SEO-PODCAST.PL – Czy zlecić pozycjonowanie agencji SEO czy realizować na własną rękę?

SEO-PODCAST.PL – Czy zlecić pozycjonowanie agencji SEO czy realizować na własną rękę?

Czy zlecić pozycjonowanie agencji SEO czy realizować na własną rękę?

Odcinek ten został poświęcony bardzo ważnej decyzji, którą na co dzień podejmuje wielu właścicieli stron i sklepów internetowych – ich pozycjonowanie. Porozmawiamy o tym, w jakiej sytuacji warto samemu pozycjonować swój serwis, a kiedy należy zlecić tę usługę specjalistom SEO. Dowiesz się także, czym powinieneś się kierować podczas poszukiwania odpowiedniej agencji SEO. Otrzymasz listę wskazówek, które warto wziąć pod uwagę podczas poszukiwań. Ustalimy także sposób na wsparcie pracy agencji SEO. Opowiem Ci o tym, co warto robić samemu, a co należy zlecić do wykonania firmie SEO.

Podcast

Listen to „Czy zlecić pozycjonowanie agencji SEO czy realizować na własną rękę?” on Spreaker.

Wideo

YouTube video

Transkrypcja

Czy zlecić pozycjonowanie agencji SEO czy realizować na własną rękę?

  • Czy warto pozycjonować swój serwis na własną rękę i dlaczego ta decyzja może wpłynąć na jego bezpieczeństwo w wyszukiwarce?
  • Czym się kierować podczas wyboru agencji SEO, jeśli chcemy zlecić usługę pozycjonowania „na zewnątrz”?
  • W jaki sposób można pomóc agencji SEO, podczas pozycjonowania naszego serwisu?

 
Na te pytania odpowiem w dzisiejszym odcinku SEO podcastu, zapraszam!

To jedna z najczęściej podejmowanych decyzji u właścicieli stron internetowych. Czy próbować własnych sił (tańszym kosztem), a gdy się nie uda spróbować zlecić to zadanie zewnętrznej agencji? czy może od razu zlecić pozycjonowanie specjaliście i skupić się na zarządzaniu firmą?

Na początku zastanówmy się, czy warto próbować pozycjonować swój serwis na własną rękę i jakie skutki niesie za sobą ta decyzja.
 
Pozycjonowanie na własną rękę – wady i zalety

Dokonałeś wyboru – zamierzasz spróbować własnych sił i chcesz podjąć się pozycjonowania swojego serwisu bez wsparcia specjalisty. Od czego rozpoczynasz wykonywanie tej usługi? Wyszukujesz narzędzi do szybkiego skanowania strony pod kątem najpopularniejszych czynników, które wpływają na punktację strony w rankingu wyszukiwarki Google. Sprawdzasz prędkość wczytywania serwisu, optymalizujesz zasoby, które są ładowane, poprawiasz kod źródłowy pod kątem występowania brakujących znaczników lub usuwasz błędnie zaimplementowane znaczniki i biblioteki JavaScript, poprawiasz zawartość meta tagów, optymalizujesz nagłówki i wstawiasz popularne słowa kluczowe w treści podstron. Zamierzasz także utworzyć lub rozwinąć swojego bloga internetowego, a przy tym zaczynasz na własną rękę redagować nowe artykuły blogowe. Problemem dla Ciebie nie jest także pozyskanie linków do swojego serwisu, gdyż pod ręką posiadasz ofertę wielu sklepów SEO, z których korzystasz w momencie, kiedy posiadasz budżet na zakup nowych linków pozycjonujących. Na sam koniec zakupujesz dostęp do narzędzi sprawdzających aktualną pozycję Twojej witryny w Google jak np. SeoStation, WebPozycja.

Wszystkie czynności przynoszą efekty – Twoja strona zaczyna zwiększać widoczność w Google na coraz większą liczbę słów kluczowych, które na bieżąco są indeksowane w wyszukiwarce. Ten scenariusz jest bardzo prawdopodobny. I również w pełni zgodzę się z tym, że posiadając niewielką stronę internetową, dla której pozyskanie ruchu nie stanowi dużego wyzwania, wraz z wypozycjonowaniem słów kluczowych, które nie są zbyt konkurencyjne.

Ale czy w tej sytuacji każdy z nas mógłby sobie poradzić? Realnie patrząc na wszystkie działania, które trzeba wykonywać na bieżąco na swojej stronie internetowej należy podkreślić, że wszelkie czynności optymalizacyjne powinna wykonywać osoba, która zna się na tworzeniu stron internetowych, dla której nieobca jest edycja kodu HTML, umiejąca pisać treści z uwzględnieniem popularnych słów kluczowych (które notabene trzeba też umieć znaleźć), a także posiadająca minimum podstawową wiedzę na temat czynników wpływających na zwiększenie widoczności w wyszukiwarce, a także znajomość aplikacji najczęściej wykorzystywanych do monitoringu pozycji.

Czym się kierować podczas wyboru agencji SEO?

Przeciwna sytuacja, do pierwszego scenariusza, o którym rozmawialiśmy przed chwilą. Podjąłeś decyzję o tym, aby zlecić realizację kampanii SEO zewnętrznej firmie, która specjalizuje się w pozyskiwaniu ruchu do serwisów internetowych z wyszukiwarki, wykonująca audyty SEO, które umożliwiają znalezienie błędów na stronie i umożliwiających dostosowanie Twojego serwisu pod pozycjonowanie. Poszukując odpowiedniej agencji, znalazłeś mnóstwo ofert od firm, które na pierwszy rzut oka oferują wszystko, czego byś sobie życzył od specjalistów SEO. I tutaj powinieneś postawić na kolejne wymagania, które powinny zostać spełnione przez agencję SEO. Ale czego od niej dodatkowo wymagać?

Przede wszystkim warto ustalić z agencją jej zakres obowiązków oraz zapoznać się z warunkami umowy, które należy spełnić w trakcie współpracy. Na samym początku rozmów z agencją SEO należy dowiedzieć się, jakie czynności są wykonywane przez jej pracowników na Twojej stronie oraz poza nią (czyli czynności „on-site” i „off-site”, do których można zaliczyć audyt i optymalizację pod SEO, copywriting SEO oraz link building).

Przez audyt i optymalizację rozumiem analizę serwisu pod kątem czynników, które są brane pod uwagę przez algorytmy wyszukiwarki Google oraz ewentualne wdrożenie poprawek przez pracowników agencji SEO (ta czynność nie zawsze jest oferowana przez agencje).

Przez copywriting SEO rozumiem przygotowywanie i przekazywanie artykułów, które powinny zostać opublikowane na blogu, czy nowe treści podstron, kategorii lub opisy produktów, w przypadku wykrycia duplikacji treści.

Jako link building przyjmuje się pozyskiwanie linków pozycjonujących, w celu budowy silnego profilu linków pozycjonowanej domeny. Takie linki powinny nieść za sobą wartość, czyli posiadać wysokie wskaźniki Trust Flow i Citation Flow, a także powinny być pozyskiwane z serwisów internetowych, zbliżonych tematycznie do Twojej witryny. Na tej podstawie przekazywana jest moc linkowania, co w efekcie przekłada się na budowę pozycji w rankingu wyszukiwarki Google.

Należy także ustalić możliwość konsultacji w zakresie pozycjonowanej strony z pracownikami agencji. Zwykle oferowane są kilkugodzinne pakiety w comiesięcznym cyklu, czyli czas, w którym pracownicy agencji są dostępni i umożliwiają pomoc oraz doradztwo w zakresie pozycjonowania i optymalizacji, a także copywritingu. Konsultacje SEO to nieodłączna część oferty agencji SEO, która z kolei przekłada się na budowanie świadomości i rozwijania kompetencji pracowników, którzy są właścicielami pozycjonowanego serwisu.

W czasie przeprowadzania ustaleń dotyczących sposobu współpracy z agencją SEO powinieneś zapytać także o możliwość otrzymywania raportów z przeprowadzonych czynności w trakcie realizacji usługi oraz raporty przedstawiające efekty z ich wykonania. Takie raporty powinny składać się listy wykonanych czynności dotyczących przeprowadzonej optymalizacji na Twojej stronie internetowej, opublikowanej treści na blogu, a także osiągniętych efektów w postaci zdobytej pozycji w rankingu wyszukiwarki Google.

Wśród raportów nie powinno zabraknąć analizy liczby wejść użytkowników z wyników organicznych, współczynnika odrzuceń, czasu spędzanego na Twojej stronie, a także listy najpopularniejszych podstron, do których kierowani są użytkownicy.

No i najważniejsze, jeśli posiadasz sklep internetowy, który zamierzasz przekazać do pozycjonowania agencji SEO, takie raporty powinny zawierać informację o uzyskanych transakcjach, które wygenerowała usługa pozycjonowania. Taki raport warto porównać z ruchem na tle innych źródeł, z którego pozyskujesz klientów, co będzie stanowiło dla Ciebie cenną informację na temat tego, w którą gałąź marketingu internetowego warto inwestować więcej, a która z nich wymaga od nas dopracowania lub całkowitej zmiany strategii pozyskiwania klientów.

Na koniec poproś o wzór umowy od agencji, z zawartymi w niej wszystkimi warunkami współpracy, które oferuje agencja i które dodatkowo możecie ustalić podczas rozmów. Zwróć w niej uwagę na wszystkie zapisy dotyczące obowiązków obydwu stron umowy, a także na zapis dotyczący rezygnacji umowy. Taki zapis powinien zawierać maksymalnie trzymiesięczny okres wypowiedzenia.

Przede wszystkim nie podpisuj umowy „z automatu”, bez jej przeczytania. Zapoznaj się z nią dokładnie w ten sam sposób, w jaki zrobiłeś to ze wzorem umowy. Nie zapominaj, aby podczas podpisania umowy porównać, czy ostateczny dokument nie został zaktualizowany bez Twojej wiedzy o kolejne zapisy i postanowienia, które mogły nie występować we wzorze, z którym wcześniej się zapoznałeś.

W jaki sposób wesprzeć działania agencji SEO?

Czynności wspierające pracę agencji SEO powinny być rozumiane jako dodatkowa pomoc agencji i przyspieszenie osiągnięcia wspólnego celu, jakim powinno być uzyskanie wysokich pozycji w rankingu wyszukiwarki Google, a w następstwie pozyskanie ruchu, który powinien przełożyć się na leady. W trakcie współpracy z moimi klientami zachęcam ich zawsze do publikacji artykułów blogowych na temat ich usług lub produktów, które oferują, przekazując im listę słów kluczowych i linków do podstron, które powinny znaleźć się w ich treści.

Odpowiednio wykonane linkowanie wewnętrzne pozwala wzmocnić siłę pozycjonowanych fraz i wskazać robotom indeksującym wyszukiwarki Google te podstrony, które powinny być traktowane ze szczególną uwagą, a także przypisane do nich głównych fraz. W ten o to sposób ułatwisz wyszukiwarce przypisać wybraną i najważniejszą z Twojego punktu widzenia frazę do danej podstrony lub kategorii w sklepie internetowym. Ale proszę Cię, skonsultuj to najpierw ze specjalistami, z którymi współpracujesz.

Linkowanie wewnętrzne jest na tyle ważne, że nie tylko pomaga przypisać odpowiednie słowa kluczowe do podstron i wskazać robotom indeksującym najważniejsze z nich, ale stanowi także pomoc użytkownikom czytającym Twoje artykuły na przejście do karty produktu, aby przekonwertować ich ruch w transakcję, dlatego bardzo ważne jest, aby wszelkie czynności optymalizacyjne wykonywane na własną rękę konsultować z agencją SEO.
 
Przejdźmy do podsumowania dzisiejszego odcinka:
1. Ustaliliśmy wspólnie, jak ważna z punktu widzenia pozycjonowania i bezpieczeństwa Twojego serwisu jest decyzja na temat pozycjonowania na własną rękę;
2. Wymieniliśmy listę umiejętności, które są niezbędne do odpowiedniej optymalizacji serwisu pod pozycjonowanie;
3. Wymieniłem Ci także najważniejsze czynniki, na które należy zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniej agencji SEO do współpracy i na ofertę, która powinna być złożona przez profesjonalną agencję SEO;
4. Zwróciłem Ci uwagę na fakt, że możesz pomóc agencji SEO w uzyskaniu jeszcze lepszych efektów z realizowanej kampanii SEO, ale powinieneś najpierw z nimi skonsultować swoje pomysły;
5. Podkreśliłem także, jakie raporty powinny być przekazywane przez agencję podczas współpracy o pozycjonowanie stron i sklepów internetowych.
 
Chętnie dowiem się, czy jesteś osobą, która częściej deleguje usługę pozycjonowania zewnętrznej agencji lub pojedynczemu specjaliście, czy może wolisz wykonywać działania związane z optymalizacją pod SEO i pozyskiwaniem linków pozycjonujących na własną rękę.

Jeśli poszukujesz nowych źródeł linków pozycjonujących, zapraszam Cię do sprawdzenia oferty mojego sklepu SEO.
 
Zapraszam Cię także do lektury moich dwóch książek o SEO oraz do mojego autorskiego kursu SEO.

Wszystkie linki znajdziesz standardowo w opisie pod filmem.
 
Dziękuję Ci za obejrzenie lub za wysłuchanie tego odcinka SEO podcastu. Będzie mi miło, jeśli klikniesz w łapkę w górę i dasz mi znać w komentarzu, jaki temat chciałbyś, abym poruszył w następnym odcinku.
 
Zasubskrybuj kanał SEO podcastu, aby otrzymywać powiadomienia o kolejnych filmach.
 
Do zobaczenia lub usłyszenia, cześć!

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: