W jaki sposób wyróżnić sklep na tle konkurencji?

W jaki sposób wyróżnić sklep na tle konkurencji?

Istnieje wiele artykułów dotyczących zwiększenia sprzedaży czy zwiększenia dochodów dzięki opiniom umieszczanym w sklepie online oraz za pomocą blogów. Nie brak także tekstów dotyczących zwiększenia konwersji w sklepie. Z całą pewnością są to rozwiązania, które przynoszą wiele korzyści dla stron internetowych. Kolejnym rozwiązaniem, na które warto zwrócić uwagę są działania, dzięki którym istnieje możliwość wyróżnienia sklepu na tle konkurencji. Jest to kolejna istotna kwestia, która działa zachęcająco na odwiedzających, pozwalając znaleźć coś wartościowego, czego nie ma w witrynach konkurencyjnych. Zasadniczym celem poniższych podpowiedzi jest ułatwienie zapamiętania twojej marki lub sklepu przez klientów, co w znaczny sposób może wpłynąć na zwiększenie sprzedaży. Co wobec tego należy zrobić, aby skutecznie wyróżnić sklep na tle konkurencyjnych witryn?

Poznanie konkurencji

Dążąc do wyróżnienia własnego sklepu online, w pierwszej kolejności należy sprawdzić działania podejmowane przez konkurencję. W szczególności dotyczy to oferty, prezentacji stricte wizualnej, a także funkcjonalności sklepu. Ważnym czynnikiem są także ceny produktów oraz wdrażane strategie promocyjne. Działania te pozwolą zweryfikować zamierzenia konkurencji, dzięki czemu będziesz wiedział, na czym faktycznie stoisz. Brak wiedzy dotyczącej oferty konkurencyjnych sklepów online i działanie w ciemno może okazać się pomysłem nietrafionym. Poza tym może się zdarzyć, że już na etapie przeglądania konkurencji znajdziesz jakieś punkty zaczepienia, które umożliwią ci obrać kierunek zmian w celu wyróżnienia sklepu na tle innych.

USP

Poszukując informacji w przedmiotowym temacie, warto zapoznać się z artykułem dotyczącym unikalnej propozycji sprzedaży, czyli UPS. W jaki sposób wyróżnić sklep na tle konkurencji, aby skutecznie i efektownie zwiększyć sprzedaż?

Unikalne sposoby działania

Sposoby na wyróżnienie sklepu na tle konkurencji można przedstawić za pomocą mechanizmu funkcjonowania witryny oraz jego ogólnej obsługi.

Oto kilka czytelnych i zrozumiałych przykładów, za których pomocą można zobrazować przedmiotową kwestię:
1. Darmowa przesyłka – przykład na pozór banalny, rzeczywistość dowodzi jednak, że w przypadku oferty online darmowa przesyłka okazuje się bardzo skutecznym wabikiem, który pozwala zdecydować się na dany sklep, przede wszystkim ze względu na możliwość zaoszczędzenia nawet niewielkiej kwoty;
2. Równie skutecznym sposobem jest program lojalnościowy, który umożliwia gromadzenie punktów za zakupy – narzędzie to skutecznie zachęca do częstszych zakupów w konkretnym sklepie;
3. Sprawdzonym rozwiązaniem są także alternatywne możliwości w zakresie płatności, zwłaszcza, jeśli takowych rozwiązań nie oferuje konkurencja. Obecnie furorę robi Amazon i ich system płatności 1-Click;
4. Możliwość darmowego zwrotu – to kolejna kwestia, którą warto wyróżnić, tworząc z pozoru jedyną taką dogodność na rynku. Przykładem może być tutaj sklep Zalando – standardowo utożsamiany jest z darmowym zwrotem. O możliwości darmowego zwrotu wie każdy, nawet osoby, które nie dokonują zakupów w tym sklepie online. Działanie to jest w znaczny sposób promowane w kampaniach reklamowych, poza tym na samej stronie znajduje się wiele miejsc, w których została umieszczona informacja o tym fakcie. Wykorzystanie ogólnie dostępnego narzędzia (zwrot przysługuje w każdym sklepie zgodnie z prawem konsumenta) pozwolił stworzyć swego rodzaju unikalną propozycję sprzedaży.

Efektowny wygląd sklepu

Istotnym elementem jest w tym przypadku wygląd sklepu, który bez wątpienia zapadnie w pamięci użytkowników. Rzeczywistość dowodzi, że dobrze zaprojektowany sklep online, posiadający atrakcyjnie zaprezentowane sekcje, w niebagatelny sposób wpływa na estetyczne odczucia użytkowników. W rzeczy samej trudno nie zauważyć, że przytłaczające kolory oraz duża ilość elementów nie sprzyjają pozytywnemu zapamiętaniu marki. Jaki wobec tego powinien być współczesny sklep online? Przede wszystkim lekki, posiadający dużo wolnej przestrzeni pomiędzy sekcjami, dominujące jasne kolory z akcentami głównego motywu kolorystycznego oraz ogólny minimalizm. Optymalnym rozwiązaniem jest oczywiście własny styl, który nie będzie powtarzał znanych schematów, z jednoczesnym uwzględnieniem szaty graficznej, która będzie dostosowana do indywidualnych potrzeb witryny. Śmiało można więc stwierdzić, że nowoczesny i przemyślany pod względem aranżacyjnym sklep internetowy sam w sobie może być dostatecznym rozwiązaniem, aby użytkownicy zauważyli różnicę pośród konkurencji.

Jasne określenie adresata konkretnego produktu

Istotną kwestią jest także określenie grupy docelowej dla konkretnego produktu – jak wiadomo, stworzenie produktu, który zadowoli wszystkich, jest praktycznie niemożliwe, dlatego też nie należy sprzedawać i oferować produktów dla wszystkich. Oferta powinna być skierowana do konkretnej grupy osób. Chcąc osiągnąć zamierzony cel, czyli trafić do konkretnych odbiorców, a tym samym dopasować treści na stronie do ich potrzeb, należy uwzględnić m.in. odpowiedni sposób pisania oraz skuteczną reklamę.

Unikalność produktu

Skutecznym sposobem na wyróżnienie sklepu internetowego, jest sam produkt – fakt ten dotyczy także sytuacji, gdy ten sam produkt jest sprzedawany w różnych witrynach (zawsze można zastosować rozwiązania, które pozwolą wyróżnić daną rzecz w konkretnym sklepie internetowym).

W tym celu można wykorzystać następujące narzędzia:

  • bardziej wyszukany i oryginalny opis produktu;
  • oferowanie produktu w zestawie promocyjnym z innym produktem;
  • personalizację produktu.

Historia

Skutecznym sposobem, by przekonać odbiorców do zainteresowania konkretnym produktem i zbudowanie zaufania, jest przedstawienie historii lub anegdot związanych z przedmiotowym produktem.
Jak wiadomo, za każdą marką stoi człowiek, czasami historia powstania firmy lub danej osoby jest bardzo interesująca – fakt warto także wykorzystać na płaszczyźnie marketingowej.

Samodzielnie wykonane zdjęć produktów

Zdjęcia produktów to prosty i skuteczny sposób, by wyróżnić sklep na tle konkurencji. Warto zadbać jednak o to, aby nie było to kopiowanie zdjęć ze strony producenta, ale zdjęcia wykonane samodzielnie, z uwzględnieniem wysokiej jakości oraz oryginalności estetycznej.

Wyróżnienie poprzez zaufanie

Kolejną propozycją jest wyróżnienie sklepu internetowego w połączeniu z budową zaufania. Chcąc osiągnąć ten cel, warto pokazać posiadane certyfikaty (np. Trusted Shops, Opineo, Laur Zaufania itd.) oraz podziękowania.

Cena produktu

Rozwiązanie oczywiste, stosowane przez wiele sklepów online – obniżka ceny w połączeniu z atrakcyjną promocją, to skuteczny wabik i realna szansa na zwiększenie sprzedaży. W jaki sposób można wyróżnić sklep na tle konkurencji, aby odnieść sukces w internecie? Podstawowym działaniem jest pokazanie się z innej strony, oczywiście lepszej oraz przełamanie schematu i nudy. Należy także zadbać o to, aby użytkownicy czuli powiew świeżości i kreatywności właściciela sklepu online.

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: