Na czym polega płatna reklama w Facebook Ads?

Na czym polega płatna reklama w Facebook Ads?

Facebook Ads

Reklama w Facebook Ads to obok kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google jedna z najpopularniejszych form reklamy w internecie. Ogromna ilość użytkowników, którzy stanowią o wielkości portalu społecznościowego, jakim jest Facebook, świadczy o tym, jak wielu potencjalnych klientów jest możliwych do pozyskania za pomocą tej reklamy. Odpowiednio przygotowany komunikat, skierowany do wybranej grupy użytkowników, może wpłynąć np. na zbudowanie świadomości o naszej marce lub naszych produktach, a także na pozyskanie wielu kontaktów do klientów, budując przy tym bazę mailingową, którą będziemy mogli wykorzystać do wysyłania newsletterów. W tym artykule wyjaśnimy istotę tworzenia reklam na Facebooku i opiszemy cele, jakie możemy dzięki nim osiągnąć.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Na czym polega kampania reklamowa w Facebook Ads?
  • Do kogo kierować swoją reklamę na Facebooku?
  • Jaki cel mają reklamy na Facebooku?

Kampania Facebook Ads – skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie

O tym, jak bardzo w dzisiejszych czasach stały się popularne serwisy społecznościowe, nie trzeba się zbytnio rozwodzić. Ich liderem stał się serwis Facebook, w którym liczba kont liczona jest w miliardach i stale się powiększa. Właściciel Facebooka – Mark Zuckerberg – w kwietniu 2012 roku, stał się również właścicielem kolejnego bardzo popularnego serwisu społecznościowego – Instagram, co rozwinęło narzędzie reklamy o kolejne miliony użytkowników.

Czy jest narzędzie Facebook Ads?

Facebook Ads jest to narzędzie reklamowe Facebooka, dzięki któremu można utworzyć i wyświetlić reklamy na Facebooku, Instagramie, w Messengerze, a także w sieci reklamy „Audience Network„. W systemie reklamowym od Facebooka możemy zarządzać swoimi reklamami oraz zarządzać grupami odbiorców naszych reklam, których jesteśmy w stanie pozyskać własnoręcznie, wykorzystując kod śledzenia użytkowników zwanym „Facebook Pixel„.

Reklamy sponsorowane na Facebooku – czy warto z nich korzystać?

Facebook to w obecnych latach największy serwis społecznościowy, który w samej Polsce posiada ponad kilkanaście milionów użytkowników. Z roku na rok portal zdobywa kolejne miliony użytkowników, które wykorzystują serwis do kontaktu ze swoimi przyjaciółmi i rodziną. Serwis ten wykorzystywany jest również w biznesie do pozyskiwania klientów, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani danymi produktami, bądź usługami.

Facebook Ads

Przykładowa reklama na Facebooku (źródło: Facebook)

Użytkownicy Facebooka wykorzystują równocześnie bardzo popularne aplikacje na smartfony, które umożliwiają szybki kontakt (Messenger) oraz możliwość publikacji zdjęć i filmów opisanych hashtagami, czyli pojedynczymi wyrazami opisujących zawartość ich publikacji (Instagram).

Do kogo można kierować reklamy na Facebooku?

Rosnąca liczba aktywnych użytkowników pozwala reklamodawcom skierować swoje reklamy do kont użytkowników udostępniających na co dzień wiele informacji o swoich zachowaniach i zainteresowaniach. Informacje te pobierane są m.in. za pomocą polubień oraz udzielanych komentarzy pod zdjęciami i filmami. Wszystkie zgromadzone przez algorytmy Facebooka dane, pozwalają na targetowanie, czyli określanie odpowiednich odbiorców naszych reklam.

Facebook Ads

Kierownaie reklamy do konkretnej grupy odbiorców (źródło: Facebook Ads)

W ramach prowadzenia kampanii reklamowych w Facebook Ads możemy wybrać użytkowników w konkretnym przedziale wiekowym, o wybranej płci, posługujących się konkretnym językiem, a także znajdujących się w konkretnej lokalizacji na świecie. Serwis zbiera także informacje o statusach związku użytkowników, datach ślubu, a także o stopniu pokrewieństwa na podstawie oznaczeń wykonywanych bezpośrednio przez użytkowników.

Facebook Ads

Podczas emisji reklam na Facebooku możesz monitorować ich wyniki (źródło: Facebook Ads)

Skieruj reklamy na Facebooku do swojej strony internetowej i sklepu internetowego lub własnego fanpage. Wybierz serwis, w którym wykonamy kampanię (Facebook, Instagram) oraz odpowiednią grupę docelową, do której skierujemy reklamę:

  • osoby o określonych zainteresowaniach;
  • osoby w określonym wieku;
  • osoby o określonej płci;
  • osoby o określonym statusie związku;
  • i wiele innych.

Reklama na Facebooku a cele reklamowe

Reklamy na Facebooku dzieli się na trzy kategorie główne podzielone na konkretne cele biznesowe, które warto zaplanować przed rozpoczęciem kampanii reklamowej w Facebook Ads. Są to: świadomość, działania, konwersja.

Wybierz cel marketingowy na Facebooku

Przed rozpoczęciem kampanii reklamowej na Facebooku zaplanuj cel swojej reklamy (źródło: Facebook Ads)

1. Świadomość – za pomocą celi wykorzystywanych w tej kategorii będziesz mógł przygotować i wyświetlić reklamę, której celem będzie zwiększenie rozpoznawalności Twojej firmy oraz możliwie jak największy zasięg Twojej reklamy. W czasie trwania Twojej kampanii reklamowej na Facebooku narzędzie Facebook Ads będzie Twoją kampanię reklamową za jej wyświetlenia (w modelu „CPV” – z ang. Cost per View), bądź będziesz mógł zlecić wyświetlenie reklamy na Facebooku do z góry ustalonej grupy odbiorców w danym przedziale ilościowym i czasowym. Im większa liczba użytkowników zobaczy Twoją reklamę, tym większy osiągniesz koszt za zakup powierzchni reklamowej. Należy także podkreślić, że narzędzie Facebook Ads podczas wyceny powierzchni, bierze pod uwagę także czas trwania reklamy.

2. Działania – kategoria ta udostępnia możliwość wyświetlania reklam na Facebooku, których celem będzie większa aktywność użytkowników, niż tylko samo kliknięcie w reklamę. Celem tej kategorii są reklamy aplikacji mobilnych, wyświetlania filmów z reklam, pozyskiwanie danych kontaktowych użytkowników (np. imiona i nazwiska, adresy e-mail itd.), a także otrzymywanie wiadomości od użytkowników, które odpowiednio podłączone do chat botów w aplikacji Messenger, skierują użytkowników do wykonania określonej czynności, np. kontakt z naszą firmą lub przejście bezpośrednie do sklepu internetowego.

3. Konwersja – celem reklam na Facebooku dla tej kategorii jest jak najlepszy wynik w postaci jak największej liczby osiągniętych leadów, czyli liczby osiągniętych konwersji w serwisach i sklepach internetowych. Reklamy na Facebooku, których celem jest zdobycie jak największej ilości konwersji, zachęcają do zakupu określonych produktów lub usług internetowych (np. szkoleń lub abonamentów), a także do rejestracji w formularzach kontaktowych. Warto także wspomnieć o możliwości rozliczania niestandardowych metod konwersji z wykorzystaniem Piksela Facebooka, celem zachęcenia użytkowników do kliknięcia w przycisk CTA (z ang. Call to Action), który może skierować użytkownika do wykonania określonej czynności na naszej stronie, np. wypełnienie formularza wyceny.

Pravna

Wykorzystaj reklamę na Facebooku do promocji swoich produktów lub usług (źródło: Facebook)

Wyznacz konkretny cel, który będziesz mógł zrealizować za pomocą reklamy na Facebooku:

  • zasięg i rozpoznawalność;
  • instalacje aplikacji;
  • aktywność;
  • wyświetlenia filmu;
  • pozyskiwanie kontaktów;
  • wiadomości;
  • konwersje;
  • sprzedaż z katalogu;
  • wizyty w firmie.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: