Google skierowały ich do Twojego serwisu;
  • jakie hasła były wyszukiwane przez użytkowników w Twoim serwisie;
  • jak połączyć konto w Google Analytics z kontem w systemie reklamowym Google Ads i narzędziem Google Search Console, w celu zbierania dodatkowych danych o Twoich użytkownikach.

Narzędzie Google Analytics rozpoczyna moduł „Raportowanie wyników”.

Google Tag Manager

Numer „26” to narzędzie Google Tag Manager, którego zadaniem jest ułatwienie pracy nad wdrażaniem nowych kodów śledzących, bez wdrażania ich bezpośrednio w kodzie źródłowym Twojego serwisu. Raz wdrożony skrypt umożliwi Ci dodawanie kodów śledzących najpopularniejszych aplikacji analitycznych.

Nauczę Cię:

  • w jaki sposób skonfigurować konto menedżera tagów;
  • jak wygenerować indywidualnie przypisany kod do Twojego konta;
  • w jaki sposób wdrożyć piksel Facebooka i kod śledzenia Google Analytics;
  • w jaki sposób zweryfikować poprawność wdrożenia kodu Google Tag Managera, piksela Facebooka i kodu śledzącego Google Analytics za pomocą wtyczek do przeglądarki internetowej „Facebook Pixel Helper” i „Google Tag Assistant”.

Yandex Metrica

Dwudziestą siódmą aplikacją w mojej książce SEO, którą Ci przedstawię (i główną konkurencją Google Analytics) jest Yandex Metrica. Aplikacja ta posiada przeważające funkcjonalności, które wyróżniają ją na tle Google Analytics.

Są to:

  • możliwość zbadania klikalności użytkowników, czyli wyszukanie najczęściej wybieranych elementów w serwisie (tzw. mapa cieplna);
  • zbadanie najczęściej oglądanych elementów/sekcji w serwisie na podstawie czynności scrollowania myszką przez użytkowników;
  • analiza wypełnionych i porzuconych formularzy przez użytkowników;
  • anonimowe nagrywanie i odtwarzanie sesji użytkowników w Twoim serwisie.

Poza głównymi, wyróżniającymi narzędzie Yandex Metrica raportami, znajdziesz również te podstawowe, jak na przykład:

  • liczba wejść użytkowników;
  • ilość wejść stałych do nowych użytkowników;
  • najpopularniejsze podstrony;
  • najpopularniejsze źródła ruchu kierujące do Twojego serwisu;
  • czas przebywania użytkowników w Twoim serwisie (czas trwania sesji);
  • wykryte urządzenia i systemy operacyjne użytkowników;
  • najpopularniejsze wyszukiwarki i frazy, które odesłały użytkowników do Twojego serwisu;
  • osiągnięte cele przez Twoich użytkowników;
  • rodzaj i ilość robotów indeksujących, które weszły do Twojego serwisu;
  • najczęściej odwiedzane kategorie i podkategorie w sklepie internetowym;
  • najczęściej dodawane produkty do koszyka.

Stat4seo

Numer „28” na liście aplikacji z mojej książki SEO to Stat4seo – aplikacja do monitoringu fraz w wyszukiwarce Google.

Nauczę Cię:

  • jak skonfigurować monitoring fraz;
  • jak generować raporty do plików w formacie XLS i PDF;
  • jak grupować frazy w monitoringu;
  • jak utworzyć automatyczne raporty wysyłane drogą mailową.

Webpozycja

Dwudziestą dziewiątą aplikacją i głównym konkurentem Stat4seo jest Webpozycja – służąca do monitoringu fraz w wyszukiwarce Google.

Przedstawię Ci sposoby na:

  • konfigurację monitoringu fraz;
  • połączenie Webpozycji z zewnętrznymi kontami w Google Analytics i Google Search Console;
  • znalezienie konkurencji w wynikach wyszukiwania dla wybranych słów kluczowych;
  • wygenerowanie raportu do pliku w formacie PDF.

Seostation

Aplikacją o numerze „30” jest Seostation – konkurencja poprzednich aplikacji do monitoringu fraz w wyszukiwarce Google.

To, co wyróżnia to narzędzie na tle Stat4seo i Webpozycji to:

  • weryfikacja wskaźników Trust Flow i Citation Flow;
  • weryfikacja zaindeksowanych podstron w wyszukiwarce Google;
  • weryfikacja profilu linków domeny;
  • weryfikacja domen linkujących Twój serwis;
  • analiza odnotowanych największych aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google;
  • możliwość utworzenia automatycznych powiadomień wysyłanych drogą mailową z raportami, najważniejszymi zmianami w pozycjach, ostrzeżeniem o wyindeksowaniu strony z Google i o zawirusowaniu Twojego serwisu.

Aplikacja Seostation kończy moduł „Raportowanie wyników”.

Brand24

Brand24 to trzydziesta pierwsza aplikacja opisywana w mojej książce SEO i zarazem przedostatnia na jego liście. Jest uzupełnieniem narzędzi do pozycjonowania i aplikacją, którą warto wykorzystać w swojej pracy podczas wyszukiwania źródeł pod nowe linki pozycjonujące.

Pokażę Ci:

  • jak skonfigurować opcję śledzenia wzmianek i powiadomień o nowych wzmiankach;
  • jak zintegrować z zewnętrznymi narzędziami typu: Facebook, Instagram, TripAdvisor, w celu rozszerzenia zasięgu pracy aplikacji;
  • jak analizować znalezione wzmianki i źródła, w których zostały opublikowane;
  • jak sprawdzić popularność wybranej frazy w źródłach znalezionych wzmianek;
  • jak znaleźć najpopularniejsze profile w serwisach społecznościowych, w których zostały znalezione wzmianki;
  • jak analizować zasięgi wzmianek w kanałach social media, serwisach wideo i na blogach;
  • jak znaleźć najpopularniejsze hashtagi;
  • w jaki sposób utworzyć automatyczne powiadomienia z raportami przesyłane drogą mailową.

Wizytówka w Google Moja Firma

Trzydziesta druga, ostatnia na liście (ale bardzo ważna z punktu widzenia zwiększenia widoczności każdej firmy w internecie) jest wizytówka w usłudze Google Moja Firma.

Nauczę Cię:

  • jak zarejestrować i skonfigurować wizytówkę w Google Moja Firma;
  • jak uzupełnić ją najważniejszymi danymi o firmie;
  • jak ją połączyć z mapami Google;
  • jak ją zoptymalizować pod pozycjonowanie;
  • jak znaleźć słowa kluczowe, które wyświetlają wizytówkę w wyszukiwarce Google;
  • jak analizować zaangażowanie użytkowników w wizytówce;
  • jak porównywać własną wizytówkę z konkurencją;
  • jak sprawdzać otrzymane komentarze;
  • jak publikować informacje o własnych produktach lub usługach.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

5/5 - (2 votes)
Podziel się treścią:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: