
Sieć reklamowa Google AdSense to ponad dwa miliony witryn internetowych, filmów i aplikacji, w których można wyświetlać reklamy z kampanii w Google Ads. Jest to największa sieć reklamowa na świecie, która dociera do ponad 90% użytkowników internetu. Za pomocą tego narzędzia można wyświetlać reklamy w określonych kategoriach tematycznych (np. zdrowy styl życia), adresowane dla konkretnej grupy odbiorców (np. młode matki) lub dostosowanych do określonej lokalizacji.
Artykuł odpowiada na pytania:
- Jak wygląda kampania w sieci reklamowej Google Ads?
- Jaki rodzaj kampanii w sieci reklamowej Google Ads wybrać?
- Jaki zasięg posiada reklama w sieci Google Ads?
Spis treści:
Charakter kampanii reklamowej w Google Ads
Kampania w sieci reklamowej Google Ads ma przede wszystkim charakter wizerunkowy, a jej zasadniczym celem jest promowanie marki oraz budowa jej świadomości w oczach klientów. Rozwiązanie to może być realizowane w postaci reklamy tekstowej (linki sponsorowane), reklamy graficznej (banery statyczne w rozszerzeniach JPG, GIF, PNG), reklamy multimedialnej (dynamiczne animacje w rozszerzeniach GIF, FLASH, HTML5) oraz w postaci reklamy wideo (serwis YouTube lub strony zamieszczające filmy z tego serwisu).
Rodzaj kampanii reklamowej w Google Ads
Narzędziem, które najlepiej nadaje się do prowadzenia precyzyjnie targetowanych kampanii reklamowych oraz kampanii zasięgowych, adresowanych do szerszego grona odbiorców, jest sieć reklamowa Google.
Narzędzie to można wykorzystać w kampaniach wizerunkowych, wykorzystując w tym celu różne formy targetowania:
- Kierowanie kontekstowe – w tej sytuacji reklamy są dopasowywane do wybranych treści w internecie za pośrednictwem słów kluczowych. Metoda ta doskonale sprawdza się w sytuacji, gdy reklamy mają być umieszczane na wielu zbliżonych pod względem tematycznych stronach internetowych. W tym przypadku istotną funkcję spełnia odpowiedni dobór fraz, które powinny w czytelny sposób opisywać tematykę witryn, w których docelowo mają być emitowane reklamy.
- Kierowanie na tematy – ta metoda pozwala umieszczać reklamy w witrynach, których treść jest bezpośrednio związana z konkretną tematyką. Dla reklamodawcy oznacza to, że konkretna reklama będzie umieszczana w witrynach zawierających treści z określonej dziedziny. Warto podkreślić, że mogą to być dziedziny ogólne, np. „dom i ogród”, jak również bardzo wąskie, np. „odzież na rower”. W tym przypadku nie ma konieczności opracowywania listy słów kluczowych – wystarczy wskazać zakres tematyczny witryn, w których ma być umieszczona reklama.
- Kierowanie na miejsca docelowe – rozwiązanie to sprawdza się przede wszystkim w przypadku kampanii wizerunkowych, gdy ważne jest to, aby reklama wyświetlała się w konkretnej witrynie. W tej sytuacji warto wykorzystać narzędzie Display Planner, które pozwoli dostarczyć odpowiednią ilość danych o większości witryn sieci reklamowej. Istnieje ponadto możliwość łączenia kierowania kontekstowego z kierowaniem na miejsca docelowe.
- Kierowanie na odbiorców – to narzędzie, za którego pomocą reklama dociera do określonej grupy odbiorców. W tej sytuacji algorytm zapamiętuje zachowania użytkowników i wyświetla reklamy skorelowane z ich zainteresowaniami. W tym przypadku dostępny jest również remarketing, który pozwala dotrzeć do osób, które wcześniej odwiedzały daną stronę internetową. Grupę odbiorców można w tym przypadku zawęzić kryteriami demograficznymi, wskazując np. płeć czy wiek. Rozwiązanie to umożliwia dotarcie do pożądanych odbiorców, można więc śmiało stwierdzić, że jest to najlepsza alternatywa.
Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!