SEO-PODCAST.PL – Pozycjonowanie lokalne, czyli w jaki sposób pozyskać klientów z naszego miasta?

SEO-PODCAST.PL – Pozycjonowanie lokalne, czyli w jaki sposób pozyskać klientów z naszego miasta?

Pozycjonowanie lokalne, czyli w jaki sposób pozyskać klientów z naszego miasta?

W tym odcinku skupimy się na innej kategorii pozycjonowania – pozycjonowaniu lokalnym, za pomocą którego będziemy mogli pozyskiwać klientów z określonego miasta lub dzielnicy, w którym prowadzimy swoją działalność i dostarczamy usługi lub produkty. Wyjaśnię, które firmy powinny wykorzystywać ten rodzaj kampanii i jak dobrać odpowiednie słowa kluczowe, aby pozyskiwały klientów z określonej lokalizacji. Omówimy sposoby na optymalizację treści na stronie internetowej pod pozycjonowanie lokalne, wymaganą zawartość zakładki „Kontakt”, a także o istocie prowadzenia bloga, w celu zwiększenia efektów dla lokalnego SEO. Wymienię Ci sposoby na pozyskiwanie linków pozycjonujących dla lokalnego SEO i porozmawiamy o istocie posiadania wizytówki w usłudze Google Moja Firma, która pozwala zwiększyć efekty podczas pozyskiwania ruchu od lokalnych użytkowników. Nie zabraknie tu informacji na temat optymalizacji wizytówki pod pozycjonowanie.

Spis treści:

Podcast

Listen to „Pozycjonowanie lokalne, czyli w jaki sposób pozyskać klientów z naszego miasta?” on Spreaker.

Wideo

YouTube video

Transkrypcja

  • Na czym polega pozycjonowanie lokalne?
  • W jaki sposób wypozycjonować stronę na lokalne słowa kluczowe?
  • Jakie firmy powinny wykorzystać tę metodę pozycjonowania?

 
Na te pytania odpowiem w dzisiejszym odcinku SEO Podcastu, zaczynamy!

Niejednokrotnie podczas rozmowy ze swoimi klientami spotkałem się z sytuacją, w której chcieli być widoczni na słowa kluczowe związane z usługami, które oferuje ich firma. Okej, nie oponowałem – ich decyzja była odpowiednio przemyślana i miała sens: frazy były odpowiednio przypisane do tematyki działalności, którą prowadzą, są popularne i wykorzystywane przez użytkowników w wyszukiwarce Google z intencją transakcyjną – wystarczyło tylko zająć się optymalizacją strony internetowej pod wybrane słowa kluczowe i rozpocząć budowę profilu linków dla ich domen.

Jednak występował jeszcze jeden istotny szczegół, który dawał mi niejednokrotnie do zrozumienia, że ów Ci klienci mogli nie być świadomi swojego wyboru, a dokładniej – wybierali często zbyt ogólne słowa kluczowe nie zwracając uwagi na jeden istotny fakt – z kolei ich potencjalni klienci najczęściej posługują się słowami kluczowymi, które zawierają dopisek w postaci nazwy konkretnej miejscowości, w której poszukują firm usługowych. Ale czy tak naprawdę klient, który prosił mnie o pomoc potrzebował pozycjonować takie frazy? Czy może powinien skorzystać z pozycjonowania lokalnego i wybrać inny rodzaj słów kluczowych?

Aby podjąć decyzję o wyborze metody pozycjonowania, zastanówmy się w pierwszej kolejności, na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Aby zobrazować Ci istotę pozycjonowania lokalnych słów kluczowych, jako przykład weźmy zawód hydraulika, który wyszukiwany jest w wyszukiwarce Google z dopiskiem nazwy konkretnego miasta, a często z określeniem konkretnej dzielnicy w danym mieście. Użytkownicy wyszukujący słowa kluczowe związane z jego usługami chcą jak najszybciej zlecić naprawę hydrauliczną „od ręki” i jedynym warunkiem skorzystania z ich usług (poza odpowiednią opinią stojącą za daną firmą) jest jak najkrótsza odległość ich pracownika i oczywiście jego wolny czas na wykonanie usługi.

I tutaj wychodzi naprzeciw dobór lokalnych fraz, składających się ze słów kluczowych określających rodzaj oferowanych usług i miejsca, w którym te usługi są oferowane. Ale czy usługa pozycjonowania lokalnego kończy się tylko na wyborze słów kluczowych wraz z nazwą konkretnej miejscowości? Niestety nie, dlatego w tym odcinku SEO Podcastu omówimy proces pozycjonowania lokalnych fraz w wyszukiwarce Google. Przejdziemy przez cały proces – od wyboru lokalnych słów kluczowych przez optymalizację strony internetowej dla danego regionu, w którym oferujesz swoje usługi, aż wreszcie po wyszukiwanie miejsc pod nowe linki pozycjonujące, których źródła powinny stanowić przede wszystkim serwisy lokalne, nawiązujące do miejscowości, którą wybierzemy.

W jaki sposób wypozycjonować stronę na lokalne słowa kluczowe?

Do rozpoczęcia procesu pozycjonowania na lokalne słowa kluczowe musisz przede wszystkim wybrać odpowiednie frazy. Skup się na słowach, które najdokładniej opisują rodzaj produktów lub usług, które oferujesz klientom oraz na lokalizacji, dla której je dostarczysz. W przypadku, jeśli jesteś właścicielem np. lokalnej restauracji wybierz nazwę miasta, a jeśli Twój lokal znajduje się w dużym mieście, skup się na konkretnej dzielnicy. Dzięki temu nie przepalisz budżetu na pozycjonowanie fraz, które nie ściągną klientów do Twojego lokalu, którzy znajdują się w pobliżu tej lokalizacji. Im bardziej konkretna fraza, tym większe prawdopodobieństwo jej wykorzystania przez potencjalnego klienta.

Wybór słów kluczowych jest dopiero początkiem drogi w procesie pozycjonowania lokalnego. Drugim i bardzo ważnym elementem jest optymalizacja własnej strony internetowej, którą będziesz pozycjonował. Dostosowanie strony pod wymogi wyszukiwarki Google to elementarna część optymalizacji pod przyszłe pozycjonowanie lokalne i to dzięki niej algorytmy wyszukiwarki Google są w stanie dostosować swoje wyniki wyszukiwania i dostarczać jej użytkownikom możliwie najlepsze wyniki, dopasowane do wyszukiwania.

Okej, w dużej mierze najważniejszy jest czynnik lokalizacji oraz adres IP urządzenia wykorzystywanego przez użytkowników wyszukiwarki. To one w głównej mierze determinują rodzaj otrzymanych wyników w Google. Ale bez odpowiedniej optymalizacji własnego serwisu algorytmy wyszukiwarki nie będą w stanie wyświetlić w wynikach organicznych Twojego serwisu, gdyż uznają, że treści nie odpowiadają intencji użytkownika.

Po wyborze lokalnych słów kluczowych, w następnej kolejności skup się na jak najdokładniejszym opisie usług, które oferujesz. Treści podstron powinny także dokładnie opisywać proces współpracy z Twoją firmą i powinny być uzupełnione o zdjęcia z realizacji usług. Te natomiast powinny być umieszczone wraz ze znacznikiem „ALT”, uzupełnionym o treść opisującą dane zdjęcie. Tak odpowiednio przygotowane podstrony zostaną uznane jako wartościowe i dostarczające rzetelnych informacji użytkownikom wyszukiwarki Google. Pamiętaj, aby w czasie uzupełniania treści na podstronach zagęścić w nich słowa kluczowe, które wybrałeś do pozycjonowania. W tym wypadku optymalizacja nie różni się praktycznie niczym, jeśli mielibyśmy ją porównywać do optymalizacji pod pozycjonowanie ogólne. Postaw na naturalność w swoich tekstach, nie kieruj się robotami indeksującymi, tylko ludźmi, których zamierzasz zachęcić do skorzystania z Twoich usług.

Następnym etapem po przygotowaniu treści podstron i ich optymalizacji pod lokalne słowa kluczowe powinna być optymalizacja zakładki „Kontakt” na Twojej stronie internetowej. Zweryfikuj, czy ta podstrona zawiera pełne adresowe Twojej firmy wraz z numerami kontaktowymi. Bardzo istotne jest także umieszczenie mapy z serwisu „Mapy Google” z zaznaczoną lokalizacją Twojej firmy. Taka mapa powinna być zawsze widoczna w otoczeniu danych adresowych i kontaktowych, co wpłynie na większą wiarygodność wśród użytkowników i algorytmów wyszukiwarki Google.

Pozostając przy pracy na stronie internetowej nie możemy pominąć jeszcze jednej ważnej funkcji, jaką jest blog z artykułami na temat oferowanych usług. Powinieneś tworzyć wpisy blogowe, które będą dotyczyć np. sposobów na rozwiązanie typowych problemów Twoich klientów, które jesteś w stanie dostarczyć za pomocą swoich usług. Opisuj wszelkie problemy, które mogą dotyczyć Twoich klientów w związku z tematyką prowadzonej przez siebie działalności, konfrontuj je z rozwiązaniami, z których mogą korzystać.

Tak naprawdę rodzaj publikowanych wpisów zależy tylko od Ciebie i od Twoich pomysłów, a jeśli nie czujesz się na siłach w przygotowywaniu artykułów, bądź nie masz czasu na ich redagowanie, zleć tę usługę agencji copywriterskiej. Najlepiej, jeśli będzie ona miała doświadczenie w pisaniu treści na temat usług, które oferujesz. Dodatkowo weź pod uwagę fakt, aby treści przed publikacją na blogu zostały przez Ciebie zweryfikowane. Copywriterzy – pomimo dobrych chęci – mogą w pełni nie wyczuć tematu, o którym piszą i delikatnie odejść od rzeczywistości. Brak weryfikacji i pełne zaufanie do agencji copywriterskiej może kosztować Cię zmarnowanym czasem na niepotrzebne rozmowy z klientami, podczas których będziesz musiał wyjaśniać występujące nieścisłości i błędy występujące w treści.

Kolejnym istotnym elementem, który uważam, za nieodłączny element pozycjonowania lokalnego jest założenie wizytówki firmowej w usłudze Google Moja Firma, która powinna być powiązana z zaznaczoną lokalizacją firmy w usłudze map Google. Po powiązaniu ze sobą tych usług, w wynikach wyszukiwania dla danej lokalnej frazy zobaczysz, że wyszukiwarka wyświetli nad wynikami organicznymi mapę z oznaczoną lokalizacją jednej lub wielu firm, które znajdują się od Ciebie w bliskiej odległości. Obydwie usługi, czyli wizytówka i mapa z oznaczoną lokalizacją są w stanie pozyskiwać dodatkowy ruch użytkowników do Twojej strony przez wyświetlanie lokalizacji Twojej firmy na mapie, bezpośrednio w wyszukiwarce.

Jednak samo oznaczenie lokalizacji na mapie i założenie wizytówki to nie wszystko. Taką wizytówkę należy wypełnić jak największą ilością danych, co określane jest często optymalizacją wizytówki pod pozycjonowanie.

Pozycjonowanie wizytówki w Google to nic innego jak wypełnienie jej jak największą ilością informacji o Twojej firmie. Poza jej nazwą i adresem zadbaj o to, aby określić czy Twoja firma dostarcza produkty lub usługi użytkownikom tylko w konkretnym obszarze, czy może użytkownikom z całego kraju. Wpłynie to na wyświetlanie wizytówki w wyszukiwarce Google użytkownikom, którzy mogą znajdować się w zaznaczonej przez Ciebie lokalizacji lub wszystkim użytkownikom, których zapytanie zostanie powiązane przez wyszukiwarkę z Twoją firmą. Warto także zaznaczyć godziny pracy, aby wizytówka została wyświetlana tylko w konkretne dni i godziny. Dzięki temu klienci nie będą próbować dzwonić po godzinach pracy Twojej firmy.

Odpowiednio zoptymalizowana wizytówka posiada możliwie jak najwięcej danych i informacji o firmie, dlatego dodaj do niej wszystkie numery telefonów, na które mogą dzwonić Twoi klienci. Opisz je, aby klienci wybierali numery do działu, z którym chcą się skontaktować (np. obsługa klienta lub reklamacje).

