Dla większości stron internetowych reklama poprzez kanały social media, to świetne rozwiązanie na to, aby dotrzeć do nowych odbiorców. Warto sprawdzić jakie możliwości dają popularne serwisy społecznościowe, które pozwalają nam na przygotowanie płatnej reklamy. Sposobów na reklamę jest naprawdę wiele. Wszystko właściwie uzależnione jest od kreatywności osoby, która zajmuje się promocją, jak i też od tego, jaki budżet na reklamę posiadamy.
Artykuł odpowiada na pytania:
- Jak wykorzystać potencjał social media do reklamy swojej firmy?
- Jakie są możliwości reklamy w kanałach social media?
- Który typ reklamy w kanałach social media wybrać?
Obecne narzędzia pozwalają na bardzo duże możliwości tworzenia reklam w serwisach społecznościowych. Przede wszystkim praktycznie zaraz po tym, jak stworzymy naszą stronę, możemy rozpocząć proces zmierzający do generowania do niej ruchu z serwisów social media. Na samym początku może być to istotne wsparcie dla naszej strony, gdyż w ten sposób możliwe będzie dotarcie do nowych odbiorców i definiowanie określonej grupy docelowej naszej firmy. Mamy więc pewność, do jakich użytkowników będziemy docierać. Dodatkowo w większości przypadków samo reklamowanie się nie jest nadmiernie złożone i nie będzie wymagało przygotowywania rozbudowanych strategii. Przedstawiamy więc sześć najbardziej popularnych platform, które pozwalają na skuteczne reklamowanie się poprzez media społecznościowe.
Spis treści:
Artykuł rozpoczniemy od najbardziej popularnej społecznościowej platformy, dzięki której można dotrzeć do bardzo wielu odbiorców. Wyróżnia się ona rozbudowanym systemem dobierania odbiorców naszej reklamy. W efekcie przekłada się to na możliwość określenia cech charakterystycznych dla danej grupy docelowej. W ten sposób ograniczymy do minimum sytuację, w której płatna reklama dotrze do osób, które nie będą nią zainteresowane. Sama forma płatności opiera się na tym, że deklarujemy sumę, jaką chcemy przeznaczyć na reklamę, a sam algorytm reklamy będzie docierał do zdefiniowanych przez nas użytkowników. Im większą kwotę przeznaczymy na taką reklamę, tym jej zasięg będzie większy. Jednak również z niewielkim budżetem będzie można osiągnąć dobry wynik i dotrzeć do dużej liczby użytkowników. W tym przypadku dobrze sprawdza się reklama, w której dociera się do tego samego użytkownika, np. tego, który już naszą stronę odwiedzał (remarketing).
To kolejna platforma społecznościowa, która charakteryzuje się dzieleniem z innymi krótkimi wiadomościami. Z platformy tej korzystają aktualnie osoby publiczne, w tym politycy. Płatna promocja w serwisie pozwala doprowadzić do tego, że liczba osób przeglądających nasz profil będzie większa, dzięki czemu skierujemy dodatkowy ruch na naszą stronę.
Tutaj również można postawić na płatną reklamę, która (tak jak cały serwis) oparta zostanie o zdjęcia – to właśnie dominujący element tego właśnie serwisu. W ostatnich latach notuje on coraz większe zaangażowanie pośród użytkowników i pokonuje skutecznie inne platformy. Obraz to element, który skutecznie budzi emocje i dużo lepiej wpływa na użytkownika niż treść, jako materiał pisany. Dzięki wykorzystaniu zdjęcia wezwanie do działania (z j. ang. call to action) może być skuteczniejsze. Świetnie zaprezentują się tutaj sklepy internetowe, które mogą jednym zdjęciem zmienić spojrzenie klienta.
LinkedIn to platforma, która tak naprawdę kojarzona jest jako miejsce gromadzące bazę CV różnych osób. Aby lepiej poznać i zrozumieć ten właśnie serwis będzie trzeba spojrzeć na niego z szerszej perspektywy. To tak naprawdę prężnie działająca platforma, która skupia ludzi i firmy z konkretnych branż. Dodatkowo to miejsce, gdzie znajdziemy wielu potencjalnych partnerów do współpracy, klientów, tzw. leadów biznesowych. Można nawiązać tu kontakt z innymi użytkownikami serwisu w zakresie wspólnych pasji, czy też poznając nowe osoby bezpośrednio poprzez prowadzoną działalność. Sam system reklamowy opiera się na podobnych zasadach, jak to wygląda w social media. Można promować swój artykuł, ofertę, pokazywać firmę i jej zalety. W zależności od tego, jaką prezentację się wybierze, można udostępnić albo nieco dłuższą, albo znacznie ograniczoną treść.
Podobnie jak Instagram także Pinterest to serwis, który oparty jest przede wszystkim o treść, która ma charakter wizualny. Charakterystyczny jest tu podział użytkowników. Zdecydowanie więcej kont posiadają tam obecnie kobiety. Jest to w tej chwili ponad 80 procent wszystkich kont w serwisie. Samo działanie polega na tym, że użytkownicy dzielą się pinami (to coś na kształt tablicy, która zapełniona jest karteczkami). Piny to obrazy, które mogą zostać połączone w formę odnośnika do strony. Sens serwisu to przede wszystkim szukanie inspiracji. Reklama polegać będzie na stworzeniu i wyróżnieniu własnych pinów, które w ten sposób zaczną docierać do większej liczby osób, dzięki czemu można reklamować tu artykuły z własnego bloga, które przyniosą większy ruch do strony. Najbardziej skuteczne artykuły muszą posiadać ładne zdjęcia, które są w stanie przyciągać użytkowników. W tym serwisie przede wszystkim pojawiają się firmy związane z modą, turystyką i projektami wnętrz.
Snapchat
To kolejna platforma społecznościowa, która w ostatnich latach szczególnie nabiera popularności. Zdecydowana większość użytkowników to młodzi ludzie. Jeśli ktoś więc chce postawić na płatną reklamę w tym właśnie serwisie, powinien kierować swoje propozycje do młodych osób. To kolejny serwis, który w głównej mierze będzie przygotowywał rozwiązania oparte o treści wizualne. Można także postawić na atrakcyjną prezentację interaktywną, wykorzystując zdjęcia i filmy oraz filtry, które pozwalają uatrakcyjnić nasze udostępniane materiały. To właśnie filtry stały się czynnikiem rozpoznawczym tego serwisu i decydującym o jego popularności. W zakresie reklamowym doskonale sprawdzają się wszelkie filtry, które mają charakter zabawny i przygotowywane są z przymrużeniem oka. W przypadku, gdy ktoś będzie chciał postawić na reklamę w Snapchacie, musi się upewnić, iż jego serwis się tak naprawdę do tego nadaje. Do kreacji reklamy należy podejść z dużym dystansem. W przypadku reklamy przez Snapchat trzeba się liczyć z tym, że koszt jest znaczący, szczególnie gdy chce się docierać do dużej grupy osób.
TikTok
Nie ulega żadnemu wątpieniu, że najnowsze trendy kojarzą się także z posiadaniem konta w aplikacji TikTok, która dla wielu kojarzy się z nagrywaniem śmiesznych filmów, ukazujących często żarty i wygłupy. Nic bardziej mylnego. Z dnia na dzień w aplikacji TikTok pojawia się coraz więcej filmów, które dotyczą wielu różnych ciekawych tematów, które mogą zainteresować społeczność TikToka. Warto wykorzystać ten serwis, aby publikować filmy dotyczące naszej działalności – oferowanych przez nas produktów i usług. Dzięki temu będziemy mogli zostać zauważeni przez naszych przyszłych klientów, którzy mogą dopiero dojrzewać do podjęcia decyzji o nawiązaniu z nami współpracy lub o podjęciu decyzji zakupowej.
Czy warto reklamować się w social media?
Pewnie wiele osób zada sobie pytanie, czy warto reklamować się kanałach w social media? Wydaje się, że obecnie w wielu branżach nie tylko warto postawić na reklamę w serwisach społecznościowych, ale tak naprawdę jest to istotny sposób na promocję marki, gdyż w innym wypadku nie będziemy mieć szans na sukces w jej rozwoju. Obecnie serwisy społecznościowe to wielka siła, a reklama, która zostanie w nich dobrze przygotowana, może przynieść nam świetne efekty w sprzedaży swoich produktów i usług.
Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!