Dlaczego prosta i przejrzysta strona internetowa lepiej konwertuje?

Dlaczego prosta i przejrzysta strona internetowa lepiej konwertuje?

Projektując strony internetowe, wiele osób zastanawia się, czy prosta i przejrzysta strona internetowa może wyglądać w miarę dobrze oraz konwertować? Sprawdźmy, jak to wygląda w rzeczywistości.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Czy zbudować prostą, czy zaawansowaną stronę internetową?
  • W jaki sposób zbudować stronę, aby była przyjazna dla użytkowników?
  • Jakie elementy powinny znaleźć się na stronie internetowej?

Każdy chce mieć jak najlepszą stronę internetową, która będzie ładna i jednocześnie użyteczna, a tym samym umożliwi osiągnięcie wcześniejszych założeń. Warto więc zastanowić się, dlaczego prosta i przejrzysta strona internetowa konwertuje lepiej i czy może być ona jednocześnie atrakcyjna dla użytkowników. Rzeczywistość dowodzi, że właściciele stron zmieniają praktycznie całą witrynę zgodnie z własnymi oczekiwaniami, wychodząc z założenia, że jest ona idealna. Niestety, czas weryfikuje to stwierdzenie, czego efektem jest zdziwienie, że strona nie przynosi żadnych korzyści.

Z reguły wygląda to tak:

  • dodajemy wszystkie oferowane nas usługi, także te, które nie mają nic wspólnego z charakterystyką prowadzonej działalności;
  • umieszczamy wiele kolorowych, dużych zdjęć, najczęściej pobieranych z internetu lub wykonanych telefonem komórkowym, co niestety wpływa na ich jakość oraz brak unikalności;
  • nie znamy żadnych podstaw UI/UX, dlatego też wybieramy nieczytelne fonty i nie potrafimy uwypuklić najważniejszych cech naszego biznesu itd.

W rzeczywistości powinniśmy natomiast kierować się dwoma istotnymi kwestiami: prostotą i przejrzystością strony internetowej – to właśnie jest przysłowiowy klucz do sukcesu. Prosty design sprawdza się zawsze, bez względu, czy jest to strona www, szablon newslettera, czy też ulotki. Prosty i dobry projekt witryny to szansa na odpowiednią konwersję oraz widoczne zyski.

Dlaczego prostota okazuje się najlepsza?

Przede wszystkim umożliwia określić użytkownikom, co naprawdę im oferujesz. Korzystając z internetu, z całą pewnością odwiedzasz wiele stron internetowych, spotykasz tysiące ofert i powodów, by skorzystać z konkretnej oferty – niestety, często nawet nie wiesz, co dana witryna oferuje. Zasada prostoty to gwarancja, że użytkownicy od razu będą wiedzieli, co sprzedajesz i dlaczego powinni kupować właśnie u Ciebie.

Zdecydowanie unikaj przeładowania strony informacjami – zbyt dużo wiadomości bezpośrednio po wejściu na stronę może przynieść efekty odwrotne do pożądanych, czyli zniechęcić klienta do skorzystania z oferty. Pamiętaj, że większość z nich nawet nie czyta tych marketingowych wywodów, skanując wzrokiem faktyczną ofertę. Warto więc pomyśleć o swojej witrynie jako potencjalny klient i zastanowić się, czy Ty chciałbyś kupić coś w sklepie online, skoro w innej witrynie znajdziesz to samo w krótszym czasie i przy lepszej przejrzystości? Właśnie prosta i przejrzysta strona to najlepsze rozwiązanie. Jeśli jednak Twoja witryna wymaga umieszczenia dłuższego tekstu, rozbij go na mniejsze części, które będą się wzajemnie dopełniać.

Przeczytaj również:  Faktura na działalności niezarejestrowanej - co to? Kompleksowy przewodnik

Przyspieszenie ładowania stron

Otwarcie strony internetowej na komputerze zasadniczo nie stanowi problemu, jednakże w przypadku urządzeń mobilnych jest już o wiele gorzej. Zaletą prostej, lekkiej strony jest to, że otwiera się szybko i bez problemu, z korzyścią dla klientów.

Liczy się każda sekunda

W sobie wszechobecnego internetu ważna jest każda sekunda, natomiast każda dodatkowa zwiększa tzw. współczynnik odrzuceń. W praktyce oznacza to, że przyspieszenie ładowania Twojej strony korzystnie wpłynie na ilość gości, którzy faktycznie skorzystali z zasobów witryny, nawet jeśli korzystają z urządzeń mobilnych.

Jak to zrobić?

Rozwiązanie nie wymaga wiele wysiłku – wystarczy usunąć niepotrzebne zdjęcia, wtyczki, dodatki, wskazana jest także optymalizacja grafik już istniejących. Dobrym kierunkiem okazuje się test w usłudze Google PageSpeed Insights, który wskaże elementy wymagające poprawek.

Mniej problemów, mniej błędów

Błędy i problemy na stronie internetowej mogą pojawić się zawsze i nijak nie można tego pominąć. Pamiętaj jednak, że przejrzysta i lekka strona będzie zawierała ich znacznie mniej ich znacznie mniej, zdecydowanie łatwiej będzie je także usunąć.

Prosty projekt umożliwia przede wszystkim:

  • wychwycenie błędów językowych, gramatycznych itd.;
  • znalezienie niedoskonałości designu na urządzeniach mobilnych;
  • ogólne przyspieszenie ładowania;
  • zachowanie bezpieczeństwa.

Pamiętaj, że każdy napotkany przez użytkownika błąd negatywnie wpływa na końcowy efekt konwersji. W praktyce oznacza to, że zagracona strona internetowa (zwłaszcza oparta o WordPressa) w przypadku najmniejszej aktualizacji może przestać działać poprawnie. Reasumując, prosta i przejrzysta strona internetowa jest równoznaczna z łatwą budową i prostym kodem źródłowym, problemu nie stwarza także aktualizacja oraz edytowanie witryny zarówno pod kątem tekstu, jak i zdjęć.

Większe zaufanie

Odwiedziłeś kiedyś mało znany sklep internetowy z niszowymi produktami lub usługami? Pamiętasz, co czułeś, dodając produkty do koszyka? Na początku zaatakowały Cię zapewne okienka z newsletterem, potem przez kilka minut szukałeś interesującego Cię produktu, w końcu zrezygnowałeś z zakupów, gdyż wersja mobilna na Twoim telefonie woła o pomstę do niebios. Okazało się jednak, że jest to produkt bardzo niszowy, niedostępny w innych sklepach – w związku z tym uruchamiasz laptopa, jednak dziwne odczucia związane z użyciem telefonu nie znikają.

Przeczytaj również:  Quick.CMS - co to jest, jak działa i dlaczego warto go wybrać dla Twojej strony?

Obawa o bezpieczeństwo danych osobowych

Jako właściciel sklepu internetowego, postaraj się zrozumieć klienta i postaw się na jego miejscu. Jeśli klient nie może zaufać sklepowi, co wtedy zrobi? Zazwyczaj opuszcza sklep i szuka kolejnego. Prosty design strony to sposób, by uniknąć tego typu problemów. Klient od początku odnajdzie się w witrynie, będzie wiedział, gdzie, w co kliknąć, a co ważniejsze, bez problemu zrobi to za pomocą telefonu, gdyż Twoją witrynę bez problemu można było „uresponsywnić”, a czas ładowania nie był odstraszający. Zaufanie do sklepu to także szansa, że klient skorzysta z oferty.

Zalety przejrzystej i prostej strony internetowej

Jeśli zamierzasz poprawić współczynniki konwersji, przeanalizuj własną stronę i odpowiedz sobie na pytanie, czy nie jest ona zbyt chaotyczna lub przytłaczająca dla potencjalnych gości. Jeśli odpowiedź będzie twierdząca, postaraj się zrobić wszystko, by była ona prosta i przejrzysta.

Pamiętaj, że „odchudzając” witrynę zmniejszysz czas ładowania, co okazuje się zbawienne w przypadku urządzeń mobilnych, nie będzie także problemu ze znalezieniem odpowiednich informacji. Ponadto lekkie strony internetowe ułatwiają przeglądanie treści, co jest szczególnie ważne w przypadku blogów. Pamiętaj, że lekkie, proste i przejrzyste strony to gwarancja efektywności oraz optymalnej ilości klientów, a o to przecież chodzi. Jeśli jednak okaże się, że Twoja strona internetowa nadal jest niezrozumiała dla użytkowników, ponadto masz problemy z uzyskaniem zadowalającego procentu konwersji, musisz podjąć działania zmierzające do zniwelowania tego problemu – źle działająca strona to mniejsza ilość klientów i mniejsze zarobki dla Ciebie.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Paweł Cengiel

Specjalista SEO @ SEO-WWW.PL

Cechuję się holistycznym podejściem do SEO, tworzę i wdrażam kompleksowe strategie, które odpowiadają na konkretne potrzeby biznesowe. W pracy stawiam na SEO oparte na danych (Data-Driven SEO), jakość i odpowiedzialność. Największą satysfakcję daje mi dobrze wykonane zadanie i widoczny postęp – to jest mój „drive”.

Wykorzystuję narzędzia oparte na sztucznej inteligencji w procesie analizy, planowania i optymalizacji działań SEO. Z każdym dniem AI wspiera mnie w coraz większej liczbie wykonywanych czynności i tym samym zwiększa moją skuteczność.

 

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: