W jaki sposób poprawić bezpieczeństwo i zaufanie na stronie internetowej?

W jaki sposób poprawić bezpieczeństwo i zaufanie na stronie internetowej?

Bezpieczeństwo i zaufanie to istotne elementy każdej strony internetowej. Jeśli chcesz się o tym przekonać, przeprowadź podstawowy audyt własnej strony internetowej. Jeśli wykonasz samodzielnie audyt dotyczący kwestii, w jaki sposób poprawić bezpieczeństwo i zaufanie na stronie internetowej, znajdziesz się na dobrej drodze, aby stać się ekspertem w bezpieczeństwie online. Wykorzystaj te informacje jako przysłowiowy punkt wyjścia i przygotuj podstawy zaawansowanej ochrony przed atakami cyberprzestępców. Inwestując w ochronę strony internetowej, z całą pewnością zbudujesz zaufanie klienta, czego efektem będzie zwiększenie twoich przychodów. Jeśli zdajesz sobie sprawę z zagrożeń, jakie mogą dotyczyć szeroko rozumianego bezpieczeństwa danych, zapewne wiesz, co należy zrobić i jakie działania podjąć, aby optymalnie chronić swoich konsumentów.

Z dnia na dzień zwiększa się sprzedaż detaliczna. W roku 2014 przychody przekraczały 300 miliardów dolarów, zdaniem analityków, w roku 2018 suma ta może ulec podwojeniu. Wydawać się może, że wzrost przychodów z branży e-commerce jest niemożliwy do powstrzymania. Wzrost zainteresowania sprzedażą i kupnem w internecie sprawił, że łakomym kąskiem stały się także dane osobowe, hasła i numery kart kredytowych. W tej sytuacji kwestią priorytetową okazuje się bezpieczeństwo i zaufani na stronie internetowej. Nic więc dziwnego, że największa i najważniejsza wyszukiwarka na świecie, czyli Google, zmieniła swój algorytm, promując na wyższe pozycje przede wszystkim witryny posiadające zabezpieczone adresy URL (HTTPS).

Bezpieczeństwo danych osobowych stanowi aktualnie główną barierę dla konwersji wśród użytkowników. Co ważniejsze, 80% internautów poszukuje produktów w sklepach internetowych głównie po to, by je obejrzeć, natomiast właściwych zakupów dokonuje w lokalnych sklepach stacjonarnych.

Co jest tego przyczyną?

Niestety, wiele sklepów online nie potrafi wzbudzić wymaganego zaufania klientów – przyczyny takowej sytuacji mogą być różne, kiepska prezentacja produktu, lakoniczny opis, brak opinii o produkcie, a także nasilające się ataki na największe sklepy internetowe (eBay, Amazon) niekorzystnie wpływają na konwersję w twoim sklepie internetowym. Zaufanie klienta jest szczególnie ważne dla nowych oraz mniej znanych firm. Co ważniejsze, w tym przypadku nie ma znaczenia szybkość i skuteczność realizacji zamówienia – jeśli klient nie darzy witryny zaufaniem lub choćby raz został zniechęcony poprzez naruszenie bezpieczeństwa jego danych osobowych, z całą pewnością nie zrobi więcej zakupów online. Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego pamiętaj o ty, że twoja reputacja oraz zaufanie ze strony klienta to więcej niż połowa działań w zakresie uzyskania konwersji. Jak poprawić bezpieczeństwo i zaufanie klientów na stronie internetowej?

Adresy URL

W zakresie wymiany danych w internecie (dane kart kredytowych, dane adresowe, strony logowania itp.), konieczne jest zastosowanie bezpiecznego połączenia, które jest autoryzowane i zaszyfrowane za pomocą protokołu HTTPS.

Pluginy

Postawiłeś swój serwis internetowy na darmowej platformie? Jeśli odpowiedź brzmi twierdząco, miej na uwadze fakt, że istnieje ryzyko kradzieży danych osobowych, ponieważ darmowe pluginy zazwyczaj posiadają kiepskie zabezpieczenie. Co gorsza, ewentualna kradzież może być trudna do zlokalizowania. Znaczna część e-sklepów stanowi połączenie WordPress i WooCommerce, czyli jednej z lepszych platform internetowych, należy jednak pamiętać, że mimo wielu zalet, nie jest ona idealna. Koniecznie sprawdź, czy WordPress oraz wszystkie wtyczki są aktualne i pochodzą z renomowanego źródła – zwiększysz w ten sposób bezpieczeństwo i zaufanie na swojej stronie internetowej.

Weryfikowanie płatności

Przypuszczam, że twoja firma akceptuje płatności online – koniecznie zbadaj poziom ochrony, który został przewidziany w programie do przetwarzania płatności. Licz się z tym, że może okazać się konieczne podjęcie działań w celu zwiększenia bezpieczeństwa – począwszy od zakupu renomowanego oprogramowania, a na weryfikacji płatności online skończywszy.

Hasła

Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że hasło powinno być silne. Z doświadczenie zapewne jednak wiesz, że często tak nie jest, a co gorsze, przyczyną takowego stanu rzeczy jest zwykłe lenistwo. Szczególnie ważne jest hasło administratora, które powinno być szczególnie silne, wręcz „kuloodporne”. Zdecydowanie unikaj haseł typu „admin”, „hasło”, „test” czy też nazwy twojego maila – są to kombinacje, które internetowi przestępcy sprawdzają w pierwszej kolejności. Nie stosuj także haseł, które można znaleźć w słowniku – pamiętaj, że dobry cyberprzestępca zna często lukę w oprogramowaniach, a tym samym może mieć dostęp do twojej bazy danych. A jeśli zna bazę – jak nietrudno się domyślić – bez problemu znajdzie też hasło. Zdecydowanie trudniej złamać hasło nie słownikowe, stanowiące połączenie liter z cyframi oraz znakami specjalnymi – jest to prosty i skuteczny sposób, by zwiększyć bezpieczeństwo twojej strony internetowej.

Ogranicz dostęp do katalogów oraz plików

Jeśli posiadasz dostęp do plików przez protokół FTP, masz możliwość kontrolowania dostępu do plików z poziomu serwera. Jest to doskonałe rozwiązanie, które umożliwi zablokowanie najbardziej newralgicznych obszarów twojej strony internetowej, minimalizując przy tym ryzyko pojawienia się zagrożenia.

Unikaj przechowywania poufnych danych

Zgodnie z przepisami PCI, przechowywanie na komputerze poufnych danych o klientach jest zakazane, w szczególności na płaszczyźnie szeroko rozumianych płatności. Wyjątek stanowią wyłącznie płatności cykliczne, nie mniej jednak w tym przypadku najlepiej ograniczyć zakres informacji do niezbędnego minimum.

Zabezpiecz się przed wpisywaniem hasła w nieskończoność

Każdy może zapomnieć hasło lub wpisać je błędnie. Jeśli jednak ktoś kilkadziesiąt razy wprowadza błędne hasło, coś jest nie w porządku. Zadbaj o to, aby twoja strona po określonej licznie nieudanych logowań blokowała dostęp na określony czas (np. 15 lub 30 minut). Jest to prosty sposób, który skutecznie zahamuje działania cyberprzestępców korzystających z metody brute-force. Dodatkowo możesz liczyć na poprawę bezpieczeństwa i zaufania na stronie internetowej.

W wyraźny sposób pokaż klientowi, jakie zabezpieczenia znajdują się w twoim serwisie

Główną oznaką zaufania dla strony internetowej jest certyfikat SSL, dzięki któremu zwiększa się zaufanie klientów. Działanie to automatycznie przekłada się na lepsze wyniki sprzedaży. Pokaż w witrynie, że posiadasz certyfikaty zaufania klienta, akredytacji, szyfrowania i weryfikacji – są to symbole, dzięki którym klient ma świadomość, że jest to firma poważna i rzetelna, dbająca o dane osobowe użytkowników. Po wykonaniu mini-audytu w zakresie poprawy bezpieczeństwa i zaufania na stronie internetowej możesz czuć się pewniej i bezpieczniej. Wiedząc, jakie zagrożenia niesie ze sobą bezpieczeństwo danych z całą pewnością zastosujesz odpowiednie środki, które pozwolą ci chronić swoich konsumentów.

Kategoria: ,

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: