W jaki sposób pozyskać ruch organiczny do strony internetowej?

W jaki sposób pozyskać ruch organiczny do strony internetowej?

Ruch organiczny do strony internetowej to wejścia, które pochodzą z wyszukiwarki Google, warto więc wiedzieć jak taki ruch można skutecznie zwiększyć. Często okazuje się, że zwiększenie ilości tego typu wejść będzie bardzo trudne, dlatego tak ważne okazują się odpowiednie techniki pozycjonowania stron internetowych. Można wtedy oczekiwać, że pojawią się zadowalające efekty. Ruch z wyszukiwarek to dobra opcja, ponieważ jest on istotny i ukierunkowany. W większości stron internetowych sytuacja wygląda tak, że ruch organiczny jest na lepszym poziomie konwertowania niż ruch z mediów społecznościowych. Zaletą będzie również to, że wizyty z wyszukiwarek są spójne. Postaramy się nieco bliżej powiedzieć w jaki sposób będzie można zadbać o to, aby ten ruch organiczny na witrynie skutecznie zwiększyć.

Określ dobre i złe linki na stronie

W ciągu kilku ostatnich lat linki zwrotne (tzw. backlinki) były ważnym elementem pozycjonowania. Mówi się, że ich wartość będzie maleć w przyszłości, jednak niektórzy uważają, że to właśnie nadal backlinki pozostają czynnikiem rankingowym stron www na kolejne lata. Trudno się temu dziwić, ponieważ od początku istnienia Google, to właśnie linki zwrotne były najważniejszym elementem decydującym o umieszczeniu w TOP 10. Można uzyskać wizyty na stronie bez wielu linków, ale w takiej sytuacji trudno będzie konkurować z dużymi stronami z branży. Jeśli ktoś na poważnie myśli o zwiększenie ruchu organicznego powinien wiedzieć jakie linki są dobre i pozwalają na budowanie rankingu, a jakie mogą być dla niego zagrożeniem. Jeśli chcemy uzyskać dobre wyniki SEO oraz poprawę ruchu organicznego należy analizować linki zwrotne i sprawdzać ich jakość.

Usuwamy kiepskie linki zwrotne

Można również poprawić pozycję naszej strony w Google przez pozbycie się złych, spamowych linków, gdyż im więcej linków ze spamowych stron będzie prowadziło do naszej strony, tym trudniej będzie można zwiększyć wielkość ruchu organicznego i zwiększyć pozycję. Jeśli posiadamy linki o niskiej jakości, to można również otrzymać karę od wyszukiwarki Google. Warto więc zebrać listę wszystkich złych linków zwrotnych i dokonać ich zrzeknięcia się. Jeśli taką listę posiadamy, to można będzie przygotować maila do ich autorów/właścicieli z prośbą o ich usunięcie. Jeśli nie uda się usunąć wszystkich, to można wykorzystać do tego narzędzie od Google – Disavow Links Tool – za pomocą którego będziemy w stanie zgłosić do Google linki, które powinny nie być brane pod uwagę.

Blogowanie podczas prowadzonej działalności w internecie

Jeśli prowadzimy biznes w sieci, powinniśmy postawić także na prowadzenie wewnętrznego bloga. Jeśli nasza strona nie ma takiej opcji jak np. przygotowywanie porad, czas to zmienić i wprowadzić ten element. Praktycznie w każdej branży są klienci, którzy posiadają różnorakie problemy, pytania i wątpliwości. Jeśli przygotujemy bloga z artykułami odpowiadającymi na problemy naszych klientów, to skutecznie zwiększymy ilość wejść takich użytkowników z wyszukiwarki. Użytkownicy internetu wyrobili w sobie nawyk wpisywania do wyszukiwarki wszelkich pytań, szukając na nie odpowiedzi. Naszym celem powinno być dostarczenie im takich odpowiedzi, aby mogli trafiać właśnie na naszą stronę. To jeden z najlepszych i najtańszych sposobów na pozyskiwanie użytkowników z wyszukiwarki.

Bierz aktywny udział w życiu danej branży

Jeśli chcemy skutecznie promować stronę internetową, powinniśmy stać się uczestnikiem życia popularnych serwisów z branży w której działamy. W taki sposób będzie można starać się o pozyskanie istniejącej społeczności, która daną branżą jest zainteresowana. Dzięki temu można skutecznie i stopniowo zwiększać ruch organiczny i poprawiać pozycję fraz w wyszukiwarce.

Skontroluj słowa kluczowe – przygotuj ich odpowiednią listę

Badanie słów kluczowych to istotny proces w pozycjonowaniu, który ma duże znaczenie dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Tego typu badania mogą ukazać, jakie frazy są wpisywane do wyszukiwarki. Podczas przygotowywania wpisu na bloga warto sprawdzić najbardziej popularne słowa kluczowe związane z jego tematem i je wykorzystać w treści. Trzeba jednak uważać na to, aby nie przesadzić, gdyż plątanina sów kluczowych pojawiająca się na naszym blogu też nie będzie dobrą opcją. Warto skorzystać z takiego narzędzia jak planer słów kluczowych, który ułatwi nam znalezienie odpowiednich słów kluczowych.

Optymalizacja metadanych i treści na stronie

Pierwszą rzecz jaką bada Google na naszej stronie to metadane i to, czy odpowiednie słowa kluczowe znajdują się w pierwszych akapitach treści. Jeśli metadane zawierają informację na temat zapytań użytkownika, to witryna będzie miała większe możliwości zbudowania wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Niektóre rzeczy jak tytuły podstron, opisy, słowa kluczowe, nazwy zdjęć czy nazwy grafik będzie można samodzielnie optymalizować.

Długie i dobre jakościowo teksty

O tym, że trzeba posiadać dobry content mówi się już na wszelkich portalach z branży SEO. Wysokiej jakości artykuły, które są naturalne przyciągają użytkowników, budują linki zwrotne i poprawiają reputację w mediach społecznościowych, jednak obecnie już nie wystarczą. Jeśli chcemy się promować powinniśmy posiadać artykuły znacznie lepsze niż konkurencja. Nie ma już sensu tworzenie artykułów bezużytecznych, aby tylko przekazać jakąś nowość. Trzeba dążyć do tego, by skutecznie wyróżnić się z tłumu. Konkurencja cały czas rośnie, a jakość naszych artykułów może być albo kluczem do sukcesu, albo przyczyną spektakularnej porażki.

Optymalizacja linków wewnętrznych

Najprostszym i najtańszym sposobem na generowanie ruchu na stronie internetowej jest system wewnętrznego linkowania do artykułów, podstron ofertowych czy produktów. Poprzez połączenie artykułów ze sobą odpowiednimi linkami stworzymy sieć linków, które będą dłużej zatrzymywać użytkownika na naszym blogu.

Monitorowanie postępów

Jeśli chcemy zadbać o większy ruch do naszej strony, musimy ciągle kontrolować to, co z naszą stroną dzieje się w internecie. Regularne sprawdzanie postępów pozycjonowania i linków zwrotnych to proces, których nigdy nie powinien się zakończyć. Nawet jeśli ruch utrzymuje się na dobrej wysokości, powinniśmy kontrolować swoją pozycję i monitorować czy coś się nie zmienia na niekorzyść, by w miarę możliwości szybko zareagować.

Podsumowanie

Jeśli chcemy zadbać o ruch organiczny do naszej strony powinniśmy podejmować wiele różnych działań, by rzeczywiście udało się uzyskać dobre wyniki. Ruch ten ma bardzo dduże znaczenie, dlatego warto zadbać o jego poziom i dzięki temu skutecznie promować własną stronę www.

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: