4 sposoby na zareklamowanie swojej strony internetowej w Google

4 sposoby na zareklamowanie swojej strony internetowej w Google

Każdy, kto zdecydował się na założenie swojej strony internetowej, zastanawia się nad tym, jak najlepiej zareklamować ją w Google, które narzędzia będą do tego odpowiednie i od czego zacząć. Zachęcamy do lektury naszego wpisu, z którego poznasz najważniejsze informacje na temat marketingu w wyszukiwarce Google. Zatem na czym polega reklama w Google?

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak wypromować stronę internetową w wyszukiwarce Google?
  • Jakich narzędzi użyć do reklamy sklepu internetowego w Google?
  • Za pomocą jakich narzędzi utworzyć kampanię reklamową w Google?

Reklama w Google jest doskonałą strategią marketingową w przypadku każdej firmy, która chce zaistnieć w sieci. Możemy wyświetlić reklamy, które dotrą do klientów, którzy są potencjalnie zainteresowani oferowanymi produktami, bądź usługami. W związku z tym, jak skutecznie reklamować swoją stronę w Google? Przedstawiamy cztery sposoby, które umożliwią promowanie produktów zarówno na komputerach stacjonarnych, ale również na urządzeniach mobilnych.

Pierwszy krok, czyli od czego zacząć reklamę w Google?

Wystarczy założyć jedno konto w Google. Pozwoli ono na wykorzystanie wszystkich poniżej opisanych usług. Jeśli posiadasz już konto w poczcie Gmail, to możesz od razu przejść do punktu drugiego, który związany jest z Google Ads. Założone konto stanie się jednocześnie dostępem do wszystkich innych usług Google.

Przejdź przez następujące kroki:
1. Wejdź na stronę rejestracji konta pocztowego Gmail;
2. Kliknij w „utwórz konto”;
3. Wypełnij wszystkie pola formularza;
4. Podaj prawdziwy numer telefonu, który będzie potrzeby w późniejszym czasie;
5. Zaznacz wszystkie zgody i załóż konto. To moment, od którego masz dostęp do wszystkich usług.

Teraz możesz zalogować się do swojego panelu użytkownika, a następnie dokonać personalizacji swojego konta o pozostałe dane. Ten sam adres e-mail oraz hasło pozwolą na zalogowanie się do wszystkich usług Google.

Reklama w Google Ads

To rozwiązanie, które świetnie sprawdza się jako sposób na pozyskanie nowych klientów i przyciągnięcie większego grona odbiorców na witrynę. Oczywiście najbardziej i optymalnym sposobem na to byłoby pozycjonowanie. Trzeba jednak pamiętać, że jest to proces długotrwały. Niestety, nie każda firma może sobie na niego pozwolić. Jeśli jednak Twój budżet na to pozwala, radzimy wybranie tej opcji bądź skorzystanie z obu. Wróćmy jednak do Google Ads. Nie będziemy tu tworzyć kolejnego poradnika, w którym wskazane zostanie gdzie kliknąć. Nie będziemy też tłumaczyć terminów związanych z Google Ads. Jeśli chcesz reklamować swoją stronę internetową, wykorzystując do tego Google Ads, zachęcamy do lektury naszych innych poradników na ten temat.

Reklama produktów ze sklepu internetowego dzięki Google Merchant Center

Jeśli zajmujesz się sprzedażą produktów za pomocą sklepu internetowego, warto zapoznać się z narzędziem Google Merchant Center. Pozwala ono na bezpośrednie reklamowanie produktów w wyszukiwarce Google. Jest to świetny sposób na reklamę i pozyskanie dodatkowej sprzedaży. Jak to działa? Jeśli ktoś wpisze w wyszukiwarce frazę na przykład „buty sportowe męskie”, Google w szybki sposób pokaże kilka produktów oferowanych przez te sklepy internetowe, które wykorzystują Merchant Center.

Promocja firmy dzięki Google Moja Firma

Jest to kolejne narzędzie, które pozwala na reklamowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google. Tym razem jednak odbywa się to lokalnie. Wizytówka, którą stworzysz, pojawi się w mapach Google, w związku z tym potencjalni klienci bez problemu będą mogli odnaleźć adres do siedziby firmy, stronę internetową oraz opinie na jej temat. Dowiedzą się o godzinach pracy Twojej działalności, a także poznają telefon kontaktowy. Jedyne co trzeba zrobić to uzupełnić wizytówkę własnej firmy.

Reklama wideo w serwisie YouTube

Istotnym elementem rozwoju, który wpływa na sposób postrzegania każdej firmy w sieci, jest reklama w serwisie YouTube.

Dlaczego tak się dzieje?

  • co sekundę miliony użytkowników na całym świecie decydują się korzystać z serwisu YouTube. Co ważne, robią to nie tylko na komputerach stacjonarnych, ale również urządzeniach mobilnych;
  • jeśli porównamy YouTube z Google Ads, okaże się, że YouTube pozwala na tańsze uzyskanie zakładanych celów marketingowych;
  • reklamy na YouTube to świetny sposób na to, aby zwiększyć rozpoznawanie marki w sieci;
  • można się reklamować, wykorzystując statyczny baner, bądź ciekawe filmy;
  • to świetne narzędzie do remarketingu.

Co zrobić, aby zacząć promocję w wyszukiwarce?

Korzystanie z reklam wideo możliwe jest za pomocą Google Ads. Pierwszym krokiem, który należy zrobić, jest połączenie kanału YouTube z kontem Google Ads. Pozwala to na uzyskanie dodatkowych danych dotyczących skuteczności prowadzonych kampanii. Tym, co uznać można za najważniejsze, jeśli chodzi o reklamowanie się w Google, jest analizowanie oraz testowanie. Na kolejnym miejscu znajduje się optymalizacja kampanii. Trzeba pamiętać, że nigdy nie wystarczy jednorazowe zainwestowanie w reklamę. W zdecydowanej większości przypadków takie działanie się nigdy nie sprawdzi. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby prowadzić kampanię samodzielnie, warto skorzystać z usług agencji takiej jak nasza. Mamy doświadczenie na temat prowadzenia kampanii SEM i SEO w wyszukiwarce Google. Pozwoli to na uzyskanie jak największej konwersji z danej kampanii.

Jakich narzędzi użyć do utworzenia kampanii w Google?

Na sam koniec chcemy jeszcze wspomnieć o dwóch bezpłatnych narzędziach, których pominięcie sprawi, że reklamowanie w Google będzie bardzo mało efektywne. Pierwsze z nich to Google Analytics. To narzędzie, które przeznaczone jest do monitorowania oraz analizowania ruchu na stronie. Dostarcza informacji na temat konwersji, a także celów. Pozwala dowiedzieć się, czy użytkownicy, którzy wchodzą na stronę, pochodzą z wyników płatnych czy też z organicznych. To narzędzie istotne również wówczas, gdy chcemy dowiedzieć się, czy kampania w social media przynosi zakładane ceny. To narzędzie, które pozwala gromadzić szereg danych, a następnie je analizować. Drugie to Google Search Console. Z jego pomocą możliwa jest zdecydowanie szybsza indeksacja nowych podstron wchodzących w skład witryny. Dostarcza informacji na temat napotykanych błędów, pokazuje również, w jaki sposób je naprawić. Pokazuje również, na jakie słowa kluczowe wyświetlana jest witryna w Google. Ma to ogromne znaczenie podczas tworzenia kampanii reklamowych w Google.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: