
Walka o nowych klientów w sklepie internetowym nie jest łatwym zadaniem. Postaramy się wskazać, jakie najlepsze sposoby można do tego wykorzystać. Obecnie sklep internetowy to doskonała alternatywa dla zakupów w formie tradycyjnej. Jest wiele zalet posiadania sklepu online, a sama liczba takich sklepów ciągle rośnie, gdyż przede wszystkim są wygodne i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu. Jednak, jeśli taki sklep ma profesjonalnie i skutecznie działać trzeba zadbać o jego rozwój – należy go reklamować i promować na wszelkie możliwe sposoby. Mówiąc ogólnie, trzeba sprawić, aby użytkownik nie miał problemu ze znalezieniem naszego sklepu w internecie. Postaramy się zwrócić uwagę na możliwości, dzięki którym uda się skutecznie wypromować prowadzony przez nas sklep i dzięki temu osiągnąć wyższą sprzedaż.
Artykuł odpowiada na pytania:
- Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
- Jak pozyskać nowych klientów do sklepu internetowego?
- Jakie są możliwości na pozyskanie nowych klientów do sklepu internetowego?
Spis treści:
Wygląd i funkcjonowanie sklepu
Pierwszy sposób, jaki będzie miał istotne znaczenie to dbanie o wygląd i funkcjonowanie techniczne sklepu. Nasza rada może wydawać się oczywista, ale nadal jest sporo sklepów, które są pod tym kątem zaniedbane. Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na takie kwestie jak responsywność, która w obecnych czasach jest bardzo ważna. To ważne, aby sklep dopasowywał się do urządzeń, na których jest obsługiwany.
Zdjęcia produktów również mają duże znaczenie, gdyż powinny być wysokiej jakości, aby nasze produkty trafiły w gust przyszłego kupującego. Ogólny wygląd naszego sklepu również musi być atrakcyjny. Sklep powinien posiadać nowoczesną szatę graficzną. Warto również zwrócić uwagę na to, aby nawigowanie po takim sklepie było komfortowe. Poszczególne produkty powinny być wygodnie podzielone i umieszczone w odrębnych kategoriach, aby odnalezienie danego produktu było możliwie jak najłatwiejsze. Wygoda użytkowania i atrakcyjny wygląd w sklepie internetowym to przysłowiowy „klucz do sukcesu”.
Opisy produktów
Jeśli opisy są zaniedbywane przez osoby prowadzące sklep internetowy, to świadczy to również o tym, że nie dbają odpowiednio o swoją działalność. Ciekawe opisy są bardzo ważne, ponieważ dzięki nim będzie można skutecznie zwiększyć sprzedaż. Treść w sklepie internetowym jest bardzo ważnym elementem dla odwiedzających go użytkowników, dużo ważniejszą niż kilka lat temu.
Strategia content marketingu może więc okazać się dla naszego sklepu bardzo ważna i koniecznie trzeba będzie ją w sklepie wdrożyć. W sklepach internetowych dobre treści to zawsze udane opisy produktów. To właśnie opis może nakłonić odwiedzających nasz sklep klientów do kupowania. Treść to najważniejsze źródło unikalnych i wartościowych informacji o produktach.
Jeśli posiadamy sklep internetowy z dużą ilością asortymentu, to stworzenie unikalnych opisów może się okazać nadmiernie czasochłonne. W ty wypadku trzeba również wykorzystać bardzo dobrej jakości zdjęcia i zatroszczyć się minimum o krótkie, ale unikalne opisy, które wskażą największą zaletę sprzedawanego produktu. Jeśli posiadamy sklep z małą ilością produktów, to wtedy rzeczywiście warto stworzyć unikalne opisy. Można więc będzie je stworzyć samemu albo zlecić ich przygotowanie copywriterom. Dzięki dobrym opisom można oczekiwać, że uda nam się zwiększyć poziom sprzedaży i jednocześnie poprawić wyniki pozycji fraz w wyszukiwarce.
Prowadzenie bloga
Jeśli mowa o dobrej treści, to trzeba wspomnieć także o tym, że świetną opcją do jej zwiększenia w sklepie internetowym może być prowadzenie w nim bloga. Jeśli ktoś ma lekkie pióro i dobrze zna swoje produkty, będzie to dla niego dobra opcja na ich dodatkową reklamę, dzięki czemu można będzie opisać zalety naszych produktów oraz ich zastosowanie, np. wraz z treścią będzie można pokazać produkt „w użyciu”. Dobry wpis na blogu może zachęcić odbiorcę do zakupu w naszym sklepie.
Oferty promocyjne
Jeśli chcemy zwiększyć sprzedaż w naszym sklepie, to warto zastosować w nim metody doskonale znane z działalności handlowej naszej konkurencji, a mianowicie stosowanie bonusów czy gratisów. Określenia takie jak gratis, rabat, promocja działają jak magnes. Każdy kupujący zwraca uwagę na promocje, gdyż uwielbiamy kupować taniej lub otrzymywać coś zupełnie za darmo (np. jako dodatkową próbkę przy z zakupie danego produktu).
Opinie o produktach
Naprawdę warto udostępnić w naszym sklepie możliwość dodania opinii do produktów osobom, które zdecydowały się na ich zakup. Często taka opinia będzie w stanie mocniej wpłynąć na przyszły zakup przez nowych klientów, aniżeli najbardziej profesjonalny opis produktu. Klienci bowiem dużo bardziej ufają opiniom innych osób, które zakupiły wcześniej dany produkt.
Newsletter
E-mail marketing już nie jest tak bardzo popularny, jak kilka lat temu, jednak nadal się go wykorzystuje. Posiadając adresy e-mail naszych klientów, można ich regularnie informować o nowych i atrakcyjnych ofertach, które będą się pojawiały w naszym sklepie internetowym. To bardzo ciekawa opcja, ponieważ w ten sposób można cały czas istnieć w świadomości potencjalnego klienta. Wysyłając newsletter, możemy przypomnieć naszym klientom o naszej ofercie lub zaoferować im rabaty czy gratisy.
Wykorzystywanie Google Ads (w tym Google Merchant Center)
Kolejna wskazówka, która wesprze promocję naszego sklepu, to korzystanie z kampanii reklamowych możliwych do realizacji w wyszukiwarce Google. W tym celu możemy zrealizować kampanię w Google Merchant Center, która jest czymś na kształt rozszerzonej kampanii w systemie reklamowym Google Ads. W przypadku, gdy użytkownik szuka danego produktu w wyszukiwarce Google, oprócz naturalnych wyników wyszukiwania wyświetlą mu się dodatkowo płatne reklamy przypominające listę naszych produktów w sklepie. Dzięki temu już z poziomu wyszukiwarki klient będzie mógł zdecydować się na zakup produktu, a po kliknięciu w jego reklamę zostanie skierowany bezpośrednio do produktu w naszym sklepie.
Media społecznościowe
Media społecznościowe dają nam bardzo duże możliwości, jeśli chodzi o promowanie własnej działalności. Dzięki dobrym wpisom czy akcjom społecznościowym można dotrzeć do wielu nowych odbiorców. Warto dodać, że Facebook pozwala skutecznie docierać do potencjalnych klientów, wykorzystując możliwość przygotowania płatnych reklam. Taka reklama to bardzo dobra opcja, ponieważ dzięki temu można trafić do określonej ściśle grupy docelowej. Warto wykorzystać reklamę w social media, gdyż pozwoli nam na dotarcie do kolejnej grupy użytkowników.
Pozycjonowanie
Ostatni sposób na to, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym to pozycjonowanie. Są to działania, które mają za zadanie promować nasz sklep w wynikach wyszukiwania Google. Takie zadanie nie jest łatwe, ponieważ musimy walczyć o miejsce w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania (pozostałe miejsca nie są już tak popularne). Kandydatów na te pozycje dla danej frazy mogą być miliony, dlatego, jeśli chcemy postawić na pozycjonowanie, to warto zadbać o specjalistów, którzy będą w stanie profesjonalnie przeprowadzić proces promowania naszej witryny. Pozycjonowanie, jeśli będzie dobrze wykonane, może przynieść rzeczywiście doskonałe efekty sprzedaży w naszym sklepie.
Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!