Przygotowanie strony pod pozycjonowanie – najważniejsze kwestie

Przygotowanie strony pod pozycjonowanie – najważniejsze kwestie

Posiadanie własnej strony internetowej nie zawsze będzie oznaczać dla wyszukiwarki, że stanowi ona istotną wartość dla jej odbiorców. Celem większości stron jest dążenie do jak największej ilości ich odwiedzin. Musimy pamiętać, że w sieci znajduje się wiele stron, które walczą o jak najlepszą pozycję w wyszukiwarce. Co możemy zrobić, aby taką pozycję osiągnąć? Sprawdźmy.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak odpowiednio przygotować stronę internetową pod pozycjonowanie?
  • Jak zoptymalizować stronę internetową pod kampanię SEO?
  • Jakie elementy wpływają na zbudowanie pozycji w wyszukiwarce Google?

Tak naprawdę liczy się pierwsza strona w wyszukiwarce, zawierająca tylko 10 wyników. Jak widać, liczba ta jest ograniczona, a chętnych na te pozycje rzeczywiście nie brakuje. Należy pamiętać, że właściciele stron często w ogóle nie zdają sobie sprawy z tego, że ich strony zbudowane są w taki sposób, że jakość ich stron znacząco odbiegają od standardów i norm SEO. Niestety dzieje się tak, ponieważ uważamy, iż każda strona będzie zawsze odpowiednio zoptymalizowana pod wyszukiwarkę, jednak w praktyce sytuacja wygląda inaczej. Firma, która stworzy dla nas stronę, najczęściej nie będzie nas już informować o błędach, które popełnimy podczas dodawania kolejnej treści, w czasie aktualizacji strony. Prawidłowo zoptymalizowana strona pod pozycjonowanie będzie składać się z trzech najważniejszych cech: braku błędów w kodzie źródłowych, dobrej jakościowo treści i przyjaznego wyglądu. Każda z tych rzeczy ma szereg wskazówek, które będą odnosić się do kwestii optymalizacji. Warto sprawdzić, na co zwrócić uwagę podczas optymalizacji strony pod pozycjonowanie.

Zadbaj o odpowiednią optymalizację

Podstawowa sprawa, na którą trzeba zwrócić uwagę to tytuł oraz opis serwisu. Należy umieścić tam słowa kluczowe, które są dla nas najważniejsze i na które chcemy, aby nasza strona pojawiała się w wyszukiwarce. Należy także zadbać o naturalność treści i jej unikalności. Warto o tym pamiętać, gdyż jest to czynnik, z którym będzie miał kontakt użytkownik wchodzący na naszą stronę. Dodatkowo trzeba wspomnieć, iż jeśli takiego opisu nie wprowadzimy, to Google taki opis zaczyta z treści, która znajduje się na naszej stronie (choćby nawet menu strony), a to niestety będzie się bezpośrednio wiązało z tym, że w wynikach wyszukiwania pojawi się bełkot, który nie będzie zrozumiały dla człowieka.

Istotną rolę odgrywa również struktura naszych linków. Nazewnictwo musi być przez nas kontrolowane i trzeba na te elementy zwracać uwagę. Dobrze przygotowane linki to takie, w których nie będzie żadnych cyfr i znaków specjalnych. Każdy adres powinien być krótki, a sam użytkownik już po strukturze linku powinien mniej więcej wiedzieć, co może się znajdować na takiej stronie. Na każdej podstronie powinno być również utworzone odpowiednie podlinkowanie do innych stron, gdyż w ten sposób będzie można przechodzić do innej podstrony serwisu. Jest to tak zwane linkowanie wewnętrzne, które powinno być dobrze zorganizowane, ponieważ jeśli chodzi o przyszłe budowanie pozycji, to ten element będzie również zbadany i może mieć istotne znaczenie.

Obrazy na stronie muszą również zostać dobrze przygotowane, powinniśmy więc dążyć do tego, aby naszą grafikę zoptymalizować, doprowadzając między innymi do odpowiedniego nazewnictwa plików ze zdjęciami. Warto też do każdego zdjęcia wprowadzić atrybut ALT. Wiek domeny może budować dobrą pozycję naszej strony w rankingu. Starsze domeny, które przez dłuższy okres istnieją, mogą być oceniane lepiej przez algorytm niż strony, które pojawiły się w internecie niedawno. Mapa strony może dla większości z nas być mało znacząca, jednak pod kątem SEO jest bardzo ważna, ponieważ ułatwia robotowi zaindeksowanie naszej strony. To ważne, szczególnie gdy na stronie znajduje się bardzo wiele różnych podstron.

Zadbaj o odpowiednią treść

Jeśli chcemy odpowiednio zbudować stronę pod SEO, musimy pamiętać o tym, jak istotne jest dbanie o dobrą treść, bez której dalsze pozycjonowanie praktycznie jest na przegranej pozycji. Treść, jaka będzie znajdować się na naszej stronie, powinna być zawsze unikalna i wartościowa. Należy umieścić na swojej stronie taką treść, którą się dobrze czyta i która jednocześnie jest naszego autorstwa, a jednocześnie do której mamy również pewność, że osoba czytająca będzie chciała się z nią zapoznać, ponieważ będzie to możliwość, aby dowiedzieć się czegoś interesującego. Warto także pamiętać o słowach kluczowych, aby znalazły się w treści naszej strony. Nie powinniśmy jednak wprowadzić ich zbyt wiele, gdyż Google uzna to za sztuczne upychanie słów kluczowych, przez co pozycja naszej strony w rankingu zostanie obniżona. W tekstach, które będą używane na naszej stronie warto zastosować również nagłówki i różnym ich stopniowaniu. Nie mieszajmy więc nagłówków H1, H2, H3 między sobą, ale stosujmy je po kolei.

Zadbaj o odpowiedni wygląd

Budowa strony pod kątem SEO to nie tylko dbanie o wysokiej jakości linki i treść. Trzeba również zadbać o to, aby użytkownik pojawiający się na naszej stronie miał na jej temat pozytywną opinię. Warto zadbać o to, aby użytkownik, który pojawia się na naszej stronie, chciał na niej zostać. To komfortowa sytuacja, w której rzeczywiście można mówić o pozytywnym wizerunku naszej strony. Jeśli chcemy zadbać o jej funkcjonowanie, powinniśmy pamiętać, że przyciąganie użytkowników to bardzo często praca nad estetyką czy nawigacją naszej strony. Ten element ma znaczenie, ponieważ może wpływać na odczucia użytkownika i zachęcić do tego, aby na naszej stronie pozostał. Jeśli interfejs nie jest przejrzysty i nie gwarantuje użytkownikom wygody w jego obsłudze, to możemy spodziewać się spadku oglądalności naszej strony.

Oczywiście, jeśli ktoś będzie chciał zadbać o swoją stronę internetową, musi pamiętać o tym, że witryna musi odpowiadać na oczekiwania użytkowników, którzy korzystają ze strony internetowej. Na pewno warto dążyć do tego, aby nasza strona dopasowywała się do większości urządzeń mobilnych, czyli była responsywna. Obecnie dla współczesnych stron jest to duże wyzwanie, gdyż muszą odpowiedzieć na bardzo duże oczekiwania użytkowników. Musimy także pamiętać o tym, że bardzo ważna będzie dla nas kwestia tego, czy nasza strona szybko się wczytuje. Takim standardem jest okres do 5 sekund. Jeśli wczytywanie naszej strony będzie trwało dłużej, to możemy się spodziewać, że nasza strona zacznie tracić użytkowników.

Dobrze zorganizowany serwis pod kątem SEO musi zwracać uwagę na wiele różnych kwestii, które będą brane pod uwagę podczas budowania pozycji. Mając dobrze przygotowaną stronę w kierunku SEO, możemy rozpocząć dalsze działania związane z pozycjonowaniem. Sukces zaczyna się tak naprawdę od przygotowania strony i jej budowy pod kątem wymagań użytkowników i wymagań stawianych przez wyszukiwarki.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: