fbpx

W jaki sposób wykorzystać fanpage na Facebooku w swojej firmie?

W jaki sposób wykorzystać fanpage na Facebooku w swojej firmie?

Facebook to portal społecznościowy, który pozwala na dotarcie do ogromnego grona odbiorców. Mało kto tak naprawdę zdaje sobie sprawę z tego, jak potężnym i przydatnym może być narzędziem w pozyskiwaniu nowych klientów. Sprawdź, w jaki sposób prowadzić fanpage oraz w jaki sposób wykorzystać możliwości kampanii w Facebook Ads, w celu zdobycia nowych klientów.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • W jaki sposób reklamować firmę na Facebooku?
  • W jaki sposób wykorzystać Facebooka do promocji własnej firmy?
  • Jaką rolę pełni fanpage na Facebooku i w jakim celu się go zakłada?

Czym jest fanpage na Facebooku?

Fanpage to tak zwana strona internetowa firmy na Facebooku.

Fanpage można uzupełnić o informacje na temat:

  • godzin otwarcia firmy;
  • danych kontaktowych;
  • oferowanych produktów/usług;
  • nowości, a także aktualności związanych z naszym bizneseml

Oczywiście na fanpage’u możemy wstawić także zdjęcia naszych realizacji oraz otrzymanych nagród i certyfikatów.

Warto zadbać o to, aby fanpage zawierał także szczegółowy cennik, tak aby klient był pewny tego, czego może oczekiwać po skorzystaniu z oferty.

Facebook

Fanpage z informacjami na temat oferowanych usług (źródło: Facebook)

Decydując się na założenie fanpage, trzeba pamiętać o tym, że Facebook umożliwia wystawianie opinii na nasz temat. Im więcej pozytywnych opinii otrzymamy, tym lepiej. Pamiętajmy jednak, że muszą być one autentyczne, aby przyniosły dobry rezultat. Nie warto tworzyć sztucznych recenzji, bo taki precedens może zakończyć się blokadą konta lub w najlepszym przypadku założeniem filtra na fanpage przez Facebooka.

Facebook

Recenzje widoczne na fanpage (źródło: Facebook)

Ostatnią sprawą, o której warto wspomnieć, mówiąc o stronie firmowej na Facebooku, jest jej dostępność. Jeżeli zakładamy fanpage na tym portalu społecznościowym, to wypadałoby, abyśmy codziennie logowali się na swój profil, ponieważ może zdarzyć się, że niezdecydowany klient zapyta nas o poradę lub będzie potrzebował dodatkowych informacji związanych z naszą ofertą.

W jakim celu połączyć fanpage ze stroną internetową?

Jeżeli masz już założony profil firmowy na Facebooku, to powinieneś zadbać o to, aby fanpage był powiązany z Twoją firmową stroną internetową. Na swojej witrynie internetowej możesz zamieścić więcej szczegółowych informacji na temat Twojego biznesu. Strona na Facebooku powinna być raczej wizytówką opartą w najważniejsze informacje. Dopiero na witrynie internetowej Twojej firmy, użytkownik powinien poznać informacje dotyczące historii powstania firmy czy informację o zrealizowanych projektach.

Czy można wykorzystać fanpage do zbierania leadów?

Posiadając uzupełniony profil na Facebooku, jesteśmy w stanie pozyskiwać nowych klientów dla swojej firmy. Dzięki odpowiednio przygotowanej promocji naszego fanpage i dostarczeniu reklamy do odbiorców wykazujących zainteresowania powiązane z profilem naszej działalności, możemy pozyskać konsumentów, którzy prawdopodobnie skorzystają z naszej oferty.

Facebook Ads

Świetnym sposobem na promocję własnej marki jest reklama (źródło: Facebook)

Dlaczego warto postawić na reklamę w Facebook Ads

Facebook Ads to w pewnym sensie alternatywa dla systemu reklamowego Google Ads. Dzięki reklamie na Facebooku dużo łatwiej jest określić grupę docelową, do której dotrzemy z reklamą. Segmentacja rynku jest tutaj bardzo łatwa do zrealizowania, ponieważ Facebook gromadzi informacje na temat wieku, zainteresowań i zachowań swoich użytkowników. Dzięki temu reklamodawca, a w tej sytuacji właściciel firmy, może mieć pewność, że trafi ze swoją reklamą do osób, które mogą stać się jego klientami.

Facebook

Efektywna reklama może pozyskać Twojej firmie nowych klientów (źródło: Facebook)

Reklama na Facebooku pozwala w łatwy sposób dotrzeć do młodych odbiorców, którzy nierzadko śledzą różne wydarzenia na Facebooku. Taka reklama może być nadzwyczaj skuteczna, pod warunkiem, że autor danej reklamy internetowej ma doświadczenie w tej dziedzinie i wie, w jaki sposób ją przygotować.

W jaki sposób pozyskiwać fanów do swojego fanpage?

Komentowanie postów na często odwiedzanych profilach na Facebooku, to sposób na pozyskanie nowych fanów. Pisząc merytoryczne i rozsądne komentarze na popularnych fanpage’ach, możemy do przekonać siebie osoby, które nie słyszały o naszym biznesie. Takim działaniem tworzymy w ich świadomości wizerunek ekspertów w swojej dziedzinie. To może wzbudzić w nich zaufanie i wpłynąć na to, że w przyszłości (jeżeli będą szukali czegoś związanego z naszą ofertą) w pierwszej kolejności zajrzą na profil naszej firmy.

Uczestniczenie w dyskusjach na Facebooku nie przynosi profitów tylko w postaci klientów, ale także nowych obserwujących. Nowi obserwujący to więcej polubień i wyświetleń naszej oferty, a to często zwiększa zasięg naszego profilu na Facebooku, przez co może dotrzeć do większej ilości ludzi.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: