AI SEO – pozycjonowanie pod sztuczną inteligencję – to się opłaca!

AI SEO – pozycjonowanie pod sztuczną inteligencję – to się opłaca!
AI SEO – pozycjonowanie pod sztuczną inteligencję - to się opłaca!

To, jak dobrze Twoja strona jest widziana w Google, od lat stanowi fundament skutecznej sprzedaży. Jednak w ostatnim czasie zasady gry zmieniają się – wszystko za sprawą sztucznej inteligencji. Jak odpowiedzieć na to wyzwanie? Rozwiązaniem są działania SEO AI. Zobacz, na czym polega pozycjonowanie pod sztuczną inteligencję i dlaczego się opłaca.

Pozycjonowanie pod sztuczną inteligencję – dlaczego to takie ważne?

Co ma sztuczna inteligencja do pozycjonowania? Jeśli w ostatnim czasie zdarzyło Ci się szukać czegoś w wyszukiwarce Google, z pewnością Twojej uwadze nie umknęły zmiany w wynikach wyszukiwania. 

wyszukiwarka AI

Przypomnij sobie: czy by uzyskać informację na zadane pytanie, trzeba było przechodzić na jakąkolwiek stronę? Istnieje szansa, że… niekoniecznie. Sprawę „załatwiła” sekcja „Przegląd od AI”, nazywana też AI Overview (AIO). To swoista „pigułka” z informacjami, którą Google przygotowało dla Ciebie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Algorytmy AI „za Ciebie” przeszukały Internet i na podstawie znalezionych informacji opracowały krótką, konkretną odpowiedź w temacie, który Cię zainteresował.

Z perspektywy odbiorcy – jest to ogromna wygoda. Co jednak z firmami, dla których strona internetowa jest podstawowym narzędziem marketingowym? Statystyki już pokazują, że liczba wejść „organicznych” na witryny firmowe spada od momentu wprowadzenia AIO

Taka sytuacja wcale nie oznacza, że trzeba „załamać ręce” czy szukać zupełnie nowych strategii dotarcia do klientów. Trzeba się do niej dostosować i wykorzystać potencjał, jaki drzemie w sztucznej inteligencji. Słowo „trzeba” nie jest przypadkowe, bo jest to najlepszy sposób na dotarcie do klientów.

AI SEO staje się coraz ważniejsze – zwłaszcza że wyszukiwarki takie jak Google powoli zmierzają w stronę pełnego zastąpienia tradycyjnego narzędzia tego wspomaganego sztuczną inteligencją. AIO to dopiero początek!

SEO AI – jak to wygląda w praktyce?

SEO AI to stosunkowo nowe pojęcie. Jest ono związane przede wszystkim z tym, aby „przebić się” na listę źródeł wykorzystywanych przez sztuczną inteligencję do przygotowania „przeglądu od AI”:

To ważne, ponieważ Google podaje linki do stron, na podstawie których jego sztuczna inteligencja wygenerowała odpowiedź. To do nich w pierwszej kolejności sięgnie użytkownik, aby pogłębić swoją wiedzę, i to stamtąd będzie pochodzić ruch na stronie – wyjaśnia specjalista SEO z Agencji ECHO. Pozycjonowanie stron pod sztuczną inteligencję pomoże stworzyć nowe szanse sprzedażowe: pozyskać wartościowe leady, które będzie łatwo poprowadzić w stronę sprzedaży – dodaje.

Jak jednak prowadzić działania SEO AI? Podstawą sukcesu nie jest ani napychanie strony firmowej słowami kluczowymi, ani wykorzystanie sztucznej inteligencji do generowania treści na nią. Algorytmy AI „premiują” wysoką jakość oraz merytorykę treści, a także jej uporządkowanie. Dlatego tak istotne jest zadbanie o:

  • precyzję i zwięzłość przekazywanych informacji – tak, aby były wyczerpujące, treściwe, a zarazem „nieprzegadane”;
  • zastosowanie danych strukturalnych (Schema Markup) oraz wyraźnego podziału treści na mniejsze sekcje z nagłówkami, listami, tabelami i FAQ;
  • nadanie treściom eksperckiego, autorskiego charakteru i wzmocnienie ich wiarygodności – m.in. poprzez przedstawianie konkretnych przykładów, powoływanie się na sprawdzone źródła i regularne aktualizacje treści;
  • obecność marki w różnych miejscach w sieci – istotne jest, aby algorytmy AI mogły czerpać informacje o danej firmie z wiarygodnych źródeł, innych niż strona internetowa. Firmowa WWW nadal jest fundamentem, ale marketingowy przekaz marki musi wykraczać poza nią i być spójny we wszystkich kanałach.
Przeczytaj również:  Freemium - co to za model biznesowy? Kompleksowy przewodnik po rozwoju i monetyzacji

Jak stawić czoła wszystkim tym wyzwaniom? Najlepszym rozwiązaniem może być współpraca z agencją marketingową, która rozumie, jak prowadzić SEO AI. Znalezienie dobrego partnera w tym zakresie stanowi pierwszy krok do sprzedaży w dobie sztucznej inteligencji.

Paweł Cengiel

Specjalista SEO @ SEO-WWW.PL

Cechuję się holistycznym podejściem do SEO, tworzę i wdrażam kompleksowe strategie, które odpowiadają na konkretne potrzeby biznesowe. W pracy stawiam na SEO oparte na danych (Data-Driven SEO), jakość i odpowiedzialność. Największą satysfakcję daje mi dobrze wykonane zadanie i widoczny postęp – to jest mój „drive”.

Wykorzystuję narzędzia oparte na sztucznej inteligencji w procesie analizy, planowania i optymalizacji działań SEO. Z każdym dniem AI wspiera mnie w coraz większej liczbie wykonywanych czynności i tym samym zwiększa moją skuteczność.

 

Podziel się treścią:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: