Reklama sklepu internetowego w Google Ads

Reklama sklepu internetowego w Google Ads

Prowadząc sklep internetowy, można w łatwy i przyjemny sposób reklamować swoje produkty, jeśli zdecydujemy się wykorzystać system Google Ads, a w nim usługę reklamy produktowej w Google Merchant Center, który w naszym kraju określany jest także jako Google Zakupy. Warto zapoznać się z tą usługą i zrozumieć jakie korzyści może nam przynieść.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • W jaki sposób reklamować sklep wykorzystując Google Ads?
  • Jakie są możliwości reklamy w Google Ads?
  • Jak poprawnie przeprowadzić kampanię reklamową w Google Ads?

Raczej nikogo nie trzeba będzie przekonywać do tego, że reklamowanie się w Google przynosi korzyści. Google kontroluje około 97% rynku wyszukiwarek internetowych i właśnie z tego powodu należy promować produkty z własnego sklepu internetowego.

Prawidłowa konfiguracja Google Merchant Center

Jeśli chcemy wykorzystać do reklamy to rozwiązanie, to będziemy musieli wygenerować listę wszystkich naszych produktów do pliku w formacie XML – czyli utworzyć tzw. feed produktowy. Warto zapamiętać, że Google będzie zwracać uwagę na to, jakie dane będą wprowadzone do pliku, musimy więc sprawdzić, czy są one prawidłowe i wprowadzone według zasad określonych przez Google. Należy pamiętać, że każdy produkt zostanie dokładnie zweryfikowany, a więc przeprowadzenie czynności związanej z tworzeniem feedu produktowego należy zlecić odpowiednim specjalistom. Mając już finalnie przygotowany i sprawdzony feed produktowy można przejść do dalszych kroków związanych z konfiguracją konta. Należy zweryfikować adres strony i powiązać go z usługą Google Ads. Nasza reklama wyświetli się na stronie wyników wyszukiwania nad zwykłymi wynikami organicznymi. Reklama wyświetli zdjęcie naszego produktu, cenę i nazwę naszego sklepu.

Reklama sklepu internetowego w Google Zakupy

Warto zaznaczyć, że w tej formie reklamy rozliczać będziemy się za każde kliknięcie, natomiast za samo wyświetlanie reklamy system nie pobierze żadnej opłaty. Trzeba dodać, że system coraz lepiej wykrywa przypadkowe kliknięcia, które mogą się pojawić. Założenie reklamy jest proste: potencjalny klient, wyszukując konkretnych produktów świadomie klika w naszą reklamę. Jest to forma skutecznej reklamy dla klientów, którzy będą szukać konkretnych produktów. Przy współpracy z odpowiednimi specjalistami, którzy zajmują się przygotowywaniem takich kampanii, możemy oczekiwać, że liczba wejść na nasze produkty zwiększy się nawet o 30-50%. Bardzo możliwe, że w przypadku wielu firm taka promocja przyniesie wyjątkowe efekty i sklep będzie mógł się skutecznie rozwijać. Możliwości, jakie dają nam Google Zakupy, są rzeczywiście ogromne i warto z tej promocji skorzystać.

O czym warto pamiętać podczas tworzenia kampanii produktowych?

Jeśli będziesz chciał skorzystać z reklamy w Google Merchant Center, to powinieneś zdawać sobie sprawę z tego, że jest kilka istotnych spraw, na które trzeba zwracać uwagę. Bardzo ważny jest tu wygenerowany plik z produktami, o którym już wspominaliśmy. To element podstawowy, bez którego trudno będzie o pozytywne zorganizowanie kampanii. Każdy tego typu plik jest bardzo dokładnie weryfikowany przez Google. To, co ma duże znaczenie to fakt, że prawidłowy opis jest gwarancją akceptacji naszej kampanii i jej późniejszego funkcjonowania. Najlepiej, jeśli ktoś zdecyduje się na organizację kampanii przy pomocy firm, które zajmują się tym na co dzień. Wtedy bowiem mamy gwarancję, że kampania będzie zorganizowana w taki sposób, że zostanie zaakceptowana przez Google i będzie można liczyć na jej efektywność.

Wśród dodatkowych elementów, na które koniecznie trzeba zwracać uwagę to także kwestia, która związana jest z wybranymi przez nas słowami kluczowymi. Warto zwrócić uwagę na to, że sami decydujemy o tym, jakie słowa kluczowe będą wyświetlać listę naszych produktów. Tutaj bowiem frazy uzależnione będą opisów naszych produktów, które powinny zawierać je w swojej treści. To właśnie na tej podstawie będą przez Google generowane słowa kluczowe, które dla naszej kampanii będą odpowiednie. System udostępni nam możliwość podjęcia decyzji o tym, jakie frazy będziemy chcieli ewentualnie wykluczyć z prowadzonej przez nas kampanii. Dzięki temu będzie można zrezygnować z wyświetlania reklamy na słowa, na które będziemy dobrze wypozycjonowani.

Dobrze wykorzystana szansa na promocję sklepu

Kampania produktowa zorganizowana w odpowiedni sposób to szansa na to, aby dobrze wykorzystać możliwość promowania swojego sklepu w wyszukiwarce Google. System udostępnia nam zróżnicowane mechanizmy, które ostatecznie mogą sprawić, że promowanie sklepu stanie się łatwiejsze i efektywniejsze. Skoro więc takie sposoby reklamy stały się możliwe do wykorzystania, to właścicielom sklepów internetowych powinno zależeć na tym, aby tego typu kampanie wykorzystać w promocji swojego sklepu. Reklama w Google to szansa na skuteczną promocję, a dobrze przygotowana reklama to szansa na rozwinięcie własnego sklepu i stałe pozyskiwanie nowych klientów.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: