W jaki sposób skutecznie prezentować ofertę na stronie internetowej?

W jaki sposób skutecznie prezentować ofertę na stronie internetowej?

Nie masz pomysłu na to, jak powinna wyglądać oferta na stronie internetowej? Kłopot sprawia Ci wyróżnienie najważniejszych zalet Twoich produktów lub oferowanych usług? A może nie wiesz jak to wszystko ubrać w całość? Zapoznaj się z naszymi wskazówkami, które pomogą Ci w stworzeniu interesującej oferty.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • W jaki sposób przygotować interesującą ofertę?
  • Co powinna zawierać oferta, która zainteresuje naszego klienta?
  • Co wpływa na zainteresowanie klientów naszymi produktami lub usługami?

W projektowaniu strony internetowej przychodzi moment, kiedy trzeba się zmierzyć z zadaniem niezwykle istotnym: prezentacją oferty. Nie bez powodu to jedna z najważniejszych elementów każdej strony internetowej. To właśnie potencjalni klienci na podstawie treści podejmują decyzję dotyczącą skorzystania z oferowanych przez nas usług. Oferta powinna być przede wszystkim bardzo atrakcyjna, napisana językiem, który jest zrozumiały dla jej czytelników, a także musi być przedstawiona w taki sposób, aby była czytelna i przyjemna dla oka. Jeśli te elementy będą na wysokim poziomie, to możemy liczyć na to, że prędzej czy później przełożą się na sukces. Przyjrzyjmy się kilku bardziej szczegółowym elementom o których należy pamiętać, jeśli chcemy odpowiednio przedstawić swoją ofertę. Przedstawiamy kilka wskazówek, które warto uwzględnić.

Zadbaj o poprawne zdefiniowanie grupy docelowej

Błędem, który popełnia wiele osób jest kierowanie swojej oferty do wszystkich. Jest to działanie na dłuższą metę pozbawione sensu. Świetnie sprawdza się tu powiedzenie, że jeśli coś jest do wszystkiego, to tak naprawdę jest do niczego. Dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej będzie możliwe dopiero, gdy właściwie scharakteryzujemy tę grupę. Należy poznać jej problemy, potrzeby, a także jej wymagania. Wiedza dotycząca tego, kto może być zainteresowany tym co oferujesz sprawi, że zdecydowanie łatwiej będzie spersonalizować swój przekaz.

Scharakteryzuj wszystkie usługi

Kolejnym czynnikiem o którym warto pamiętać jest wypisanie wszystkich oferowanych usług. Okazuje się, że czynność ta jest niezwykle pomocna. Dzieje się tak między innymi dlatego, że tworzenie oferty nierozłącznie wiąże się z zaplanowaniem przyszłych podstron na stronie internetowej.

Warto odpowiedzieć sobie na pytania:

  • czy utworzyć jedną podstronę „Oferta”, czy też lepiej zdecydować się na rozwijane menu, które ujmie bardziej szczegółowe usługi?
  • ile usług chcesz przedstawić? wszystkie czy jedynie te, które są według Ciebie najważniejsze?
  • wolisz dzielić usługi na podstrony czy wolisz zgrupować je tematycznie?

Jeśli chcesz profesjonalnie przedstawić swoją ofertę na stronie, to takich pytań pojawi się w przyszłości zdecydowanie więcej. Dokładne zaplanowanie wszystkich kroków powinno poprzedzać podejmowanie działania.

Zastanów się nad tym, co wyróżnia Cię na tle konkurencji

Nie jest sztuką stworzenie biznesu podobnego do znajdujących się do firm wokół Ciebie. Trudno bowiem wówczas ugrać coś dla siebie. Dużym prawdopodobieństwem jest wówczas to, że potencjalni klienci ocenią nas, jako firmę średniej jakości. Znaczenie ma USP, czyli unikalna propozycja sprzedaży. Jest to coś, co pozwala wyróżnić się spośród innych.

Tego rodzaju cech może być naprawdę wiele, np.:

  • personalizowane przesyłki – np. przez umieszczenie w paczce indywidualnego kodu rabatowego;
  • udzielanie odpowiedzi na wiadomości w krótkim czasie;
  • otwarty, ludzki wizerunek marki – dobrym sposobem jest przedstawienie pracowników firmy, pokazanie ich zdjęć i opisanie ich obowiązków;
  • podkreślenie długiej tradycji i wielu lat obecności na rynku.

Oczywiście wskazane przykłady nie mają charakteru uniwersalnego. Wszystko uzależnione jest bowiem od rodzaju działalności danej firmy, a także jej konkurencji. Ogólny trend jest jednak taki, aby znaleźć u siebie coś wyjątkowego i stale to podkreślać.

Posługuj się odpowiednim językiem

Z pewnością masz swój branżowy żargon. Trzeba jednak pamiętać, że używanie określonego słownictwa w biurze nie musi oznaczać, że ci, którzy są potencjalnymi klientami również znają taki język. Dlatego tak ważne jest, aby oferta przedstawiana na stronie internetowej była napisana w sposób bardzo zrozumiały i przystępny. Sięgać należy po słowa, które laicy zrozumieją bez problemu. Trzeba bowiem pamiętać, że nie każdy przyswoił fachowe zwroty. Obce słownictwo sprawia, że tworzy się pewien dystans, którego z pewnością każdy chce uniknąć.

Uatrakcyjnij wszystko grafiką

Nie zapominaj o grafice, która tchnie życie w przygotowaną przez Ciebie treść, a także wzbudzi zainteresowanie Twoją ofertą.

Przygotowując grafikę na swoją stronę uwzględnij poniższe wskazówki:

  • nie stosuj zbyt dużej liczby kolorów – zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest określona i przemyślana kolorystyka, która współgra z ogólnym wizerunkiem marki;
  • staraj się nie przesadzać z liczbą tzw. zdjęć stockowych – są one sztuczne i nie przyczyniają się do budowania zaufania;
  • zadbaj o to, aby nawigacja strony była intuicyjna;
  • ułatw kontakt, akcentując różne formy nawiązania rozmowy;
  • zadbaj to, aby oferta dobrze wyglądała również na urządzeniach mobilnych.

Mądrze stosuj przyciski CTA

Przyciski zachęcające do kliknięcia mają za zadanie skierować użytkowników w określone części naszej strony. Ich rola jest ogromna. Za sprawą charakterystycznego wyglądu wyróżniają się spośród innych odnośników. Jak powinien wyglądać skuteczny przycisk CTA? Przede wszystkim barwa jego tła powinna być indywidualna. Świetnym rozwiązaniem jest zastosowanie unikalnego koloru, który pozwoli na wyróżnienie go spośród innych elementów. Powinien mu również towarzyszyć tekst o charakterze zachęcającym do kliknięcia, np. „Skontaktuj się z nami” lub Zapisz się na listę subskrybentów”. Taka forma jest zdecydowanie lepsza niż zwykłe hasła typu „Kontakt” czy „Subskrypcja”. Należy pamiętać również o właściwej ekspozycji tego rodzaju przycisków. Ważne jest, aby umieścić je w kluczowych i w widocznych miejscach strony internetowej. To najlepszy sposób na to, aby wpadały w oko naszym klientom.

Postaw na treści blogowe wokół Twojej oferty

Blogowanie ma całe mnóstwo zalet. Jedną z nich jest zwiększanie każdym artykułem puli słów kluczowych związanych ze stroną. Mówiąc inaczej, im więcej tekstów opublikujemy, tym większa szansa na to, że w wynikach wyszukiwania ktoś natrafi na podstronę należącą do naszego serwisu. Artykuły blogowe to również szansa na to, aby dodać brakujące treści naszej oferty. Na podstronach ofertowych zbytnie rozpisywanie raczej nie jest mile widziane. Należy na nich skoncentrować się wyłącznie na najważniejszych kwestiach. Blog ze względu na swoją uniwersalność, okazuje się być doskonałym miejscem w którym treści ofertowe można poszerzać o bardziej szczegółowe informacje.

Postaw na dowody społeczne

Dowody społeczne są świetnym sprzymierzeńcem, jeśli chodzi o prezentowanie oferty na stronie internetowej. Z pewnością sam nie raz dokonałeś zakupu, biorąc pod uwagę opinie innych. Warto postarać się o zebranie opinii i rekomendacji dotychczasowych klientów, a następnie umieścić je na podstronach związanych z ofertą firmy.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować:

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jakie błędy zmniejszają współczynnik konwersji w sklepie internetowym?

Konwersja w każdym sklepie internetowym jest kwestią bardzo wrażliwą i delikatną. Jeśli podczas robienia zakupów klient natrafi na jakąś niedogodność...

Zamknij