Wpisy na Facebooku zwiększające zaangażowanie naszych fanów

Wpisy na Facebooku zwiększające zaangażowanie naszych fanów

Wiele osób zastanawia się, w jaki sposób powinno się dodawać wpisy, które poprawią zaangażowanie naszych fanów. Przygotowaliśmy kilka pomysłów, które mogą nam to ułatwić. Z reguły sytuacja wydaje się nieskomplikowana: dodajemy wpis, użytkownicy komentują i klikają w polubienia, ale w rzeczywistości nie jest to już takie łatwe. Opowiemy jak dodawać wpisy na Facebooka, aby zwiększyć zaangażowanie naszych fanów.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak pisać na swoim fanpage na Facebooku?
  • Jakie wpisy publikować na Facebooku, aby przyciągnąć użytkowników?
  • Jak zarządzać swoim fanpage na Facebooku?

Większe zaangażowanie fanów na Facebooku

Użytkownicy nie chcą jedynie czytać o zaletach naszych produktów i usług, które mamy do zaproponowania. Każdego dnia jesteśmy zasypywani reklamami z Google AdSense i innych platform reklamowych, a nasi fani nie wchodzą na naszego Facebooka, aby zobaczyć kolejne reklamy. Facebook jest budowany pod kątem fanów, a nie reklamodawców, dlatego nasza reklama powinna być jedynie dodatkiem pomiędzy naszymi wpisami, a nie stale umieszczana na naszym profilu. Postaramy się więc nieco bardziej przybliżyć skuteczny sposób na reklamę w sieci. Podstawową czynnością, którą powinniśmy wykonać to przygotowywanie wpisów, które skutecznie zwiększą zaangażowanie naszych użytkowników.

Zadawanie pytań

Stawiane przez nas pytania zachęcać będą użytkowników do tego, aby rozpocząć dyskusję. Pytania, które możemy postawić, mogą być różne i służą do tego, aby zainicjować dialog z naszymi fanami. Rozpocznijmy więc dyskusję, którą rozwiną nasi użytkownicy.

Zdjęcia angażujące użytkowników

Kolejnym pomysłem na zwiększenie aktywności naszych fanów to publikacja zdjęć, które mogą zwrócić ich uwagę. Facebook i Instagram to serwisy naturalnie dostosowane do tego, aby dodawać do nich zdjęcia, dlatego warto je wykorzystać w promocji swojej marki. Na zdjęciach, które publikujemy, warto dodać logo naszej firmy, dzięki czemu z czasem będzie bardziej rozpoznawalne.

Pora dodawania wpisów

Termin, w którym będziemy publikować swoje wpisy, ma bardzo duże znaczenie w serwisach social media. Jeśli dodajemy post w godzinach, w których nasi fani śpią, pracują albo siedzą poza komputerem, to nie zostanie on wyświetlony dużej liczbie osób. Najlepiej, jeśli nowe wpisy będą pojawiały się w momencie, kiedy większość naszych użytkowników będzie dostępna online. Publikowanie wpisów dobrze sprawdza się między godziną 16:00 a 17:00, a także między 19:00 a 21:00.

Udostępnianie wpisów

Media społecznościowe działają na zasadzie udostępniania. To, co udostępniamy, wpływa na to, jakie relacje będziemy budować z fanami. Dodatkowo udostępnienie to możliwość budowania kontaktów i całkiem możliwe, że inni również będą decydować się na promowanie naszych wpisów, jeśli będą dla nich interesujące.

Konkursy na Facebooku

Jeśli publikujemy nasze wpisy na Facebooku i chcemy zdobyć więcej fanów, to warto przygotować dla nich konkurs, ponieważ ludzie chętnie biorą udział w takich ofertach promocyjnych. Jest wiele różnych konkursów, które będzie można organizować, wykorzystując gratisowe gadżety. To wszystko ma istotne znaczenie, ponieważ konkurs przyciągnie do naszego fanpage wiele zainteresowanych osób.

Częstotliwość publikacji

Jeśli zauważamy mniejsze zaangażowanie użytkowników na naszym fanpage, to może mieć to bezpośrednio związek z częstotliwością publikowanych przez nas wpisów. Publikacja nowej treści raz czy dwa razy w tygodniu zmniejsza prawdopodobieństwo częstego wyświetlania postów naszym fanom. Z drugiej strony zbyt częste wpisy mogą być ignorowane przez algorytm Facebooka. Pamiętajmy, że Facebook pokazuje ciekawe i interesujące treści obserwowanych profili, które śledzi dany użytkownik, dlatego, jeśli wpisy są publikowane kilkanaście razy dziennie, to cześć z nich może zostać pominięta. W tym wypadku należy szukać złotego środka i aby to było możliwe, to należy publikować wpisy o różnych porach. Warto także eksperymentować, aby ocenić, który moment będzie dla nas najlepszy i jak często te wpisy powinny się pojawiać na naszym fanpage.

Odpowiadanie na komentarze

Jeśli przy naszych wpisać pojawi się komentarz, to starajmy się zawsze na niego odpowiedzieć. Jeśli będzie on pozytywny, to podziękujmy za opinię, a w przypadku negatywnego komentarza zareagujmy w taki sposób, aby dany użytkownik dowiedział się o tym, że jego opinię przyjęliśmy do wiadomości i dołożymy wszelkich starań, aby w przyszłości nie doprowadzić ponownie do danej sytuacji.

Odświeżanie wartościowych wpisów

Jeśli posiadamy wpisy, które w przeszłości cieszyły się zainteresowaniem, to zawsze warto do nich wrócić, ponieważ w ten sposób możemy pokazać wpis osobom, które wcześniej mogły go nie zauważyć. Bardzo dobrym przykładem będzie przypomnienie o otrzymanych nagrodach i wyróżnieniach.

Jest wiele sposobów, dzięki którym możemy skutecznie zaznaczyć swoją obecność na Facebooku. To czynności, które warto wziąć pod uwagę, ponieważ stanowią dużą szansę na skuteczne promowanie naszej działalności w internecie. Warto pamiętać, że najlepiej oceniane są krótkie wpisy, które szybko można przeczytać, a dodatkowo uzupełnione zdjęciem będą łatwe w zrozumieniu i zapamiętaniu. Starajmy się zawsze dbać o to, aby angażować naszych fanów, którzy będą nas obserwować, ponieważ są to działania, które będą dla nas korzystne i pomogą nam w promocji naszej marki.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: