W jaki sposób zadbać o większy ruch do strony internetowej?

W jaki sposób zadbać o większy ruch do strony internetowej?

Przygotowanie strony internetowej nie kończy naszego zadania, co sprawia, że będziemy musieli również o nią zadbać pod kątem reklamy. Jak więc można zwiększyć ruch na stronie? Warto zauważyć, że pierwsze miejsce w Google przyciąga aż 33% użytkowników, drugie nieco ponad 17%, a trzecie już tylko nieco ponad 11%. Postaramy się wyjaśnić, jak można wpłynąć na poprawę pozycji w wyszukiwarkach, a co za tym idzie, jak można wygenerować dodatkowy ruch do strony internetowej.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak pozyskać nowych klientów w internecie?
  • Jak zwiększyć ilość wejść na swoją stronę internetową lub do swojego sklepu internetowego?
  • Jak wykorzystać kanały social media do promocji swojego serwisu?

Siła domeny – co to takiego i jak wpływa na pozycję w wyszukiwarce

Siła domeny to zagadnienie, które odnosi się do konkurencyjności strony w porównaniu do innych podobnych witryn, które będą pozycjonować się na te same słowa kluczowe. Siła domeny oparta jest o wiek domeny i jej popularność. Można więc powiedzieć, że domena to jeden z istotnych czynników podczas pozycjonowania. Warto więc wybrać domenę, w której nazwie będzie ważne dla nas słowo kluczowe. Warto również sprawdzić, jaką historię ma dana domena, czyli jakie prowadzą do niej linki.

Większy ruch na stronie dzięki portalom społecznościowym

Jeśli ktoś wykonuje ciężką pracę, by strona internetowa była najważniejszym marketingowym kanałem dla firmy, należy nieustannie starać się, by ten ruch na stronie cały czas wzrastał. Media społecznościowe to bardzo dobry sposób na to, by skutecznie pozyskiwać nowych klientów. Zanim jednak zaczniemy to robić, musimy zaplanować odpowiednią strategię działania.

Korzystanie z grup na Facebooku

Jak można zwiększyć ruch na stronie poprzez grupy w social media? Dają one bardzo duże możliwości. Mogą między innymi służyć do tego, by przyciągać uwagę do strony internetowej, wspierać budowę link buildingu, a także poprawić świadomość marki wśród naszych klientów. Istnieje wiele takich grup dla różnych branż, dlatego jest to ważny element, by skutecznie zdobywać nowych klientów. Każda taka grupa to nawet dziesiątki tysięcy osób. Jeśli będziemy publikować tam ciekawą oraz wartościową treść, która pokaże, że jesteśmy ekspertem w danej branży, wiele osób może będzie chciało skorzystać z naszej oferty.

Aktualizacja firmowego bloga

Jeśli nie będziemy dodawać do niego nowych treści, to niestety będziemy musieli liczyć się z tym, że liczba odwiedzin do naszej strony nie będzie zadowalająca. Warto więc udostępniać w nim autorskie wpisy, aktualizować je i przygotowywać nowe. To bardzo dobry sposób na to, by strona internetowa była dynamiczna oraz aby możliwe było skutecznie angażowanie nowych odbiorców. Oczywiście nie musimy dzielić się z naszymi czytelnikami wyłącznie tekstem, można także przygotowywać różnorakie prezentacje wideo, podcasty, infografiki oraz slajdy. Warto również połączyć blog z profilem społecznościowym, aby i tam udostępniać swoje wpisy poszerzając w ten sposób nasze grono odbiorców.

Linki wewnętrzne i generowanie dodatkowego ruchu

Siła strony nie będzie wynikać wyłącznie z tego, ile prowadzić będzie do niej linków zwrotnych. Wpływ na to będzie miała także struktura linkowania. W czasie tworzenia nowych treści trzeba pamiętać, by mieć możliwość budowania linków wewnętrznych. To pomaga nie tylko w pozycjonowaniu, ale również sprawia, że użytkownik po naszej stronie będzie się intuicyjnie poruszał.

Responsywność strony internetowej

Czasy, gdy internet przeglądało się wyłącznie na komputerach stacjonarnych, dawno minęły. Dziś coraz więcej osób korzysta z internetu przede wszystkim przy użyciu urządzeń mobilnych. Jeśli witryna zmusza czytelnika do długiego przewijania, powiększania i wytężania wzroku, to niestety trzeba się liczyć z tym, że użytkownicy ją szybko opuszczą. Jeśli chcemy być dobrze przygotowani do pozyskania klientów, to powinniśmy postarać się o to, aby nasza strona była responsywna i skutecznie dopasowywała się do urządzenia, na którym będzie w danym momencie wyświetlana.

Czy strona szybko się ładuje?

W sieci możemy odwiedzić wiele stron, które ładują się dość długo. Dla większości odwiedzających je osób jest to bardzo irytujące, dlatego trzeba upewnić się, czy strona jest dobrze zoptymalizowana. Nasza strona powinna posiadać przejrzysty i niezaśmiecony kod, grafiki muszą być odpowiednio zoptymalizowane, a wszelkie wykorzystywane wtyczki powinny być używane z rozwagą i tylko w takich miejscach, gdzie będzie to konieczne. Im szybciej strona się ładuje, tym zdecydowanie lepiej dla odbiorcy i dla jej pozycji w wyszukiwarce.

Pamiętaj o sile e-mail marketingu

Obecnie wiele firm koncentruje się na pozyskiwaniu nowych klientów poprzez content marketing. W związku z tym zapomina się o metodach tradycyjnych. E-mail marketing to potężne narzędzie, za pomocą którego nawet przy jego umiarkowanym wykorzystaniu będziemy mogli zwiększyć ruch na stronie internetowej. Jednak trzeba pamiętać, że musimy tutaj zachować ostrożność. Nie można wysłać zbyt wielu maili, ponieważ nasi odbiorcy przestaną je otwierać, albo całkowicie anulują swoją subskrypcję. Wysłanie zbyt wielu e-maili sprawi, że stracimy klientów, a nie ich uzyskamy.

Wszystkich możliwości pozwalających nam na promowanie naszej strony jest rzeczywiście wiele i na pewno warto je wykorzystać. Wiele także będzie zależeć od formy naszej strony oraz jej tematyki. To wszystko ma duże znaczenie i oczywiście musi być brane pod uwagę, jeśli będziemy chcieli skutecznie zadbać o promowanie własnej strony internetowej. Jeśli strona internetowa dotyczy naszej firmy, to promocja w jej szerszym znaczeniu może oznaczać główne możliwości jej rozwinięcia.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: