
Istnieje wiele sposobów, które mogą zwiększyć konwersję na naszej stronie, choć zazwyczaj najważniejszym elementem jest zawarta na niej treść, to jednak istnieją również inne elementy, które decydują o tym, czy klient będzie chciał skorzystać z naszej oferty i zrealizuje założony przez nas cel (np. kontakt z firmą). Jakie to możliwości? Są to wszelkie elementy, które odpowiadają za bezpieczeństwo oraz zwiększają komfort korzystania z naszej strony lub sklepu internetowego. Sprawdźmy, które z nich warto wdrożyć.
Artykuł odpowiada na pytania:
- Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym lub na stronie internetowej?
- Jak zachęcić do zakupu w sklepie internetowym i kontaktu przez stronę internetową?
- Co wpływa na decyzję zakupową klientów?
Spis treści:
Zdjęcia
Można w łatwy sposób zauważyć, że warstwa prezentacyjna naszej witryny to treści oraz zdjęcia. Opublikowana treść na stronie to podstawa, jednak bez odpowiednio dobranych do niej grafik nawet idealny temat nie będzie przyciągał dużego zainteresowania użytkowników, dlatego wszelkie zdjęcia są szczególnie istotne pod kątem przyciągania uwagi czytelników oraz uzyskiwania dobrych opinii. Istnieje wiele dodatkowych opcji, które możemy wykorzystać, ponieważ oprócz statycznych obrazów, doskonale na naszej stronie będą sprawdzać się ilustracje, ikony i coraz częściej stosowane animacje. Strona wzbogacona takimi zdjęciami nabiera wyglądu, co przekłada się na ciepły wydźwięk w oczach odbiorców. To zaś bezpośrednio będzie szansą na zachęcenie do skorzystania z usług naszej marki.
Wideo
Gdy już wiadomo, że statyczna grafika to świetna okazja na podniesienie konkurencyjności witryny, to obok zdjęć warto także zastosować wideo, które również bardzo dobrze sprawdzi się podczas zachęcenia do skorzystania z usług naszej marki. Szczególnie efektywne będzie to w przypadku stron nastawionych na sprzedaż pojedynczego produktu. Często wystarczą dwie lub trzy minuty, aby filmik przedstawił wystarczająco dużo zalet i zachęcił do zakupu.
Opinie klientów
Wydaje się, że niewiele jest sytuacji, w których użytkownicy podejmują decyzję zakupową bez wcześniejszego sprawdzenia opinii. Dotyczy to również podjęcia decyzji odnośnie do rozpoczęcia współpracy z daną firmą, dzięki czemu sprawdzamy, czy dane produkty lub usługi są godne zakupu. Opinie są więc świetną okazją do tego, aby zwiększyć konwersję sprzedaży. Opinie i rekomendacje pokazują, jakie wrażenia posiadają nasi klienci i dodatkowo wpływają na naszą pozycję w wyszukiwarce Google. Po przeczytaniu dobrych opinii potencjalni klienci chętniej decydują się na zakup lub skorzystanie z naszej oferty.
Loga klientów
Tak samo, jak opublikowane opinie również loga naszych klientów to coś na kształt dowodów społecznych. W ten sposób pokazuje się, że inni już wcześniej zaufali naszej firmie i skorzystali z naszych usług. Jeśli wśród log naszych klientów inni rozpoznają znane im marki, to będą bardziej skłonni do skorzystania z oferty naszej firmy. To również szansa na to, aby zwiększyć prestiż swojej firmy.
Przyciski CTA
Konwersja najczęściej kojarzona jest z rozpoczęciem kontaktu, rejestracją lub oraz decyzją o zakupie. Dodatkowy czynnik zwiększający konwersję to przycisk CTA lub cała grupa CTA. Przyciski takie są w stanie skierować konsumenta w miejsce na stronie, które ułatwi zakup. Przemyślane wplatanie takiego elementu potrafi skutecznie zwiększyć szansę na realizowanie celu sprzedażowego. Są one również przystępne w implementacji w wielu miejscach, gdzie świetnie się sprawdzą i będą skuteczne.
USP
Kolejna rzecz, która zwiększy upragnioną konwersję, to wykreowanie tzw. USP (z ang. unique selling proposition), czyli unikalna oferta sprzedaży. Jest to nic innego jak np. zaprezentowanie hasła reklamowego lub zwrotu w unikalnej formie, jakiej nie ma konkurencja. Dysponowanie taką reklamą jest bardzo ważne – szczególnie teraz, gdy ta konkurencja w każdej branży jest bardzo duża. Taką unikalnością można rzeczywiście dobrze zaprezentować się klientom i pokazać, że jesteśmy wyjątkową firmą.
Dane kontaktowe
Przeglądając strony internetowe, możemy często spotkać się z sytuacją, w której na danej na stronie firmowej nie znajdziemy danych adresowych. Oczywiście można powiedzieć, że nie jest to konieczne, ale brak udostępnionych danych adresowych firmy poważnie zaburza zaufanie do danej firmy oraz od razu wzbudza podejrzliwość. Również dane kontaktowe będą więc czynnikiem poprawiającym ocenę i spojrzenie na naszą firmę. Firma, jaka posiada kilka oddziałów, przedstawia dane kontaktowe z uwzględnieniem tego, który oddział czym będzie się zajmował. To ważny element, który będzie pokazywał, że mamy do czynienia z profesjonalnie działającą firmą.
Realizacje
To, co możemy wykonać, warto pokazać innym. Jest to ważne, ponieważ jest to najlepszy sposób na pokazanie swoich umiejętności i możliwości. To również taki element, który będzie bezpośrednio wpływał na decyzję zakupową, a więc jego zamieszczenie może mieć istotną rolę, gdy chodzi o konwersję. Na podstawie realizacji użytkownik może łatwiej podejmować decyzję, ponieważ mniej więcej wie, czego może się spodziewać.
Demo
Jeśli chcemy kogoś zachęcić do skorzystania ze swojej oferty, to warto będzie mu udostępnić próbkę (demo) swoich produktów. Nic tak skutecznie nie oddziałuje na klienta, jak gotowy produkt, który będzie mógł osobiście przetestować. Okres próbny to zabieg, który jest często stosowany w handlu, dzięki temu użytkownik ma szansę na to, aby w pełni przetestować nasz produkt. Okres próbny doskonale pokaże jakość naszych usług i uświadomi, dlaczego warto podjąć się współpracy z nami.
Korzyści
Każdy z naszych potencjalnych klientów będzie chciał poznać korzyści przy nawiązaniu współpracy z naszą firmą, dlatego, jeśli chcemy zachęcić kogoś do zakupu lub skorzystania z oferty, to warto będzie przedstawić nasze wszelkie atuty. Jeśli będziemy w stanie w profesjonalny sposób zachęcić klienta do współpracy i będzie on zadowolony ze swojej decyzji, to możemy oczekiwać, że w przyszłości poleci naszą firmę swoim znajomym, dzięki czemu uzyskamy kolejnych klientów dla naszej firmy.
Wyróżnienia oraz nagrody
Dodatkowe elementy, które mogą poprawić konwersję na stronie to wszelkiego rodzaju nagrody, certyfikaty i wyróżnienia, które uzyskaliśmy. Jeśli nasza firma posiada nagrody i wyróżnienia, to warto będzie pokazać je potencjalnym klientom. W ten sposób zbudujemy zaufanie wśród nowych klientów, którzy będą bardziej skłonni do skorzystania z naszych usług.
Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!