
Jak należy przygotować treść do sklepu internetowego? Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę potrzebne podstrony, a także miejsca, w których treść ma się znaleźć. Nie można zapominać o unikalności, korzyściach oraz użyteczności. Najlepiej, jeśli uda się pogodzić potrzeby użytkowników i te wynikające z pozycjonowania. Co zatem musimy zrobić, aby strona została wyróżniona w wynikach wyszukiwania?
Artykuł odpowiada na pytania:
- Jak napisać treści, które wspomogą pozycjonowanie sklepu internetowego?
- Jakie treści zwiększą ruch do sklepu internetowego z wyszukiwarki Google?
- Jakie elementy wpływają na pozycjonowanie sklepu internetowego?
Pozycjonowanie to nic innego, jak działanie, które ma na celu zapewnienie stronie internetowej możliwie jak najwyższej pozycji w rankingu wyszukiwarki. Dobrze wykonane sprawi, że strona będzie lepiej widoczna. Przekłada się to oczywiście na wyraźny wzrost liczby wejść na stronę. Kiedy uda się nam osiągnąć wymarzone pierwsze miejsce, nie należy zaprzestawać swoich działań. Pojawia się w związku z tym pytanie, co zrobić, aby witryna została jeszcze lepiej wyróżniona, a tym samym, by przyciągnąć kolejnych potencjalnych klientów?
Przede wszystkim trzeba zdać sobie sprawę z tego, że nawet zajmowanie pierwszej pozycji w rezultatach wyszukiwania, nie musi przekładać się na zgarnianie większości ruchu. Warto przyjrzeć się stronom internetowym na niższych pozycjach wyszukiwania na dane słowo. Mają interesujące opisy, wiele z nich ma oceny i gwiazdki. Wystarczy, że konkurencja czymś się wyróżnia i pierwsze miejsce nie uchroni przed stratą odbiorców, którzy mogliby stać się klientami. W tym artykule pokażemy kilka sposobów, które pozwolą nie tylko wyróżnić witrynę w wynikach wyszukiwania, ale również sprawią, że nie straci ona ruchu organicznego.
Spis treści:
Linki witryny
Ciekawą propozycją wyświetlania rezultatów wyszukiwania są linki wewnętrzne. To dobry sposób na to, aby wyróżnić stronę spośród konkurencji. Trzeba jednak pamiętać, że mamy pewien istotny haczyk. To robot Google decyduje o tym, że dana witryna warta jest wyświetlenia w wynikach wyszukiwania w określony sposób. Jeśli dojdzie do wniosku, że tak, że rezultat będzie obejmował najistotniejsze linki na danej stronie. Trzeba pamiętać, że nie da się wskazać jednoznacznych wytycznych, które w stu procentach zapewniałyby wyświetlenie linków witryny w wynikach wyszukiwania. Dlatego wypracowanie takiego sposoby wyświetlania strony nie należy do prostych. Warto jednak wiedzieć, że jest to do zrobienia. Tym, co trzeba wykonać to maksymalna optymalizacja strony pod kątem SEO, a także zbudowanie logicznego systemu poruszania się po witrynie.
Tytuły i meta opisy
Większość właścicieli stron internetowych zupełnie ignoruje tytuły, a także opisy. Tymczasem okazuje się, że jest to poważny błąd, zwłaszcza jeśli pod uwagę weźmiemy opisy. Aby zobaczyć, jak wielkie znaczenie mają, wystarczy zapoznać się z tytułami i opisami stron zajmujących piątą czy szóstą pozycję, a następnie porównać je z tymi stronami, które znajdują się na pierwszym miejscu. W przypadku tych pierwszych tytuły i opisy to na ogół zlepek słów kluczowych. Strony z czołowych miejsc mają naprawdę przemyślane teksty, które sprawiają, że od samego początku chce się wejść na daną witrynę. Dlatego optymalizacja i troska o każdy opis oraz tytuł podstrony sprawia, że zwiększamy swoje szanse na to, że Internauta zdecyduje się wejść właśnie na naszą stronę.
Jak powinien wyglądać dobry meta opis? Przede wszystkim należy wykorzystać całe przeznaczone na opis miejsce. Google pozwala tworzyć meta opisy obejmujące maksymalnie trzysta dwadzieścia znaków. Należy opis przygotować tak, aby znalazły się w nim wszystkie najbardziej istotne informacje. Musi on także zachęcać klienta do kliknięcia. Nie można zapominać też o używaniu słów kluczowych. Dobrze jest zamieścić słowo kluczowe w opinie. Google je pogrubi, a to dobry sposób na przyciągnięcie wzroku Internauty. Tym, co warto dodać jest click bait. Niektórzy mówią, że nie jest to zbytnio etyczne, ale okazuje się, że świetnie działa. Niewielka przynęta przecież nigdy nie zaszkodzi.
Gwiazdki oraz oceny
Jest to najprostszy sposób, który pozwala na wyróżnienie strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Z jakiego powodu? Każda taka pozycja gwarantuje wyróżniający się kolor, a także wzór na tle po prostu nudnych wyników wyszukiwania. Gwiazdki i pomarańczowy kolor gwarantują zdecydowanie większą różnorodność. Co więcej, jeśli recenzje na przykład wpisu będą dobre, to Internauta z pewnością z chęcią kliknie w taki wynik. Będzie bowiem pewny, że szybko znajdzie to, czego szukał.
Fotografie w rezultatach wyszukiwania i nie tylko
W tym podpunkcie słowo klucz to rich snippets. Tak naprawdę można by napisać o tym cały artykuł. Tym razem jednak spróbujemy krótko powiedzieć, o co chodzi. Wyniki rozszerzone – bo tak właśnie nazywa się rich snippets – to dodatkowe informacje o wynikach wyszukiwania. Mają one postać tekstu bądź grafiki. Wyróżnić można produkty, kursy, wydarzenia, przepisy kulinarne, firmy i organizacje, a także recenzje i oceny.
Są to wyniki, dzięki którym użytkownicy Google mogą szybko określić trafność witryny, odnosząc się do tego, czego poszukują. Chodzi oczywiście o słowo kluczowe. Przykład? Po wpisaniu frazy przepis na spaghetti naszym oczom ukażą się: ocena, zdjęcie potrawy, liczba opinii, czas przygotowania, a także liczba kalorii. Każdy z wymienionych szczegółów skutecznie przyciąga uwagę użytkownika, a jednocześnie zachęca go do tego, aby kliknąć w daną stronę.
Wyniki lokalne
Wiele stron internetowych stawia na strategię polegającą na optymalizacji witryny pod kątem wyników lokalnych. Tyczy się to zwłaszcza tych stron, które odnoszą się również do stacjonarnego sklepu bądź innego biznesu. Przykład: Zajmujesz się sprzedażą saun. Oznacza to, że Twoim docelowym klientem jest osoba zamieszkująca w pobliżu Twojej firmy. Saunę trzeba bowiem nie tylko zamówić, ale następnie ją zainstalować. Dlatego klient musi pojawić się w siedzibie firmy, aby poznać wszystkie szczegóły z tym związane. Klient doskonale zdaje sobie z tego sprawę i dlatego w wyszukiwarce posłuży się frazą sauny Warszawa. Google nie będzie miał żadnych problemów ze zrozumieniem tego, o co klientowi chodzi. W związku z tym wśród pierwszych wyników w Google znajdą się te, które obejmują sklepy oferujące sauny w okolicy.
Co zrobić, aby wyróżnić stronę internetową w wynikach wyszukiwania?
Walka toczona o pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania nie należy do łatwych. Nierzadko jest wręcz niemożliwa. Wszystko dlatego, że na pierwszym miejscu znajduje się wielka korporacja, która na pozycjonowanie przeznacza ogromny budżet. Z drugiej strony warto pamiętać, że strona z pierwszej pozycji wcale nie musi zgarniać całego ruchu z wyszukiwarki. Trzeba tylko w jakiś sposób się wyróżnić, a tym samym zacząć przyciągać uwagę Internautów.
Co ważne, zastosowanie wszystkich dodatków i rozwiązań oferowanych przez Google sprawi, że pozycja w wyszukiwarce może znacząco się poprawić. Wszystko dlatego, że zaczynamy działać w zgodzie z wytycznymi Google, a tym samym roboty lepiej rozumieją naszą witrynę. Jeśli znane Ci są inne sposoby pozwalające wyróżnić stronę internetową w wynikach wyszukiwania, nie czekaj. Chętnie poznamy Twoją wiedzę. Zachęcamy do dodawania komentarzy.
Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!