Pozycjonowanie w serwisie YouTube – w jaki sposób zrealizować tę usługę?

Pozycjonowanie w serwisie YouTube – w jaki sposób zrealizować tę usługę?

Pozycjonowanie na Youtube

Wiele osób publikując swoje filmy w serwisie YouTube, liczy na to, że ich wideo zainteresuje wielu użytkowników i podbije ich serca, a tym samym zbierze mnóstwo wyświetleń. Dodając filmy na YouTube, nie musimy zdawać się jedynie na udostępnienia naszych materiałów przez samych użytkowników, ale możemy je samodzielnie promować. Oznacza to wzrost wyświetleń naszych filmów w serwisie YouTube oraz wypozycjonowanie ich w liście wyszukiwań — tak samo, jak w przypadku stron i sklepów internetowych w wynikach organicznych wyszukiwarki Google. Czym zatem jest pozycjonowanie filmów na YouTube? W jaki sposób możemy lepiej wypromować swoje filmy w serwisie? Odpowiedzi udzielimy w treści artykułu.

Artykuł odpowiada na pytania:

  • Czy można pozycjonować filmy w serwisie YouTube?
  • W jaki sposób wygląda pozycjonowanie na YouTube?
  • Na czym polega optymalizacja kanału na YouTube?

Jak pozycjonować filmy na YouTube?

Filmy na YouTube pozycjonuje się w prostszy i świadomy sposób oraz możliwy do przeprowadzenia przez każdą osobę, w przeciwieństwie do witryn, gdzie działania są bardziej złożone. Pozycjonowanie filmów w YouTube składa się z kilku grup działań. Ważne jest, aby zadbać o wszystkie grupy i aby kompleksowo dostosować swój film do portalu YouTube. Wiele innych filmów umieszczanych w tym serwisie również jest zoptymalizowanych w podobny sposób. Warto więc wykorzystać każdą szansę na wyróżnienie swojego nagrania.

Przygotuj odpowiedni tytuł i opisu swojego filmu

Pierwszym i kluczowym elementem pozycjonowania filmów na YouTube jest odpowiednia ich optymalizacja pod kątem popularnych słów kluczowych. Jest to najbardziej techniczna grupa działań, która wpływa bezpośrednio na to, w jaki sposób widzą nasz film algorytmy YouTube. To właśnie od tych elementów zależy, czy serwis YouTube uzna nasz materiał za wartościowy i przydatny jego użytkownikom. Przyczyni się to także do odpowiedniego rozpoznawania naszych nagrań.

Z pewnością należy rozpocząć od ustalenia odpowiedniego tytułu filmu. Musi on zawierać słowa kluczowe dla danej kategorii tematycznej, której dotyczy publikowany film. Nasze wideo musi również być ciekawe i odpowiednio wyczerpać opisywany temat. Warto, aby znajdowały się w nim też popularne frazy takie jak: jak, kiedy, poradnik itp., gdyż takie treści cieszą się dużą popularnością i są częściej promowane przez algorytmy serwisu YouTube.

Jeśli chcemy rozdzielić słowa w tytule, warto używać myślników, a nie dolnych znaków podkreślenia, które są trudno rozpoznawalne dla YouTube. Warto, aby nasze wideo wgrywane na serwer posiadało mniej więcej taką samą nazwę jak tytuł filmu i nie było ciągiem przypadkowych znaków.

Bardzo ważny jest też opis filmu. To właśnie w nim powinniśmy umieścić popularne słowa kluczowe, których nie umieściliśmy w tytule. Opis filmu musi być unikalny i zawierać jak najwięcej popularnych fraz.

Pozycjonowanie na YouTube

Zadbaj o odpowiedni tytuł i opis swojego filmu (źródło: youtube.com)

Ważnym elementem jest pierwsze zdanie opisu. To ono pojawia się wraz z miniaturą i tytułem filmu w wyszukiwarce i zachęca do jego obejrzenia. Warto więc zadbać o to, aby w pierwszym zdaniu opisu zawrzeć ciekawą myśl, która zainteresuje potencjalnych oglądających.

Elementem, o którym nie należy zapominać, są także tagi, które stanowią najważniejsze i najlepiej opisujące nasz film słowa kluczowe. Podczas ich przygotowywania, dobrze jest szczególnie skupić się na podaniu mniej popularnych fraz tematycznych, synonimach czy wyrazach, które również mogą dodatkowo sprowadzić kolejnych użytkowników i pozwolą na lepsze pozycjonowanie filmów na YouTube.

Pozycjonowanie na YouTube

Przypisz tagi do swojego filmu (źródło: youtube.com)

Wykorzystaj popularne słowa kluczowe

Słowa kluczowe pomagają częściej wyświetlać nasz film w wynikach wyszukiwania serwisu YouTube, w odpowiedzi na zapytania jego użytkowników. Należy jednak odpowiedzieć na pytanie: jak ustalić słowa kluczowe dla naszego filmu? Istnieje na to kilka sposobów. Z pewnością warto korzystać z takich narzędzi jak generatory słów kluczowych, np. Planer Słów Kluczowych od Google, za pomocą którego poznamy najpopularniejsze frazy dla kategorii tematycznej naszego filmu.

Planer słów kluczowych

Wyszukaj popularne frazy i umieść je w treści opisu (źródło: Google)

Słowa kluczowe możemy pozyskiwać z filmów konkurencji i sprawdzając, pod jakimi frazami nasi rywale publikują swoje nagrania. Frazy te możemy pozyskać także, czerpiąc z autosugestii, czyli podpowiedzi po wpisaniu pierwszych liter do wyszukiwarki.

Autosugestia w YouTube

Wykorzystaj możliwości autosugestii w celu znalezienia popularnych fraz (zródło: youtube.com)

Promuj dodatkowo swoje filmy

Bardzo często pomijanym elementem pozycjonowania filmów na YouTube jest ich dodatkowa promocja. Większa liczba wyświetleń naszego filmu w YouTube powoduje jego lepsze pozycjonowanie. W tym celu warto promować nasz film w dyskusjach na forach tematycznych (powiązanych z tematyką naszego filmu), w kanałach social media (np. Facebook, Twitter itd.), w treści artykułów blogowych, czy udostępniając swoim znajomym. Jeśli naszą promocję wykonujemy w naturalny sposób, możemy znacznie zwiększyć liczbę wyświetleń naszego kanału na YouTube.

Zachęć użytkowników do reakcji pod swoimi filmami

Jeśli pod naszym filmem będzie znajdowało się dużo komentarzy (zarówno negatywnych, jak i pozytywnych), może to wzbudzić zainteresowanie innych użytkowników i wpłynąć na pozycjonowanie naszego filmu w YouTube, gdyż algorytmy zauważą aktywność pod naszym filmem.

Komentarze pod filmami pochodzą w dużej mierze z publikowania ciekawych treści. Warto więc zabiegać zarówno o polubienia naszych materiałów, jak i komentarze. Należą one również do czynników mogących poprawić widoczność naszych filmów na YouTube.

Możesz także zwiększyć liczbę komentarzy pod swoimi filmami poprzez odpowiadanie swoim widzom. Pozwoli to także na budowanie relacji z odbiorcami. Odpowiadaj na komentarze na bieżąco, a użytkownicy na pewno zauważą, że zależy Ci na ich opinii. Dobrym zabiegiem będzie również zdobywanie subskrypcji. Jest to dobry sygnał dla YouTube, że Twój kanał jest wartościowy.

Zoptymalizuj swój kanał na YouTube

Pozycjonowanie na YouTube to też czynności, które nie dotyczą tylko samych materiałów wideo. W tym wypadku warto też zadbać o nasz kanał, w którym je publikujemy. Nasze konto na YouTube powinno być uzupełnione wszystkimi podstawowymi danymi i zawierać jakościowe materiały.

Interesujący kanał przyciąga w naturalny sposób nowych użytkowników i sprawia, że osoby oglądające ciekawe filmy, często zapoznają się z kolejnymi, znajdującymi się na tym samym koncie. Warto zatem zadbać o pasujące do tematyki filmów zdjęcie profilowe, dokładnie opisać swoje konto, dodać linki do swoich serwisów social media, a także umieścić link do swojego kanału w mediach społecznościowych.

Kanał na YouTube

Opublikuj podstawowe informacje o swojej firmie w ustawieniach kanału (źródło: youtube.com)

Dobrym pomysłem jest też stworzenie playlisty, a w treści swoich filmów wideo proszenie o subskrybowanie kanału, komentowanie i polecanie filmu. Te trzy ostatnie czynności w dużym stopniu wpływają na promocję naszego filmu, gdyż algorytmy YouTube stale monitorują aktywność użytkowników w serwisie.

Publikuj interesujący materiał

Ostatnim sposobem na pozycjonowanie filmu na YouTube jest publikowanie jakościowego materiału. Tak banalna rzecz jest zapomniana przez wiele osób, które starają się na wszelkie sposoby zwiększyć popularność swoich filmów na YouTube. Powinieneś zadbać o ciekawą tematykę swoich filmów, które często będą interesowały wielu użytkowników. Dobrym rozwiązaniem jest tworzenie poradników czy tutoriali, które dadzą wiele korzyści oglądającym je ludziom. Sam film powinien być nagrany na dobrej jakości sprzęcie, odpowiednio zmontowany, posiadać jakościowe grafiki oraz tematyczną muzykę w tle.

Jakościowe nagrania będą zawsze częściej oglądane i polecane. Stanowi to jeden z najlepszych sposobów na znalezienie się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce YouTube.

 

Poszukujesz agencji SEO w celu wypozycjonowania swojego serwisu? Skontaktujmy się!

Podziel się treścią:
Kategoria:

Wpisy, które mogą Cię również zainteresować: