Strona internetowa jako sposób na pozyskiwanie klientów do firmy

Strona internetowa jako sposób na pozyskiwanie klientów do firmy

We współczesnym świecie strony internetowe spełniają kluczową funkcję w zakresie funkcjonowania danej marki – już samo posiadanie witryny internetowej pozwala poszerzyć horyzonty i otworzyć nowe możliwości. Na stronie www można prezentować ofertę firmy, dotychczasową działalność w branży, a także tworzyć blogi. Bez wątpienia jest to doskonały sposób, by pozyskać nowych klientów.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak pozyskać klienta wykorzystując stronę internetową?
  • W jaki sposób przygotować ofertę na swojej stronie internetowej?
  • Jakie elementy na stronie internetowej wpływają na pozyskiwanie klientów?

Zachęcająca strona internetowa

Ważnym czynnikiem w zakresie pozyskiwania klientów, jest sama strona internetowa – przede wszystkim jej prezencja. Sposób przedstawienia witryny stanowi jednocześnie wizytówkę firmy, notabene, widoczną na całym świecie. Niepodważalny jest fakt, że im strona przyjemniejsza w odbiorze, tym lepiej. Większość osób opiera się głównie na doznaniach wizualnych, dlatego też należy uwzględnić tę kwestię już na etapie budowy przedmiotowej strony. Przyjemna w odbiorze strona internetowa zachęca do zapoznania się z jej zawartością, co automatycznie oznacza możliwość pozyskania dodatkowego klienta. Jaka więc powinna być dobrze przygotowana strona internetowa? Przede wszystkim lekka, zgrabna, intuicyjna, przejrzysta i czytelna dla odbiorcy.

Jak dotrzeć do klientów, czyli budowa zasięgu

Równie istotne jest dotarcie do możliwie szerokiego grona klientów. W odmętach internetu dobrze przygotowana strona internetowa okazuje się jednak niewystarczająca, niekiedy może się nawet nie uwidocznić – konieczna jest odpowiednia promocja witryny. Jak to zrobić?

Oto kilka praktycznych narzędzi, które pozwolą zaistnieć stronie internetowej w sieci:

  • pozycjonowanie – aktywność strony z wykorzystaniem słów kluczowych to szansa, by optymalnie budować ruch na stronie, choć na zauważalne efekty często trzeba poczekać;
  • płatna reklama – płatne reklamy to opozycja do pozycjonowania, rozwiązanie to pozwala dotrzeć do odbiorców praktycznie natychmiast, narzędzie to warto więc potraktować jako rozwiązanie przydatne, zanim pozycjonowanie nie zacznie przynosić pożądanych efektów. W późniejszym czasie płatne reklamy można natomiast potraktować jako uzupełnienie działań SEO. Godna polecenia jest przede wszystkim płatna reklama na Facebooku lub portalach pokrewnych, a także reklama w Google Ads.

Blog, czyli tworzenie treści

Przydatnym narzędziem, które pozwala zwiększyć liczbę odwiedzin, jest blog, który umożliwia pojawianie się brandowych i ofertowych zapytań ze strony wyszukiwarki, a także reakcję na pojedyncze wpisy, dzięki czemu automatycznie zwiększa się ilość słów kluczowych, na które reagują wyszukiwarki, wskazując daną stronę internetową w wynikach wyszukiwania. Blog pozwala także budować lojalność i wierność wśród odbiorców, którzy z czasem stają się klientami. Na korzyść blogowania przemawia także fakt, że użytkownicy kojarzą markę z ekspertem w danej dziedzinie, co także może sprawić, że staną się klientami.

Łatwy kontakt

Kontakt z właścicielem lub administratorem strony w znaczny sposób ułatwia pozyskiwanie klientów. W celu wzmocnienia kontaktu warto umieścić na stronie numer telefonu lub adres mailowy – najlepiej w górnej części strony, pod paskiem nawigacyjnym z menu.

Ponadto istnieją inne kwestie, które należy uwzględnić na płaszczyźnie kontaktu:

  • krótki formularz kontaktowy;
  • jasna informacja, kiedy pojawi się odpowiedź (np. 15 minut), pamiętaj, że im szybsza odpowiedź, tym lepiej – klienci z reguły nie lubią czekać;
  • klikalność numeru telefonu – po kliknięciu automatycznie przechodzi się do aplikacji dzwoniącej.

Przyciski CTA drogą do celu

Wsparciem dla wcześniejszych działań kontaktowych są wygodne przyciski CTA, stosowane po to, aby użytkownik bez problemu trafił do konkretnego celu na stronie – funkcję tę najczęściej pełni podstrona kontaktu.

Oto kilka wskazówek w przedmiotowej kwestii:

  • każda strona powinna posiadać co najmniej jeden przycisk;
  • idealnym miejscem jest dolna część podstrony, umożliwiająca płynne odwiedzenie kolejnej strony;
  • niekoniecznie trzeba kierować użytkownika od razu do właściwego celu – czasami doskonałym wsparciem okazują się dodatkowe cele na ścieżce, choćby logiczną strukturą zdarzeń: strona główna – oferta – cennik – kontakt, zamiast strona główna – kontakt.

Odpowiednie słowa i forma

Nikt nie lubi stron, które stanowią „chodzącą reklamę”, dlatego też należy unikać tego typu działań. Dołóż starań, aby Twoja strona była adresowana dla odbiorców, a nie maszyn. To właśnie ludzie są potencjalnymi klientami i do nich powinieneś kierować swoją markę. Koniecznie wykorzystaj język korzyści, który w szczególny sposób wyeksponuje korzyści dla odbiorcy – oferując produkt lub usługę pokaż, co potencjalny klient może zyskać.

Budowanie zaufania z social proof

Podstawą dobrego funkcjonowania strony jest zaufanie – bez niego trudno pozyskać klientów za pośrednictwem portalu internetowego. Strona, która wzbudza wątpliwości, nie cieszy się zainteresowaniem, dlatego też najlepiej budować zaufanie korzystając z różnych elementów, określanych ogólnie jako dowody społeczne.

Pozyskiwanie klientów za pomocą strony www może odbywać się z wykorzystaniem następujących rozwiązań:

  • logo dotychczasowych klientów;
  • opinii klientów;
  • recenzji produktów;
  • prezentacji osiągnięć, wyróżnień, nagród, certyfikatów itd.;
  • liczb (np. czas trwania na rynku, liczba obsługiwanych klientów, zrealizowanych usług itp.).

Wyróżnij się wśród konkurencji

Większość użytkowników porównuje dostępne w internecie produkty i w rzeczy samej trudno się temu dziwić – każdy szuka korzyści. Warto więc postarać się o własny, unikalny bodziec, którym będzie można pochwalić się przed potencjalnymi klientami – nie jest to co prawda zadanie łatwe, ale możliwe do wykonania.

Darmowe materiały

Doskonałym sposobem, by skutecznie i trwale budować zaufanie klientów, są darmowe materiały w postaci poradników, e-booków, checklist itp. Rozwiązania te działają podobnie jak blogi – przede wszystkim scalają klienta z marką. Darmowe materiały można oferować wspólnie z newsletterem, gdzie w zamian za pozostawienie adresu mailowego, użytkownik otrzymuje darmowy gratis. Bez wątpienia jest to doskonały sposób, by skutecznie budować bazę maillingową, niezbędną do celów marketingowych.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: