Zwiększenie liczby odwiedzin sposobem na promowanie nowej strony

Zwiększenie liczby odwiedzin sposobem na promowanie nowej strony

Główną cechą dobrze funkcjonującej strony internetowej, jest bardzo duża, rosnąca ilość gości. Nowo powstałe serwisy są zbyt mało znane, aby generować odpowiedni ruch na stronie, dlatego chcąc poprawić ilość odwiedzin, warto zadbać o to, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych odbiorców. Sprawdźmy w jaki sposób można wypromować stronę internetową.

Pozycjonowanie

Większość użytkowników trafia na stronę za pośrednictwem wyszukiwarki internetowej. Jeśli nie zadbasz o ten aspekt, pozostałe działania nie przyniosą pożądanych efektów lub wymuszą konieczność sięgnięcia po inne rozwiązania. Inaczej mówiąc, wcześniej lub później konieczne będzie wykonanie pozycjonowania strony internetowej – pozwoli to pokazywać się witrynie zarówno w przypadku fraz związanych z marką, jak i w przypadku innych słów kluczowych, związanych bezpośrednio z marką. W zależności od charakteru strony internetowej, można skupić się wyłącznie na rynku lokalnym lub podjąć próbę w zakresie zdominowania całego sektora.

Jakie możliwości daje blog?

Doskonałym sposobem na wypromowanie nowej witryny internetowej jest prowadzenie bloga. Rozwiązanie to ma wiele zalet – przede wszystkim motywuje odbiorców do zainteresowania ofertą, przyczyniając się do częstych wizyt na stronie. Daje także nowe możliwości w zakresie pozycjonowania – użytkownicy mogą docierać za pomocą sporej ilości przeróżnych fraz. Co ważniejsze, blog stanowi także dopełnienie innych działań, m.in. przedstawionych w dalszej części tego wpisu. Inaczej rzecz ujmując, blog zapewnia nowe możliwości w zakresie rozwoju strony oraz gromadzenia ruchu.

Oto najważniejsze rozwiązania:

  • możliwość dodana stron skupionych wokół danej dziedziny do agregatorów;
  • optymalna promocja strony, z uwzględnieniem każdego wpisu oddzielnie, jak i całej witryny;
  • zwiększenie działań w mediach społecznościowych pod kątem publikacji oraz reklamy.

Komentarz z linkiem

Komentarz wraz z linkiem to kolejny sposób, by skutecznie wypromować stronę internetową – działanie to polega na umieszczeniu w komentarzu odnośnika do własnej strony. Decydując się na to narzędzie należy pamiętać, że umieszczenie linku w komentarzu powinno być uzasadnione, np. stanowić uzupełnienie lub rozszerzenie treści komentowanego wpisu – w przeciwnym razie komentarz może zostać uznany przez administratora komentowanej strony jako spam. O przedmiotowej marce można także wspomnieć na grupach dyskusyjnych, działających w obrębie mediów społecznościowych – jest to swoista odmiana marketingu szeptanego.

Sygnatury na forach

Niektóre fora internetowe umożliwiają umieszczenie w osobistym podpisie pod komentarzem linka – jest to kolejny sposób, aby pozyskać nowych gości strony. W tej sytuacji warto także skorzystać z możliwości, jakie zapewnia tzw. anchor, czyli tekst, pod którym kryje się link.

W tym przypadku najważniejszy jest opis domeny, np.:

  • przykladowa-domena.pl – użytkownik nie wie, czego dotyczy link;
  • obuwie do garnituru – użytkownik wie, gdzie prowadzi link, domena tego typu zwiększa szansę na kliknięcie, zakładając, że internauta jest zainteresowany tego typu tematyką.

Gościnne wpisy

Doskonałym sposobem na promocję strony są także wpisy gościnne, które pozwalają podzielić się wiedzą z danej niszy lub umieścić krótką biografię z linkiem do strony pod artykułem. Działanie to ma wiele zalet – przede wszystkim umożliwia opublikowanie wpisu w serwisie posiadającym znaczną ilość użytkowników, co automatycznie zwiększa szansę na pozyskanie dodatkowych gości.

Udostępnienia na portalach social media

Kolejną możliwością jest udostępnienie linka na portalach społecznościowych – w tej sytuacji optymalnym rozwiązaniem są w tym przypadku wpisy blogowe. Warto skorzystać także innych form umieszczania wpisów – może to być np. podcast, infografika, pokaz slajdów, wideo itd. Warto pamiętać, że jeśli materiał okaże się interesujący, użytkownicy mogą udostępniać link, zwiększając tym samym zasięg strony oraz liczbę gości.

Wsparcie strony YouTube

Poszukując potencjalnych gości warto skorzystać także z serwisu YouTube, zawierającym treści wideo.

W tej sytuacji można wykorzystać jedno z dostępnych rozwiązań:

  • konwertowanie treści czytanej do wersji wideo (np. pokaz slajdów);
  • umieszczenie w opisie linku do dodatkowych materiałów lub własnej strony internetowej.

Wykorzystując te narzędzia można zwiększyć zakres źródeł, generując przy tym ruch do strony. Ponadto użytkownicy mają do wyboru możliwość zapoznania się z treścią w postaci czytanej bądź animowanej.

Artykuły biurowe

Skutecznym sposobem promocji strony internetowej są wszelkiego rodzaju materiały biurowe oraz papierowe, w tym celu można wykorzystać plakaty, banery, papier firmowy, kubki, smycze, długopisy itp. – umieszczając na przedmiotowych gadżetach informację o stronie internetowej. Biorąc pod uwagę fakt, że są to materiały chodliwe, szanse na uzyskanie szybkich efektów są spore. Warto także pamiętać o umieszczeniu linku w różnych miejscach online, m.in. stopce podpisu wiadomości e-mail, wizytówce Google Moja Firma, na stronie firmową na Facebooku, a także w innych miejscach online, gdzie znajduje się jakikolwiek jakiś ślad Twojej działalności.

Płatne sposoby na promocję

Może się jednak okazać, że darmowe metody promocji są niewystarczające, istnieją jednak rozwiązania płatne, które w wielu przypadkach mogą okazać się wręcz zbawienne. Możliwości na tej płaszczyźnie jest wiele, należy do nich m.in. reklama w social media czy serwis YouTube. Godna uwagi jest również kampania AdWords, dzięki której można przebić się w wyszukiwarkach Google – rozwiązanie to sprawdza się przede wszystkim w czasie, gdy strona nie zacznie pokazywać się odpowiednio wysoko dzięki podejmowanym działaniom SEO. AdWords to doskonałe wsparcie dla nowych stron internetowych, nierzadko jest to wręcz podstawowe źródło odwiedzin.

Jak powinna wyglądać skuteczna promocja nowej strony internetowej?

Głównym celem nowo powstałej strony internetowej jest pozyskanie optymalnej ilości użytkowników. Informacja o stronie powinna docierać coraz dalej – chcąc uzyskać pożądany cel, warto korzystać z alternatywnych narzędzi jednocześnie, zwiększając tym samym skuteczność działań. Przede wszystkim należy uwzględnić pozycjonowanie, które powinno być realizowane od samego początku, a nawet podczas budowy serwisu. Działania te pozwolą zadbać o poprawną budowę strony zarówno dla realnych użytkowników, jak i dla robotów wyszukiwarek internetowych.

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: