Słowa kluczowe z długim ogonem, czyli pozyskiwanie ruchu z fraz typu long tail

Słowa kluczowe z długim ogonem, czyli pozyskiwanie ruchu z fraz typu long tail

Z pewnością wiesz już, jak ogromne znaczenie dla stron internetowych mają słowa kluczowe. Stanowią one najważniejszy element każdej strategii optymalizacji pod pozycjonowanie. Możesz jednak nie zdawać sobie sprawy z tego, że wybranie popularnych słów kluczowych nie zawsze przyniesie oczekiwany efekt w postaci pozyskania wartościowego ruchu z wyszukiwarki, który powinien przełożyć się na wygenerowanie leada dla Twojej firmy. W związku z tym pojawia się pytanie: czym są słowa kluczowe z długim ogonem i co zrobić, aby osiągnąć upragnioną przez nas konwersję?

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Czym są frazy kluczowe z długim ogonem?
  • Jak wygląda fraza typu long tail?
  • Czy warto pozycjonować stronę na frazy z długim ogonem?

Większość treści na stronach internetowych opiera się na popularnych słowach kluczowych, które posiadają wysoką liczbę wyszukiwań w Google. Zapominamy natomiast o ich dłuższych odpowiednikach, które w wielu wypadkach okazują się być bardziej opłacalne. Słowa kluczowe z długim ogonem w sposób bardzo precyzyjny określają intencję użytkownika, dzięki temu wyszukiwarka może lepiej dobrać rezultaty wyszukiwania. Co więcej, jeśli zdecydujesz się na uzupełnienie swojej strategii o frazy typu long tail, spotkasz się z mniejszą konkurencją. A to oznacza, że zdobycie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania będzie zdecydowanie prostsze.

Słowa kluczowe z długim ogonem: co to takiego?

Słowa kluczowe z długim ogonem to rodzaj zapytań do wyszukiwarki, które składają się przynajmniej z trzech słów. Sięgają po nie zarówno użytkownicy wyszukiwarek jak i właściciele stron internetowych wówczas, gdy celem jest zawężenie rezultatów wyszukiwania do konkretnych wyników. Tego rodzaju frazy są w wielu wypadkach bardzo specyficzne. Jeśli chodzi o generowanie ruchu organicznego z wyszukiwarki, to jest go mniej. Trzeba jednak pamiętać, że jest to ruch charakteryzujący się bardzo wysoką jakością. W efekcie możemy uzyskać wyższy wskaźnik konwersji niż wówczas, gdy stawiamy na zwykłe, ogólne słowa kluczowe. Wiele osób pyta: czy słowa kluczowe z długim ogonem mogą być zbudowane z dwóch lub z mniejszej ilości wyrażeń? Odpowiedź brzmi: i tak i nie.

Na taką frazę można bowiem spojrzeć w dwojaki sposób:

  • będzie ona zbudowana z wielu wyrazów – wówczas mamy do czynienia ze standardowym rozumieniem słowa kluczowego z długim ogonem;
  • będzie to jeden bądź dwa wyrazy, ale bardzo szczegółowo opisujące to, czego aktualnie szukamy.

Dostępna jest również trzecia opcja. Jest to całkiem nowa dla wyszukiwarki fraza, która zbudowana jest z jednego bądź dwóch wyrażeń. Mimo to nazywana jest ona frazą kluczową z długim ogonem z uwagi na to, że generuje specyficzny ruch użytkowników o bardzo wyraźnie określonych intencjach. Na słowo kluczowe z długim ogonem składa się liczba wyszukiwań oraz szczegółowość. Oznacza to, że im bardziej konkretna fraza, tym ma mniejszą liczbę wyszukiwań przez internautów. Jeśli spojrzymy na to logicznie, to wielu z nas z pewnością dojdzie do wniosku, że stosowanie słów kluczowych z długim ogonem jest pozbawione sensu. Celem każdego z nas jest bowiem dotarcie do możliwie jak największej liczby odbiorców. Trzeba bowiem pamiętać, że popularne słowa kluczowe mają zdecydowanie mniejszy zakres niż słowa z długim ogonem. W związku z tym można zaryzykować tezę, że częściej wpisywane są w wyszukiwarkę konkretne wyrażenia niż najbardziej popularne słowa kluczowe. Przykład: wyobraź sobie, że chcesz kupić telefon kosztujący nie więcej niż tysiąc złotych, który będzie posiadał funkcję NFC, a jego ekran będzie rozmiaru przynajmniej 5,5 cala, proporcje będą wynosiły 18:9, do tego będzie posiadał czytnik linii papilarnych.

W wyszukiwarce można wpisać takie frazy, jak:

  • „telefon”, „telefony”
  • „tani telefon”, „tanie telefony”
  • „sklep z telefonami”

Zapytanie można również bardziej sprecyzować, wpisując frazę z długim ogonem:

  • telefony do 1000 zł”, „telefony do 1000 zł w 2019”, „telefony do 1000 zł lipiec 2019”
  • „telefon do 1000 zł z ekranem 18:9”
  • „telefon do 1000 zł z NFC”
  • „telefon do 1000 zł z szybkim ładowaniem”

Jeśli wybierzemy pierwszą opcję, trafimy na mnóstwo stron internetowych i sklepów. Oczywiście w końcu uda się nam znaleźć to, czego szukamy, ale będzie to związane z koniecznością straty czasu na jego znalezienie w sklepie. Jeśli chodzi o frazy bardziej szczegółowe, warto je wypróbować, aby przekonać się, jak będą wyglądały wyniki wyszukiwania. Możemy pokusić się o stwierdzenie, że w stu procentach będzie to to, czego aktualnie poszukujesz.

Dlaczego słowa kluczowe z długim ogonem przyczyniają się do zwiększenia konwersji?

Aby wyjaśnić to w możliwie najprostszy sposób, przedstawiamy kilka zalet:

  • długie frazy kluczowe to sposób w jaki większość z nas przeszukuje sieć. Nie chcemy tracić czasu na przeglądanie popularnych stron w wynikach wyszukiwania. Zależy nam na tym, aby naprawdę szybko znaleźć te informacje, które naprawdę nas interesują;
  • słowa kluczowe z długim ogonem gwarantują kontekst wyszukiwania. Oznacza to, że wspomagamy wyszukiwarkę w tym, aby znalazła jak najlepsze rezultaty wyszukiwania;
  • długie frazy mają lepszy współczynnik CTR. Oznacza to, że zwiększają klikalność i atrakcyjność wyniku wyszukiwania;
  • długie słowa kluczowe pomagają w uzyskaniu wysokiej pozycji na popularne słowa kluczowe. Prawie każda z nich zawiera jedno bądź dwa cieszące się popularnością słowa kluczowe. Dołączone jest do nich dodatkowe wyrażenie, które je zawęża;
  • słowa kluczowe z długim ogonem to istna kopalnia tematów na bloga.

Jak znaleźć słowa kluczowe z długim ogonem?

Opisaliśmy kiedyś osiem zupełnie darmowych narzędzi, które przeznaczone są do wyszukiwania słów kluczowych. Każde z tych narzędzie jest aktualne. Można po nie sięgnąć również wówczas, gdy wyszukać chcemy słowa kluczowe z długim ogonem.

AnswerThePublic
To naprawdę bardzo dobre narzędzie, jeśli chodzi o wyszukiwanie popularnych i długich słów kluczowych. Jeśli chodzi o unikatowe funkcje, to narzędzie to wyświetla najczęściej zadawane pytania w wyszukiwarkach dotyczące słowa kluczowego, które zostało wpisane.

Ubersuggest przejęte przez Neila Patela
Aplikacja oferuje dzisiaj dużo więcej wartościowych funkcji niż w przeszłości. Oprócz takich danych, jak sugerowanie nowych i popularnych, bądź długich słów kluczowych, informuje również o liczbie wyszukiwań danej frazy w miesiącu, kosztach CPC oraz o ich konkurencyjności. Trzeba jednak pamiętać, że każde narzędzie może się mylić. W związku z tym nie należy przyjmować wszystkich statystyk za punkt wyjścia. Można jednak kierować się nimi rientacyjnie.

Wikipedia
Z całą pewnością nie można zarzucić jej braku optymalizacji. Warto przyjrzeć się stosowanym przez Wikipedię rozwiązaniom w zakresie słów kluczowych z długim ogonem. Wystarczy otworzyć jakiś długi artykuł i zobaczyć, jak wygląda spis treści.

Konkurencja na najbardziej popularne w danej branży słowa kluczowe może być tak duża, że może nie być szans, aby z nimi konkurować, dlatego dobrym rozwiązaniem okazuje się być postawienie na słowa kluczowe z długim ogonem. To właśnie na nich można oprzeć cały content marketing. Oczywiście liczba osób do których będziesz próbował dotrzeć będzie zdecydowanie mniejsza, ale możemy być pewni, że pozyskany dzięki takim frazom ruch organiczny, będzie zapewniał nam zdecydowanie lepszą konwersję.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Kategoria:

Udostępnij wpis:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować:

Przeczytaj poprzedni wpis:
Do czego służą i jakie korzyści niosą za sobą kategorie oraz tagi na blogu?

Do czego wykorzystuje się kategorie i tagi na blogu? Jakie jest ich przeznaczenie, a jakie są różnice między nimi? Z...

Zamknij