Bardzo ważnym czynnikiem podczas optymalizacji wizytówki jest opis firmy, który powinien być możliwie jak najdłuższy, unikalny (czyli nieskopiowany z Twojej strony internetowej) oraz zawierający popularne słowa kluczowe, powiązane z usługami lub produktami, które oferujesz. W wizytówce powinna być wybrana także kategoria działalności, która najlepiej opisuje rodzaj usług lub produktów, które oferujesz.

Google docenia wizytówki zawierające zdjęcia i filmy, do których masz prawa autorskie i zawierające dołączoną etykietę lokalizacji, przez urządzenie, które wykonało daną fotografię. Nie powinny to być tzw. zdjęcia stockowe (czyli pobrane z banków zdjęć).

Świetnym sposobem na zwiększenie widoczności wizytówki w wyszukiwarce Google jest także zbieranie opinii od użytkowników.

No i najważniejsze. Nie zapomnij o wprowadzeniu adresu URL do swojej strony, który powinien być powiązany z wizytówką w usłudze Google Moja Firma.

Pozycjonowanie lokalne, tak jak i pozycjonowanie ogólne, nie mogłoby istnieć, gdyby nie pozyskiwanie linków pozycjonujących, w celu budowy silnego profilu linków. Jednak w tym wypadku największe znaczenie przypisuje się do linków pozycjonujących z lokalnych serwisów, serwisów ogłoszeniowych i wizytówek NAP. O pozyskiwaniu linków poświęciłem cały poprzedni odcinek, do którego odnośnik znajdziesz w karcie w tym filmie i powinna Ci się wyświetlić w tym momencie. Dodatkowo ten odcinek podlinkuję w opisie pod tym filmem.
 
Podsumujmy dzisiejszy odcinek:

  • Wyjaśniłem Ci, na czym polega pozycjonowanie lokalne i czym się kierować podczas wyboru fraz dla tego rodzaju kampanii SEO;
  • Omówiliśmy, w jaki sposób optymalizować stronę internetową pod pozycjonowanie lokalne, z wykorzystaniem treści znajdującej się na podstronach oraz mapy z oznaczoną lokalizacją firmy i danych adresowych w zakładce „Kontakt”;
  • Podkreśliłem istotną rolę bloga w pozycjonowaniu lokalnym;
  • Pod uwagę wzięliśmy także istotę posiadania wizytówki w usłudze Google Moja Firma, która powinna być wypełniona wszelkimi możliwymi informacjami i danymi adresowymi, a także połączona z usługą map Google;
  • Na koniec poinformowałem Cię o najważniejszych źródłach linków pozycjonujących, z których powinieneś pozyskiwać linki zwrotne do swojej strony.

Daj znać, czy pozycjonujesz swoją stronę na lokalne słowa kluczowe i czy wykorzystujesz metody, o których opowiedziałem w tym odcinku. Chętnie się dowiem, która z tych metod sprawdza się u Ciebie najlepiej. Podziel się proszę tą informacją w komentarzu pod tym filmem.

Standardowo zapraszam do lektury moich dwóch autorskich książek o SEO, a także do autorskiego kursu SEO, w którym w praktyczny sposób uczę pozycjonowania za pomocą zaawansowanych narzędzi SEO. A jeśli chciałbyś pozyskać linki pozycjonujące, które wspomogą pozycjonowanie lokalnych słów kluczowych dla Twojej witryny, skorzystaj z oferty mojego sklepu SEO. W opisie pod tym filmem znajdziesz linki do wszystkich wymienionych materiałów.

Dziękuję za obejrzenie lub za wysłuchanie tego odcinka SEO podcastu. Daj proszę znać, jaki temat poruszyć w kolejnym odcinku. A jeśli spodobał Ci się ten temat, to kliknij w łapkę w górę i zasubskrybuj ten kanał, abyś mógł otrzymywać powiadomienia o kolejnych filmach.

Do zobaczenia bądź usłyszenia w następnym odcinku SEO Podcastu. Cześć!

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: