W jaki sposób najlepiej reklamować swojego bloga?

W jaki sposób najlepiej reklamować swojego bloga?

Co mogę zrobić, aby osiągnąć sukces w internecie? W jaki sposób muszę reklamować swojego bloga? Takie pytania zadaje wiele osób, które na początku uważają, że wystarczy utworzyć wpisy i w ten sposób liczyć na to, że strona pozyska wielu odbiorców – jednak w praktyce nie jest to takie łatwe. Jeśli ktoś poważnie myśli o swoim blogu i jego promowaniu, to musi przygotować się na ciężką pracę. Postaramy się opowiedzieć, jakie rozwiązania są najlepsze do promocji bloga, a jeśli takie kroki uda się nam skutecznie wykonać, to będziemy mogli oczekiwać, że liczba odwiedzających zacznie stopniowo wzrastać.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jaką kampanię reklamową wybrać?
  • Jaka forma reklamy w internecie jest najlepsza?
  • Jak reklamować swojego bloga w internecie?

Promowanie przez Facebook Ads

Jeśli jesteśmy w stanie dopasować swoje artykuły do odpowiednich odbiorców, to na pewno takie rozwiązanie dobrze się sprawdzi podczas reklamy. Warto pamiętać, że odpowiednio przemyślana i zdefiniowana grupa odbiorców nie tylko będzie dla nas szansą na uzyskanie nowych czytelników, ale sprawimy, że takie osoby będą chciały zapisać się do naszego newslettera, aby otrzymywać informacje o kolejnych wpisach, które dodamy w przyszłości. W takiej sytuacji będziemy mieli szansę na to, że wzrośnie znacząco liczba osób, które będą wchodzić na naszego bloga, gdy zostanie umieszczony w nim kolejny wpis. Pojawia się jednak pytanie o to, w jaki sposób odszukać odpowiednią dla nas grupę odbiorców, która wpasuje się zainteresowaniami w nasze treści?

W tej sytuacji wiele będzie zależeć od testów, które przeprowadzimy na różnych grupach odbiorców. Nasz blog możemy reklamować na powiązanych tematycznie stronach lub promować bezpośrednio artykuły wśród osób, które wcześniej odwiedzili naszą stronę (remarketing). Warto do tego wszystkiego dodać możliwości newslettera, który stale będzie poszerzał grupę naszych czytelników.

Promowanie bloga przez wymianę wpisów z innymi blogerami w branży

W naszej niszy pewnie jest również wiele innych osób, które przygotowują podobne treści. Piszą mniej więcej takie treści jak my, a więc mają również podobną do naszej grupę odbiorców. Warto więc dążyć do tego, by nawiązać z nimi przyjacielski kontakt i partnerstwo w ramach udostępniania swoich wpisów na profilach. Jeśli uda się kogoś zachęcać naszym wpisem, oboje będziemy mogli na tym zyskać i korzyści będą dla obu współpracujących grup.

Promocja bloga z użyciem Twittera

Tak samo, jak Facebook, również Twitter może być dla nas skutecznym sposobem na pozyskiwanie wartościowego ruchu. Najlepsze tweety to takie, które będą odbierane przez czytającego jako naturalne i tym samym będą w stanie zachęcić drugą osobę do tego, aby kliknęła w nasz link i przekazała go dalej. Do takiego wpisu warto będzie także dołączyć zdjęcie, które będzie chwytliwe. Warto bowiem pamiętać, że grafiki najlepiej przemawiają do odbiorców i dlatego ich umieszczenie to ważna kwestia do tego, aby zachęcić kogoś do zapoznania się z naszymi wpisami.

Jeśli chcemy poprawić popularność naszych tweetów, to będzie można używać w nich słów kluczowych wraz z użyciem znaku hashtag (#), ponieważ wiele osób szuka właśnie treści po słowach kluczowych i w ten sposób łatwiej do nich dotrzeć. Możemy skorzystać z wyszukiwarki w serwisie i poznać burzliwe dyskusje, aby ewentualnie móc do nich dołączyć z własnym linkiem podczas własnej wypowiedzi. We wpisach na Twitterze warto używać popularnych hashtagów, ponieważ dzięki nim możliwe, że dużo lepiej będziemy w stanie wypromować nasze wpisy, docierając do wielu zainteresowanych osób.

Promowanie bloga w ramach LinkedIn

W celu promocji naszego bloga możemy wykorzystać również portal LinkedIn, który będzie dobry dla blogów o charakterze biznesowym. LinkedIn to obecnie około 380 mln użytkowników, a więc możliwość promocji jest rzeczywiście duża. Portal przeznaczony jest do rozwoju osobistej sieci kontaktów, dlatego na początek trzeba połączyć swój kontakt z kimś innym, a dopiero potem zacząć promować własną firmę. Jeśli myślimy o promowaniu się przez LinkedIn, należy w nim przedstawić się jako ekspert w dziecinie, która dotyczy naszego profilu zawodowego. Aby podjąć się działań promocyjnych w ramach LinkedIn, powinniśmy reprezentować nasz zawód z należytą starannością.

Udostępnianie naszego wpisu w innym serwisie

To prosta opcja, która polega na tym, aby poprosić naszych czytelników o to, aby udostępnili naszą treść, dzięki czemu w prosty sposób wzrośnie ruch do naszego bloga. To najlepsza opcja (i przede wszystkim darmowa) na promocję treści o wysokiej jakości, którą mogą być zainteresowani również inni.

Kontakt z innymi blogerami

Warto pomyśleć o kontakcie z innymi blogerami w celu nawiązania współpracy, ponieważ w ten sposób w wielu przypadkach będziemy mogli pokazać się w miejscu, w którym będą nasi potencjalni czytelnicy. To rozwiązanie, które sprawi, że nawiążemy również branżowe kontakty, które mogą zaowocować współpracą w przyszłości. Możliwe, że takie osoby na swoim profilu mają już wielu odbiorców, więc jeśli się tam pokażemy, to jest szansa na to, że część z tych odbiorców pojawi się także na naszej stronie internetowej.

Wymienione techniki na promowanie bloga to zaledwie garść możliwości, jakie umożliwia nam internet. Każdy z nas może mieć własne pomysły na promowanie strony internetowej, a najlepsze przyjdą do nas z czasem. Przy tak dużej ilości blogów w sieci warto szukać dla siebie indywidualnego sposobu, który sprawi, że promocja przyniesie dużo efektów i wyraźny zysk w zakresie liczby odwiedzających.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: