W jaki sposób osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce Google?

W jaki sposób osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce Google?

Praktycznie każdy kto prowadzi swoją stronę internetową zastanawia się w jaki sposób zdobyć wysokie pozycje w wyszukiwarce, na ważne dla nas słowa kluczowe. Przygotowaliśmy kilka podpowiedzi.

Dla każdego celem jest zawsze pierwsza strona i pierwsza pozycja w Google. Osiągnięcie tego celu może być jednak bardzo trudne i wydaje się, że zasady pozycjonowania mają masę różnych czynników, od których ostateczna ocena strony internetowej będzie uzależniona. Warto pamiętać, że Google bywa zmienne i regularnie wprowadza nowe algorytmy, którym trzeba będzie sprostać. Niekończące się aktualizacje mogą niestety wywołać frustrację każdej osoby, która zajmie się pozycjonowaniem. Istnieje pewna formuła, zasada działania, która pozwoli uzyskać wysokie pozycje na dane słowa kluczowe.

Wybieraj długie słowa kluczowe

Pierwsza podstawowa zasada, gdy ktoś rozpoczyna pozycjonowanie, to skupienie się na słowach kluczowych z tak zwanym długim ogonem (tzw. long tail). Pewnie wiadomo już wszystkim, że trudno przyciągać klientów na jedno słowo, szczególnie takie, gdzie konkurencja jest ogromna. W tym wypadku pierwsze miejsca należeć będą zawsze do firm, które mają duży budżet i rozpoznawalną markę. Słowa kluczowe określone jako te z długim ogonem, to właśnie szansa na pewne wyrównanie i skuteczniejszą walkę z najmocniejszymi graczami. Ogólnie można powiedzieć, że takie słowa kluczowe powinny składać się z co najmniej trzech, czterech słów. Powinno to zapewnić szansę na osiągnięcie pozycji dość szybko. Oczywiście nie można także przesadzić z długością słów kluczowych. Słowa kluczowe z tak zwanym długim ogonem nie dają dużej liczby odwiedzin, ale nie trzeba się tym martwić. Tak bowiem przyciąga się klientów, którzy wiedzą już czego konkretnie poszukują. Najważniejszą rzeczą będzie umiejętność znalezienia słowa kluczowego z długim ogonem, które ma zerową konkurencję, ale jednocześnie które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę.

Poszukiwanie słów kluczowych z małą konkurencją

Wydaje się, że dla wielu użytkowników najwygodniejszym rozwiązaniem będzie planer słów kluczowych, w tym celu należy zalogować się na konto AdWords i stworzyć zwykłą kampanię, po czym przejść do planera. Wpisując jedną, ogólną frazę, możemy zaznaczyć niską konkurencję, po czym do wybranej przez nas frazy planer dopasuje kolejne, również z niską konkurencją i będziemy mogli je wykorzystać w naszym planowaniu promocji strony internetowej. Niekiedy zdarzy się, że znajdzie się mało słów z długim ogonem i wtedy zamiast niskiej konkurencji można zmienić filtr na średnią i sprawdzić, jak to będzie w tej sytuacji wyglądać. Planer słów kluczowych to wygodne rozwiązanie, które pozwala nam zaoszczędzić sporo czasu, a dodatkowo będzie chronił nas przed ręcznym przeszukiwaniem wyników, by znaleźć interesujące nas informacje. Jeśli uda się znaleźć konkretne słowa kluczowe można przejść dalej.

Poznaj intencje i zamiary swoich klientów

To jakie zamiary ma klient, to kluczowa sprawa prowadząca nas do sukcesu. W czasie tworzenia treści trzeba zrozumieć, czego tak naprawdę szukają internauci, a następnie należy im dostarczyć takich informacji. Może dojść do sytuacji, w której poszczególne frazy będą do siebie podobne i nastawione na konkretny produkt, jednak na różnych etapach myślenia o zakupie, klient będzie mógł taką frazę wpisywać do wyszukiwarki. Jeśli będziemy w stanie zaproponować w odpowiednim momencie to co istotne, to wtedy rzeczywiście można powiedzieć, że nasza strona osiągnęła sukces. To właśnie najważniejsza cel wyszukiwarki Google do którego dąży – aby dostarczać użytkownikom wyszukiwarki dokładnie taką zawartość, która będzie pasować do ich intencji i zapytań z wyszukiwarki. Jeśli jesteśmy w stanie taką treść przygotować, to nasza szansa na wysoką pozycje w wyszukiwarce na dane słowo wzrośnie.

Dobre wpisy i artykuły

Gdy już wybrane zostały odpowiednie słowa kluczowe z długim ogonem, trzeba będzie przygotować treści, które będą się z nich składać, dostarczać odpowiednich informacji, a jednocześnie będą unikalne. Wydaje się, że w całym procesie walki o klienta, to jeden z najważniejszych elementów. Większość kampanii marketingowych obecnie opiera działanie właśnie na takiej koncepcji.

Promowanie najlepszych, najważniejszych wpisów

Jeśli nasz wpis jest czytany przez innych użytkowników, a użytkownicy dzielą się nim z innymi za pomocą funkcji udostępnienia (np. na Facebooku) , to znaczy, że nasza treść jest dobrej jakości i pomaga dostarczać rzetelnych informacji. Na początek należy postawić na media społecznościowe, gdzie z naszym wpisem będzie można dotrzeć do wielu osób. Jeśli ktoś posiada popularny profil firmowy na Facebooku, to jego szansa na to, że taki wpis będzie dobrze oceniany i zdobędzie dobry wynik jest dużo większa.

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: