Pracujesz w e-Commerce? Wystrzegaj się tych błędów!

Pracujesz w e-Commerce? Wystrzegaj się tych błędów!

Prowadzenie sklepu internetowego to działalność, w której łatwo o popełnienie kilku prostych z pozoru, ale dość poważnych błędów. Oczywiście, nikt z nas nie jest idealny – wszyscy popełniamy błędy. Warto jednak wiedzieć, jakie nieprawidłowości są najbardziej powszechne, szczególnie wśród początkujących przedsiębiorców. Dzięki odpowiedniej wiedzy można łatwo ich uniknąć, podnosząc jednocześnie jakość swojego sklepu.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Jak przygotować odpowiednią strategię marketingową?
  • Dlaczego wybór odpowiedniego odbiorcy reklamy przyniesie nam korzyści?
  • Jaką usługę marketingową wybrać, aby przynieść najlepsze rezultaty z reklamy?

Określ grupę docelową klientów

Istotnym błędem jest nieokreślenie do końca tego, do jakiej konkretnie grupy odbiorców chcemy dotrzeć. Sprawia to, że zwyczajnie nie wiemy, w jaki sposób przygotowywać treści marketingowe i w jakim tonie powinien być utrzymany cały nasz przekaz. Ponadto, w zależności od różnych grup klientów istotne mogą być działania różnymi kanałami marketingowymi. Również w czasie przygotowywania swojej oferty należy z góry wiedzieć, do kogo właściwie ma ona dotrzeć. Dzięki temu jesteśmy w stanie o wiele lepiej zaspokajać potrzeby klientów.

Pracuj nad popularnością

Aby stworzyć faktycznie dochodowy sklep internetowy, należy zbudować w internecie popularną i znaną markę. Coś takiego nie pojawia się jednak ani szybko, ani samoistnie. Na takie efekty trzeba zwykle pracować bardzo długo i wykorzystywać przy tym najróżniejsze sposoby zdobywania popularności. Wielu początkujących przedsiębiorców nie uznaje jednak tego faktu. Wydaje im się, że wystarczy po prostu stworzyć atrakcyjną ofertę, aby klienci sami zaczęli masowo zgłaszać się na zakupy.

Tymczasem trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że w każdej branży w internecie istnieje dziś ogromna konkurencja. Bez podjęcia odpowiednich kroków nawet najlepsza oferta nie zostanie zauważona. Skuteczne promowanie sklepu internetowego nie jest proste, choć mamy w tej kwestii ogromne możliwości. Ważne jest to, ab postawić na oryginalne działania. Jedynie w ten sposób można znacznie wybić się na tle całej konkurencji. Trzeba zatem wykazać się niemałą kreatywnością i pomysłowością, choć z drugiej strony, przy odpowiednich pomysłach nie potrzebujemy wcale ogromnego budżetu na reklamę.

Dostosuj sklep do użytkownika

Ogromnym błędem jest projektowanie swojego sklepu i procesu zakupowego w taki sposób, aby podobał się on samemu przedsiębiorcy. Z jednej strony jest to oczywiste. W końcu robiąc coś, chcemy, abyśmy byli z tego zadowoleni. Jednocześnie sklep ma służyć przede wszystkim klientowi, nie nam samym, a jego obsługa powinna podobać się w pierwszej kolejności kupującym. W związku z tym należy bardzo dokładnie przeanalizować wygląd strony internetowej sklepu, jak i to, jak przebiega w niej proces zakupowy.

Oczywiście, nie jesteśmy w stanie dokładnie przewidzieć potrzeb klienta ani tego, czy zrobienie u nas zakupów będzie dla niego wygodne. Niemniej jednak istnieją podstawowe i uniwersalne zasady, które w dużym stopniu decydują o funkcjonalności sklepu. Przy projektowaniu sklepu często warto zrezygnować nieco z własnych preferencji na rzecz tego, co może być obiektywnie lepsze dla klienta. Niektórzy przedsiębiorcy decydują się na całkowicie niepraktyczne rozwiązania, kierując się jedynie własnym gustem. Chodzi tu nawet o najprostsze sprawy, takie jak kolor poszczególnych przycisków na stronie.

Standaryzacja przekazu marketingowego

Przed chwilą powiedzieliśmy, że do zdobycia poważnej popularności w sieci konieczne są działania w wielu różnych kanałach. Świadczy o tym, chociażby fakt, z jak wielu portali społecznościowych można korzystać w celu promocji. Wszystko to jest prawdą, ale trzeba jednocześnie mocno się pilnować, aby samemu nie pogubić się w takich działaniach.

Przekaz marketingowy, zarówno w ramach jednego portalu społecznościowego, jak i ogólny, powinien być spójny. Przykładem błędu jest, chociażby ustawienie niewłaściwego zdjęcia profilowego na Facebooku, które nie ma nic wspólnego z pisanymi akurat postami czy pozostałymi elementami profilu. Istnieje wiele elementów wspólnych, które powinny posiadać treści zamieszczane przez nas we wszystkich miejscach. Warto skupić się na jednym, spójnym tonie. Niedopuszczalna jest na przykład sytuacja, w której na jednym portalu piszemy językiem młodzieżowym, a na drugim – oficjalnym i pełnym maniery. Dobrze jest również ustalić charakterystyczne kolory, które będą zawsze pojawiały się w postach i reklamach.

Zdobywanie zaufania klientów

Każdy z nas woli korzystać z oferty, co do której ma pewność i której ufa. Wszyscy wolimy wybierać takie sklepy, którym jesteśmy w stanie zaufać i przy których nie boimy się żadnych nieprawidłowości. Z tego powodu należy podjąć wszystkie możliwe działania, które zmierzają do budowania wizerunku sklepu, któremu można zaufać. Nie możemy oczekiwać, że klienci sami z siebie bezgranicznie nam uwierzą. Istnieje wiele sposobów na budowanie zaufania wśród klientów. Internauci często kierują się opiniami innych użytkowników. Warto zatem zadbać o możliwość dodawania recenzji sklepu. Sklep powinien działać przy zachowaniu wszystkich standardów bezpieczeństwa, między innymi przez stosowanie bezpiecznych bramek płatności. Sporo zaufania budzi również współpraca ze znanymi ludźmi, którzy sami cieszą się w danej dziedzinie autorytetem.

Zapewnij klientowi korzyści

W życiu codziennym podejmując jakiekolwiek decyzje – również te związane z zakupami – oczekujemy, że przyniesie nam to określone korzyści. Trudno jest jednak się temu dziwić. W końcu nikt z nas nie chce marnować swojego czasu, a tym bardziej pieniędzy, na rzeczy, na których nic nie zyska. Wszystko robimy w określonym celu. Nawet przy mało produktywnych z pozoru aktywnościach, takich jak granie w gry komputerowe, również chcemy zapewnić sobie konkretne korzyści. W tym przypadku jest to dostarczenie sobie rozrywki. Z tego powodu musimy postarać się, aby zakupy w naszym sklepie przyniosły klientowi korzyści, których nie znajdzie u konkurencji. Nie muszą to być wcale wielkie rzeczy. Istotną korzyścią jest, chociażby fakt, że nasz sklep jest łatwiejszy w obsłudze, dzięki czemu klient może zrobić zakupy szybciej i zaoszczędzić sporo czasu. Oczywiście, wśród korzyści zazwyczaj największą uwagę zwracamy na niskie ceny. Powinniśmy zrobić wszystko, aby zakupy w naszym sklepie po prostu najbardziej się opłacały.

Wystrzegaj się błędów

Istnieje zatem wiele kwestii, o które trzeba zadbać, aby zdobyć w sieci odpowiednią popularność. Zaniedbywanie ich i lekceważące podchodzenie do niektórych istotnych działań jest wielkim błędem, który w początkowym okresie istnienia sklepu może okazać się wręcz katastrofalny w skutkach. Błędy takie skutecznie odstraszają klientów od danej oferty i mogą sprawić, że nikt nie zainteresuje się naszym sklepem. Zawsze chodzi po prostu o dążenie do tego, aby utrzymywać swoją działalność na jak najwyższym poziomie jakości. Przestrzeganie pewnych zasad i ciągłe optymalizowanie swoich działań sprawia, że stajemy się po prostu lepsi dla klientów. Wystrzeganie się tego typu błędów zawsze niesie zatem ze sobą korzyści zarówno dla naszych klientów, jak i nas samych. Wystarczy być uważnym na pewne kwestie, aby ustrzec się wielu problemów.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: