Kampania Google Ads w sieci reklamowej

Kampania Google Ads w sieci reklamowej

Sieć reklamowa Google Adsense to ponad dwa miliony witryn internetowych, filmów i aplikacji, w których można wyświetlać reklamy z kampanii w Google Ads. Jest to największa sieć reklamowa na świecie, która dociera do ponad 90% użytkowników internetu. Za pomocą tego narzędzia można wyświetlać reklamy w określonych kategoriach tematycznych (np. zdrowy styl życia), adresowane dla konkretnej grupy odbiorców (np. młode matki) lub dostosowanych do określonej lokalizacji.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak wygląda kampania w sieci reklamowej Google Ads?
  • Jaki rodzaj kampanii w sieci reklamowej Google Ads wybrać?
  • Jaki zasięg posiada reklama w sieci Google Ads?

Charakter kampanii reklamowej w Google Ads

Kampania w sieci reklamowej Google Ads ma przede wszystkim charakter wizerunkowy, a jej zasadniczym celem jest promowanie marki oraz budowa jej świadomości w oczach klientów. Rozwiązanie to może być realizowane w postaci reklamy tekstowej (linki sponsorowane), reklamy graficznej (banery statyczne w rozszerzeniach JPG, GIF, PNG), reklamy multimedialnej (dynamiczne animacje w rozszerzeniach GIF, FLASH, HTML5) oraz w postaci reklamy wideo (serwis YouTube lub strony zamieszczające filmy z tego serwisu).

Rodzaj kampanii reklamowej w Google Ads

Narzędziem, które najlepiej nadaje się do prowadzenia precyzyjnie targetowanych kampanii reklamowych oraz kampanii zasięgowych, adresowanych do szerszego grona odbiorców, jest sieć reklamowa Google.

Narzędzie to śmiało można wykorzystać w kampaniach wizerunkowych, wykorzystując w tym celu różne formy targetowania:

  • Kierowanie kontekstowe – w tej sytuacji reklamy są dopasowywane do wybranych treści w internecie za pośrednictwem słów kluczowych. Metoda ta doskonale sprawdza się w sytuacji, gdy reklamy mają być umieszczane na wielu zbliżonych pod względem tematycznych stronach internetowych. W tym przypadku istotną funkcję spełnia odpowiedni dobór fraz, które powinny w czytelny sposób opisywać tematykę witryn, w których docelowo mają być emitowane reklamy.
  • Kierowanie na tematy – ta metoda pozwala umieszczać reklamy w witrynach, których treść jest bezpośrednio związana z konkretną tematyką. Dla reklamodawcy oznacza to, że konkretna reklama będzie umieszczana w witrynach zawierających treści z określonej dziedziny. Warto podkreślić, że mogą to być dziedziny ogólne, np. „dom i ogród”, jak również bardzo wąskie, np. „odzież na rower”. W tym przypadku nie ma konieczności opracowywania listy słów kluczowych – wystarczy wskazać zakres tematyczny witryn, w których ma być umieszczona reklama.
  • Kierowanie na miejsca docelowe – rozwiązanie to sprawdza się przede wszystkim w przypadku kampanii wizerunkowych, gdy ważne jest to, aby reklama wyświetlała się w konkretnej witrynie. W tej sytuacji warto wykorzystać narzędzie Display Planner, które pozwoli dostarczyć odpowiednią ilość danych o większości witryn sieci reklamowej. Istnieje ponadto możliwość łączenia kierowania kontekstowego z kierowaniem na miejsca docelowe.
  • Kierowanie na odbiorców – to narzędzie, za którego pomocą reklama dociera do określonej grupy odbiorców. W tej sytuacji algorytm zapamiętuje zachowania użytkowników i wyświetla reklamy skorelowane z ich zainteresowaniami. W tym przypadku dostępny jest również remarketing, który pozwala dotrzeć do osób, które wcześniej odwiedzały daną stronę internetową. Grupę odbiorców można w tym przypadku zawęzić kryteriami demograficznymi, wskazując np. płeć czy wiek. Rozwiązanie to umożliwia dotarcie do pożądanych odbiorców, można więc śmiało stwierdzić, że jest to najlepsza alternatywa.

Książka SEO

 
KUP KSIĄŻKĘ

 

Poszukujesz agencji SEM w celu reklamy swojego serwisu w Google Ads? Skontaktujmy się!

5/5 - (11 votes)
Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: